#1
O, herstel! Dat was @Raver inderdaad even niet duidelijk lees ik nu. 😬 Nee helaas dus. Ietsje meer (ik rekende in bromazolam). Maar over twee maanden ben ik clean.
Ik begrijp dat je het moeilijk hebt, maar van 0 terug naar 20 mg lijkt me niet normaal 🙄..Maar daardoor is mijn eerste afbouw (zat overdag al op nul 😞)
Rond het overlijden van mijn moeder zat ik tijdelijk even op 30 mg. Ben daarna, naar 14 mg gegaan, en toen 10. Is te snel geweest. Dus hopelijk nu op 20 mg stabiele lijn vinden, en vanaf daar weer naar nul toewerken. Het liefst stop ik er helemaal mee, maar dat is niet te doen. Moet mijn ritme weer vinden in het dagelijkse leven, waardoor ik me minder focus op de ontwenning (sporten, buiten bezig zijn). Woensdag weer naar psych.Ik begrijp dat je het moeilijk hebt, maar van 0 terug naar 20 mg lijkt me niet normaal 🙄..
Maar als je het doet in overleg met je psychiater en je hebt er vertrouwen in, dan komt het wel goed lijkt me.
Succes en langzaam afbouwen klinkt goed, maar dat wordt pas echt belangrijk als je dichter bij de 0 mg per dag komt.
Ik weet niet precies wat je situatie is, maar mijn gevoel zegt, dat je eerste stap nog moet maken. Wat jij afbouw noemt is volgens mij eerder spelen met vuur.Of dat die laatste stap straks toch echt het beste met diazepam gemaakt kan worden.
Thanks! Ik weet precies wat ik nodig heb om de meest spannende gebeurtenissen 'aan te kunnen', alleen als ik dat dus als startdosering voor de diazepamafbouw zou nemen, dan zou ik op 9 van de 10 dagen omhoog gaan qua dosering. Dat vind ik zó zonde. 🤐 De rustige dagen gaan namelijk echt goed zonder bromazolam. Ik snap wat je schrijft hoor, en dat is ook precies waarom ik het wil peilen bij jullie (de ervaringsdeskundigen), maar het voelt echt wel goed momenteel. Ik ben er superactief mee bezig en maak haast iedere week weer een klein stapje. Snap je mijn aversie tegen het idee om juist omhoog te moeten gaan in dosering om vervolgens te kunnen afbouwen?Ik weet niet precies wat je situatie is, maar mijn gevoel zegt, dat je eerste stap nog moet maken. Wat jij afbouw noemt is volgens mij eerder spelen met vuur.
De dag dat je weet wat je dagelijks nodig hebt om de spannende momenten aan te kunnen, dan kunt je stabiliseren en afbouwen.
Is even mijn gedachte, maar neem het niet te zwart-wit.
Ja, die snap ik zeker hoor. Maar waar ik moeite mee heb, is dat je wilt stoppen met anti-stress pillen, maar niet direct door de oorzaak aan te pakken, maar gewoon door te stoppen met de pillen. Dat lijkt me lastig, maar als je nu je werk beter aankunt en andere technieken gebruikt tegen "angst"aanvallen, dan langzaam de nacht dosis eerst afbouwen naar 0 misschien?Snap je mijn aversie tegen het idee om juist omhoog te moeten gaan in dosering om vervolgens te kunnen afbouwen?
Ik voelde me de hele dag al vaag, toen ik savonds op bed ging liggen, van wat ik ervoer, een giga adrenaline rush, waarna ik niets meer kon, zicht, praten, bewegen, alles was weg. Mijn vrouw heeft 112 gebeld. Die zijn toen direct gekomen, kreeg een hartkastje om, en toen zagen ze het hartritme van boven de 180, gelijk infuus en in ambu gelegd. Mijn vrouw zei later dat ze al afscheid van genomen had, zo heftig was het. In het zh verder aan het infuus met allerlei medicatie, oa adenosine waarbij ze je hart even stilleggen en resetten. Krijg verder onderzoek.Zomaar uit het niets? Of voelde je paniekaanval aankomen ofzo?
Gelukkig kun je het nog vertellen ja. Poef poef.
Of gewoon een nacht niet slapen of slecht slapen?
Als ik me eigen benzo afbouw bekijk ben ik er nu bijna een maand vanaf en kan ik nog steeds niet goed slapen. Vooral inslapen is nog een behoorlijk ding. Ik moet zelf erg oppassen ook dat niet langzaam me ritme omgegooid gaat worden. Ik slaap namelijk steeds later maar we ergens mag ik ook niet klagen. Ik slaap wel steeds langer💪🏼.
