Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Lorazepam en Diazepam

Afkicken van Lorazepam en Diazepam

562 antwoorden
45 weergaven
18-5-2026
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De laatste dagen kan ik gewoon helemaal niets meer als huilen/schreeuwen/jammeren en voel me 24/7 bang voor mezelf, uitzichtloos en ondraagbaar depressief met nare gevoelens/gedachten. Geen idee hoe ik hier uit moet komen, echt zo onrustig en paniek hele tijd dat ik nog geen afleiding meer kan vinden. Fysiek ook echt helemaal leeg….elke nacht om 3 uur wakker en enorme paniek en geen uitweg meer zien en niet meer slapen. Echt afschuwelijk, geen leven zo, ondraaglijk. Kan nergens tegen wat er om me heen gebeurt, alle info is teveel.

Is dit normaal, zit op dag 15 nu, maar trek het echt voor geen meter meer. Durf en kan haast niets meer. Helemaal moegestreden…..
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien is het ziekenhuis toch een optie?
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Dutchie85

Hoe gaat het met je?
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Helemaal niet goed helaas. Zit in een hele nare flow waarin ik me compleet verloren voel. Zit ook geen energie meer in, weet niet wat ik moet doen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dutchie85 zei:
Helemaal niet goed helaas. Zit in een hele nare flow waarin ik me compleet verloren voel. Zit ook geen energie meer in, weet niet wat ik moet doen.
Klik om te vergroten...

Volhouden. Het gaat voorbij
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Is het normaal dat je echt tot op het bot leeg bent, totaal geen interesses meer hebt, echt niet weten hoe je de dag door moet komen (nergens zin/puf in), extreme angsten/onrust 24/7 en continu uitspreken dat je niet meer kan (wil ik niet maar is er) ram maar dan ook ram depressief bent, continu doodsgedachten hebt en het aanvoelt alsof je hier nooit meer uit komt? Dat het zoals ik hierboven zei aanvoelt alsof je in een hele nare psychische flow zit alsof je continu voelt….dit gaat niet meer goed komen, ik voel me compleet verloren dat ik het niet meer trek. Voel me nog niet 5% mezelf meer.

Dat is het psychische stuk, maar lichamelijk is m’n zenuwstelsel ook compleet ontregeld met pijn, zwakte , aangespannen staan en allemaal vage dingen allemaal. Elke nacht rond 3 wakker niet meer slapen en continu doodsgedachten…Een oorlog is er echt niets bij!🤯😢
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dutchie85 zei:
Is het normaal dat je echt tot op het bot leeg bent, totaal geen interesses meer hebt, echt niet weten hoe je de dag door moet komen (nergens zin/puf in), extreme angsten/onrust 24/7 en continu uitspreken dat je niet meer kan (wil ik niet maar is er) ram maar dan ook ram depressief bent, continu doodsgedachten hebt en het aanvoelt alsof je hier nooit meer uit komt? Dat het zoals ik hierboven zei aanvoelt alsof je in een hele nare psychische flow zit alsof je continu voelt….dit gaat niet meer goed komen, ik voel me compleet verloren dat ik het niet meer trek. Voel me nog niet 5% mezelf meer.

Dat is het psychische stuk, maar lichamelijk is m’n zenuwstelsel ook compleet ontregeld met pijn, zwakte , aangespannen staan en allemaal vage dingen allemaal. Elke nacht rond 3 wakker niet meer slapen en continu doodsgedachten…Een oorlog is er echt niets bij!🤯😢
Klik om te vergroten...
Helaas is dat hoe het kan zijn als je er gevoelig voor bent. Het maakte mij zo depressief als een natte boterham. Maar het is allemaal over gegaan en dat zal bij jou ook gebeuren.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#8
_shikantaza zei:
Helaas is dat hoe het kan zijn als je er gevoelig voor bent. Het maakte mij zo depressief als een natte boterham. Maar het is allemaal over gegaan en dat zal bij jou ook gebeuren.
Klik om te vergroten...
Ik ben echt helemaal leeg in lichaam en hoofd, weet niet waar het vandaan moet komen en die doodsgedachten zijn echt killing. Ik ben heel gevoelig. Voel me ook compleet gedesoriënteerd als ik naast m’n ouders bijvoorbeeld toch ff in de auto zit. Ik zie wel waar we zijn maar het doet me niets en kan me niet voorstellen dat ik normaal zelf reed. Alles staat extreem ver weg van m’n normaalbeeld, echt heel bizar en akelig is dat.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dutchie85 zei:
die doodsgedachten zijn echt killing
Klik om te vergroten...

Maar die zijn voor de crisisdienst niet zo ernstig dat ze je op kunnen nemen?

Sterkte man!
Echt shit dat het al zolang duurt. Wat een kl*te begin van het nieuwe jaar voor jou
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik snap dat het nu heel erg kan aanvoelen alsof dit nooit meer voorbij gaat, maar alles gaat echt voorbij, ook de nare depressieve en suïcidale gedachtes.
Er gaat een dag komen dat je hier helemaal uit bent en kan denken: wow, I did it.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Gisteravond naar bed gegaan om 9 uur, helemaal gesloopt al uren maar toch uitgesteld. Nog ademhalingsoefeningen gedaan 15 min en daarna snel ingeslapen. Toen ik wakker werd dacht ik, het zal wel weer 3 uur zijn. Was het half 11. Daarna echt elk half uur gehoord, geen oog dicht gedaan.🤯 Uit het niets ineens een nacht met extreem veel zweten, kletsnat!

