Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Lorazepam en Diazepam

Afkicken van Lorazepam en Diazepam

562 antwoorden
44 weergaven
18-5-2026
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dankjewel, maar opname bij de GGZ gaat me niets brengen. Ze zetten je letterlijk in een kamer en dan zit je daar…alleen. Ben blij dat m’n gezin me nog steunt onder deze omstandigheden. Als dat weg zou vallen ben ik echt m’n veiligheid kwijt.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Houd moed!!! ♥️✨
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het klinkt toch wel als PAWS, zeker nu je ook de lichamelijke sensaties hebt zoals je die beschrijft. Het duurde bij mij 3 maanden en na 4 maanden voelde ik me echt weer een heel stuk beter. Kortom, volhouden dus. Je gaat niet dood, ondanks dat het wel zo voelt. En er komt een einde aan, alleen herstelt het GABA systeem helaas heel langzaam (maar uiteindelijk wel helemaal). Opnieuw benzo's pakken betekent dat je weer weken of maanden terug in de tijd wordt geslingerd.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goeiemorgen @Dutchie85 , sterkte vandaag !
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Dutchie85 ,
Het is erg zwaar nu lees ik. Alle sterkte toegewenst
Ik blijf aan een opname denken.
Het is niet zo dat je alleen op een kamer komt te zitten, je krijgt therapie. Wellicht ook medicijnen en de verpleging kun je altijd aan spreken als je het erg moeilijk hebt.
Ik ben er iig goed geholpen!
Dit kan zo toch niet doorgaan......
Gesteld dat je opgenomen kunt worden! Dat
Gaat tegenwoordig niet makkelijk...
Als je dat wilt, kun je via je huisarts naar de crisis dienst worden verwezen. Deze dienst bepaalt dan of je opgenomen wordt.

Houd vol!
Ik leef met je mee!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dank allemaal!

De crisisdienst komt nu dagelijks even aan huis, opname doen ze niet. Ze zeggen dat ik thuis in een veilige omgeving hele kleine dingen moet doen voor wat afleiding. Dat is nu stukje verplicht wandelen (credits aan m’n vader die me s’morgens toch het bos mee in sleept), douchen 2x per dag en 3 x per dag toch proberen te eten ondanks geen honger, wat schrijven en lezen als het lukt en wat tv kijken. En die laatste 3 lukt me nu niet eens. Meer zit er niet in naast veel rust pakken, ben uitgeleefd kapot fysiek en mentaal. Kan de telefoon ook amper zien, weg met dat ding. Vraag me niet om na te denken over iets of verder in actie te moeten komen, onmogelijk….Echt overlevingsstand!

Gisteren van een half tabletje terug moeten gaan naar een kwart per dag. Dat is nog een halve mg Diazepam per dag nu.

Mijn hele lijf is vandaag echt heel sterk zeurderig stekend/krioelend “brandend”, rug doet in midden pijn, druk op m’n hoofd, gezicht/mond aangespannen, verkrampte zwakke benen, pijn/steken in heupen, ademhaling ietswat kort en beetje een ziek gevoel. Zweten in nacht. Het voelt echt alsof je er nooit meer uitkomt…

Slechter dan dit kan je je niet meer voelen, maar ik moet ermee dealen. Veiligheid en rust/kleine dingetjes als het lukt.

Dat kwart tabletje moet er over 4 dagen af. Twijfelde vanochtend echt om hem nu al weg te laten…Hoe kan het nog erger worden?!😤
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hebben jullie tips voor de stekende ontwenningspijnen en fysieke ongemakken, word er helemaal gek van van alles wat er in m’n lijf gebeurt. Vraagt zoveel energie. Niet te doen…Daardoor mega onrustig en opgefokt.

Heb al magnesium gepakt maar doet niets tot nu toe.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Reguliere pijnstilling ook geprobeerd? 1000 mg paracetamol en 400 mg Ibuprofen? Warme kruik op je buik? Kamillethee...?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Zullen kleine beetjes zijn, maar misschien íets van verlichting. Sterkte man!! Ik duim hard voor een iets betere nacht voor jou vannacht. ✨♥️
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dutchie85 zei:
Hebben jullie tips voor de stekende ontwenningspijnen en fysieke ongemakken, word er helemaal gek van van alles wat er in m’n lijf gebeurt. Vraagt zoveel energie. Niet te doen…Daardoor mega onrustig en opgefokt.

Heb al magnesium gepakt maar doet niets tot nu toe.
Klik om te vergroten...

Fit sportbalsem. Die wit/groene tube.
Laat je daar maar eens door insmeren door je vader. Werkt zeer goed tegen stijve spieren, spierpijnen etc.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Kamillethee en kruik heb ik erbij idd. Toch nog wat Valdispert gepakt in de hoop dat het iets doet (tegen beter weten in waarschijnlijk) Ik wil als het ff niet hoeft de medicatie uit de weg gaan, of het moet zo doorgaan morgen. Dan boeit het niet, als het maar werkt. Vandaag echt lichamelijke uitbraak tot en met….


