Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo afbouwen

Benzo afbouwen

818 antwoorden
91 weergaven
18-5-2026
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Soulassasins zei:
Joo chill maat en pak je verlies en meng je niet in dingen die je echt niet weet.
Klik om te vergroten...
mijn verlies? ik probeer anderen te waarschuwen voor het risico dat ze lopen en het enige wat ik krijg ik is reacties van dumbfounded dipshits die me afschilderen alsof ik er iets er iets te winnen heb... you should be fckng thanking me
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dooker zei:
you should be fckng thanking me
Klik om te vergroten...
Thank you bro.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dooker zei:
mijn verlies? ik probeer anderen te waarschuwen voor het risico dat ze lopen en het enige wat ik krijg ik is reacties van dumbfounded dipshits die me afschilderen alsof ik er iets er iets te winnen heb... you should be fckng thanking me
Klik om te vergroten...
Haha grappig ,jij mag mij wel bedanken dat je achter je toetsenbordje zit ipv in me ogen te kijken.
Gaan we hier nog een einde aan maken ?
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dooker zei:
mijn verlies? ik probeer anderen te waarschuwen voor het risico dat ze lopen en het enige wat ik krijg ik is reacties van dumbfounded dipshits die me afschilderen alsof ik er iets er iets te winnen heb... you should be fckng thanking me
Klik om te vergroten...
Kijk ik wil best mijn woorden terug nemen en normaal doen .alleen je triggert me als je ergens over praat waar je totaal geen verstand van heb .
Ik heb het ook altijd niet bij het rechte eind maar dat geef ik dan grif toe ,jij blijft stug doorgaan en dan maak je me kwaad waar ik ook niets aan kan doen.
Ik weet niet wat jij ben maar wij zijn bijna allemaal doorgewinterde (ex) junks die je niet zomaar iets wijs maakt.
Dat is wat ik je wil laten begrijpen.
Been there done that snap je ?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dooker zei:
mijn verlies? ik probeer anderen te waarschuwen voor het risico dat ze lopen en het enige wat ik krijg ik is reacties van dumbfounded dipshits die me afschilderen alsof ik er iets er iets te winnen heb... you should be fckng thanking me
Klik om te vergroten...
Pas op je ego, straks knapt ‘ie nog 🎈
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dooker zei:
mijn verlies? ik probeer anderen te waarschuwen voor het risico dat ze lopen en het enige wat ik krijg ik is reacties van dumbfounded dipshits die me afschilderen alsof ik er iets er iets te winnen heb... you should be fckng thanking me
Klik om te vergroten...
Pfoe, ik zou best een wat groter gevoel van eigenwaarde willen hebben en wat zekerder van mezelf zijn. Maar als ik dan jouw aanhoudend vervelende posts en je opgeblazen ego zie dan ben ik toch opeens heel blij met wie ik ben.

Je bent nu diverse malen aangesproken, zowel door leden als door mods. Je neemt een ontzettend negatieve sfeer mee, post jouw mening/zogezegde kennis waar regelmatig niks van klopt als absolute waarheid, reageert volslagen respectloos op eenieder die jouw egotripperij niet als zoete koek slikt. Aanspreken helpt blijkbaar niet, dus we gooien er eens een experimentje tegenaan: een ban van 7 dagen.

Kom je daarna op dezelfde manier terug, dan maken we daar van zelf een keer een permanentje van en mag je je ego meten aan dat van alle anderen in de DF-kerkers.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Kom je daarna op dezelfde manier terug, dan maken we daar van zelf een keer een permanentje van en mag je je ego meten aan dat van alle anderen in de DF-kerkers.
Klik om te vergroten...
Not a place you wanna be.



En dan:

hammer.gif
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mevrouw Pløp zei:
Pfoe, ik zou best een wat groter gevoel van eigenwaarde willen hebben en wat zekerder van mezelf zijn. Maar als ik dan jouw aanhoudend vervelende posts en je opgeblazen ego zie dan ben ik toch opeens heel blij met wie ik ben.

Je bent nu diverse malen aangesproken, zowel door leden als door mods. Je neemt een ontzettend negatieve sfeer mee, post jouw mening/zogezegde kennis waar regelmatig niks van klopt als absolute waarheid, reageert volslagen respectloos op eenieder die jouw egotripperij niet als zoete koek slikt. Aanspreken helpt blijkbaar niet, dus we gooien er eens een experimentje tegenaan: een ban van 7 dagen.

Kom je daarna op dezelfde manier terug, dan maken we daar van zelf een keer een permanentje van en mag je je ego meten aan dat van alle anderen in de DF-kerkers.
Klik om te vergroten...
Jij mag altijd blij zijn met wie je bent.
P
ParelcouscousLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb iemand die dichtbij me stond kapot zien gaan aan zolpidem, bromazolam en andere designer benzo garbage.

Blijf van die troep af.

Er is letterlijk geen enkel ziektebeeld waarvoor het een goed idee is om dagelijks benzo's te nemen.

