Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je favoriet? 6-APB of MDMA

Wat is je favoriet? 6-APB of MDMA

169 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Leuk topic! Heb al jaren geen mdma gedaan en ben benieuwd of t echt leuke effect dan weer terug komt. 6-apb staat ook nog op m’n lijstje om ooit eens te doen 😊 alleen de wisselende verhalen houden mij erg tegen.
P
ParacetamolletjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb laatst 6ABP geprobeerd na 4 maanden geen mdma gebruikt te hebben. Ik was niet in de gelegenheid om het te testen en ik had het van de eerste beste webshop die ik tegenkwam. Maar zover ik heb gelezen is er vrijwel alleen succinate beschikbaar dus daar had ik mijn dosis op gebaseerd.

Na aandachtig veel berichten en ervaringen te hebben gelezen online had ik besloten om voor 140mg in een capsule te gaan (ik weeg 80kg).

Ik heb gelezen dat bijnemen met 6ABP onwenselijk is omdat het zo lang duurt en je dan wel heel lang strak staat. Aangezien ik op een festival was en 12 uur de tijd had maakte het mij niet zoveel uit, ik had ook drie 40mg capsules mee. Ik voelde vrij weinig van de 140mg en 2 uur later nam toen een capsule van 40mg, 1,5 uur later nam ik nog een capsule van 40mg. Ik heb er vrij weinig van gevoelt. Ik voelde mij wat scherper en een uur na de eerste capsule voelde ik mij wat blij, maar het moet geen naam hebben.

Uiteindelijk heb ik die avond MDMA weer gedaan en kwam toen tot de realisatie dat mdma al helemaal geweldig is en geen vervanging nodig heeft (voor mij ten minste). Dus ik hou het voortaan bij MDMA :)
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
Paracetamolletje zei:
Dus ik hou het voortaan bij MDMA :)
Klik om te vergroten...
Jammer dat je ervaring tegenviel.
Ben zelf iets lichter dan jij en heb alleen ervaring met een start dosis van 200mg succinate. En niet bijnemen. Ik ga er altijd lekker op.

Als je het ooit nog een kans geeft, zou ik voor een hogere startdosering gaan.
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Stratora zei:
Interessante vraag…
Ik twijfel nog steeds een beetje om 6-apb uit te proberen.
Ik heb pellets van 130 mg liggen en vraag me dus af of dat te veel of te weinig is om een goede ervaring mee te hebben.
Met mdma weet ik waar mijn grens ligt en hoe het voor mij uitpakt, na 4 uur is het meestal wel gedaan voor mij wat happy happy betreft.
Eerste buiten festival komt eraan en dan zou 6-apb een optie kunnen zijn, nog eens goed over denken maar als ik zo de positieve reacties hier lees……misschien toch maar gewoon doen.
Klik om te vergroten...

130 is denk ik een nette hoeveelheid.

Mijn 200mg van afgelopen weekend is in elk geval niet voor herhaling vatbaar. Ik had zaterdag om 14:10 uur genomen.

De zondag (en vandaag) vielen wel mee, maar de zaterdagavond vanaf 22:00 uur tot zondag 3 uur snachts heb ik mij buitengewoon slecht gevoeld. Wat een ellende zeg.

Het effect zelf vond ik leuk, maar niet bijzonder. Kan me ook niet precies heugen wat ik nou al die uren heb gedaan. Disclaimer: ik ben niet zo'n fan van xtc, heb veel liever iets zoals 3mmc.
R
RhythmoftheNightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Morgen Intents Festival:sunglasses:. Ik heb 6APB succinaat poeder. Hoeveel MG adviseren jullie en hoelaat innemen (gezien de lange inwerktijd). Ik doe de poeder in capsules.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#6
RhythmoftheNight zei:
Morgen Intents Festival:sunglasses:. Ik heb 6APB succinaat poeder. Hoeveel MG adviseren jullie en hoelaat innemen (gezien de lange inwerktijd). Ik doe de poeder in capsules.
Klik om te vergroten...
Mijn eerste keer was 160mg, verdeeld over 2 caps van 80mg. Inname vlak voor binnenkomst maar kan ook direct na binnenkomst als je ff geen sappie mee hebt om weg te spoelen.
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#7
RhythmoftheNight zei:
Morgen Intents Festival:sunglasses:. Ik heb 6APB succinaat poeder. Hoeveel MG adviseren jullie en hoelaat innemen (gezien de lange inwerktijd). Ik doe de poeder in capsules.
Klik om te vergroten...
Hey! Vorige week emporium geweest. Wat ik altijd doe; 160mg rond 14:30. Daarna 60mg rond 16;30. Begint het rond 15:30 te werken, 16:00 zit er ik er vol in.

