Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

nieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

1123 antwoorden
122 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Oei dat ziet er inderdaad uit als een serieuze blanket ban.

Ik heb het niet in details gelezen hoor. Dus geen flauw idee wat er dan wel of niet illegaal wordt gemaakt. Maar ze hebben het wel over hele stofgroepen en afgeleiden van 'klasieke' drugs.
Klik om te vergroten...
www.changingperspective.info

Deze lijst met stoffen wordt straks in één klap verboden - Changing Perspective

Het kabinet wil een lijst met honderden stoffen verboden maken. De wet gaat gelden voor stoffen die lijken op mescaline, cannabis, speed, of fentanyl.
www.changingperspective.info www.changingperspective.info

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...57
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zweef zei:
Zoals sommigen al weten is er een nieuwe wet in de maak voor een verbod op research chemicals.


weet iemand misschien hoe lang het ongeveer nog duurt voordat een verbod werkelijk is doorgevoerd, er word op 28 september een inbreng verslag van het wetsvoorstel gedaan.

ik lees dit op de website:

28 september: inbreng verslag (wetsvoorstel)
Wijziging van de Opiumwet in verband met het toevoegen van een derde lijst met als doel het tegengaan van de productie van en de handel in nieuwe psychoactieve stoffen en enkele andere wijzigingen (TK 36159)

Wijziging van de Opiumwet in verband met het toevoegen van een derde lijst met als doel het tegengaan van de productie van en de handel in nieuwe psychoactieve stoffen en enkele andere wijzigingen | Tweede Kamer der Staten-Generaal

www.tweedekamer.nl www.tweedekamer.nl
Klik om te vergroten...
Oei dat ziet er inderdaad uit als een serieuze blanket ban.

Ik heb het niet in details gelezen hoor. Dus geen flauw idee wat er dan wel of niet illegaal wordt gemaakt. Maar ze hebben het wel over hele stofgroepen en afgeleiden van 'klasieke' drugs.
Z
ZweefLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zoals sommigen al weten is er een nieuwe wet in de maak voor een verbod op research chemicals.


weet iemand misschien hoe lang het ongeveer nog duurt voordat een verbod werkelijk is doorgevoerd, er word op 28 september een inbreng verslag van het wetsvoorstel gedaan.

ik lees dit op de website:

28 september: inbreng verslag (wetsvoorstel)
Wijziging van de Opiumwet in verband met het toevoegen van een derde lijst met als doel het tegengaan van de productie van en de handel in nieuwe psychoactieve stoffen en enkele andere wijzigingen (TK 36159)

Wijziging van de Opiumwet in verband met het toevoegen van een derde lijst met als doel het tegengaan van de productie van en de handel in nieuwe psychoactieve stoffen en enkele andere wijzigingen | Tweede Kamer der Staten-Generaal

www.tweedekamer.nl www.tweedekamer.nl
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
vallen nog genoeg buiten de boot als ik het zo lees gelukkig :)
Z
ZweefLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tijdloos zei:
vallen nog genoeg buiten de boot als ik het zo lees gelukkig :)
Klik om te vergroten...
zolang de lysergamides maar legaal blijven dan ben ik tevreden
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vrees dat mijn favo stofjes er aan hangen, nl stims, de gefluoreerden, Benzofury...pfff😑 Gaan we terug via 'the good old way' met toch veel meer kans op vervuilde stuff...

Mijn ding is, ik heb maar weinig met de bekende stim-drugs zoals coke en pep, ik ben geen snuiver, coke is zo overrated en niet wat ik wil qua effecten, al die amfetamine rc's neem ik oraal en is totaal anders dat dé pep snuiven, beide werken kort n krachtig, ik wil rush van uuuren en opbouwend.
En tja MDMA, top effect, maar vr mij te veel nadelen na de rush...5-6u alles en dan week kei down...

Zal ik da hier mr wa proberen opvolgen, om toch wa in te slaan, mr da spul blijft geen jaaaaren goed e...
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nihilist88 zei:
Ik vrees dat mijn favo stofjes er aan hangen, nl stims, de gefluoreerden, Benzofury...pfff😑 Gaan we terug via 'the good old way' met toch veel meer kans op vervuilde stuff...

