Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

nieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

1123 antwoorden
180 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fisherman's friend zei:
Dat klopt.
Maar dat geldt ook voor woningbezitters.
Je hypotheek kan dan worden stopgezet.
En als je een wietkwekerij hebt in huis, of 5 of meer planten in de tuin hebt ,kun je uit je huis gezet worden.
Klik om te vergroten...

Klopt ja, ik weet even niet meer zo goed hoe dat zat met drugs an sich. Maar in de voorwaarden van mijn hypotheek stond zéker iets opgenomen over wiet kweken.

Logisch ook wel. Als je ziet hoe panden finaal vernacheld worden voor een kweek. Dat doet veel op de waarde van je huis. En daarmee dus het onderpand van je hypotheek.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2930313233...57
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#2
VJ_LSD72 zei:
Kijk uit als je in een huurhuis woont. Het kan een reden van de woningcorporatie zijn om je uit huis te zetten als je grote hoeveelheden illegale drugs in huis hebt. Een voorraad kan gezien worden als handel.
Klik om te vergroten...
Wij hebben een ‘eigen’ woning. Beetje van de bank en groot deel van ons 😉

Maar kan nuttig zijn voor anderen om te weten.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeehond zei:
Wij hebben een ‘eigen’ woning. Beetje van de bank en groot deel van ons 😉

Maar kan nuttig zijn voor anderen om te weten.
Klik om te vergroten...
Ach je hebt altijd nog buren die je kunnen melden
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
Ach je hebt altijd nog buren die je kunnen melden
Klik om te vergroten...
We wonen vrijstaand.
Bovendien werken we allebei hard en weten mensen in onze buurt niets van ons gebruik.

En we roken niet, wiet en dat soort geuren hebben we hier niet.

Wij vallen niet op.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeehond zei:
We wonen vrijstaand.
Bovendien werken we allebei hard en weten mensen in onze buurt niets van ons gebruik.

En we roken niet, wiet en dat soort geuren hebben we hier niet.

Wij vallen niet op.
Klik om te vergroten...
Beste feestjes zijn geheime feestjes 🥳

Ik kreeg dit antwoord toen ik het nieuws zonet bekend maakte aan m’n vrouw:

IMG_5496.jpeg
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
Klopt ja, ik weet even niet meer zo goed hoe dat zat met drugs an sich. Maar in de voorwaarden van mijn hypotheek stond zéker iets opgenomen over wiet kweken.

Logisch ook wel. Als je ziet hoe panden finaal vernacheld worden voor een kweek. Dat doet veel op de waarde van je huis. En daarmee dus het onderpand van je hypotheek.
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf ook niet precies op de hoogte, er kunnen natuurlijk haken en ogen aan zitten en de regels zijn weleens veranderd dacht ik.
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Weet iemand welke/soorten of waar je kan vinden welke soorten rc's er wél blijven? (om te bestellen)
Begreep iets van stimulanten no, de rest yes?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
DonkeyGonz zei:
Weet iemand welke/soorten of waar je kan vinden welke soorten rc's er wél blijven? (om te bestellen)
Begreep iets van stimulanten no, de rest yes?
Klik om te vergroten...

Op deze lijst staat eerst alles wat verboden wordt maar daarna ook een lijst met alles wat blijft.
Maar er wordt veel meer verboden dan alleen stimulanten. De groepen die blijven zijn lysergamides, tryptamines, dissociatieven, benzo's, opioïden en fenetylamines.

www.changingperspective.info

Deze lijst met stoffen wordt straks in één klap verboden - Changing Perspective

Het kabinet wil een lijst met honderden stoffen verboden maken. De wet gaat gelden voor stoffen die lijken op mescaline, cannabis, speed, of fentanyl.
www.changingperspective.info www.changingperspective.info
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
MyLittlePonyPack zei:
Op deze lijst staat eerst alles wat verboden wordt maar daarna ook een lijst met alles wat blijft.
Maar er wordt veel meer verboden dan alleen stimulanten. De groepen die blijven zijn lysergamides, tryptamines, dissociatieven, benzo's, opioïden en fenetylamines.

www.changingperspective.info

Deze lijst met stoffen wordt straks in één klap verboden - Changing Perspective

Het kabinet wil een lijst met honderden stoffen verboden maken. De wet gaat gelden voor stoffen die lijken op mescaline, cannabis, speed, of fentanyl.
www.changingperspective.info www.changingperspective.info
Klik om te vergroten...
Fenetylamines worden juist verboden :wink:

De rest klopt!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Fenetylamines worden juist verboden :wink:

De rest klopt!
Klik om te vergroten...

Behalve de Fenetylamine 2C-SE, dus vandaar dat ik dat dus toch gezegd had omdat die dus nog wel in die lijst staat zo (helemaal onderaan). Wat daar verder onder valt en wel verboden wordt weet ik niet, want die groep gebruik ik niet zelf.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
MyLittlePonyPack zei:
Wat daar verder onder valt en wel verboden wordt weet ik niet, want die groep gebruik ik niet zelf.
Klik om te vergroten...

