Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLegale wiet en hasj: wat zijn jouw ervaringen?

Legale wiet en hasj: wat zijn jouw ervaringen?

121 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
P
PatatKruidje94Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben helemaal tevreden maar ik merk eigenlijk geen verschil met illegale wiet. Fijn in elk geval dat er geen of minder bestrijdingsmiddelen worden gebruikt en laten we het er maar op houden dat belasting betalen een deugd is dus met dit experiment meedoen ook. Enige nadeel vind ik dat het allemaal voorverpakt is en je dus niet zelf kan bepalen hoeveel je koopt meteen aan een gram vast zit
G
G.AmerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Okee ik heb net wat Fritter Licker in mijn vaporizer gegooid, en dit vind ik echt heel erg lekkere wiet!
Klik om te vergroten...
Kwa smaak zijn deze en Zwirlz tot nu toe mijn favoriet! De Zwirlz is wat sterker, ik dacht 25% THC.
Ik had eerst nooit gedacht dat we zulke kwaliteit zouden krijgen voor deze prijs.
De wat grotere zakjes vind ik wat onhandig, vooral als je meerdere grammen van hetzelfde besteld.

Leuke reports!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
G.Amer zei:
Kwa smaak zijn deze en Zwirlz tot nu toe mijn favoriet! De Zwirlz is wat sterker, ik dacht 25% THC.
Ik had eerst nooit gedacht dat we zulke kwaliteit zouden krijgen voor deze prijs.
De wat grotere zakjes vind ik wat onhandig, vooral als je meerdere grammen van hetzelfde besteld.

Leuke reports!
Klik om te vergroten...
Ja de zakjes zijn wel wat veel afval voor weinig wiet. Ik vind het wel goed dat die van cellofaan gemaakt zijn, want cannabinoïden plakken daar niet aan en je krijgt er ook geen stukjes plastic van in je wiet.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
nos.nl

Wietteelt in Nederland slinkt, productie andere drugs blijft

Nederwiet is steeds minder populair, nu het kweken van cannabis in andere landen wordt toegestaan.
nos.nl nos.nl
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#5
20241005_171841.jpg
2 weken geleden erg positief verrast door de race fuel OG van Fyta. Hele sterke overheersende smaak die je mond lang bedekt houdt.

Door die positieve ervaring had ik vandaag in de shop besloten dat ik een nieuw overheids merk wat ik nog niet eerder gezien had zou gaan proberen (Hollandse Hoogtes). Prijs lag wel wat hoger dan andere merken (ik noem niks specifieks).
IMG-20241022-WA0006.jpeg
Ik ging voor de ZiZi en de variant Rainbow ZiZi. Het bedrijf werkt samen met de makers van deze genetica (Karma Genetics), dus dit zijn exclusieve soorten.

De ZiZi is oprecht een van de uniekste smaken is die ik in mijn smokerscarriere heb mogen proeven (had hem in een vaporizer gedaan voor maximale smaak).

IMG-20241022-WA0008.jpeg
Ik sta nu op het punt om de Rainbow ZiZi te testen en zal wellicht zo een update plaatsen... update onderaan

Knap staaltje genetics terouwns:
1000026679.jpg
Update: de Rainbow ZiZi ruikt niet eens naar wiet, ik snap niet hoe dat mogelijk is. De geur is mild op de neus (niet dat prikkende zure) en doet mij denken aan wasverzachter die een lichte, zoete geud heeft. De geur is echt heel uitnodigend om er wat van te consumeren!.

De smaak is in mijn vaporizer exact zoals ik mijn zou voorstellen bij de geur. Dit wietje is erg zoet, flueelzacht over longen en buiten de zoetheid complex in smaak. Ik kan de smaak echt niet plaatsen, het was een compleet nieuwe smaakbeleving.

