Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLegale wiet en hasj: wat zijn jouw ervaringen?

Legale wiet en hasj: wat zijn jouw ervaringen?

121 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jaïr zei:
Ik zit te denken om vanavond, als ik weer heen ga, ook de (Euroshopper)legale hasjiesj een kans te geven. Als iemand daar aanraders voor heeft hoor ik ze graag. Mijn keuzes zijn COG traditional platinum, Gold of Silver hasj. Per gram verschilt de prijs nauwelijks of niet maar per 5 wel, wat ik bijzonder vindt.
Klik om te vergroten...
Ik ben benieuwd wat je van deze pseudolegale hasj vindt. Ik kom weleens in Groningen om wat cannabis te kopen. Ik heb nog geen pseudolegale hasj of wiet geprobeerd.
G
G.AmerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jaïr zei:
minder leuk omdat je hele toppen vergruist tot poeder voor je het doorhebt
Klik om te vergroten...
Dit was mij ook opgevallen bij COG & Aardachtig, met de wiet van Fyta heb ik dit nog niet gehad.

Jaïr zei:
en je er snel meer van gebruikt dan je wil.
Klik om te vergroten...
Gebruik een simpel weegschaaltje, eentje rond de €10 is al prima. Dan weet je altijd hoeveel je rookt.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Ik heb vanavond even een tussenstop gemaakt in Tilburg om bij twee shops legale wiet en hasj te kopen. Want ik kan wel zeuren dat 'ze' eens drugs moeten gaan legaliseren, maar dan mag ik zelf ook wel meewerken als ze het eens proberen, toch?

Bij het schrijven van deze post zit ik weer terug naar huis in de trein. In de shops heb ik niet de moeite genomen om de wiet en hasj te proberen. Dus ik kan nog niet uit eigen ervaring vertellen. Vandaar deze post:
Wat is jullie ervaring met legale wiet en hasj?
Klik om te vergroten...
Bedoel je shops die meedoen met die proef dat wiet "gekweekt word door de overheid" ?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb vanavond even een tussenstop gemaakt in Tilburg om bij twee shops legale wiet en hasj te kopen. Want ik kan wel zeuren dat 'ze' eens drugs moeten gaan legaliseren, maar dan mag ik zelf ook wel meewerken als ze het eens proberen, toch?

Bij het schrijven van deze post zit ik weer terug naar huis in de trein. In de shops heb ik niet de moeite genomen om de wiet en hasj te proberen. Dus ik kan nog niet uit eigen ervaring vertellen. Vandaar deze post:
Wat is jullie ervaring met legale wiet en hasj?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat lijkt me toch een mes die aan 2 kanten snijd.
De keuze van shop en dealers is alles bepalend.
Om daarvan met een voorbeeld te komen.
Bij een shop enkele grammen gekocht die niet konden tippen aan de amnesiahaze van de plaatselijke boer op gebied van high en smaak.
Bij een andere shop dan weer wiet gekocht die ik nog nooit eerder gerookt had en echt wel tot de top behoorde.
Smaken en verwachtingen liggen ook uiteenlopend bij gebruikers dat de ene een zachte white widow veel beter vind dan de ander die echt wel die sterker thc bommen apprecieert
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hebben ze die organisatie nou serieus VOC genoemd? heheheh.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
N3K0 zei:
Bedoel je shops die meedoen met die proef dat wiet "gekweekt word door de overheid" ?
Klik om te vergroten...

