Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLegale wiet en hasj: wat zijn jouw ervaringen?

Legale wiet en hasj: wat zijn jouw ervaringen?

121 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
De tweede test is met COG Traditional Hasj 30. Die bevat volgens het etiket 31% THC en minder dan 1% CBD. De QR-code op de voorkant geeft me een cijfercombinatie, maar geen klikbare link. Ik kan dus niet meer informatie opzoeken over hoe de hasj gemaakt is. Achterop de verpakking staat simpelweg de naam van de producent en een e-mailadres. De QR-code op de achterkant leidt naar de standaard cannabisbijsluiter.
https://open.overheid.nl/documenten/75c79be3-b473-4c6c-9d79-736e7c30cfb7/file

De hasj zit in een klein rond bakje van hard plastic en een oranje dop. Als ik die opendraai komt de geur van verse wiet me tegemoet. Het is geen onaangename geur, maar het is zeker niet zoals hasj normaal ruikt. Het kleine lichtbruine brokje is keihard, en als ik van een klein stukje een rolletje probeer te maken, verkruimelt de hasj tot een vormeloze substantie.

Ik rook de hasj in een bong met quartz glas banger.
De ervaring is precies hetzelfde als ik wel eens mijn grinder leeg schraap en de kief met mijn bong rook. Je krijgt dan een smaakloze keiharde klap in je gezicht van BOEM, hier heb je wat THC. Dus eerst is het wat verwarrend en overweldigend en daarna word je steeds stiller tot je in elkaar zakt, het liefst met een zak chips die je dan leegeet. Een harde high is het dus, zonder lekkere smaak.

Helaas kan je dit echt geen goede hasj noemen. Het voelt heel erg als een namaakproduct van goedkope Marokkaanse meuk, de derde zeving van een Amnesia-plant, waarvan een vermalen mengsel vol plantenmateriaal voor kwaliteitshasj moet weg gaan. Het is zeker niet de plakkerige shit die het ook zou kunnen zijn. En zelfs als ik het vergelijk met B-kwaliteit Marokkaanse hasj, is dit legaal geproduceerde alternatief zo mogelijk nog slechter. De flash-stonedheid is niet erg ontspannen, de verse wietgeur is nergens meer te bekennen bij het roken, en in plaats daarvan krijg je een vieze smaak in je mond die je alleen met een goede dosis mangosap weer weg kan drinken.

Helaas ben ik over de COG Traditional Hasj 30 dus niet zo te spreken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
Hebben ze die organisatie nou serieus VOC genoemd? heheheh.
Klik om te vergroten...
Het Verbond voor de Opheffing van het Cannabisverbod (VOC), inderdaad. Niet de meest pakkende naam nee.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
De derde proefronde: Black Cherry Punch
18% THC en <1% CBD

De volgende wiet is van dezelfde producent als de COG Traditional Hasj 30, en bevat ook geen QR-code met meer informatie over de strain. Dus ik moet het doen met de informatie op het etiket, en de algemene bijsluiter.

Als ik het zakje opendoe is mijn eerst gedachte: ohja, dit ruikt inderdaad wel een beetje als kersen. Maar als ik wat beter ruik dan ruik ik voornamelijk lavendel en flink wat hop. Als ik de bloemen vermaal in mijn grinder dan komt er ineens veel meer geur vrij, die ik het best met het Engelse woord dank kan beschrijven. Het is een ietwat zware muffe lucht. Daarnaast ruik ik nog een beetje citroen.

De damp van de wiet blijkt heel zacht, en prima te roken. Ondanks dat ik een flinke hijs neem uit de ballon van mijn vaporizer, voel ik geen kriebel in de keel en moet ik niet hoesten. Qua smaak vind ik het niet heel bijzonder. Ik mis de complexiteit die ik proefde bij Fritter Licker.

Het effect van de wiet is mild te noemen. Ik voel me wel stoned, maar gewoon lekker mellow met verder niet te veel in de hand. Ik heb een stuk minder verwarring als toen ik de legaal geproduceerde hasj probeerde.