Onder andere dus 2-CB-FLY

En een tering grote waslijst met ruim 150 andere obscure stofjes. Een groot aandeel designer drugs zijn fenetylamines.

Sterker nog, alle amfetamines zijn volgens mij ook fenetylamines.

Amfetamine is afgeleid van zijn meer volledige naam: alfa-metylfenetylamine.

Grappig dat 2C-SE dan blijkbaar toch niet onder de wet valt. Waarom dan?
Omdat Selenium niet opgenomen is in de wet onder structuur element B???
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Meestal kun je chemisch zouten wel tientallen jaren bewaren hoor! Probleem is alleen dat we bij nieuwe stoffen zoals 6-APB eigenlijk niet weten hoe houdbaar ze zijn, omdat ze zo nieuw zijn. Mijn inschatting is dat je het alsnog wel 10-20 jaar kan bewaren, als je het droog, donker en in glas bewaart.
Klik om te vergroten...
Je hebt het over chemische zouten bewaren in glas.
Denk je dan aan glazen flesjes met een metalen schroefdop of iets anders?
Is het gevoelig voor temperatuur schommelingen?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fisherman's friend zei:
Je hebt het over chemische zouten bewaren in glas.
Denk je dan aan glazen flesjes met een metalen schroefdop of iets anders?
Is het gevoelig voor temperatuur schommelingen?
Klik om te vergroten...
Als je de flessen verticaal kan bewaren dan maakt de dop niet zoveel uit. Het best zijn van die glazen potten met een glazen stolp. Maar daar moet je dan ook maar ruimte voor hebben. Zoals gezegd is er bij rc's niks bekend over degradatie op lange termijn, maar het lijkt erop dat 6-APB even stabiel is als MDMA (dus heel stabiel).
F
Fried RiceLid
01-01-2024, 00:00
#14
👋,

Ik vroeg mezelf af welk nieuw middel nou nog echt waard is om te proberen.

Op dit moment heb ik 4 LSD analogen geprobeerd, 3 mmc analogen, aantal benzo’s.

Is 6-APB nou echt nog de ervaring waard om het nog snel voor ‘t verbod te kopen?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hippie Langwaus zei:
Nee, van de één op de andere dag ben je in het bezit van verboden middelen. Wees daar bewust van als je niet alles opmaakt of vernietigt voordat een verbod geldig wordt.
Klik om te vergroten...

Inderdaad.
Maar het zal wel aan de hoeveelheid liggen denk ik. Zoals @KoningToto al aangeeft ... een levenslange voorraad zal voor iedereen anders zijn.
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#16
KoningToto zei:
Ik heb voor een lifetime 2-mmc ingeslagen. Hopelijk blijft het ook zo lang goed :grin: Toch wel onze nummer 1 nu dat 3-mmc verboden is. Met als mooie bonus dat de kater een stuk minder heftig aanvoelt.

Ook heb ik aardig wat 3-FA ingeslagen, maar lang niet zoveel als 2-mmc.

Voor de rest vind ik het wel goed zo.
Klik om te vergroten...
Ik denk voorlopig genoeg 4-fma te hebben. Zou het nog de moeite zijn om daarnaast 3-fa te hebben? Ik lees dat dat erg dicht tegen speed aan ligt; als dat zo is, wellicht wel de moeite
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#17
KoningToto zei:
Maak ik me geen zorgen over. In handel niet en het ligt ergens veilig opgeslagen waar niemand er bij kan. En hey, ik gebruik niet zo vaak dus wanneer ik het over een lifetime supply heb moet je daar vooral niet te gekke voorstellingen bij maken.
Klik om te vergroten...
Dit wordt waarschijnlijk alleen een issue als de politie om wat voor reden ooit je woning binnenkomt, waar het in het zicht ligt.

Als je echter dit met respect gebruikt en er niemand mee lastig valt, dan heb je weinig kans dat je hierdoor in de problemen kan komen.

Grote uitzondering zijn de middelen die drugstesten uit laten slaan bij de diverse verkeerscontroles.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hippie Langwaus zei:
Nee, van de één op de andere dag ben je in het bezit van verboden middelen. Wees daar bewust van als je niet alles opmaakt of vernietigt voordat een verbod geldig wordt.
Klik om te vergroten...
Ik hoopte nog zo op een overgang zoals toendertijd met de Euro. Dat je tot een bepaalde datum je onwettig middel nog kan inruilen voor iets legaals.

*Padoempatshsh

In dit geval zou dat dan bij de Apotheek moeten ipv bij de bank.

*Padoempatshsh

Kregen we met die euro niet allemaal een setje thuis gestuurd ter kennismaking?

*Padoempatshsh

*Cannedlaughter
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nathaniel zei:
Kregen we met die euro niet allemaal een setje thuis gestuurd ter kennismaking?
Klik om te vergroten...
Heb ik op 1 januari 2002 samen met mn vriendjes leeggestort en wietjes en frietjes voor gehaald😂 €3,87 per kit. Volle buit. Smaakte toch anders dan guldenfrietjes

Edit €3,88 trouwens. Vergat het 1 centje
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik las bij een vendor op de site dat HHC ook verboden wordt. Zoals bv de gummies en lollies.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."