Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Lorazepam en Diazepam

Afkicken van Lorazepam en Diazepam

562 antwoorden
43 weergaven
18-5-2026
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Oh nee, een niet reguliere behandeling gaat hierbij niet helpen. Dat ben ik 100% zeker met je eens.

Wat betreft die test, mag iedereen van vinden wat ie wil. Niet regulier is niets anders dan geen dik overbetaalde “wetenschappelijke testmethode” die veel geld in het laatje brengt. Daar heb ik in 23 jaar voldoende ervaring mee. Maar iedereen moet zijn/haar keuzes hierin maken en dat is ook geen discussie waard. Volg je eigen gevoel vooral.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#2
_shikantaza zei:
Damn, ik ben er een beetje stil van. Mijn beste advies zou zijn om niet meer op te hogen, ook al doet 2mg Diazepam niet veel, misschien is het toch ontwenning. Zeker slechte ochtenden herken ik wel.

Verder: zoek afleiding. Boswandeling, een klusje, film kijken, boek lezen, etc.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat ik vandaag echt wel een flinke inslag heb van de ontwenning. Ik had 8 mg gepakt die 3 dagen, terwijl ik nog op 1,5 zat. Woensdagavond weer terug gegaan naar 1,5.

Hoe snel slaat een ontwenning in na laatste gebruik?

Vandaag zo extreem kritieke toestand dat ik niks kan doen. Hele lichaam en geest op de meest vreselijke manier ontregeld en niet vol te houden. Ik hoop dat ik vannacht een klein beetje rust krijg en dat het morgen iets milder mag zijn zodat ik wel weer iets van afleiding kan zoeken. Hoe extreem moeilijk ook!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Misschien moet je opgenomen worden..
Niet leuk maar je kunt wel tot rust komen.
Klik om te vergroten...
Dan zit je in een kamer met dezelfde situatie en krijg ik ook geen medicatie. Dat verandert nu niks.

Ik wil ook geen extra medicatie, moet afbouwen.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#4
RnB_fan zei:
Jouw symptomen klinken inderdaad als een heftige benzo ontwenning. Met daardoor een getriggerde angststoornis.

Ik ben met beiden goed bekend en meditatie heeft hierbij mijn leven gered (zowel letterlijk, als figuurlijk). Dagelijks één of twee keer een halfuurtje. Probeer het eens, zou ik zeggen!
Klik om te vergroten...
Dankjewel, ik ga kijken wat ik hiermee kan.🙏
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dutchie85 zei:
Dan zit je in een kamer met dezelfde situatie en krijg ik ook geen medicatie. Dat verandert nu niks.

Ik wil ook geen extra medicatie, moet afbouwen.
Klik om te vergroten...

Afbouwen onder klinische begeleiding is vaak beter. Vooral voor de controle en diagnose.

Sterkte.
Je zit dieper dan diep lees ik :(
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dutchie85 zei:
Hoe snel slaat een ontwenning in na laatste gebruik?
Klik om te vergroten...
Het is persoonlijk, maar ik denk na een dag of 2-3. Misschien dat het met stress eerder komt. Ik weet wel dat Benzo afbouw me
behoorlijk nerveus maakte, en dat maakt het extra vervelend. Toen ik tegen het einde meer vertrouwen kreeg ging het een stuk beter.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dankjewel allebei, dieper kan echt niet meer nee. 24/7 knokken om uit de heftige gedachten te blijven zoveel mogelijk en krijg totaal geen rust. Voel me zo bang en diep dat ik me geen raad weet. De GGZ zegt, afleiding zoeken in hele kleine dingen en veiligheid bij je ouders zoeken.

Afgelopen nacht toch een paar uur goed geslapen, wel heel vroeg wakker en mezelf moed en kracht ingesproken. Bij het douchen echt een hele nare gedachte dat ik echt niet meer kon en geen uitweg zag en ben dat ik zou knappen.

Beneden met m’n ouders even 2 broodjes gegeten met tegenzin en toch ondanks hoe slecht en akelig ik me voel met m’n vader heel rustig 1,5 uur buiten geweest in het bos. Kost extreem veel energie en voel me helemaal vervreemd van mezelf en akelig als ik er rond loop. Maar dit zal toch nodig zijn om de zware depressie en klachten te doorbreken. Gelukkig staan ze echt voor me klaar om me te steunen en af te leiden, ondanks dat ze het er zelf ook mega zwaar aan hebben.

Bij terugkomst net raak ik meteen in paniek omdat ik me geen houding weet te geven en niet weet hoe ik de dag door moet komen. Voel me zwaar depressief (niet alleen door Benzo afbouw) en lichamelijk heel slecht. Zie geen lichtpuntje…

Heb een schrift gepakt om dingen in op te schrijven van wat ik doe en wat ik als positief ervaar nu. Al is dat erg weinig nu, kleine dingen. Verder probeer ik zo een boek erbij te pakken en wat te lezen. Niets boeit me nog en heb nergens rust voor. Het is echt van minuut tot minuut kijken en overleven onder heftig slechte gedachten en gevoelens, herkenbaar?