Al met al is deze wiet prima als je iets zoekt wat niet zo super sterk is. Maar veel beter dan prima is het ook weer niet. De meeste coffeeshops in Nederland zullen wel een wietje hebben liggen die nog net wat lekkerder zal zijn dan deze. Toch blijft het legale aanbod misschien wat aantrekkelijker, want de prijs is een stuk lager, en je weet zeker dat er geen pesticiden of schimmels in de wiet zitten. Dat geeft misschien ook een wat meer ontspannen gevoel.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
De vierde proefronde: COG Hasj Royal Medic

Mijn vierde sample legaal geproduceerde cannabis is weer hasj. Ik zou erbij willen vermelden hoe sterk de hasj is. Maar het etiket is beschadigd waardoor ik niet kan aflezen hoeveel CBD erin zou zitten. In de shop stond het er wel bij vermeld. Ik geloof dat het iets minder sterke hasj was als de Traditional Hasj 30, die vrijwel geen CBD bevatte. Maar de exacte percentages kan ik me niet meer herinneren.

Ook deze hasj ruikt gewoon naar wiet, blijkt als ik het plastic bakje opendoe. Maar deze keer kan ik duidelijk een verse geur van lavendel en citroen herkennen. Het brokje hasj ziet er heel lichtbruin uit met hier en daar wat gele tint. Ik kan duidelijk druklagen zien die het resultaat zijn van verkruimelde toppen waarvan het poeder vervolgens geperst is. Als ik probeer om een rolletje van de hasj te maken dan verkruimelt een brokje tot poeder dat ik niet meer in elkaar geperst krijg.

Bij het roken van de hasj (in een bong met quartz glas bowl) verdwijnt alle smaak. Ik houd een minder vieze smaak over dan van van de Traditional Hasj 30. Toch proeft ook deze hasj alsof ik de kief uit mijn grinder schraap en oprook. Ik word er wel ineens heel high van, maar op een best overweldigende en ietwat paranoïde manier. Echt chill is anders.

Ik kan duidelijk merken dat de hasj fabrieksmatig is gemaakt in een Nederlandse productiefaciliteit die met goedkope productie een uniform en rendabel product oplevert. Helaas is echte kwaliteit is wat anders. Wat dat betreft kun je deze hasj misschien wel vergelijken met Mc Donalds: voor een relatief beperkte prijs krijg je een snelle snack die er altijd hetzelfde uitziet, maar die je niet echt proeft, en daarna heb je spijt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
De vierde proefronde: COG Hasj Royal Medic

Mijn vierde sample legaal geproduceerde cannabis is weer hasj. Ik zou erbij willen vermelden hoe sterk de hasj is. Maar het etiket is beschadigd waardoor ik niet kan aflezen hoeveel CBD erin zou zitten. In de shop stond het er wel bij vermeld. Ik geloof dat het iets minder sterke hasj was als de Traditional Hasj 30, die vrijwel geen CBD bevatte. Maar de exacte percentages kan ik me niet meer herinneren.

Ook deze hasj ruikt gewoon naar wiet, blijkt als ik het plastic bakje opendoe. Maar deze keer kan ik duidelijk een verse geur van lavendel en citroen herkennen. Het brokje hasj ziet er heel lichtbruin uit met hier en daar wat gele tint. Ik kan duidelijk druklagen zien die het resultaat zijn van verkruimelde toppen waarvan het poeder vervolgens geperst is. Als ik probeer om een rolletje van de hasj te maken dan verkruimelt een brokje tot poeder dat ik niet meer in elkaar geperst krijg.

Bij het roken van de hasj (in een bong met quartz glas bowl) verdwijnt alle smaak. Ik houd een minder vieze smaak over dan van van de Traditional Hasj 30. Toch proeft ook deze hasj alsof ik de kief uit mijn grinder schraap en oprook. Ik word er wel ineens heel high van, maar op een best overweldigende en ietwat paranoïde manier. Echt chill is anders.

Ik kan duidelijk merken dat de hasj fabrieksmatig is gemaakt in een Nederlandse productiefaciliteit die met goedkope productie een uniform en rendabel product oplevert. Helaas is echte kwaliteit is wat anders. Wat dat betreft kun je deze hasj misschien wel vergelijken met Mc Donalds: voor een relatief beperkte prijs krijg je een snelle snack die er altijd hetzelfde uitziet, maar die je niet echt proeft, en daarna er spijt van hebt.
Klik om te vergroten...