Als dat zo is negeer mijn post 🤣🤣🤣.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
PsyTekz zei:
Dat lijkt me toch een mes die aan 2 kanten snijd.
De keuze van shop en dealers is alles bepalend.
Om daarvan met een voorbeeld te komen.
Bij een shop enkele grammen gekocht die niet konden tippen aan de amnesiahaze van de plaatselijke boer op gebied van high en smaak.
Bij een andere shop dan weer wiet gekocht die ik nog nooit eerder gerookt had en echt wel tot de top behoorde.
Smaken en verwachtingen liggen ook uiteenlopend bij gebruikers dat de ene een zachte white widow veel beter vind dan de ander die echt wel die sterker thc bommen apprecieert
Klik om te vergroten...
N3K0 zei:
Bedoel je shops die meedoen met die proef dat wiet "gekweekt word door de overheid" ?
Klik om te vergroten...
In Tilburg en Breda wordt nu door 10 private telers (dus geen overheid) legaal wiet geteeld dankzij een wet die wel door de overheid is aangenomen: de Wet Gesloten Coffeeshopketen.

In die gemeenten kan je in alle shops legaal geteelde wiet kopen.

cannabisindustrie.nl

Wietexperiment eindelijk van start met aanloopfase in Breda en Tilburg

Afgelopen vrijdag 15 december is dan eindelijk de aanloopfase in Breda en Tilburg begonnen van het Experiment gesloten coffeeshopketen.
cannabisindustrie.nl cannabisindustrie.nl
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Me ervaring was goed maar na later je het elke dag gaat doen gaat het in de toekomst een andere werking geven (in mij. Beleving) dat ik er eigenlijk angstig van wordt
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
mitchieee zei:
Me ervaring was goed maar na later je het elke dag gaat doen gaat het in de toekomst een andere werking geven (in mij. Beleving) dat ik er eigenlijk angstig van wordt
Klik om te vergroten...
Angstig? En dat heb je niet van andere wiet? Welke strain(s) rook je dan? En kan het komen doordat die gewoon best wel sterk zijn?

Ik heb namelijk Wedding Cake, en die heeft bijvoorbeeld 25% thc! Wel echt sterke wiet dus.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Okee ik heb net wat Fritter Licker in mijn vaporizer gegooid, en dit vind ik echt heel erg lekkere wiet!

Tegenwoordig ga ik voor cannabissoorten met een complexe geur. Ik houd dan vaak van een geurcombinatie tussen voornamelijk lavendel, een beetje citroen, en wat peper en munt. En deze soort doet precies dat! De wiet is niet zo sterk, maar ook dat vind ik niet zo'n probleem. Ik voel me door wiet liever een beetje mellow, dan dat ik er verstrooid of paranoïde van raak. Dan kan je beter wat minder sterke wiet roken.

Op de verpakking zit twee QR-code sdie je kunt scannen. De een gaat naar een standaard bijsluiter waarop de gezondheidsrisico's van cannabis worden vermeld. De andere QR-code leidt je naar een webpagina met informatie over wat er in de wiet zit:

Fritter-Licker.png
De meeste mensen zullen vooral op het THC-percentage letten. De wiet bevalt 15% THC, wat een middelmatige hoeveelheid genoemd mag worden. Sommige andere strains die ik heb gekocht bevatten 24% THC, en zijn dus veel sterker. Persoonlijk vind ik dat een voordeel. Want van minder sterke wiet word ik meestal wat minder para; dat ik denk dat mensen me raar vinden ofzo. Zulke gedachten sluipen er vaak in als ik veel sterke wiet rook. Dus ik ben erg blij dat ze niet alleen maar supersterke wiet verkopen.
`
Op de onine informatiepagina zie je niet alleen de concentraties van THC (15%) en CBD (<1%) staan, maar ook welke geurstoffen, ofwel terpenen in de wiet blijken te zitten. Van de informatie die ik daar lees wordt ik erg blij. Want de bloem produceert precies de geurstoffen die ik hoopte te gaan ruiken en proeven: Limoneen (citroengeur), linalool (lavendelgeur), B-caryophllyne (zwarte peper), en a-humulene (hop).
Dit soort informatie is belangrijk, omdat terpenen waarschijnlijk het effect van THC moduleren, waardoor je mogelijk steeds een andere ervaring krijgt als je verschillende wiet rookt die allemaal een ander terpenenprofiel hebben. Ik ben dus erg enthousiast dat we nu EINDELIJk onze ervaringen kunnen gaan linken aan betrouwbare informatie over het product.