Dan ga ik lekker tot +- 21:30, daarna werkt het langzaam uit maar voel je je echt nog goed! Alleen niet meer zo euforisch. Kan dan rond 04;00 slapen.. of eerder met het gebruik van een benzo.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#8
RhythmoftheNight zei:
Morgen Intents Festival:sunglasses:. Ik heb 6APB succinaat poeder. Hoeveel MG adviseren jullie en hoelaat innemen (gezien de lange inwerktijd). Ik doe de poeder in capsules.
Klik om te vergroten...
Zou leuk zijn als je nog even laat weten wat je dosering was en hoe het je bevallen is, ben ik wel benieuwd naar! Hoop dat je een heerlijke vlucht hebt gehad🚀
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vind dat ze beide op hun eigen manier hartstikke vet kunnen zijn. MDMA (met pep blijft) voor mij toch wel echt DE combi om keihard te gaan op een feest. maar tegelijkertijd ook alles vergeten na afloop, en aan vriendin waar ik toen bijna altijd mee samen naar feestjes ga de weg vragen. in welke zaal zijn we ook al weer? zij was echt mijn lopende kompas/plattegrond op feestjes die ik hard nodig had, want ik was altijd letterlijk de weg kwijt.. Zou me niks verbazen als ik een keer verdwaald ben geraakt op een feestje met 1 zaal.

MDMA (wederom met pep) thuis met vrienden veel vaker gedaan en altijd enorm van genoten. lekker rondstruinen snachts, van pik donkere bossen tot verlaten flatgebouwen. altijd op avontuur uit, super vet. Zonder pep vond ik het altijd maar een lamme bedoening. Beetje in de Fat Boy liggen, waar je niet meer uit kan komen omdat het 'te chill" ligt.

6-APB nooit op een feestje gebruikt volgens mij. sws is 6-APB zoveel rustiger voor het lichaam en kan daar veel beter op blijven functioneren. Sterker nog kon er destijds zelfs op gamen, iets wat ik bij MDMA vreselijk vond. Toch als ik dan meer bleef nemen en die onset/come up van die vorige dosis nog niet volledig tot zn recht kwam, ben ik toch in behoorlijk spacey toestanden te terecht gekomen die je bij MDMA veel beter ziet aankomen. Waardoor je ineens een stuk minder functioneel bent (ik heb het dan over zon ~450mg totaal over span van 5-6 uur ofzo). Maar ondanks dat, is die space van 6-APB zo vet. Het is de enige drugs die ik ooit op heb in m'n leven waarbij ik fotorealistische beelden kan genereren met m'n ogen dicht in een fractie van een seconde. Echt nergens heb ik dat verder bij. Heel erg uniek voor mij. En zeer van genoten dat ik eindelijk eens kon ervaren hoe beelddenken op het hoogst niveau wordt ervaren.

Maar toch heb ik het volledig potentieel van 6-APB nog nooit echt ontdekt, heb hooguit 5 gram genomen in totaal. in vergelijking met honderden grammen MDMA.. Voordeel van 6-APB is ook dat er voor mij iig geen kater is. Maarja mss ook niet de beste vergelijking, aangezien ik snoeiharde katers van 1gr MDMA gewend ben.

6-APB zou eventueel ook niet neurotoxisch zijn, wat een fijn idee is. Echter kan ik lastig wennen aan het inferieure succinaat. Lage puurheid, zo fijne stof dat als je iets te hard uitademt er een stuifwolk ontstaat en het in je oog komt. Om maar niet te beginnen over het snuiven van dat woestijnzand. Insta je longen in. Maar dat is meer een uithaal naar succinaat vs HCl dan 6-APB in t algemeen.