Uitleg goede hasj
Bij goede blonde hasj zijn de harskliertjes (trichomen) van de cannabisbloemen zorgvuldig gemetseld met een natuurlijk mengsel van stuifmeel en zand. Zodra je goede hasj kneedt, barsten de kliertjes open en komt er een olie vrij die zowel de werkzame stoffen THC en CBD als allerlei geurstoffen bevat. De hasj wordt dan steeds soepeler door de olie. Je kan er makkelijk rolletjes van maken, en als je dan komen gerijpte aroma's vrij die een wat zwaardere aardachtige geurig geven.
Een andere stijl van hasj wordt gekenmerkt door plakkerige donkerbruine tot zwarte olieachtige hars. Hoe sterker de hasj, des te vloeibaarder die is. Het plantmateriaal kan van de olie gescheiden worden door verschillende scheidingstechnieken. Daardoor ontstaat een plakkerig resultaat dat soms kneedbaar is, maar ook vloeibaar of semi-vloeibaar kan worden. Zulke hasj kan een heel complexe geur ontwikkelen met zowel aardse als frisse tonen. Soms is zulke hasj zo zuiver dat er (bijna) geen residu achterblijft als je het puur in een bong of pijpje rookt. Maar je moet het wel snel opmaken, want de geurstoffen zijn vluchtig en zullen dus constant uit de hasj verdampen. Na een half jaar is olieachtige hasj al een groot deel van het aroma kwijt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
In deze video kun je trouwens ook zien hoe een andere producent legaal wiet en hasj produceert:

R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je kent de site waarschijnlijk al wel.

en.seedfinder.eu

Fritter Licker (Archive Seed Bank) :: Cannabis Strain Info :: SeedFinder.eu

Independent, standardized information about Archive Seed Bank cannabis-strain Fritter Licker! Find phenotypes, comments + detailed profiles, flowering-time, THC-Content, images, prices & stores, extended family-tree & lineages, crossings & hybrids, grow-journals, direct-comparisons, medicinal...
en.seedfinder.eu en.seedfinder.eu

Ik let het meest op de genen uit de family tree, over terpenen staat soms meer informatie op Leafly.

Klik op "Click to show all parents of Fritter Licker in our dynamic family tree map." en wordt wat overzichtelijker.

Ben overigens geen voorstander van de wietproef.
Te laat (de Amerikanen halen ons de kaas van het brood), het duurt te lang en is kostbaar.
Allemaal niet nodig.
Zsm volledig legaliseren als het aan mij ligt, geen overbodig gedoe zoals deze proef.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben weer legaal geproduceerde wiet gaan halen in Tilburg en Breda, dit keer bij een aantal verschillende coffeeshops. Dus er komt weer een nieuwe ronde met reviews aan!
Ook heb ik wat illegaal geproduceerde tophasj gevonden. Daarvan ga ik een review schrijven zodat jullie het verschil kunnen zien met de bovenstaande legaal geproduceerde 'hasj'. Eigenlijk wil ik het niet zo noemen, want het was gewoon een hard blok kief. Maar goed, de vergelijking komt eraan! Eerst nog wat reviews.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Relmuis zei:
Ik let het meest op de genen uit de family tree, over terpenen staat soms meer informatie op Leafly.

Klik op "Click to show all parents of Fritter Licker in our dynamic family tree map." en wordt wat overzichtelijker.
Klik om te vergroten...
Ja zeker mooi om de stamboom van een strain te bekijken! Wat daarbij alleen wel lastig is: je weet niet hoe de planten gekruisd worden. Dat kan veel uitmaken. Bestuiven ze één individu met één individu, en noemen ze dan alle nakomelingen een nieuwe strain? Dat gebeurt vaak in de cannabiswereld. Maar de individuen bestaan dan waarschijnlijk voor een kwart uit planten met eigenschap A, voor de helft uit planten met eigenschap B, en voor een kwart uit planten met eigenschap C.
Met welk individu ga je dan vervolgens doorkweken? A, B, of C?