Kortom: echt een mega aanrader als je jezelf of een ander eens wilf trakteren op een premium wietje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwachf dat het wiet experiment zulke goede wiet zou hebben👍.
R
Raoul_DukeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik eet/rook gemiddeld 1 a 2 keer per week wat en merk dat ik de laatste tijd graag een stukje omrijd om een legaal wietje of hash te halen.
Regelmatig om edibles te maken, maar ook om te roken.
Over het algemeen zeer tevreden met de kwaliteit. (smaak van wiet en sterkte van de hash om edibles mee te maken)
Vooral de prijs-kwaliteit verhouding is erg goed en fijn idee dat je geen bestrijdingsmiddelen of andere toevoegingen binnenkrijgt.
J
JaïrLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik woon in een gat in Groningen, niet heel ver van de stad maar ver genoeg dat er heen gaan een tripje is. Ik haal eens in de zoveel tijd 100 tot 150 euro aan legale wiet daar. Dit bestaat voornamelijk uit AH Euroshopper- ik bedoel COG Selection zakjes. Deze wisselen qua inhoud van wietsoort en het zijn vaak de minder mooie toppen van een batch. Dat betekent dat je verschillende soortjes met korting kan krijgen, maar je initieel niet weet wat je koopt(bla bla iedereen weet dit)

Mijn ervaring is dat de wiet erg droog is. Leuk, want 5 gram is dan meer wiet dan als je minder droge wiet hebt, maar minder leuk omdat je hele toppen vergruist tot poeder voor je het doorhebt, en je er snel meer van gebruikt dan je wil.

Ik haal ook vaak wat anders erbij, zoals Fritter Licker, Race Fuel of Sour Blast. De wiet stelt totaal niet teleur, ook niet ten opzichte van wat sommige shops in Groningen vroeger hadden(ookal was het dan voor abnormale prijzen).

Ik zit te denken om vanavond, als ik weer heen ga, ook de (Euroshopper)legale hasjiesj een kans te geven. Als iemand daar aanraders voor heeft hoor ik ze graag. Mijn keuzes zijn COG traditional platinum, Gold of Silver hasj. Per gram verschilt de prijs nauwelijks of niet maar per 5 wel, wat ik bijzonder vindt.

Al met al lekker spul en als de prijzen enigszins gelijk blijven ben ik er(als consument, als beleidsraadsgever zou het echt een ander verhaal zijn) een groot voorstander van dat deze formule de zwarte markt achter de coffeeshop zou kunnen vervangen.

Als enige kritiekspuntje zou ik geven dat het voelt alsof de zakjes zo ontworpen zijn dat ze makkelijk op camerabeelden te herkennen zijn met hun formaat en felle kleuren. Een neutralere, discretere verpakking met gezondheidswaarschuwingen zou ik een voorstander van zijn. Kan zijn dat ik gewoon een wappie ben, maar sinds er overal camera's hangen voel ik me niet meer overal even rustig met zo'n zakje.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jaïr zei:
Als enige kritiekspuntje zou ik geven dat het voelt alsof de zakjes zo ontworpen zijn dat ze makkelijk op camerabeelden te herkennen zijn met hun formaat en felle kleuren. Een neutralere, discretere verpakking met gezondheidswaarschuwingen zou ik een voorstander van zijn. Kan zijn dat ik gewoon een wappie ben, maar sinds er overal camera's hangen voel ik me niet meer overal even rustig met zo'n zakje.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat de opvallende kleuren vooral is met het achterliggende idee dat mensen niet per ongeluk denken dat het wat anders zijn. Daar is wel over nagedacht bij het opzetten van het wietexperiment. De commissie knottnerus heeft ook geadviseerd om geen edibles beschikbaar te stellen, mede vanwege de kans dat mensen dan onopzettelijk cannabis kunnen binnenkrijgen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jaïr zei:
Ik zit te denken om vanavond, als ik weer heen ga, ook de (Euroshopper)legale hasjiesj een kans te geven. Als iemand daar aanraders voor heeft hoor ik ze graag. Mijn keuzes zijn COG traditional platinum, Gold of Silver hasj. Per gram verschilt de prijs nauwelijks of niet maar per 5 wel, wat ik bijzonder vindt.
Klik om te vergroten...
Ik ben benieuwd wat je van deze pseudolegale hasj vindt. Ik kom weleens in Groningen om wat cannabis te kopen. Ik heb nog geen pseudolegale hasj of wiet geprobeerd.
G
G.AmerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jaïr zei:
minder leuk omdat je hele toppen vergruist tot poeder voor je het doorhebt
Klik om te vergroten...
Dit was mij ook opgevallen bij COG & Aardachtig, met de wiet van Fyta heb ik dit nog niet gehad.

Jaïr zei:
en je er snel meer van gebruikt dan je wil.
Klik om te vergroten...
Gebruik een simpel weegschaaltje, eentje rond de €10 is al prima. Dan weet je altijd hoeveel je rookt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Neo-Shulginist er is dus een verschil tussen private kwekers en overheidswiet?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
FredKroket zei:
@Neo-Shulginist er is dus een verschil tussen private kwekers en overheidswiet?
Klik om te vergroten...