Mijn ding is, ik heb maar weinig met de bekende stim-drugs zoals coke en pep, ik ben geen snuiver, coke is zo overrated en niet wat ik wil qua effecten, al die amfetamine rc's neem ik oraal en is totaal anders dat dé pep snuiven, beide werken kort n krachtig, ik wil rush van uuuren en opbouwend.
En tja MDMA, top effect, maar vr mij te veel nadelen na de rush...5-6u alles en dan week kei down...

Zal ik da hier mr wa proberen opvolgen, om toch wa in te slaan, mr da spul blijft geen jaaaaren goed e...
Klik om te vergroten...
Nou pep oraal via een bommetje werkt ontzettend lang en kun je desgewenst bijpakken.
Vind het heel mooi spul, wel opletten want wel verslavend, kan snel te leuk zijn…
En pep altijd samen met Phenibut 😍

Ik snuif niks en rook ook niks.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeehond zei:
Nou pep oraal via een bommetje werkt ontzettend lang en kun je desgewenst bijpakken.
Vind het heel mooi spul, wel opletten want wel verslavend, kan snel te leuk zijn…
En pep altijd samen met Phenibut 😍

Ik snuif niks en rook ook niks.
Klik om te vergroten...
Jua maar nu heb ik voor meerdere doelen wat wils, de pure amfetamine rc's, maar ook stims die pep combineren met entactogene werking, doelend op de werking op serotonine. Er heerst dan zo'n perfecte mix n balans tussen energy - vreugde/geluk - sociale. Terwijl oldskool pep toch gewoon strak gaan is of geld dit voornamelijk bij het snuiven en geeft pep-bommetje ook meer geleidelijke rush?
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Interessante link en het Advies advisering Raad van State en Nader rapport toont aan dat er nog veel vragen openstaan die beantwoord moeten worden, alvorens dit voorstel ter goedkeuring kan worden voorgelegd. Onze overheid kennende betekent dit dat het nog wel een paar jaar gaat duren en misschien nog wel langer als dit in Europees verband moet worden beslecht

https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2022D29023
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het zou wel fijn zijn welke stoffen dan verboden worden. Ben laatste keer te laat geweest met etiz en 3-MeO-PCP
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is maar een voorstel toch? Niet dat we 8 dagen hebben
Screenshot_2022-09-20-20-36-32-95_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nihilist88 zei:
Terwijl oldskool pep toch gewoon strak gaan is of geld dit voornamelijk bij het snuiven en geeft pep-bommetje ook meer geleidelijke rush?
Klik om te vergroten...
Ik weet het verschil niet tussen pep snuiven of pep bommetje, nooit gesnoven…
Maar die zullen hier vast zijn!
Ik vind een bommetje pep plus Phenibut juist een heel lekkere rush van energie, euforie, zelfvertrouwen en chill.
Je bent scherp en niet waus zoals op mdma en ook niet zoveel love als mdma.
Maar voor een lang feest en lekker veel dansen en socializen vind ik het echt super.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
TheRealKoekert zei:
Ja inslaan. Fuck het verbod. Wie zijn hun om te bepalen wat wij tot ons mogen nemen? Ik heb zojuist nog een bestelling gedaan. Denk dat ik nu wel voorzien ben de komende jaren. Heeft wel flink wat gekost maar dan heb je ook wat. En tsja wiet mdma en speed zullen sowieso verkrijgbaar blijven in nederland. Dus ze doen maar wat ze niet laten kunnen mij hebben ze er niet echt meer mee.
Klik om te vergroten...
Die redenering volg ik eigenlijk volledig, over de ganse lijn.
Voor de rest blijft de regering, allé alle overheden over gans de wereld, wel miljoenen/miljarden incasseren vr de staatskas, vd alcohol en tabak verkoop...Een grote hypocriete machtsbende ist🖕 Laat me duidelijk wezen, ik ben er totaal niet voor dat ze da ook volledig gaan verbieden...nee laat elk individu voor zichzelf beslissen welke genotsmiddelen, geestverruimende middelen, voedsel, drank, wathever, zijn/haar lichaam nr binnen speelt...
De staat verdiend bakken geld op tabak en alcohol...maar bied het toch aan het volk aan, als zijnde het water en brood, wetende dat zowel alcohol als tabak, voor allerhande kankers, ziektes, menselijk leed, doden zorgt...🤷🤦
Het gaat hier echt niet om de bekommernis vd overheid om onze gezondheid, ons welzijn...Dit alles draait puur om geld, macht, geld, macht, aja bijna vergeten, eigenbelang...