Voordat ik de wiet in mijn vaporizer doe, vermaal ongeveer 0,3 gram van de bloemen in een schoongemaakte grinder. De geur van de wiet neemt wel wat toe in intensiteit als ik de bloemen vermaal. Maar ik ruik geen terpenen die eerst verstopt bleven, een teken dat de wiet nog vers is. De toppen zijn goed droog. Toch heb ik het idee dat de wiet nóg lekkerder zou zijn als deze gecured werd, zodat de toppen verder kunnen drogen (zodat ze echt verkruimelen in je handen), en de smaken zich nog verder kunnen ontwikkelen. Want soms oxideren terpenen, wat weer allerlei nieuwe geuren en smaken kan produceren.

Ik doe de verkruimelde wiet in mijn Volcano Classic vaporizer (op stand 6,5; rond de 195 ËšC), en laat de ventilator een ballon volblazen. De damp die ik uit de ballon inhaleer is zacht, ondanks dat de ballon goed witgrijs zag van de damp die erin zit. Soms gaat zo'n hoeveelheid kriebelen in de keel, waarna je moet hoesten. Dat gebeurt vaak als er te veel kunstmest is toegevoegd bij het maakproces. Maar daar lijkt bij Fritter Licker geen sprake van. De smaak is echt geweldig. Ik proef veel lavendel en wat donkerdere aardse smaken, en ik word niet geplaagd door een kietelende keel. Zelfs niet als ik een heel grote hijs neem.

De Fritter Licker maakt me desalniettemin vrij goed stoned. Ik ben echt niet high. Het is meer een zwaar stoned gevoel te noemen. Er is wel degelijk verwarring. Terwijl ik dit type vind ik het lastig om bijvoorbeeld de screenshot van de online informatie te delen. Maar ik blijf wel op mijn bureaustoel zitten, en voorlopig denk ik dat ik daar nog wel ga blijven. Het schrijven van deze tekst gaat moeizaam omdat ik vier dingen tegelijkertijd wil opschrijven en ze allemaal niet afmaak. Dan heb ik weer een nieuwe ingeving, of ben ik de vorige verloren.

Ik ben super enthousiast over deze wiet. Fritter Licker smaakt en ruikt fantastisch, en ik ben er aangenaam, maar zwaar, stoned van geworden. Prima voor een zondagmiddag alleen thuis. Maar verwacht niet dat je nog lange wandelingen gaat maken door de natuur.
Qua smaak komt deze wiet overeen met Fruit Punch, die ik in Barcelona heb geprobeerd in een cannabis social club. Daarmee is Fritter Licker een van de lekkerste wietjes die ik dit jaar gerookt heb. Hulde aan XXXXX (ik mag de producent niet noemen :wink: ).
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
De vijfde proefronde: Sky Walker Kush
22% THC en <1%CBD

Deze wiet ruikt precies zoals je zou verwachten: een zware, muffe, aardachtige geur met hints van lavendel en wat munt die je neus een klein beetje kietelt. Qua geur een heel lekker wietje in ieder geval. Helaas is de wiet nog niet erg droog. De toppen deuken in als een spons zodra ik ze een beetje onder druk zet met mijn duim en wijsvinger.

Als ik de wiet in mijn vaporizer doe dan komt er een flinke damp vanaf. Als ik een grote hijs neem van de ballon dan prikt de bovenkant van mijn keel licht. Maar ik moet niet hoesten. De muffe smaak die kush zo herkenbaar maakt blijft voornamelijk overeind. De meer subtiele geuren zijn helaas niet in de smaak terug te vinden. Waarschijnlijk zou de wiet lekkerder zijn als die wat zorgvuldiger was gedroogd.

Het effect kan ik zwaar, maar ontspannen noemen. Dat ik nu al vijf minuten een tweede zin over de effecten probeer te bedenken zegt geloof ik wel genoeg. Van deze wiet word ik niet erg spraakzaam.