Daarom hoop ik dat legale telers productinformatie bijleveren. Want de bedrijven moeten op een betrouwbare manier telen (bijvoorbeeld door te stekken, of door stabiele rassen te ontwikkelen). Daardoor kunnen we als gebruiker eindelijk de inhoud van de bloem linken aan ervaringen. Zo kun je dus urban myths (bijvoorbeeld over 'sativa geeft een creatieve high') gaan ontkrachten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
De zesde en laatste proefronde: Wedding Cake
25% THC, en <1% CBD

Als het zakje van de Wedding Cake opendoe, dan vind ik het ruiken zoals white widow: degelijk, maar ook een beetje saai. Als ik goed oplet ruik ik een beetje citroen, maar vooral mycrceen. Dat is de typische cannabisgeur die vrijwel elke wiet heeft. Drugshonden worden specifiek met die geurstof getraind om wiet en hasj op te sporen.
Als ik de wiet grind komt een wat meer subtiele geur me tegemoet. Het lijkt een beetje alsof de geur van een vers gebakken spacecake op me afkomt. Misschien met een vleugje zwarte peper erdoorheen.

Eerlijk gezegd vind ik de toppen wel wat lui geknipt. In een klein topje vind ik een blad terug dat bijna net zo groot is als de top zelf. Dat blaadje zat opgevouwen tussen stampers, maar alsnog vind ik het een beetje een misser. Je ziet aan zulke dingen wel hoeveel aandacht er wordt besteed aan het eindproduct. Een foutje kan gebeuren, maar een goed voorteken is het niet.

De damp uit de ballon van mijn vaporizer proeft als één smaak die het geheel vormt van.. een soort wedding cake! Tenminste, als je dezelfde redelijk smaakloze slagroomtaart bedoelt die er mooi uit moest zien, en lekker neutraal smaakt zodat niemand hem echt vies vindt. Als ik goed proef dan kan ik hinten van citroen proeven, maar de myrceen blijft de overhand houden in de smaak. Wellicht is deze wiet wel wat voor mensen die een lekker zacht wietje zoeken. Maar ik heb in mijn vaporizer liever wat spannenders.

Het effect zou ik omschrijven als energiek, creatief, ietwat vergeetachtig, en best praterig.
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Leuke reports!

Ik hoop ook gauw een keer 100% legaal gekweekte en verkochte Nederlandse cannabis van eigen bodem te proberen :greenheart:

Gebaseerd op jouw ervaringen ben ik het meest geïnteresseerd in de "COG Hasj Royal Medic", maar dan om edibles mee te maken :yum:

En tof dat je ook het liefst van cannabis geniet ZONDER tabak :thumbsup:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
henkie2 zei:
En tof dat je ook het liefst van cannabis geniet ZONDER tabak :thumbsup:
Klik om te vergroten...
Haha sterker nog: ik denk dat je niet goed wiet kan reviewen als je de smaak in sigarettenrook omhult. Sowieso helpt een goede vaporizer ook. Want met de Volcano kan je de smaak van een halve joint aan wiet in één keer ophijsen. Ik kan het aanraden 😁👍
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bio Zkittlez
17,95% THC en 0,76% CBD

Het zakje is een beetje lastig openmaken. Want het plastic is aan de bovenkant dicht gesealed. Maar de inkeping waarmee ik het plastic kan openscheuren zit net niet op een lekkere plek, waardoor ik uiteindelijk toch een schaar nodig heb om het zakje leeg te knippen. Niet de beste situatie als je lekker op een bankje in het park een bio-wietje wil roken.

Biologisch
Deze producent teelt uitdrukkelijk biologische wiet, waarmee ze bedoelen dat de planten in de grond staan, dat ze natuurlijke meststoffen gebruiken en geen pesticiden. Mede daarom wordt er ook een uitgebreid testrapport bijgeleverd wat je via de QR-code kunt inzien. Daarin lees je of de wiet niet per ongeluk gevaarlijke schimmels of bacteriën of zware metalen heeft opgenomen. Daarnaast kun je zien hoeveel cannabinoïden en welke geurstoffen er in de wiet zitten.