Het duurt allemaal lang maar beter wordt het ergens wel. De aanhouder wint
Jeetje zeg, hier schrik ik enorm van. Wat ontzettend naar! Heel veel sterkte gewenst. Hebben ze íets kunnen zeggen over een mogelijke oorzaak?Ik voelde me de hele dag al vaag, toen ik savonds op bed ging liggen, van wat ik ervoer, een giga adrenaline rush, waarna ik niets meer kon, zicht, praten, bewegen, alles was weg. Mijn vrouw heeft 112 gebeld. Die zijn toen direct gekomen, kreeg een hartkastje om, en toen zagen ze het hartritme van boven de 180, gelijk infuus en in ambu gelegd. Mijn vrouw zei later dat ze al afscheid van genomen had, zo heftig was het. In het zh verder aan het infuus met allerlei medicatie, oa adenosine waarbij ze je hart even stilleggen en resetten. Krijg verder onderzoek.
Ze konden op de ecg zien dat ik een hartritmestoornis had, en dat dit dus geen paniekaanval was (wat ze eerst dachten). Verder onderzoek nodig, kan zijn iets aangeboren, wat geactiveerd is door een enorme stress reactie in het lijf (die adrenaline rush). Maar nu las ik bij meerdere mensen die benzo’s hebben gebruikt, dat die adrenaline rushes vaker voorkomen.Jeetje zeg, hier schrik ik enorm van. Wat ontzettend naar! Heel veel sterkte gewenst. Hebben ze íets kunnen zeggen over een mogelijke oorzaak?
Ja, redelijk goed hersteld. Wel paar dagen in volledige angstmodus gezeten (stel dat dit weer gebeurd?). Nadien is de tinnitus in mijn hoofd wel erger geworden, dus iets is er misgegaan. Die tijdelijke blindheid aan beide ogen heeft niets met mijn ogen te maken gelukkig (alles in ogen onderzocht, niets te vinden). Is vanuit de hersenen gekomen. Neuroloog had het over oogmigraine, maar zonder de hoofdpijn, of een korte epileptische aanval. Veel heeft denk ik met benzo te maken, niet alles. Ik zit nu op 10 mg diazepam overdag, en 5 mg snachts. In het ziekenhuis kreeg ik via infuus ook diazepam, hoeveel weet ik niet precies, maar ik knapte er wel van op. Over 4 weken naar psych, ik overweeg een klinische opname bij verdere afbouw.Shit man @Vinidi84 Wat een heftige ervaring. Ben je waarschijnlijk toch te snel geweest met afbouwen? Je klinkt OK. Ben je er weer bovenop?
Die tinnitus komt duidelijk door de afbouw. Neem ik iets in, dan verdwijnt het soms, of soms helemaal. Je leest tinnitus veel hoor bij benzo afbouwers. Het is gewoon puur gif en evil en vindt het onbegrijpelijk dat artsen dit zo makkelijk voorschrijven, laat staan die rc benzo’s, die met 1 druk op de knop te bestellen zijn. Gisteren nog een filmpje gezien van een vrouw, vier maand lorazepam 3x 1 mg per dag, arts wilde niet meer voorschrijven, dus ct, zij kreeg verschrikkelijke akatishia, intrusive thoughts, burning skins, heeft 1,5 jaar zo geleefd zonder enige verbetering. Uiteindelijk is ze eruit gestapt, terwijl ze een hele lieve man en mooie kinderen had. Artsen trekken handen ervan af en maar blijven voorschrijven terwijl ze deze verhalen kennen.Balen ook van die tinnitus zeg! Lijkt me afschuwelijk.
Zeggen de artsen dat het waarschijnlijk (deels) door de afbouw komt, of zegt jouw gevoel dat?
Artsen trekken handen ervan af en maar blijven voorschrijven terwijl ze deze verhalen kennen.
Maar jij slikt toch nog slaapmedicatie? Dat blijven ze wel voorschrijven. Er zijn hele goede artsen gelukkig!!!! Maar ook hele foute.Dit geldt niet voor alle artsen.
Mijn ha is zwaar tegen benzo's en pijnstillers, en als ik ook maar iets krijg voorgeschreven dan zullen dit beslist geen benzo's zijn!
Ik ben er zwaar verslaafd aan geweest en ik wil zelf echt geen benzo's meer.....nee dank u beleefd, deze ronde sla ik over!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."