Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

nieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

1123 antwoorden
176 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Nou, 1. het wetsvoorstel moet eerst nog door de Eerste Kamer, en dan is er nog tijd nodig voor implementatie. Dus vroeger dan januari 2025 gaat dat echt niet worden.
Klik om te vergroten...
Shoutout naar @Neo-Shulginist voor het correct voorspellen van de datum. I would like to say "I told you so", dus... I told you so! :tearsofjoy:

(Even een voorbarige smug reactie waarin ik maar hoop dat ik inderdaad correct voorspel dat bij de stemming het wetsvoorstel gewoon wordt aangenomen).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3031323334...57
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
na het zomerreces?
Klik om te vergroten...
Na de verkiezingen 🤣
Maar dat is dan mijn voorspelling 🙏
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Shoutout naar @Neo-Shulginist voor het correct voorspellen van de datum. I would like to say "I told you so", dus... I told you so! :tearsofjoy:

(Even een voorbarige smug reactie waarin ik maar hoop dat ik inderdaad correct voorspel dat bij de stemming het wetsvoorstel gewoon wordt aangenomen).
Klik om te vergroten...

Schouderkloppie.
Wat wordt je nieuwe voorspelling? :wink:

Ga je voor feb, maart, april of na het zomerreces?
Roept U maar
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lijden zult gij, wij van de overheid nemen al uw plezier en lusten af🤣
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Das allebei wel voor t zomerreces tho😂
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Schouderkloppie.
Wat wordt je nieuwe voorspelling? :wink:

Ga je voor feb, maart, april of na het zomerreces?
Roept U maar
Klik om te vergroten...
Speltip 9: weet wanneer je moet stoppen :wink:
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Uit een mailing die ik regelmatig krijg van een maffe LSD-vendor uit Duitsland:

"Hallo Community,

der Hersteller aller legalen LSD-Derivate, *&^*%~(&^$%LABS, stellt seinen Betrieb ein. Sie informierten alle Händler per E-Mail darüber, dass die Firma hinter dieser Marke zum Jahresende ihre Tore schließen wird.


Yeah right! Die tent is al failliet. ​

Wir haben bereits mit *&^*%~(&^$%LABS gesprochen und bestätigt: Alles, was jemals von ihnen produziert werden wird, ist bereits synthetisiert. Das bedeutet, dass nach dem Abverkauf der bestehenden Bestände keine neuen Lieferungen mehr aus ihrem Labor erfolgen werden.


Ik zou er niks meer bestellen...​

Wir sorgen derzeit für ausreichenden Nachschub, um auch nach dem Jahreswechsel 1S-LSD anbieten zu können. Zusätzlich arbeiten wir an einer langfristigen Lösung, um weiterhin legale LSD-Derivate verfügbar zu machen. Momentan haben wir einen 15% Sale auf unsere Produkte und sind bereits dabei, neue Produkte für unseren Shop zu sichern. Bis es spruchreife Neuigkeiten gibt, gilt jedoch, dass die Menge an 1S-LSD begrenzt ist. Wie lange unser Bestand durch die verbleibenden Käufe beim Hersteller reichen wird, können wir aktuell noch nicht sagen.

Nutze jetzt die Gelegenheit und sichere dir deinen Vorrat an 1S-LSD, solange der Bestand reicht – und profitiere von unserem 15% Sale, bevor es zu spät ist!
Außerdem kannst du bequem einen unserer Abholpoints nutzen, um dein 1S-LSD abzuholen: https://!@#$%^&*/infos/abholpoints"



Complete bullshit weer.​
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Das allebei wel voor t zomerreces tho😂
Klik om te vergroten...
Welk jaartal 😉?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Prutsertje zei:
Net een mail gestuurd! Too little too late denk ik maarja
Klik om te vergroten...
Ook naar gedaan de inhoud is wel grappig



Ik schrijf u met grote zorg over de nieuwe stoffenwet (Tegengaan productie van en de handel in nieuwe psychoactieve stoffen en enkele andere wijzigingen) die binnenkort in de Eerste Kamer wordt behandeld. Hoewel ik begrijp dat de wet bedoeld is om NPS aan te pakken, leidt de huidige formulering tot onbedoelde en onaanvaardbare gevolgen.