Volgens mij is overheidswiet gemaakt door private kwekers? Of staat daar onder controle dan.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
FredKroket zei:
@Neo-Shulginist er is dus een verschil tussen private kwekers en overheidswiet?
Klik om te vergroten...
Er is geen overheidswiet of staatswiet. Alle legaal geteelde cannabis in Nederland wordt door bedrijven gemaakt. De overheid heeft die bedrijven wel een vergunning gegeven, wat nodig is want anders overtreden ze de Opiumwet.

Staatswiet is eigenlijk een scheldwoord bedacht door mensen die tegen deze vorm van legaliseren waren omdat ze vonden dat de overheid te veel stuurde op het proces van legaliseren. Zo zijn er slechts 10 telers aangewezen (waarvan 7 nu operationeel), waren er eisen inzake de Wet Bibob wie er betrokken mocht zijn bij de teelt, de overheid was betrokken bij het maken van een bijsluiter waarin wordt gewaarschuwd voor gezondheidsrisico's, en zo nog wat andere zaken.
G
G.AmerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vanaf 7 april aankomend jaar mogen de shops in de gemeentes die mee doen met het experiment alleen nog maar legale wiet en hasj verkopen.
Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Als ik op dit moment naar het assortiment kijk bij gemiddeld shop hebben ze nog grotendeels illegale wiet. Ook liggen de prijzen voor illegale en legale haze soorten ver uit elkaar, zo'n 40% duurder, minimaal.
Als dat zo blijft lijkt het me dat meer mensen toch weer een dealer opzoeken.

En daarnaast vraag ik me af of de telers het wel aankunnen. Al een paar keer gehad dat de legale wiet deels of helemaal niet meer op voorraad was in de shop.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb van de week weer n tweede batch sky walker (24%THC) gekocht. Bevalt heel goed, lekker stoned.
Ik koop laatste maanden alleen nog maar indica of indicia dominante varianten en moet zeggen dat het goede wiet is wat ik tot nu toe gekregen heb.
De selectie is ook betaalbaar en dat heeft me eenmaal laten denken van dit is m' niet.
Deze soorten heb ik al geprobeerd

Permanent Marker
Sky Walker
Triple choc Cookies
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#16
G.Amer zei:
En daarnaast vraag ik me af of de telers het wel aankunnen. Al een paar keer gehad dat de legale wiet deels of helemaal niet meer op voorraad was in de shop.
Klik om te vergroten...
Ligt dit aan de telers?
Denk eerder aan de bevoorrading dat niet meteen geregeld kan worden voor de legale markt, gaat veel meer aan vooraf denk ik dan de "gangbare" weg waarin de eigenaar alle regie over heeft.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb wisselende ervaringen met 'staatswiet'. Het is vaak zo droog dat het bijna verpoedert en dat rookt niet lekker.
G
G.AmerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hippie Langwaus zei:
Heel misschien ga ik morgen naar Groningen om 'wietproef' hasj te kopen.
Klik om te vergroten...
Ik ben heel benieuwd wat je er van vind, ik heb zelf nog geen legale hasj geprobeerd. Paar vrienden van me wel, maar die vonden het tegenvallen. Hasj is vrij prijzig om te maken in Nederland las ik.
G
G.AmerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ei-Salade zei:
Ligt dit aan de telers?
Denk eerder aan de bevoorrading dat niet meteen geregeld kan worden voor de legale markt, gaat veel meer aan vooraf denk ik dan de "gangbare" weg waarin de eigenaar alle regie over heeft.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet hoe / door wie het geleverd wordt, maar het lijkt me door de telers zelf.

Maar dan nog, op dit moment zijn er van de 10 geselecteerde telers pas 4 operationeel, en als het goed is in april 2025 nog 3 andere, als ze niet nog meer vertraging hebben.
Gaat dat genoeg zijn om het hele 'illegale' aanbod te vervangen?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heel misschien ga ik morgen naar Groningen om 'wietproef' hasj te kopen.

Ik vind het nog steeds raar dat er nu 'legaal' wiet wordt gekweekt, dat dit mag worden gekocht en verkocht door een coffeeshop met een vergunning, maar dat ik zelf nog steeds overgeleverd ben aan een gedoogbeleid en bezit van diezelfde wiet illegaal is als ik de coffeeshop verlaat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."