Stoffen in de wiet
Met 18% THC is Bio Zkittlez nog relatief mild te noemen. En ik moet zeggen dat deze wiet echt heel bijzonder ruikt! Het eerste wat me opvalt is lavendel en citroen, maar dat is vooral omdat ik die geuren inmiddels goed ken. Maar Bio Zkittlez heeft nog iets wat ik eigenlijk niet zo goed kan thuisbrengen. Als ik het testrapport erbij pak dan zie ik dat er terpenen bij zitten die ik niet zo goed ken: alpha-bisabolol, fenchol, en nerolidol-2. Ik moet even Googlen om er meer over te weten te komen, maar het blijkt dus dat die terpenen ook zitten in gember, jasmijn, basilicum, en citroengras. Dat ruik ik dus! Wauw, nu ik meer leer over de achtergrond van de geur wordt het alleen nog maar interessanter. Als ik de toppen grind en dan nog een keer ruik dan komen de subtielere geuren nog een stuk sterker naar voren. Van mij krijgt 'ie een 10 voor de geur. Gewoon omdat dit echt iets nieuws is wat ik nog nooit zo heb geroken.

Schermafbeelding 2024-02-22 om 19.21.17.png
Schermafbeelding 2024-02-22 om 19.20.21.png


Kwaliteit van de bloemen
Helaas is de wiet niet heel goed droog. Als ik de toppen samenknijp tussen mijn vingers dan kan ik het makkelijk in elkaar drukken net als een spons. Daarnaast bevatten de topjes nog kleine stukjes tak. De blaadjes vallen mee. Ik kan er wel een paar heel kleine blaadjes zien zitten. Maar ik had zo een, twee, drie ook niet geweten hoe ik die zou wegknippen. De knipbeurt die de wiet heeft gekregen is dus gewoon voldoende.

Smaak
De wiet gaat zoals bij elke review in mijn Volcano vaporizer voor de beste smaaktest. Een probleem dat ik heb met deze batch is alleen dat mijn grinder het niet zo goed kan verpoederen omdat de bloemen nog niet goed droog zijn. Uit mijn grinder komen daardoor ietwat fluffy stukjes. Het blijkt ook dat mijn vaporizer moeite heeft om de vluchtige stoffen te verdampen. Kennelijk is het contactoppervlak van de hete lucht met de bloemen niet zo groot. Het resultaat is dat ik met gemak door de ballon heen kan kijken. Ik denk dus niet dat er al te veel damp in zit. Wel heb ik liever dit, dan te veel damp, want dan ga je het merken in de keel. Gelukkig blijkt deze wiet lekker zacht voor de keel.

Als ik een hijs neem dan proef ik dat mijn vaporizer deze wiet gewoon niet zo goed kan verdampen. Ik heb helaas wel eens intensere smaak ervaren. En dat is jammer, want als ik uitblaas dan denk ik wel 'WOW!'. In mijn mond proef ik voornamelijk citroengras en basilicum. De bijzondere geur komt er goed tot zijn recht in de smaak. Het proeft bijna niet naar wiet. In plaats daarvan heb ik eerder het idee alsof ik een glas vlierbloesemsiroop aan het drinken ben. Ik ben er heel enthousiast over. De smaak van deze wiet is echt wat anders dan ik gewend ben, maar absoluut op een goede manier. Zeker de avontuurlijke blower die veel verschillende strains proeft zal versteld staan van deze strain.

Effect
Ik word gelukkig niet heel para van deze wiet. Maar ik zak wel gelijk een beetje in. Ik krijg zin om snel nog even deze review af te raffelen en dan een cartoon te gaan kijken ofzo. Dat doe ik normaal nooit, maar nu past zoiets simpels wel bij de state of mind die ik nu heb: uitgeblusd, relatief gedachtenloos, een beetje in mezelf gekeerd. Maar misschien komt dat ook omdat ik een lange dag heb gehad.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zelf nog maar 1 Legaal gekweekt soortje geprobeerd. Blue kushy. En voor die 9 euro was het prima kwaliteit. Niet heel bijzonder ofso maar hij viel ook zeker niet tegen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
TheRealKoekert zei:
Zelf nog maar 1 Legaal gekweekt soortje geprobeerd. Blue kushy. En voor die (..) euro was het prima kwaliteit. Niet heel bijzonder ofso maar hij viel ook zeker niet tegen.
Klik om te vergroten...
Prijzen bespreken mag eigenlijk niet op dit forum. Maar inderdaad, de wiet is wat goedkoper dan het illegale aanbod.
Ik moet wel zeggen dat ik de verpakkingen nogal groot en vervuilend vind. Aan de ene kant is het goed dat de meeste leveranciers ervoor kiezen om hun cannabis niet in plastic te verpakken (want de olieachtige werkzame stoffen in cannabis lossen plastic op, wat dus niet zo gezond is). Maar aan de andere kant houd ik zo best wel veel afval over voor één grammetje wiet. Ik vraag me daarom af of een statiegeldregeling met glas misschien mogelijk zou zijn in de toekomst.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Melonacci
12% THC en <1% CBD