En nog zoiets, hier in Antwerpen, roepen politici langs alle kanten 'War On Drugs', maar ze zitten zelf aan de witte poeier👃

Inslaan is 1 ding, dat spul blijft geen jaaaaren goed e😜

Ik ben zelf van België, dus tja, van hypocriete, incompetente "leiders" weten wij alles, met hun regeltjes voor regeltjes, overdreven bemoeienissen vd staat, bepampering vh volk, dit is tijdens de coronaperiode nog eens belachelijk duidelijk gebleken...Ik denk dat ik in vele Vlamingen hun naam spreek, dat wij juist vaak vinden dat Nederland op vele vlakken vooruit loopt op ons en andere Westerse landen en waar de individuele vrijheid bij de hoogste vd wereld zit.

Damn dit werd wel heel politiek 🤮😂
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zweef zei:
zolang de lysergamides maar legaal blijven dan ben ik tevreden
Klik om te vergroten...
Dit vooral ja. Maar ik vrees ervoor dat ze gewoon alles illegaal gaan maken want war on drugs. Gelukkig zullen de non-research drugs altijd blijven bestaan. Maarja "normale" LSD is lang niet zo makkelijk aan te komen dan 1P-LSD. En met 1P-LSD weet je tenminste wat je krijgt. Stel ik wil nog wat inslaan. Ben ik dan beter af met pellets of zegels?
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Casrus zei:
De meeste RC's die ik uitgeprobeerd heb, hoef ik helemaal niet nog een keer te hebben, maar ik wil die keuze graag zelf kunnen maken.
Klik om te vergroten...
Maar dat is nu net het punt, de individuele vrijheid om dit zelf te mogen en kunnen beslissen.
Ik rook niet, mr van mij moesten de rokers niet uit de horeca n elders verdreven worden se, laat staan verboden. Vrijheid is het hoogste goed en een staat/overheid die zich te veel bemoeit, is dan een vijand, simple as that....
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
cutepool zei:
Het zou wel fijn zijn welke stoffen dan verboden worden. Ben laatste keer te laat geweest met etiz en 3-MeO-PCP
Klik om te vergroten...
Gewoon nu al inslaan 😉 Was toen wel op de hoogte van Etizolam nzo, maar 3MeO-pcp was me ontgaan fzo, ik was ook nog niet zo lang bekend met dit stofje, maar 1ste kennismaking was er boenk op. Snel volgde nieuwe bestelling, waar ik nu ontzettend blij mee ben. Want dan kwam ik tot de ontdekking dat dit stofje ook op de ban stond. Bij dergelijke stofjes begrijp ik een ban totaal niet, veroorzaakt toch minimaal/nihil harm, schade? Ach heb er nog een 6 tal fzo...

Ach als er zo'n totale rc ban komt...word het pikken hier...heb buiten MDMA en LSD, niks met de 'real' stuff en ook veel meer gedoe, onzekerheid vh product...dikke bluuh...
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja inslaan. Fuck het verbod. Wie zijn hun om te bepalen wat wij tot ons mogen nemen? Ik heb zojuist nog een bestelling gedaan. Denk dat ik nu wel voorzien ben de komende jaren. Heeft wel wat gekost maar dan heb je ook wat. En tsja wiet mdma en speed zullen sowieso verkrijgbaar blijven in nederland. Dus ze doen maar wat ze niet laten kunnen mij hebben ze er niet echt meer mee.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
wordt voor mij wel wat 1p lsd inslaan wat benzo’s das altijd wel handig , en moet eigenlijk een leuk potent stofje hebben wat niet zomaar op gaat oftewel lang meegaat
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
De meeste RC's die ik uitgeprobeerd heb, hoef ik helemaal niet nog een keer te hebben, maar ik wil die keuze graag zelf kunnen maken.
d
dissoliefhebberLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bedankt voor het antwoord. Ik ben alsnog bezig met voorraad inslaan. Ik moest helaas mijn DMXE en O-PCE weggooien want die "DMXE" was iets anders. Dat werkte als een upper, dat is niet wat DMXE doet. Ik bestel niet meer van deze vendor.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."