Je raakt zielsdood, vermoeid, afhankelijk, slapjes. Je slaap lijkt beter te zijn maar is na een maand weer terug bij af.
Je hersenen rotten langzaam weg.
En nu kun je niet meer zonder de benzo's. Stoppen kan alleen met een intensief traject.

Blijf. Eraf. Blijf. Eraf.

Het gaat je echt helemaal kapot maken, VOORAL als je in een kwetsbare levensfase zit.
Benzo verslaving is echt de hel op aarde, voor jouzelf EN iedereen om je heen.

Groetjes
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Benzo's sucks!
En ik kan het als oud verslaafde weten....
Neem ze niet , alleen op doktersvoorschrift en dan nog zo kort mogelijk.
Op een benzoverslaving zit niemand te wachten, geloof me.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
No offence lieve @Parelcouscous en @De Zandman , maar volgens mij wéten we dat hier allemaal al wel, anders waren we niet aan het afbouwen. :wink: Persoonlijk zit ik in een topic als dit niet te wachten op de zoveelste herhaling van de horrorverhalen. Die mogen uiteraard verteld worden (jullie goed recht), maar ze zíjn hier op het df ook al veelvuldig verteld. Steeds opnieuw gewaarschuwd worden voor iets waar ik al tijden mee worstel, voelt gewoon niet zo fijn.. Hier helpen we elkaar wat mij betreft vooral in het traject om ervanaf te komen. Voor mij persoonlijk helpt een opsomming van hoe slecht het allemaal wel niet is me daarin niet. Integendeel, het maakt dat ik geneigd ben de hulp in het afbouwen elders te gaan zoeken. Misschien geldt dit niet voor iedereen hoor, dus doe er vooral mee wat je wilt. Maar voor mij is het niet behulpzaam om voor de tien miljoenste keer te horen hoe slecht bromazolam is. Believe me, I know. ✨😘
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Jazz35 , Uit diverse reacties hier op DF blijkt, dat er nog steeds mensen komen die overwegen om benzo's te gaan nemen voor verschillende redenen, en dat zijn mensen die ( nog) niet weten waar zij aan beginnen.
Het is meestal niet meteen duidelijk of zij ervaring hebben met benzo's en hun gevaren.
Daarom waarschuwen wij mensen die aan de benzo's willen gaan, vaak blijkt dat deze mensen de horror verhalen niet gelezen hebben, of dat zij de andere waarschuwingen eveneens niet gelezen hebben.
Het is deze groep mensen aan wie wij tenminste ik, graag deze waarschuwing willen geven.
Het is allemaal goed bedoeld. Wij weten zelf uit ervaring hoe afschuwelijk een benzoverslaving is en daar willen wij alvorens er opnieuw mensen misschien aan verslaafd raken, bekendheid aan geven.
Soms is dat niet nodig nee.
Maar het spreekwoord zegt: een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Ik denk dat je deze kwestie uit deze hoek zou kunnen bekijken.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
@Jazz35 , Uit diverse reacties hier op DF blijkt, dat er nog steeds mensen komen die overwegen om benzo's te gaan nemen voor verschillende redenen, en dat zijn mensen die ( nog) niet weten waar zij aan beginnen.
Het is meestal niet meteen duidelijk of zij ervaring hebben met benzo's en hun gevaren.
Daarom waarschuwen wij mensen die aan de benzo's willen gaan, vaak blijkt dat deze mensen de horror verhalen niet gelezen hebben, of dat zij de andere waarschuwingen eveneens niet gelezen hebben.
Het is deze groep mensen aan wie wij tenminste ik, graag deze waarschuwing willen geven.
Het is allemaal goed bedoeld. Wij weten zelf uit ervaring hoe afschuwelijk een benzoverslaving is en daar willen wij alvorens er opnieuw mensen misschien aan verslaafd raken, bekendheid aan geven.
Soms is dat niet nodig nee.
Maar het spreekwoord zegt: een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Ik denk dat je deze kwestie uit deze hoek zou kunnen bekijken.
Klik om te vergroten...
Dat doe ik ook hoor. Maar dit topic is (imho) geen waarschuwingstopic. Het is er voor mensen die al aan het afbouwen zijn of willen beginnen met afbouwen. Die weten doorgaans wel van de hoed en de rand. Maar nogmaals, dit is een persoonlijke voorkeur van mij. Het is jouw volste recht om mensen te (willen) waarschuwen. Ik wéét dat jij dat doet om mensen te helpen en dat je het goed bedoelt. Dat is ook lief. ♥️

Misschien is het voor mij gewoon tijd om het DF vaarwel te zeggen, omdat dit soort posts voor mij eerder contraproductief werken en onrust veroorzaken in plaats van op een positieve manier bij te dragen aan mijn herstel.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Jazz35 zei:
Misschien is het voor mij gewoon tijd om het DF vaarwel te zeggen, omdat dit soort posts voor mij eerder contraproductief werken en onrust veroorzaken in plaats van op een positieve manier bij te dragen aan mijn herstel.
Klik om te vergroten...
Misschien dat je onrustig wordt van bepaalde teksten, al denk ik dat er iets anders speelt.