Ik twijfel een beetje of ik moet vermelden dat ook deze wiet geen online pagina heeft met meer productinformatie. Want deze wiet is van dezelfde producent als in proefronde #2, #3 en #4.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
De tweede test is met COG Traditional Hasj 30. Die bevat volgens het etiket 31% THC en minder dan 1% CBD. De QR-code op de voorkant geeft me een cijfercombinatie, maar geen klikbare link. Ik kan dus niet meer informatie opzoeken over hoe de hasj gemaakt is. Achterop de verpakking staat simpelweg de naam van de producent en een e-mailadres. De QR-code op de achterkant leidt naar de standaard cannabisbijsluiter.
https://open.overheid.nl/documenten/75c79be3-b473-4c6c-9d79-736e7c30cfb7/file

De hasj zit in een klein rond bakje van hard plastic en een oranje dop. Als ik die opendraai komt de geur van verse wiet me tegemoet. Het is geen onaangename geur, maar het is zeker niet zoals hasj normaal ruikt. Het kleine lichtbruine brokje is keihard, en als ik van een klein stukje een rolletje probeer te maken, verkruimelt de hasj tot een vormeloze substantie.

Ik rook de hasj in een bong met quartz glas banger.
De ervaring is precies hetzelfde als ik wel eens mijn grinder leeg schraap en de kief met mijn bong rook. Je krijgt dan een smaakloze keiharde klap in je gezicht van BOEM, hier heb je wat THC. Dus eerst is het wat verwarrend en overweldigend en daarna word je steeds stiller tot je in elkaar zakt, het liefst met een zak chips die je dan leegeet. Een harde high is het dus, zonder lekkere smaak.

Helaas kan je dit echt geen goede hasj noemen. Het voelt heel erg als een namaakproduct van goedkope Marokkaanse meuk, de derde zeving van een Amnesia-plant, waarvan een vermalen mengsel vol plantenmateriaal voor kwaliteitshasj moet weg gaan. Het is zeker niet de plakkerige shit die het ook zou kunnen zijn. En zelfs als ik het vergelijk met B-kwaliteit Marokkaanse hasj, is dit legaal geproduceerde alternatief zo mogelijk nog slechter. De flash-stonedheid is niet erg ontspannen, de verse wietgeur is nergens meer te bekennen bij het roken, en in plaats daarvan krijg je een vieze smaak in je mond die je alleen met een goede dosis mangosap weer weg kan drinken.

Helaas ben ik over de COG Traditional Hasj 30 dus niet zo te spreken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
dupont zei:
Hebben ze die organisatie nou serieus VOC genoemd? heheheh.
Klik om te vergroten...
Het Verbond voor de Opheffing van het Cannabisverbod (VOC), inderdaad. Niet de meest pakkende naam nee.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
De derde proefronde: Black Cherry Punch
18% THC en <1% CBD

De volgende wiet is van dezelfde producent als de COG Traditional Hasj 30, en bevat ook geen QR-code met meer informatie over de strain. Dus ik moet het doen met de informatie op het etiket, en de algemene bijsluiter.

Als ik het zakje opendoe is mijn eerst gedachte: ohja, dit ruikt inderdaad wel een beetje als kersen. Maar als ik wat beter ruik dan ruik ik voornamelijk lavendel en flink wat hop. Als ik de bloemen vermaal in mijn grinder dan komt er ineens veel meer geur vrij, die ik het best met het Engelse woord dank kan beschrijven. Het is een ietwat zware muffe lucht. Daarnaast ruik ik nog een beetje citroen.

De damp van de wiet blijkt heel zacht, en prima te roken. Ondanks dat ik een flinke hijs neem uit de ballon van mijn vaporizer, voel ik geen kriebel in de keel en moet ik niet hoesten. Qua smaak vind ik het niet heel bijzonder. Ik mis de complexiteit die ik proefde bij Fritter Licker.

