Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Lorazepam en Diazepam

Afkicken van Lorazepam en Diazepam

562 antwoorden
47 weergaven
18-5-2026
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dutchie85 zei:
Update dag 20:

Ff kort want ik ga echt helemaal kapot, niet te doen gewoon. Compleet uitgeput, alles steekt van binnen en doet pijn, hoofdpijn, kortademig. Voel me heel ver van de wereld, voelt alsof het nooit meer voorbij gaat en je er kapot aan gaat
Klik om te vergroten...
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Status??
Het kan idd een hele lange tijd duren, ik zou nu veel supplementen slikken: vitamines & mineralen, veel magnesium, zink en vooral de b vitamines kunnen enorm helpen. Dit natuurlijk gecombineerd met een gezond dieet, heel veel water drinken. Dat zijn dingen die mij uiteindelijk toch hielpen.
vermijd ook gelijk hier al gezegd is koffie & alcohol.
Ik weet niet of je NAC kent? Dit is ook een krachtig supplement dat kan helpen
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dankjewel allebei!

Echt mega akelig wakker, hele lijf verkrampt, zak bijna door m’n benen heen, duizelig, 0 energie, kleffe mond, hoofdpijn, kortademig , flink zweten weer en psychisch echt zo akelig eraan toe hierdoor weer dat ik echt geen uitweg zie.

Ik heb straks meteen m’n supplementen ingenomen. Neem nu Vit C, Vit B complex, Vit D, Glutation, Magnesium. Zal zink erbij nemen, hoeveel ongeveer? NAC heb ik volgens mij ook nog liggen


Heb wat Valdispert en Aswaguanda gepakt net voor m’n mentale gesteldheid.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik herken dat. Extreem gevoelig zijn voor prikkels en je erg, erg slecht voelen....
Zoals hier al gezegd is, ook aan deze zware tijd komt een einde,, ook al duurt het lang.
Kleine dingetjes doen, die je aandacht verzetten. Hoe klein dan ook, alles telt!
Sterkte toegewenst!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#5
RnB_fan zei:
Zowel Valdispert (valeriaan), als ashwagandha, werken op de GABA receptoren. Ik zou dit tijdens het ontwennen van benzo's niet nemen. Het maakt de afkick uiteindelijk alleen maar erger en langduriger.
Klik om te vergroten...
Oké dat wist ik niet, bedankt.

Mijn hele lijf staat helemaal aangespannen/verkrampt en m’n energie is op. Geen kracht in mijn benen en druk op m’n hoofd. Kan amper lopen
.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Is er iets waar je je zenuwstelsel mee kunt kalmeren. Ik weet echt niet meer wat ik moet zo akelig als ik me voel.

Alles staat aangespannen, is verkrampt, verstijft en kan amper lopen. Druk op hoofd/licht in het hoofd, verkrampte nek, net of m’n energie steeds wegvalt
Echt niet te doen, heel beangstigend!đŸ€Ż

Magnesium heb ik al genomen, ook een bad mee gedaan en op de huid gesmeerd, maar geen resultaat.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat snap ik wel. Uiteindelijk is de zwaarste strijd die je moet leveren waarschijnlijk de mentale. Ik wens je veel veerkracht toe. Probeer lichtpuntjes te blijven zien in de duisternis. Gun jezelf de zon op je gezicht, de wind in je haar, en probeer te vertrouwen op het feit dat het over gaat, Ă©cht. Dat je zelf ook nog bestaat, onder al deze ellende. Je kunt dit! ❀‍đŸ©č
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dutchie85 zei:
Is er iets waar je je zenuwstelsel mee kunt kalmeren. Ik weet echt niet meer wat ik moet zo akelig als ik me voel.

Alles staat aangespannen, is verkrampt, verstijft en kan amper lopen. Druk op hoofd/licht in het hoofd, verkrampte nek, net of m’n energie steeds wegvalt
Echt niet te doen, heel beangstigend!đŸ€Ż

Magnesium heb ik al genomen, ook een bad mee gedaan en op de huid gesmeerd, maar geen resultaat.
Klik om te vergroten...
Tja, daarom dacht ik aan Pregabaline, maar dat is een medicament dat voorgeschreven moet worden.

Artificiële intelligentie komt met deze lijst (Gemini 2.0 heb ik gevraagd):

Ja, er zijn verschillende manieren om je zenuwstelsel te kalmeren. Hier zijn enkele effectieve technieken:

Ademhalingsoefeningen:
* Diepe buikademhaling: Leg een hand op je buik en adem langzaam en diep in door je neus, zodat je buik omhoog komt. Adem vervolgens langzaam uit door je mond. Herhaal dit meerdere keren. Dit activeert het parasympathische zenuwstelsel, dat verantwoordelijk is voor rust en herstel.
* 4-7-8 ademhaling: Adem 4 seconden in, houd 7 seconden vast en adem 8 seconden uit. Deze techniek helpt om snel te ontspannen.