Ik hoop dat Ivo Opstelten meeleest, want als minister van Justitie maakte hij er destijds een groot punt van dat wiet niet sterker dan 15% THC mocht zijn. Gelukkig werd zijn voorstel weggehoond, met name omdat het nogal onwetenschappelijk bleek. Toch ben ik benieuwd naar het effect van melonacci, want zo vaak kom je niet strains tegen die 12% THC bevatten en geen CBD.

Helaas lijkt er niks bekend te zijn over deze strain. De QR-code op de verpakking werkt niet, en op de website van de leverancier staat wel een pagina met strains, maar melonacci wordt daar niet genoemd. Ook als is verder probeer te zoeken bij bekende websites zoals Leafly en Seedsearch vang ik bot: "Your search for “melonacci” has come up empty! Try a new search." Het blijft dus een beetje een mysterie wat de genetica van deze strain is.

Als ik het zakje opendoe en de lucht stevig opsnuif dan valt me meteen een ietwat buitenwiet-achtige geur op. Mogelijk komt het omdat deze wiet relatief veel plantenmateriaal bevat, aangezien het niet zo'n sterk soortje is. De geur doet me denken aan de voor cannabis typerende geurstof myrceen. Daarnaast ruik ik een duidelijke muffe lucht die me aan een kush doet denken. Verder denk ik ook wat citroen en lavendel te ruiken. Als ik de wiet grind dan komt er meer een klassieke kush lucht naar boven. De geur gaat wat meer richting de muffe citroen heen. Maar ik ruik ook nog wel een zekere complexiteit erdoorheen. Als ik de grinder heel even geopend laat staan dan ruik ik een paar minuten later een stuk sterker de lavendel.

Sommige stukjes van de bloemen zijn een stuk lichter gekleurd. Het is nog wel groen, maar zit tegen het gele aan. Dat lijkt me toch ook weer niet helemaal de bedoeling. De toppen zijn niet heel groot, maar wel mooi dicht gegroeid. Je kan zien dat het machinaal geknipt is, want de bladeren zijn met een dwarsdoorsnede geknipt. Als je het met de hand doet en voorzichtig werkt dan kun je nog net wat meer blad wegkrijgen. Desalniettemin is de knipbeurt prima gedaan. Het is voldoende, maar niet perfect.

Ook deze wiet is helaas niet heel droog. Op het eerste gezicht leek dat anders, want de bloemen voelen wel hard aan. Maar als ik er een stukje vanaf pluk en die samenpers dan krijg ik weer het sponsachtige gevoel. De takjes laten gelukkig wel een goede 'krak' horen als ik ze probeer te buigen. Mocht je nog wat geduld hebben dan kan ik wel aanbevelen om deze wiet nog een paar maanden zelf te curen. Ik denk dat het dan wel eens heel lekker zou kunnen worden.

De smaak van de wiet vind ik niet heel indrukwekkend. Bij het uitblazen vergeet ik bijna dat ik iets zou moeten proeven. Ik proef vooral buitenwiet, wat citroen erdoorheen, en dan de muffe lucht. Het zou te ver gaan om dat storend te noemen. Maar bijzonder is het ook niet. Ik heb buitenwietjes geproefd die echt wel een stuk lekkerder waren. En die stonden dus in de wisselvallige Nederlandse weeromstandigheden, in plaats van dat ze met professionele binnenkweek gemaakt.
Nadat ik een flinke hijs heb genomen voel ik iets kriebelen in mijn neus. En nog geen minuut later moet ik niezen. Ergens lijkt er dus wel een wat prikkend gevoel opkomen; een euvel wat veel voorkomt bij wiet die niet zo sterk is en relatief veel plantenmateriaal bevat. Helaas proef ik bij een tweede ballon van dezelfde batch een ietwat zeep-achtige smaak. Dan wordt 'ie echt niet lekker. Als je een joint rookt dan zul je het einde mogelijke niet meer willen oproken.