Om 8 uur ademhaling weer gedaan, gedouched en compleet gedesoriënteerd en heeeelemaal leeg. Ik had me echt mentaal ingesteld om zo rustig mogelijk te blijven, geen negatieve dingen uit te spreken en het in hele kleine afleidingen te zoeken met rust tussendoor.

Ben meteen naar buiten gelopen in de tuin, een beetje gerekt maar mijn lichaam is zo leeg dat ik er echt van schrik. Daardoor psychisch ook weer extra schrik en het gevoel dat je niet meer kan.

Ben zowel mentaal als fysiek echt akelig diep aan het gaan.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dutchie85 zei:
Gisteravond naar bed gegaan om 9 uur, helemaal gesloopt al uren maar toch uitgesteld. Nog ademhalingsoefeningen gedaan 15 min en daarna snel ingeslapen. Toen ik wakker werd dacht ik, het zal wel weer 3 uur zijn. Was het half 11. Daarna echt elk half uur gehoord, geen oog dicht gedaan.🤯 Uit het niets ineens een nacht met extreem veel zweten, kletsnat!

Om 8 uur ademhaling weer gedaan, gedouched en compleet gedesoriënteerd en heeeelemaal leeg. Ik had me echt mentaal ingesteld om zo rustig mogelijk te blijven, geen negatieve dingen uit te spreken en het in hele kleine afleidingen te zoeken met rust tussendoor.

Ben meteen naar buiten gelopen in de tuin, een beetje gerekt maar mijn lichaam is zo leeg dat ik er echt van schrik. Daardoor psychisch ook weer extra schrik en het gevoel dat je niet meer kan.

Ben zowel mentaal als fysiek echt akelig diep aan het gaan.
Klik om te vergroten...

Allereerst, ik lees op de achtergrond mee en wens je veel sterkte.

Wees trots op jezelf!

Het is lekker weer, zoek echt de zon op. Helpt niet veel, wel wat.

Hoe zit het met je voeding op het moment?
En dan niet "banaantje, yoghurtje, 2 boterhammen", maar echt eens even goed gaan kijken naar de voedibgsstoffen / koohlydraten / proteine.

Je zit al lang in de ontwenning, dus als je sindsdien nogal onder je dagelijkse behoefte hebt gegeten breekt ook dat je op.

Zorg dat je voldoende eiwitten en koohlydraten binnenkrijgt, eventueel met shakes.

Verder, volhouden! 💪
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Vandaag echt vanaf vannacht aan één stuk door in zeer extreme heftige angst toestand. Echt bang, van de ene kant gewoon extreme angst en anderzijds dat ik het niet meer trek.

Heeft iemand tips hoe hier mee om te gaan? Zonder medicatie ofzo.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dutchie85 zei:
Vandaag echt vanaf vannacht aan één stuk door in zeer extreme heftige angst toestand. Echt bang, van de ene kant gewoon extreme angst en anderzijds dat ik het niet meer trek.

Heeft iemand tips hoe hier mee om te gaan? Zonder medicatie ofzo.
Klik om te vergroten...
Misschien toch maar eens langs de huisarts joh.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dutchie85 zei:
Vandaag echt vanaf vannacht aan één stuk door in zeer extreme heftige angst toestand. Echt bang, van de ene kant gewoon extreme angst en anderzijds dat ik het niet meer trek.

Heeft iemand tips hoe hier mee om te gaan? Zonder medicatie ofzo.
Klik om te vergroten...

Professionele hulp is denk ik het antwoord :(
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoe gaat het?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hopelijk gaat alles wel goed met @Dutchie85

Naar omstandigheden
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Thanks het is echt loodzwaar fysiek en mentaal.
Dit is een combinatie van de fysieke klachten waarmee ik in moeilijke periodes kamp met zware mentale klachten. Het is bikkelen op je tandvlees!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dutchie85 zei:
Thanks het is echt loodzwaar fysiek en mentaal.
Dit is een combinatie van de fysieke klachten waarmee ik in moeilijke periodes kamp met zware mentale klachten. Het is bikkelen op je tandvlees!
Klik om te vergroten...

Welk hulptraject is er inmiddels ingezet voor/door je?

Echt shit dat het zolang duurt voor je je beterder voelt én niet beterder wordt
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoi @Dutchie85 , zie ik goed dat je ergens tussen 3 en 6 februari de laatste diazepam genomen hebt ?

Het snelle taperen en stoppen pakt bij jou enorm stevig uit.

Hoewel ik nooit een ontwenning heb doorgemaakt, ga ik jou wel een uitdagende vraag stellen ....

Als jij nou eens kijkt naar jezelf NU, ten opzichte van jezelf twee weken geleden: kun je daar iets over zeggen ?

Wat me verder opvalt:
> jouw huisarts lijkt een afwezige in dit traject ...
> de GGZ lijkt het helemaal aan jou en aan jouw ouders over te laten .... zijn er geen andere paden om in te slaan ? Echt hulde voor jouw ouders !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2526272829
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."