Ik probeer ondanks hoe extreem het is om zo min mogelijk uit te spreken hoe akelig en slecht ik me voel. Al zie ik geen uitweg, dat helpt niet.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dutchie, als ik zo lees dan doe je het zo 'goed' als mogelijk is binnen deze ontzettend nare omstandigheden. Je probeert afleiding te zoeken, te schrijven, je zoekt steun bij mensen die je dierbaar zijn en je probeert te blijven doen wat de gezonde versie van jou zou doen. Je gaat ontzettend diep nu, maar je doet dit goed, écht! :heartsuit:

Je hebt een paar uur geslapen, dat is een lichtpuntje! ✨
Je hebt gegeten, ook heel goed! ✨

Vervreemding en derealisatie horen bij paniek en heftige angsten. Het betekent níet dat je gek wordt, het zijn 'normale', zij het superheftige reacties van je lichaam, omdat je amygdala maar blijft afvuren.

Mijn beste tip: probeer (hoe onmogelijk dat ook lijkt) die afleiding te blijven zoeken. Wandel, schrijf, lees, kijk iets (een serie, een film), probeer iets fysieks te doen in de tuin of in de keuken. Ook al boeit het je niets en is het haast onmogelijk om je aandacht erop te vestigen, blijf het proberen. Blijf laten zien aan die amygdala dat er geen gevaar is, ook al schreeuwt die continu iets anders in je oor. De beste remedie tegen angst (als we het even niet over medicatie hebben) is het geen aandacht geven. Moeilijk, want het vraagt juist AL onze aandacht, slokt ons helemaal op. Maar al focus je je aandacht voor 51% op iets anders, dan werkt dat, echt!! Iedere minuut dat dat lukt is winst, en dus een lichtpuntje voor jou.

Veel sterkte!

:heartsuit:
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Jazz35 zei:
Dutchie, als ik zo lees dan doe je het zo 'goed' als mogelijk is binnen deze ontzettend nare omstandigheden. Je probeert afleiding te zoeken, te schrijven, je zoekt steun bij mensen die je dierbaar zijn en je probeert te blijven doen wat de gezonde versie van jou zou doen. Je gaat ontzettend diep nu, maar je doet dit goed, écht! :heartsuit:

Je hebt een paar uur geslapen, dat is een lichtpuntje! ✨
Je hebt gegeten, ook heel goed! ✨

Vervreemding en derealisatie horen bij paniek en heftige angsten. Het betekent níet dat je gek wordt, het zijn 'normale', zij het superheftige reacties van je lichaam, omdat je amygdala maar blijft afvuren.

Mijn beste tip: probeer (hoe onmogelijk dat ook lijkt) die afleiding te blijven zoeken. Wandel, schrijf, lees, kijk iets (een serie, een film), probeer iets fysieks te doen in de tuin of in de keuken. Ook al boeit het je niets en is het haast onmogelijk om je aandacht erop te vestigen, blijf het proberen. Blijf laten zien aan die amygdala dat er geen gevaar is, ook al schreeuwt die continu iets anders in je oor. De beste remedie tegen angst (als we het even niet over medicatie hebben) is het geen aandacht geven. Moeilijk, want het vraagt juist AL onze aandacht, slokt ons helemaal op. Maar al focus je je aandacht voor 51% op iets anders, dan werkt dat, echt!! Iedere minuut dat dat lukt is winst, en dus een lichtpuntje voor jou.

Veel sterkte!

:heartsuit:
Klik om te vergroten...
Heel erg bedankt voor je steun en tips, heel fijn onder deze omstandigheden. Kan alle steun en tips keihard gebruiken.❤️
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dutchie85 zei:
Dankjewel allebei, dieper kan echt niet meer nee. 24/7 knokken om uit de heftige gedachten te blijven zoveel mogelijk en krijg totaal geen rust. Voel me zo bang en diep dat ik me geen raad weet. De GGZ zegt, afleiding zoeken in hele kleine dingen en veiligheid bij je ouders zoeken.

Afgelopen nacht toch een paar uur goed geslapen, wel heel vroeg wakker en mezelf moed en kracht ingesproken. Bij het douchen echt een hele nare gedachte dat ik echt niet meer kon en geen uitweg zag en ben dat ik zou knappen.

Beneden met m’n ouders even 2 broodjes gegeten met tegenzin en toch ondanks hoe slecht en akelig ik me voel met m’n vader heel rustig 1,5 uur buiten geweest in het bos. Kost extreem veel energie en voel me helemaal vervreemd van mezelf en akelig als ik er rond loop. Maar dit zal toch nodig zijn om de zware depressie en klachten te doorbreken. Gelukkig staan ze echt voor me klaar om me te steunen en af te leiden, ondanks dat ze het er zelf ook mega zwaar aan hebben.

