Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Lorazepam en Diazepam

Afkicken van Lorazepam en Diazepam

562 antwoorden
51 weergaven
18-5-2026
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voor mij: straks een Zolpidem.
Over zeven uur kan de monteur voor de deur staan .... Hi/zij zorgt er voor morgen dat ik eindelijke weer warm douche.

Gang is vrijwel vrij ..... nog 10 paar sneakers.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Update dag 17:

Nog steeds stekende pijn door het hele lijf, mega brak na een slechte nacht, geen zweet meer bij het opstaan de laatste 2 dagen, heb 0 energie, hoofdpijn, vieze smaak in mond, kortademig. Psychisch heb ik het hierdoor heel zwaar. Blijft redelijk hetzelfde.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
BelowTheFlow zei:
Benieuwd of bloedprikken op dit niveau info biedt. Benzo's zijn zo lastig tenzij er specifiek en specialistisch naar gekeken wordt.
Klik om te vergroten...

In bloed wel idd.
Maar als ze urine afnemen van Dutchie dan komt daar denk ik heel snel nog uit hoeveel benzo's hij in het bloed heeft; of is een urinetest ook nog vrij specifiek?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
In bloed wel idd.
Maar als ze urine afnemen van Dutchie dan komt daar denk ik heel snel nog uit hoeveel benzo's hij in het bloed heeft; of is een urinetest ook nog vrij specifiek?
Klik om te vergroten...
Ligt aan de test. Over het algemeen geeft een urinetest aanwezigheid (van metabolieten) aan boven een bepaalde drempelwaarde. Maar in een lab kan vast wel gekwantificeerd worden. Maar dat kan wel eens een duur geintje worden dus of men geneigd is dat te doen, kweenie.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb gewoon een normaal klein bloedbeeld laten prikken om te zien of de waarden goed zijn en de organen normaal functioneren. Niets specifieks op de Benzo.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dutchie85 zei:
Update dag 17:

Nog steeds stekende pijn door het hele lijf, mega brak na een slechte nacht, geen zweet meer bij het opstaan de laatste 2 dagen, heb 0 energie, hoofdpijn, vieze smaak in mond, kortademig. Psychisch heb ik het hierdoor heel zwaar. Blijft redelijk hetzelfde.
Klik om te vergroten...
Mooi dat het de betere kant op gaat. Dat je minder zweet is al een stap.
Sterkte!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
Mooi dat het de betere kant op gaat. Dat je minder zweet is al een stap.
Sterkte!
Klik om te vergroten...
Hopelijk is dat de eerste stap naar verbetering, voor de rest is het gewoon helemaal verschrikkelijk nog.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#8
Diep onder de indruk van wat ij nu doormaakt.
Kleine tip voor wat betreft het "boek": Kies voor boeken met korte verhalen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Probeer je vast te houden aan iedere kleine verbetering. Ieder stapje voorwaarts, hoe klein ook, is een stap richting genezing. Je gaat nu door het allerdiepste dal, maar het cliché is waar: vanaf hier kan het alleen maar beter worden!! Laat dat je mantra zijn. Het wordt alleen maar beter, écht waar. Houd moed!!! You can do this! ❤️‍🩹
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Voor korte periode van enkele dagen is 8st per 24 uur toegestaan. Vooral bij griep en koorts zo.
Klik om te vergroten...

Mij hebben ze vorig jaar dit ook geadviseerd.
Dikke note; ze hadden wel getest hoe mijn lever was
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Mij hebben ze vorig jaar dit ook geadviseerd.
Dikke note; ze hadden wel getest hoe mijn lever was
Klik om te vergroten...
Je lever kan dit perfect aan voor een zeer korte termijn.
Als dit kan helpen zou ik het zeker doen!
ondertussen al wat beterschap??
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#12
verrekijker zei:
Je lever kan dit perfect aan voor een zeer korte termijn.
Als dit kan helpen zou ik het zeker doen!
ondertussen al wat beterschap??
Klik om te vergroten...
Zou je na het nemen van NAC er niet nog meer op kunnen theoretisch? 🤔
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pff vind het ook niet zo gek hoor. Het is echt bizar waar je allemaal doorheen gaat. Het is inmiddels wel duidelijk dat je het zwaar te pakken hebt, doe lekker waar je je goed bij voelt. Maar onthoud de basis.
Gezond eten, beweging en rust. Beweging kan al super laagdrempelig.