Het lijkt erop dat de producent deze strain op de markt gebracht als instapmodel voor beginnende blowers. En ik moet zeggen, voor dat doel lijkt Melonacci me prima geschikt. De eerste keer dat je gaat autorijden stap je ook niet gelijk in een lamborghini, en zo is het met wiet misschien ook. Ik twijfel een beetje over de muffe lucht, want dat lijkt me meer een acquired taste. Het is mogelijk niet iets wat voor de beginnende blower heel aanlokkelijk is. Maar dat kun je ook als een voordeel zien. De smaak is in ieder geval niet zó fantastisch dat je alleen daarvoor al begint met regelmatig blowen.

Ondanks het wat lagere gehalte aan THC in deze wiet, word ik er nog prima stoned van. Eigenlijk is het ook wel lekker om niet te skaf te worden. Op deze manier heb ik tenminste ook niet zo de neiging om steeds zelfkritische gedachten te herhalen. Als ik heel stoned wordt dan kan ik op zo'n manier nog best para worden. Nu heb ik niks van dit alles. Wel krijg ik honger en heb ik zin om even te gaan douchen.

Wat ik alleen jammer vind is dat deze strain niet een diverser cannabinoïdenprofiel heeft. Tenminste, dat staat niet aangegeven. Ik zou juist eens geïnteresseerd zijn in een soort die stoffen zoals CBD, CBC, CBG en CBDV aanmaakt. Want nu lijkt het erop dat je gewoon wat meer plantenmateriaal rookt bij deze strain. En of dat nou per se gezonder is..? Ik weet het niet.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Het blijft dus een beetje een mysterie wat de genetica van deze strain is.
Klik om te vergroten...
Beperkte info:

Bacio Gelato x Cocomero Gelatti

en.seedfinder.eu

Cannarado Genetics Cannabis Strains

Cannarado Genetics
en.seedfinder.eu en.seedfinder.eu

Nooit van gehoord, maar er zijn er ook zoveel.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Capri Zun
18% THC en <1% CBD

De toppen van capri zun zien er een beetje paars uit. Het zijn kleine, maar heel compacte bloemetjes met oranje stampers. Het lijkt erop dat de bloemen op precies het juiste moment zijn geoogst.

Uit het zakje stijgt een lucht op die ik maar moeilijk thuis weet te brengen. Het eerste wat ik ruik zijn dennenappels, en dan wat lichte aardachtige tonen. Maar hoe vaker ik ruik, des te duidelijker worden de fruitige tonen. Daarna zit ik zo vaak mijn gedachten te veranderen dat ik niet meer precies weet wat ik ruik. Zo heb ik eerst een steeds sterkere associatie met de allereerste wiet die ik ooit zelf kweekte: Himalaya Gold.
Later vond ik deze wiet toch steeds fruitiger ruiken, terwijl me dat eerst niet zo was opgevallen. De fruitige geur lijkt sterker te worden als ik de wiet grind. Een veel sterkere perzikachtige lucht presenteert zich dan.

Bij het proeven vond ik het helaas een saai wietje. De smaak is subtiel, maar helaas niet fantastisch. Ik vergat eigenlijk bijna op te letten bij het proeven omdat er zo weinig te beleven was. Het meest opvallend was een soort dennenappel. De fruitige geur kon ik alleen nog opmerken als ik echt mijn best deed om het te herkennen. Toen ik het uiteindelijk proefde, vroeg ik me af of ik het me niet had ingebeeld.

Een paar minuten later ben ik een beetje zwaar stoned. Ik ben een beetje in mezelf gekeerd, en niet zo geconcentreerd. Aan deze review merk ik ook dat ik wat kortaf ben. Heel spraakzaam kan ik mezelf dus niet noemen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bio Mac
23,93% THC en 0,96% CBD

Ik moet even twee keer kijken naar de verpakking van dit biologisch geteelde wietje, want daarop staat een ander THC-percentage dan ik terugvind op het testrapport. Kennelijk is de 20,99% THC een verwachte waarde, in plaats van de geobserveerde waarde? Dat wordt helaas niet helemaal duidelijk.