Dankjewel Kordie, ga de tube meteen bestellen. Alleen vraag ik me af of het hevige spierpijn is of eerder zenuwpijn. Heb het ook in het hoofd inclusief hoofdpijn, duizelig erbij en heel snel overprikkeld en druk op de ogen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Paracetamol kan geen kwaad lijkt me. Maar goed, ik ben geen dokter, dus aan medische adviezen van een leek heb je weinig. Sterkte met de nacht!!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dutchie85 zei:
Alleen vraag ik me af of het hevige spierpijn is of eerder zenuwpijn
Klik om te vergroten...

Tegen zenuwpijn zal het niet werken, maar tegen spierpijn (bij mij) heel goed.
Vooral voor overbelaste spieren

Dutchie85 zei:
Heb het ook in het hoofd inclusief hoofdpijn, duizelig erbij
Klik om te vergroten...

Kan ook vanuit je schouder en nek komen.
Als die mokervast zitten dan kun je dat voelen als hoofdpijn en duizelig worden.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja gisteren kwam de lichamelijke reactie al sterk opzetten, maar vandaag explodeert die echt met overal heftig stekende brandende pijnen. Zal het proberen, dankjewel!🙏
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zo herkenbaar allemaal. Ik heb ook verschrikkelijk diep gezeten. Paracetamol nam ik gewoon dagelijks in die periode. Helpt bij die pijnen man, ook magnesium tegen de spierspanning. Tijgerbalsem, massages (indien mogelijk), wat beweging en warm douchen. Dit is echt afkick, hoe bizar het ook is. Want dat is het soms. Je zenuwstelsel is nu haywire en je spieren spannen enorm aan waardoor je die pijn krijgt.

Toen ze mij in 3 weken naar 0 brachten vanaf 80mg was ik zo stijf als een hark. De pijn die ik ervaarde was bizar, in mijn kaken, schouders, benen, rug. En die duizeligheid erbij, echt overleven was dat.
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#16
Stille meelezer hier, maar jeetje wat moet jij het zwaar hebben.. Heb heel veel waardering voor hoeveel kracht jij hebt!
Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt, heb zelf ook een heftige ontwenning gehad, echt een hell is het. Maar.. het wordt beter, echt!
Houd moed, blijf zo doorgaan, je doet het hartstikke goed. En super fijn dat je zo veel steun krijgt van je omgeving!
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hey @Dutchie85 , als ik jouw bericht goed lees is, merk je nu eindelijk een beginnetje van dat het de goed kant op zal gaan.
Dutchie85 zei:
maar gelukkig niet zo’n heftige horror gedachten/gevoelens qua doodsgedachten als de afgelopen 2 dagen.
Klik om te vergroten...
Hou die gedachte vast !
Het wordt beter maar dat gaat geleidelijk en langzaam. Jouw lichaam is inderdaad keihard aan het knokken. Dat is ook nodig om jouw interne huishouding weer op orde te krijgen.
Hou vol !
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Lichamelijk echt hele akelige reacties op dit moment. Alles krioelt door m’n lijf en doet pijn en staat aangespannen. Ook in gezicht. Alsof je opgevreten wordt van binnen. Nog niet eerder op deze manier. Energie valt ineens helemaal weg ook.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Dutchie85 zei:
Lichamelijk echt hele akelige reacties op dit moment. Alles krioelt door m’n lijf en doet pijn en staat aangespannen. Ook in gezicht. Alsof je opgevreten wordt van binnen. Nog niet eerder op deze manier. Energie valt ineens helemaal weg ook.
Klik om te vergroten...
Lieve @Dutchie85 , vergeet niet dat je al dagen, misschien wel weken niet of nauwelijks slaapt. Dat heeft een enorme weerslag op je lijf en energielevels. Die lichamelijke spanning en de pijn die daarmee gepaard gaat is ronduit kut, en dat is nog zacht uitgedrukt.
Maar probeer, ondanks dat het je continu opslokt, toch je aandacht aan andere dingen te besteden. Is moeilijk, ik weet het, want denk maar eens NIET aan die ROZE OLIFANT. Maar echt, zo lang je met een loep naar al je fysieke en mentale verschijnselen kijkt, zullen ze niet vanzelf weggaan. Ze gaan als het jou lukt om er even niet mee bezig te zijn.

Plus: als die slaap weer een klein beetje beter wordt, zul je merken dat de rest ook echt snel verbetert, ECHT!! Daar kan @Raver over meepraten!

Houd moed!

:heartsuit: ✨
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dankjewel Jazz, maar het is zo heftig aanwezig dat het me helemaal gek maakt. Dat krioelend gevoel laat je denken dat je er een eind van moet maken. Klinkt vast heel gek, kan het niet anders uitleggen. Hebben meer mensen ook het gevoel in het gezicht/mond gehad alsof er iets onder je huid kruipt en helemaal aangespannen staat?

Ik probeer afleiding te zoeken, maar ongelooflijk moeilijk zo.🙏

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...242526272829
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."