Somberheid en gedrag wat hoort bij depressie zijn ook symptomen wat gewoon hoort bij benzo ontwenning. Dat kan zelfs iets zijn wat super lang blijft met ups en downs. Zoals ups en downs constant zichzelf gaan afwisselen als je straks wat verder bent.

Ik had laatst een slechte dag hey, en toen voelde ik weer eventjes hoe slecht ik het had. Hoe slecht jij het nu hebt, een klein beetje. En dat was al zo'n mega kut dag, ik bedacht me toen savonds hoe heb ik dat zo lang kunnen volhouden. Maar het is gelukt, net zoals jij straks als je doorzet.

Dag voor dag. Het word echt beter, het kan ook echt nog wel ff slechter worden. Zo is het gewoon, het is grillig.

Tot slot put kracht uit goede momenten en fases.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dutchie85 zei:
Vaag? Ja heel vaag, maar toch voelt het voor mij wel of ze gelijk hebben.
Klik om te vergroten...

Voor mij niet vaag, maar iets moois en bijzonder.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Dankjewel @Raver, ik weet dat het voor velen enorm vaag zal klinken. Dit moet je echt zelf voelen/doorstaan om te weten dat het anders als anders is. Ik twijfelde al even of het echt 100% aan de afbouw lag. Ik vond het heftig lang duren en voelde me eigenlijk steeds zwakker en beroerder worden. Ook de mentale kant nam andere wendingen, heel raar.

Ik heb al heel veel doorstaan in mijn leven fysiek, maar ook mentaal. Maar dit voelt echt zo vervreemd van jezelf en compleet leeg en gedesoriënteerd. Mijn lichaam geeft heel duidelijk aan dat het enorm veel rust nodig heeft. Ik dacht dat ik heel wat rust gehad had de afgelopen periode, maar nu ga ik nog een stapje dieper. Ik heb mezelf beloofd me zoveel mogelijk eraan over te geven en zo min mogelijk in m'n hoofd te zitten of te oordelen over wat er nu gebeurt. Hopelijk draagt dat eraan bij om hier doorheen te komen.

Ik sluit overigens niet uit dat de afbouw hier niets meer mee te maken heeft hoor. Dat geloof ik ook zeker.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Er gebeurd zoveel in je lichaam nu. Misschien maar niet teveel bezig zijn met de waarom vraag.

Vaak in de zwaarste en moeilijkste momenten kom je erachter hoe sterk je eigenlijk bent en wat voor mooie coping en mensen er zijn. Je komt er wel, zou fijn zijn als je je een beetje beter zou gaan voelen, de acute fase zit je nu al eventjes in natuurlijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Na alle benzo ellende dus n o o i t meer aan die benzo's beginnen!!
Maar zover was je allang , maar let op....later is er altijd de kans, dat je in een moeilijke tijd er toch weer voor kunt vallen. Jaren later nog!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Bewonderenswaardig hoe 'goed' je het doet in deze nachtmerrie. Ook al voelt het vast anders. Je probeert te eten, te rusten, te wandelen, zelfs te kleuren en schrijven, tv te kijken, kortom afleiding te zoeken. Da's écht knap van je!! Het zal vast snel beter worden!!! ✨♥️
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Na alle benzo ellende dus n o o i t meer aan die benzo's beginnen!!
Maar zover was je allang , maar let op....later is er altijd de kans, dat je in een moeilijke tijd er toch weer voor kunt vallen. Jaren later nog!
Klik om te vergroten...
En ook geen alcohol voor een paar maanden.
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het is echt erg dat de stoffen die het moeilijkst zijn om van af te kicken, worden voorgeschreven door een arts.
Afkicken van benzo's is veel moeilijker dan afkicken van heroïne.

Ik wens je veel sterkte

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1920212223...29
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."