Het effect van de wiet is mild te noemen. Ik voel me wel stoned, maar gewoon lekker mellow met verder niet te veel in de hand. Ik heb een stuk minder verwarring als toen ik de legaal geproduceerde hasj probeerde.

Al met al is deze wiet prima als je iets zoekt wat niet zo super sterk is. Maar veel beter dan prima is het ook weer niet. De meeste coffeeshops in Nederland zullen wel een wietje hebben liggen die nog net wat lekkerder zal zijn dan deze. Toch blijft het legale aanbod misschien wat aantrekkelijker, want de prijs is een stuk lager, en je weet zeker dat er geen pesticiden of schimmels in de wiet zitten. Dat geeft misschien ook een wat meer ontspannen gevoel.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
De vierde proefronde: COG Hasj Royal Medic

Mijn vierde sample legaal geproduceerde cannabis is weer hasj. Ik zou erbij willen vermelden hoe sterk de hasj is. Maar het etiket is beschadigd waardoor ik niet kan aflezen hoeveel CBD erin zou zitten. In de shop stond het er wel bij vermeld. Ik geloof dat het iets minder sterke hasj was als de Traditional Hasj 30, die vrijwel geen CBD bevatte. Maar de exacte percentages kan ik me niet meer herinneren.

Ook deze hasj ruikt gewoon naar wiet, blijkt als ik het plastic bakje opendoe. Maar deze keer kan ik duidelijk een verse geur van lavendel en citroen herkennen. Het brokje hasj ziet er heel lichtbruin uit met hier en daar wat gele tint. Ik kan duidelijk druklagen zien die het resultaat zijn van verkruimelde toppen waarvan het poeder vervolgens geperst is. Als ik probeer om een rolletje van de hasj te maken dan verkruimelt een brokje tot poeder dat ik niet meer in elkaar geperst krijg.

Bij het roken van de hasj (in een bong met quartz glas bowl) verdwijnt alle smaak. Ik houd een minder vieze smaak over dan van van de Traditional Hasj 30. Toch proeft ook deze hasj alsof ik de kief uit mijn grinder schraap en oprook. Ik word er wel ineens heel high van, maar op een best overweldigende en ietwat paranoïde manier. Echt chill is anders.

Ik kan duidelijk merken dat de hasj fabrieksmatig is gemaakt in een Nederlandse productiefaciliteit die met goedkope productie een uniform en rendabel product oplevert. Helaas is echte kwaliteit is wat anders. Wat dat betreft kun je deze hasj misschien wel vergelijken met Mc Donalds: voor een relatief beperkte prijs krijg je een snelle snack die er altijd hetzelfde uitziet, maar die je niet echt proeft, en daarna heb je spijt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
De vierde proefronde: COG Hasj Royal Medic

Mijn vierde sample legaal geproduceerde cannabis is weer hasj. Ik zou erbij willen vermelden hoe sterk de hasj is. Maar het etiket is beschadigd waardoor ik niet kan aflezen hoeveel CBD erin zou zitten. In de shop stond het er wel bij vermeld. Ik geloof dat het iets minder sterke hasj was als de Traditional Hasj 30, die vrijwel geen CBD bevatte. Maar de exacte percentages kan ik me niet meer herinneren.

Ook deze hasj ruikt gewoon naar wiet, blijkt als ik het plastic bakje opendoe. Maar deze keer kan ik duidelijk een verse geur van lavendel en citroen herkennen. Het brokje hasj ziet er heel lichtbruin uit met hier en daar wat gele tint. Ik kan duidelijk druklagen zien die het resultaat zijn van verkruimelde toppen waarvan het poeder vervolgens geperst is. Als ik probeer om een rolletje van de hasj te maken dan verkruimelt een brokje tot poeder dat ik niet meer in elkaar geperst krijg.