Offtopic: ik vind 5-MAPB veel dichter in de buurt komen van MDMA dan 6-APB, en juist daarom vind ik het niks, 50 euro voor een gram MDMA zonder stimulatie, hoe verzin je t.. voor 50 euro kun je minimaal 2 gram MDMA kopen, tot maximaal 5 gram. 6-APB is gelukkig de helft van de prijs van 5-MAPB
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
ILoveRCs zei:
Het feit dat 6-APB ook niet neurotoxisch
Klik om te vergroten...
Sinds wanneer is dat een feit?
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#11
FredKroket zei:
Sinds wanneer is dat een feit?
Klik om te vergroten...
Nu je het zegt.. 6-APB was first synthesized in 1993 by David E. Nichols as a potential non-neurotoxic alternative to MDMA. is niet een bewezen idd. maarja als er uberhaupt al rekening mee is gehouden mss is het dan wel minder schadelijk dan MDMA., maar goed dat je het zegt, heb t aangepast in mn post. had iets te snel gelezen gister met broma op en 2 nachten door
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#12
I love MDMA. Maar 6-APB vind ik persoonlijk prettiger op feestjes. Veel constanter effect en duurt zo lang als het feest duurt meestal.

Je kan het thuis al nemen, kickt rustig in na ruim een uur ofzo, als je al op het festival bent. Bij mij komt het zeer langzaam op naar de piek. Heb me hier wel eens in vergist. Dat ik dacht dat de piek bereikt was. Maar nee, blijkbaar gaan we harder spacen zodirect!

6-apb voelt voor mij meestal ook iets energieker, let's dance 🙌

Verder zeer vergelijkbare effecten met mdma is mijn mening. Misschien is mdma iets "socialer" doordat je van de 6-APB energie meer moet dansen en minder moet praten. Ik vind het sowieso geweldig haha

Ik neem niet de hele dosis 6-apb tegelijk in trouwens. Mijn maag vind het prettiger om niet alles in 1x te krijgen. Dus 3x 1/3e capsule, binnen een uurtje ofzo. Eten en drinken tussendoor. Genoeg calorien erin stoppen voor het festival. Nu voedsel nog niet kurkdroog is.
R
RhythmoftheNightLid
01-01-2024, 00:00
#13
MarcieMarc zei:
Zou leuk zijn als je nog even laat weten wat je dosering was en hoe het je bevallen is, ben ik wel benieuwd naar! Hoop dat je een heerlijke vlucht hebt gehad🚀
Klik om te vergroten...
Ik was niet helemaal fit dus uiteindelijk een paar bier genomen baalde als een stekker. Binnenkort Mystic dus dan ben ik van plan 150/160 MG te gebruiken.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#14
RhythmoftheNight zei:
Ik was niet helemaal fit dus uiteindelijk een paar bier genomen baalde als een stekker. Binnenkort Mystic dus dan ben ik van plan 150/160 MG te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Verstandig...! Ik stap ook in de rakket op Mystic Garden dus zwaai even als je voorbij komt😝
D
DerHopmeisterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mooie thread met zeer herkenbare ervaringen en goede adviezen!
Hier nog een bijdrage.

Yort55 zei:
Wat ik altijd doe; 160mg rond 14:30. Daarna 60mg rond 16;30. Begint het rond 15:30 te werken, 16:00 zit er ik er vol in.
Dan ga ik lekker tot +- 21:30, daarna werkt het langzaam uit maar voel je je echt nog goed! Alleen niet meer zo euforisch. Kan dan rond 04;00 slapen.. of eerder met het gebruik van een benzo.
Klik om te vergroten...
Als ik 150 mg in 1x doe dan is de piek er na 3,5 uur wel af en het gewenste effect vervlogen na 6,5 uur. Vooral de energie is weg. Ik moet me echt tegenhouden niet op een bankje te gaan zitten te wachten tot ik weer mag gaan. Bij 180 mg vergelijkbaar. Er is bij 180 mg wel duidelijk een kater, maar zeker niet zo heftig als bij MDMA.

Alles bij elkaar vindt ik MDMA voor een feest vaak te waus en te kort (zowel in echte werking als in tijdsbesef) en 6-APB eigenlijk te saai (en te kort). Ik wil beide nog eens een kans geven maar dan stapelen zoals jij aangeeft om de piek/load te dempen en het effect te verlengen.

Om die reden ook al even op zoek naar een alternatief. Afgelopen weekend op Intents deze combi gedaan:

14:30, T1+0:00 : 3-FA (40 mg) cap
16:30, T1+2:00, T2+0:00 : Mixcap: 4-FMA (50 mg) + 5-MAPB (65 mg) + 5-MeO-MiPT (5 mg)
19:05, T1+4:35, T2+2:35, T3+0:00 : 4-FMA (50 mg)
23:30, T1+9:00, T2+7:00, T3+4:35: Pieken zijn weg, wel nog fijne stimulatie, niet strak/waus/stuiterend etc. Goed voor de endshow!