Als ik het zakje opendoe dan komt er een heerlijk complexe geur uit opstijgen. Bio Mac ruikt wat meer naar 'normale' cannabis dan Bio Zkittlez, maar er zijn ook zeker overeenkomsten. Ik vind het in eerste instantie een beetje moeilijk plaatsen. Maar als ik spiek op het analysecertificaat dan wordt mijn vermoeden van de gelijkenis. Op het testrapport staan alweer, net als bij Biozkittlez, de minder bekende geurstoffen nerolidol-2 en fenchol zie staan. Die geurstoffen worden respectievelijk geassicieerd met jasmijn en dennenappels. Daarnaast zit er flink van van de geurstof uit kamille in. Verder is er citroen te ruiken, en hop. Tel dat allemaal bij elkaar op, en je krijgt een complexe geur die zowel zoete, als kruidige tinten heeft. Als ik na het grinden van de wiet nog een keer ruik dan ontsnap me een harde kreun. Jeetje zeg, wat een lekkere geur. Ik vind het bijna zonde om dit te gaan oproken.


Scherm­afbeelding 2024-02-25 om 19.26.28.png
Scherm­afbeelding 2024-02-25 om 19.26.37.png

Dat het totale cannabinoïde-gehalte maarliefst 26,08% beslaat is wel duidelijk als je even goed naar Bio Mac kijkt. De bloemen zijn helemaal wit van de vele trichomen die erop zitten. Als ik niet beter had geweten zou ik bijna gaan denken dat het om beschimmelde wiet zou gaan. Maar het tegendeel is waar. Dit is alleen maar the good stuff. De sterkte van de wiet wordt medeveroorzaakt doordat Bio Mac EINDELIJK een legaal geproduceerd wietje gevonden wat lekker droog is (in tegenstelling tot bijna alle andere legale wietjes die ik heb gereviewd). De toppen zijn super compact en hard. De wiet laat zich goed in een grinder vermalen, al zijn de overblijvende kruimels best plakkerig en hebben ze dus de neiging om je grinder vast te koeken.

Als ik een hijs neem van een gevulde Volcano-ballon, dan moet ik eerlijk zeggen dat de complexiteit van de geur een beetje verdwenen is. MAAR, hetgeen wat ik proef is heel lekker. De smaak lijkt wat meer één geheel geworden. De basilicum, jasmijn, kamille en citroen lijken helemaal samen te smelten en de boventoon te voeren. Als ik even een minuutje wacht met de volgende hijs dan proef ik juist weer meer hop en dennenappels. Er is echt geen twijfel over mogelijk: deze wiet is absoluut voor de fijnproevers. Maar als je een beetje gevorderd cannabist bent zoals ik dan kan je je geluk niet op met deze wiet.

Wat heel bijzonder is, en dat wil ik nog even noemen, is dat ook de tweede ballon uit de Volcano heel lekker is. Normaal gesproken verdamp je alle lekkere geurstoffen de eerste keer al. De tweede ballon bevat doorgaans nog wel THC, maar smaakt verder naar verbranden aardappels. Behalve bij Bio Mac. Want bij de eerste hijs van de tweede ballon proef ik heel duidelijk jasmijn, en bij de tweede hijs voornamelijk hop. Wat mij betreft zeker een zeer welkom alternatief voor verbrande aardappels!

Terwijl ik deze review schrijf luister ik naar Hilight Tribe, en ik zit lekker met de muziek mee te veren. Ik was daarnet een beetje moe en futloos, maar ik krijg nu een actieve en creatieve high, die me toch ook wel wat vergeetachtig maakt. Zo sta ik soms half dansend op om iets te pakken, maar raak tijdens het lopen alweer zo afgeleid dat ik niet meer weet wat ik ookalweer wilde doen.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb geen ervaring met deze legale wiet, maar ik ben wel echt een voorstander van de hoeveelheid informatie die je erbij krijgt en dat lijkt aardig consistent te zijn.

Geen gok meer of de Gorilla Glue wel dezelfde is in Amsterdam als in Maastricht en of het überhaupt geen Sour Diesel is ofzo.

keiharde cijfers, dat is wat we willen. We testen daarom toch ook onze harddrugs het liefst?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."