Bij het roken van de hasj (in een bong met quartz glas bowl) verdwijnt alle smaak. Ik houd een minder vieze smaak over dan van van de Traditional Hasj 30. Toch proeft ook deze hasj alsof ik de kief uit mijn grinder schraap en oprook. Ik word er wel ineens heel high van, maar op een best overweldigende en ietwat paranoïde manier. Echt chill is anders.

Ik kan duidelijk merken dat de hasj fabrieksmatig is gemaakt in een Nederlandse productiefaciliteit die met goedkope productie een uniform en rendabel product oplevert. Helaas is echte kwaliteit is wat anders. Wat dat betreft kun je deze hasj misschien wel vergelijken met Mc Donalds: voor een relatief beperkte prijs krijg je een snelle snack die er altijd hetzelfde uitziet, maar die je niet echt proeft, en daarna er spijt van hebt.
Klik om te vergroten...


Uitleg goede hasj
Bij goede blonde hasj zijn de harskliertjes (trichomen) van de cannabisbloemen zorgvuldig gemetseld met een natuurlijk mengsel van stuifmeel en zand. Zodra je goede hasj kneedt, barsten de kliertjes open en komt er een olie vrij die zowel de werkzame stoffen THC en CBD als allerlei geurstoffen bevat. De hasj wordt dan steeds soepeler door de olie. Je kan er makkelijk rolletjes van maken, en als je dan komen gerijpte aroma's vrij die een wat zwaardere aardachtige geurig geven.
Een andere stijl van hasj wordt gekenmerkt door plakkerige donkerbruine tot zwarte olieachtige hars. Hoe sterker de hasj, des te vloeibaarder die is. Het plantmateriaal kan van de olie gescheiden worden door verschillende scheidingstechnieken. Daardoor ontstaat een plakkerig resultaat dat soms kneedbaar is, maar ook vloeibaar of semi-vloeibaar kan worden. Zulke hasj kan een heel complexe geur ontwikkelen met zowel aardse als frisse tonen. Soms is zulke hasj zo zuiver dat er (bijna) geen residu achterblijft als je het puur in een bong of pijpje rookt. Maar je moet het wel snel opmaken, want de geurstoffen zijn vluchtig en zullen dus constant uit de hasj verdampen. Na een half jaar is olieachtige hasj al een groot deel van het aroma kwijt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
In deze video kun je trouwens ook zien hoe een andere producent legaal wiet en hasj produceert:

R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je kent de site waarschijnlijk al wel.

en.seedfinder.eu

Fritter Licker (Archive Seed Bank) :: Cannabis Strain Info :: SeedFinder.eu

Independent, standardized information about Archive Seed Bank cannabis-strain Fritter Licker! Find phenotypes, comments + detailed profiles, flowering-time, THC-Content, images, prices & stores, extended family-tree & lineages, crossings & hybrids, grow-journals, direct-comparisons, medicinal...
en.seedfinder.eu en.seedfinder.eu

Ik let het meest op de genen uit de family tree, over terpenen staat soms meer informatie op Leafly.

Klik op "Click to show all parents of Fritter Licker in our dynamic family tree map." en wordt wat overzichtelijker.

Ben overigens geen voorstander van de wietproef.
Te laat (de Amerikanen halen ons de kaas van het brood), het duurt te lang en is kostbaar.
Allemaal niet nodig.
Zsm volledig legaliseren als het aan mij ligt, geen overbodig gedoe zoals deze proef.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben weer legaal geproduceerde wiet gaan halen in Tilburg en Breda, dit keer bij een aantal verschillende coffeeshops. Dus er komt weer een nieuwe ronde met reviews aan!
Ook heb ik wat illegaal geproduceerde tophasj gevonden. Daarvan ga ik een review schrijven zodat jullie het verschil kunnen zien met de bovenstaande legaal geproduceerde 'hasj'. Eigenlijk wil ik het niet zo noemen, want het was gewoon een hard blok kief. Maar goed, de vergelijking komt eraan! Eerst nog wat reviews.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."