Met dit voorstel worden stofgroepen verboden die lijken op middelen van lijst I van de Opiumwet. Helaas gaat deze wet veel verder dan dat. Niet alleen schadelijke stoffen worden verboden, maar ook talloze onschuldige, alledaagse producten die niets met NPS te maken hebben. Enkele voorbeelden:

- Voedingssupplementen met fenylalanine, zoals bepaalde multivitaminen, worden illegaal en alleen nog op recept verkrijgbaar.
- Anti-schimmelcrème is straks niet meer bij de drogist te koop, maar alleen via de huisarts op recept.
- Beits, olie en impregneermiddelen met propiconazool, gebruikt om hout te beschermen tegen schimmels, worden verboden.
- Gewasbeschermingsmiddelen die nodig zijn voor gezonde oogsten worden verboden, wat leidt tot duurdere voedselprijzen en onzekerheid voor boeren.
- Verzorgingsproducten voor huisdieren en vee zijn straks alleen nog via een dierenarts verkrijgbaar, met hoge kosten als gevolg.

Een wet tegen NPS is absoluut noodzakelijk, maar deze wet in haar huidige vorm is niet werkbaar. Het repareren van de wet achteraf zal grote problemen veroorzaken voor consumenten, bedrijven, de handhaving en zelfs de staatskas. Dit is te voorkomen door nu kritische vragen te stellen en de wet te herzien voordat deze wordt aangenomen.

Ik roep u op om uw verantwoordelijkheid te nemen en ervoor te zorgen dat deze wet helder, uitvoerbaar en effectief wordt. De samenleving verdient beter dan een ondoordachte wet die voor meer problemen zorgt dan dat het oplost.

Bij voorbaat dank voor uw aandacht en inzet in deze belangrijke kwestie.

Met vriendelijke groet,
Een
bezorgde burger
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hier kun je alle parijen mailen met de rede waarom JIJ vindt dat een grondstof verbod niet oké is:
nieuwestoffenwet.nl

Actie Pagina - nieuwestoffenwet.nl

Ons doel is om de senatoren in de Eerste Kamer wakker te schudden en te informeren dat deze wet in zijn huidige vorm niet klopt en niet werkbaar is. Dit is
nieuwestoffenwet.nl nieuwestoffenwet.nl

Let's go!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Hier kun je alle parijen mailen met de rede waarom JIJ vindt dat een grondstof verbod niet oké is:
nieuwestoffenwet.nl

Actie Pagina - nieuwestoffenwet.nl

Ons doel is om de senatoren in de Eerste Kamer wakker te schudden en te informeren dat deze wet in zijn huidige vorm niet klopt en niet werkbaar is. Dit is
nieuwestoffenwet.nl nieuwestoffenwet.nl

Let's go!
Klik om te vergroten...
Komen ze nu mee😂
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Komen ze nu mee😂
Klik om te vergroten...

Inderdaad haha.
Mail knop werkt ook niet geloof ik.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Inderdaad haha.
Mail knop werkt ook niet geloof ik.
Klik om te vergroten...
Ze waren leip tijdens het coderen
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe zit dat nu met 5-meo-dmt? Kan zo nergens terugvinden dat die ook verboden wordt...
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Takeiteasy zei:
Kan nog steeds rechurds medicijnen en drugs bestellen bij *modknip*
Klik om te vergroten...
Kun je ook nog steeds de forumregels lezen?1000175816.jpg
Voor deze keer een officiële waarschuwing, een volgende keer is het een permanente ban.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Takeiteasy zei:
rechurds
Klik om te vergroten...
Dacht even dat ik een TIA had.
k
kuikentjehLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Als je de flessen verticaal kan bewaren dan maakt de dop niet zoveel uit. Het best zijn van die glazen potten met een glazen stolp. Maar daar moet je dan ook maar ruimte voor hebben. Zoals gezegd is er bij rc's niks bekend over degradatie op lange termijn, maar het lijkt erop dat 6-APB even stabiel is als MDMA (dus heel stabiel).
Klik om te vergroten...
Ik heb mijn rc's in metalen bewaarpotjes gedaan, maar dit is dus niet handig?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
kuikentjeh zei:
Ik heb mijn rc's in metalen bewaarpotjes gedaan, maar dit is dus niet handig?
Klik om te vergroten...
Klopt. Aluminium en ijzer kunnen redelijk gemakkelijk een elektron afstaan, waardoor die materialen kunnen werken als een katalysator voor het degraderen van bepaalde stoffen. Dit zal niet voor alle stoffen zo werken. Maar aangezien we van rc's niks weten over het degradatieproces kun je beter kiezen voor glas.
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Worden benzo's zoals Pyrazolam nou ook verboden per 1 juli? Dat is me nog even onduidelijk.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#20
KoningToto zei:
Worden benzo's zoals Pyrazolam nou ook verboden per 1 juli? Dat is me nog even onduidelijk.
Klik om te vergroten...
helaas niet. wel de meer onschuldige benzofury jammer genoeg.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."