Bij terugkomst net raak ik meteen in paniek omdat ik me geen houding weet te geven en niet weet hoe ik de dag door moet komen. Voel me zwaar depressief (niet alleen door Benzo afbouw) en lichamelijk heel slecht. Zie geen lichtpuntje…

Heb een schrift gepakt om dingen in op te schrijven van wat ik doe en wat ik als positief ervaar nu. Al is dat erg weinig nu, kleine dingen. Verder probeer ik zo een boek erbij te pakken en wat te lezen. Niets boeit me nog en heb nergens rust voor. Het is echt van minuut tot minuut kijken en overleven onder heftig slechte gedachten en gevoelens, herkenbaar?

Ik probeer ondanks hoe extreem het is om zo min mogelijk uit te spreken hoe akelig en slecht ik me voel. Al zie ik geen uitweg, dat helpt niet.
Klik om te vergroten...
Je komt er wel doorheen. Net zoals gisteren. Die nare afbouw laat het je allemaal een stuik duisterder zien dan het daadwerkelijk is.
Het duurt lang en het is niet leuk, maar het gaat over. En je weet nu wat de prijs is die je betaalt voor het ophogen van je dosis tijdens de afbouw. Dat is leren, hoe pijnlijk de les ook mag aanvoelen.

Probeer het los te laten. Afleiding is je grootste vriend op dit moment.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
Afleiding is je grootste vriend op dit moment.
Klik om te vergroten...
Dít. Klinkt als een onmogelijke opgave, ik wéét het. Maar ieder uur, wat zeg ik, iedere minuut dat het je lukt je aandacht te verleggen, is winst, een overwinning en een lichtpuntje voor jou.

Probeer iets te doen wat je óók zou doen als je je goed zou voelen. Ook al slaat dat voor je gevoel nu nergens op.

♥️
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dutchie85 zei:
Beneden met m’n ouders even 2 broodjes gegeten
Klik om te vergroten...

Dutchie85 zei:
met m’n vader heel rustig 1,5 uur buiten geweest
Klik om te vergroten...

Wat heb jij een mooi vangnet om je heen uit de eerste bloedlijn. Dit is niet vanzelfsprekend.
Hopelijk geeft dat je ook kracht om door te blijven knokken en de juiste keuzes te maken (bv ook qua hulptraject).
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hou vol man. Het wordt echt beter!!!

Ik leef enorm met je mee.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe gaat het vandaag met je @Dutchie85 ?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ach wat vreselijk voor je! Ja, is opname geen optie??

Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe in deze helse toestand, en vooral dat het LICHT is straks aan het einde van deze tunnel. 💫✨
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Echt ondenkbaar drama….echt niet meer te doen gewoon!😢

Midden in nacht weer mega akelig wakker rond half 4 en niet meer geslapen. Enorme onrust, zeer heftige gedachten of je compleet overgenomen wordt, echt gek wordt en niet meer kan en veel activiteit in lichaam.

Helemaal hysterisch beneden dat ik niet meer kan en echt doordraai. M’n vader heeft me mee naar buiten gesleept om toch te wandelen. Heel veel boeren en gevoel van niet meer kunnen.

Gisteren was het echt nog rustiger, vandaag naast de enorm heftige gedachten en paniek ook veel meer pijn, steken, krioelend gevoel door hele lijf, hoofdpijn en mega beroerd.

Gisteren heb ik nog een beetje afleiding gevonden in stukje schrijven en lezen, vandaag ondenkbaar. Weet me echt geen raad meer, is echt voorbij de hel dit. Ben extreem sterk maar geen idee hoe ik dit volhou!🤯😔
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dutchie85 zei:
Ben extreem sterk maar geen idee hoe ik dit volhou
Klik om te vergroten...

Klinische opname?
Om te stabiliseren in lichaam en geest onder professionele begeleiding.

Erg om te lezen hoe je je voelt.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Dankjewel, maar opname bij de GGZ gaat me niets brengen. Ze zetten je letterlijk in een kamer en dan zit je daar…alleen. Ben blij dat m’n gezin me nog steunt onder deze omstandigheden. Als dat weg zou vallen ben ik echt m’n veiligheid kwijt.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Houd moed!!! ♥️✨
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het klinkt toch wel als PAWS, zeker nu je ook de lichamelijke sensaties hebt zoals je die beschrijft. Het duurde bij mij 3 maanden en na 4 maanden voelde ik me echt weer een heel stuk beter. Kortom, volhouden dus. Je gaat niet dood, ondanks dat het wel zo voelt. En er komt een einde aan, alleen herstelt het GABA systeem helaas heel langzaam (maar uiteindelijk wel helemaal). Opnieuw benzo's pakken betekent dat je weer weken of maanden terug in de tijd wordt geslingerd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2526272829
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."