3-FA is echt prachtig spul! Goed om er lekker in te komen zonder meteen te hard te gaan terwijl iedereen om je heen nog nuchter is. Werkt vrij kort maar is prima stapelbaar mocht je dat willen en heeft in deze kleine dosis geen nadelige effecten. De mixcap lijkt in effect erg op MDMA, maar zonder de korte hevige pieken, golven en het hele wause. 4-FMA op zichzelf is wat saaiig waar een prima stimulant voor feestjes. Dit menu trekt je de hele 9 uur door, met veel energie en euforie en genoeg entactogeen om een prachtige dag te hebben die voor je gevoel lekker lang lijkt te duren. Je blijft helder en gaat er niet 'raar' van praten. Je wilt alleen de hele dag dansen! Totaal geen kater de dag er op. Slapen ging ook prima (om 2:30), maar anders helpt 1 mg Bromazolam (1/3 pil) of iets vergelijkbaars je wel over de drempel.

Een volgende keer vervang ik de redose met 4-FMA door eenzelfde mix cap (#opzoeknaardesweetspot) of ik vervang de 4-FMA door 6-APB (en dan geen redose of eindigen met weer een kleine dosis 3-FA).
Btw, de combi is geïnspireerd op de Borax en MaXTC combos en verschillende rapportjes op dit forum.

ILoveRCs zei:
Offtopic: ik vind 5-MAPB veel dichter in de buurt komen van MDMA dan 6-APB, en juist daarom vind ik het niks, 50 euro voor een gram MDMA zonder stimulatie, hoe verzin je t.. voor 50 euro kun je minimaal 2 gram MDMA kopen, tot maximaal 5 gram. 6-APB is gelukkig de helft van de prijs van 5-MAPB
Klik om te vergroten...
Eens. De totale kosten waren denk ik zo'n 2x die van een standaard XTC/MDMA dosis tegen gemiddelde prijzen. Het gebrek aan kater, de mooie opbouw en de lange werking maakt dit wel goed vindt ik.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#16
DerHopmeister zei:
14:30, T1+0:00 : 3-FA (40 mg) cap
16:30, T1+2:00, T2+0:00 : Mixcap: 4-FMA (50 mg) + 5-MAPB (65 mg) + 5-MeO-MiPT (5 mg)
19:05, T1+4:35, T2+2:35, T3+0:00 : 4-FMA (50 mg)
23:30, T1+9:00, T2+7:00, T3+4:35:
Klik om te vergroten...
Hoe krijg je een rugzak vol drugs naar binnen daar dan? 🤔
D
DerHopmeisterLid
01-01-2024, 00:00
#17
MarcieMarc zei:
Hoe krijg je een rugzak vol drugs naar binnen daar dan? 🤔
Klik om te vergroten...
Haha, ja dat was wel even puzzelen ja :wink:
Maar goed, het waren maar 4 caps (plus een reserve X) dus dat is wel ergens onder te tapen.
De uitdaging is meer ze uit elkaar te houden, in het donker als je niet meer zo helder bent :wink:
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#18
DerHopmeister zei:
De uitdaging is meer ze uit elkaar te houden, in het donker als je niet meer zo helder bent :wink:
Klik om te vergroten...
Zo heb ik eens een halve xtc pil en een halve kamagra door elkaar gehaald
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind 3-FA veel dichter bij stimulanten liggen dan bij entactogenen. Op zich best prettig, maar dan vind ik pep toch fijner. Just my opinion.

5-MAPB lijkt idd het meest op XTC. Werkt langer dan X maar korter dan 6-APB. Voelt tikkie minder energiek dan X en veel minder energiek dan 6-APB

5-MAPB snuiven is goor en ook zeer uniek. Absurd hoe snel de space opkomt. Heb geen ervaring met IV of IM van stoffen maar kan me nu beter voorstellen hoe rap dat gaat. Je spacet keihard binnen 10 seconden ofzo. MDMA snuiven kickt ook snel in maar veel trager dan 5-MAPB
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
miles zei:
Zo heb ik eens een halve xtc pil en een halve kamagra door elkaar gehaald
Klik om te vergroten...
Ik neem ze gewoon tegelijk

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."