Echt herstellen en afbouwen van benzodiazepinen gaat veel onrust geven en gedurende lange periode.

Ik ben DF dankbaar want het heeft mij juist geholpen bij afkicken en afbouwen van wiet en medicijnen.

Sterkte @Jazz35, en probeer onrust te accepteren en te beschrijven is mijn tip. Take care!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Manu76 zei:
Misschien dat je onrustig wordt van bepaalde teksten, al denk ik dat er iets anders speelt.

Echt herstellen en afbouwen van benzodiazepinen gaat veel onrust geven en gedurende lange periode.

Ik ben DF dankbaar want het heeft mij juist geholpen bij afkicken en afbouwen van wiet en medicijnen.

Sterkte @Jazz35, en probeer onrust te accepteren en te beschrijven is mijn tip. Take care!
Klik om te vergroten...
De onrust die ik hierdoor ervaar is toch anders dan de onrust die ik ervaar door het afbouwen hoor. Ik voel me enerzijds alsof ik goed bezig ben in mijn traject, anderzijds alsof er soms ongevraagd in mijn oor geroepen wordt hoe LEVENSGEVAARLIJK dat spul is en dat ik ER ZEKER AAN ONDERDOOR ZAL GAAN, et cetera. 🤐 Terwijl stoppen nu eenmaal niet over één nacht ijs gaat en ik vastberaden ben dit gevecht te winnen, onrust of geen onrust. Maar die uitspraken, daar word ik nerveus van ja. Ik wil me graag focussen op de positieve dingen en niet alleen op het negatieve. Dat helpt me niet.
Maar goed, misschien kan ik het afbouwen inderdaad beter zonder het DF doen dan mét. Dank voor je input! 😘
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Manu76 En beschrijven zal ik (blijven) proberen. Thanks! ♥️
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Jazz35 zei:
@Manu76 En beschrijven zal ik (blijven) proberen. Thanks! ♥️
Klik om te vergroten...
Top, ik had op een bepaald moment dagelijks een extreem gevoelig uurtje. Ik ging dan op bed liggen en de pijn/ stress en angsten analyseren. Dat hielp vaak enorm. En dan werd de stress weer minder, of ik was even in slaap gevallen en bij wakker worden voelde ik me weer stukken beter.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Manu76 zei:
Top, ik had op een bepaald moment dagelijks een extreem gevoelig uurtje. Ik ging dan op bed liggen en de pijn/ stress en angsten analyseren. Dat hielp vaak enorm. En dan werd de stress weer minder, of ik was even in slaap gevallen en bij wakker worden voelde ik me weer stukken beter.
Klik om te vergroten...
Goed om te lezen!! 🙏
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jazz35 zei:
Dat doe ik ook hoor. Maar dit topic is (imho) geen waarschuwingstopic. Het is er voor mensen die al aan het afbouwen zijn of willen beginnen met afbouwen. Die weten doorgaans wel van de hoed en de rand. Maar nogmaals, dit is een persoonlijke voorkeur van mij. Het is jouw volste recht om mensen te (willen) waarschuwen. Ik wéét dat jij dat doet om mensen te helpen en dat je het goed bedoelt. Dat is ook lief. ♥️
Klik om te vergroten...
Toch zie ik ook vaak verkeerde aanpakken terugkomen - meestal te snel. Ik zou willen dat ik vragen had gesteld toen mij een afbouw werd opgedrongen.

Ja tuurlijk is het niet leuk om steeds weer dezelfde narigheid te horen. Volgens mij zijn de berichten met narigheid ook niet aan jou persoonlijk gericht, toch?

Jazz35 zei:
Misschien is het voor mij gewoon tijd om het DF vaarwel te zeggen, omdat dit soort posts voor mij eerder contraproductief werken en onrust veroorzaken in plaats van op een positieve manier bij te dragen aan mijn herstel.
Klik om te vergroten...
Zou ik jammer vinden! Maar doe vooral wat goed voelt 👍 Volgens mij is dat juist nu voor jou belangrijker dan ooit.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Thanks @_shikantaza !
_shikantaza zei:
Ja tuurlijk is het niet leuk om steeds weer dezelfde narigheid te horen. Volgens mij zijn de berichten met narigheid ook niet aan jou persoonlijk gericht, toch?
Klik om te vergroten...
En nee, dat klopt hoor. Niet altijd tenminste. Maar ik lees het wel te pas en te onpas als ik een topic open waarin ik eigenlijk op een andere manier hulp zou willen vinden. Wat misschien gewoon logisch is, want kennelijk is dit nu eenmaal iets wat mensen graag willen delen. Moet ik maar een eigen topic openen. 😅 Maar.... dat ga ik niet doen. En zo is het cirkeltje rond.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2223242526...41
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."