Lichaamsbeweging:
* Yoga: Yoga combineert ademhaling, beweging en meditatie, wat zeer effectief is om stress te verminderen en het zenuwstelsel te kalmeren.
* Tai chi: Deze zachte, vloeiende bewegingen helpen om de geest te kalmeren en het lichaam te ontspannen.
* Wandelen in de natuur: De natuur heeft een kalmerend effect op het zenuwstelsel.
Mindfulness en meditatie:
* Mindfulness meditatie: Richt je aandacht op het huidige moment en observeer je gedachten en gevoelens zonder oordeel.
* Geleide meditatie: Luister naar een audio-opname die je door een ontspanningsoefening leidt.

Andere technieken:
* Progressieve spierontspanning: Span en ontspan verschillende spiergroepen in je lichaam om fysieke spanning los te laten.
* Massage: Een massage kan helpen om spierspanning te verminderen en het zenuwstelsel te kalmeren.
* Luisteren naar rustgevende muziek: Muziek kan een krachtig effect hebben op de stemming en het zenuwstelsel.
* Voldoende slaap: Zorg voor een goede nachtrust, want slaap is essentieel voor het herstel van het zenuwstelsel.
* Beperk cafeĂŻne en alcohol: Deze stoffen kunnen het zenuwstelsel stimuleren en angst verergeren.
* Regelmatige lichaamsbeweging: Regelmatige lichaamsbeweging helpt om stress te verminderen en het zenuwstelsel te kalmeren.
Voeding:
* Eet een gebalanceerd dieet: Voeding speelt een belangrijke rol bij de gezondheid van het zenuwstelsel. Zorg voor voldoende groenten, fruit, volle granen en gezonde vetten.
* Drink voldoende water: Uitdroging kan stress en angst verergeren.
Sociale contacten:
* Breng tijd door met dierbaren: Sociale interactie kan helpen om stress te verminderen en een gevoel van verbondenheid te creëren.
Als je merkt dat je vaak last hebt van een overactief zenuwstelsel, is het raadzaam om professionele hulp te zoeken.

Een therapeut of arts kan je helpen om de onderliggende oorzaken te identificeren en een behandelplan op te stellen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik vraag me af, of het iom een arts, taperen met diazepam, niet beter is. En veel langzamer dan dat je eerder gedaan hebt....
Het is niet goed om je wekenlang zo beroerd te voelen imo.
1 voordeel heeft dit.
Dat is dat je je wel 100 x zult bedenken om ooit nog met deze rotzooi te beginnen, maar dit is maar een schrale troost.
Werk je deze ellende nog door met een arts?
Overleg taperen met die diazepam eens....en deze keer veeeeel langzamer, dan dat je eerder al geprobeerd hebt zo las ik in eerdere posts.
Het is veel te snel afgebouwd en de GGZ weet weinig of niets van verslaving en afbouwen. Dat is alweer gebleken!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#10
verrekijker zei:
Veel langzamer afbouwen was idd de betere oplossing geweest maar daar heb je nu niet meer veel aan.
ik heb verhalen gelezen van mensen die soms tot 2jaar aan het afbouwen waren om al dit te vermijden.
Heel jammer dat de meeste instellingen/artsen hier zo weinig kennis hebben omtrent.
Klik om te vergroten...
Hier eentje ja. Al twee jaar bezig en nu bijna klaar. Denk dat mijn traject voor iedere benzogebruiker tien keer fijner zou zijn dan te snel afbouwen. Heel veel sterkte weer @Dutchie85 ! Echt zo naar voor je dat het zo ongelofelijk zwaar is. Zou willen dat er iets was wat we op[ afstand konden doen om het beter te maken voor je, maar alle tips zijn al genoemd denk ik. Ik ben het erg eens met de post van @De Zandman . Volgens mij goed om dit serieus met een arts te overleggen, want volgens mij ben je aan het einde van je Latijn momenteel. :heartexcla:
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb echt een extreem heftige dag. Kom morgen uitgebreider hierop terug. Ben kapot moe en ga het bed in en proberen te slapen.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Veel langzamer afbouwen was idd de betere oplossing geweest maar daar heb je nu niet meer veel aan.
ik heb verhalen gelezen van mensen die soms tot 2jaar aan het afbouwen waren om al dit te vermijden.
Heel jammer dat de meeste instellingen/artsen hier zo weinig kennis hebben omtrent.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dank allemaal!
Ja ik ben zeker extreem diep aan het gaan. Helemaal uitgeput, niet weten hoe het vol te houden en volledig de weg kwijt. Gewoon niet weten hoe dit uit te zitten.

Kapot moe, brak door mijn hele lijf, duizelig en druk op hoofd, stekende benen vooral, slecht ter been, misselijk, geen eetlust, zuur gevoel vanbinnen, 6 kilo kwijt inmiddels, grieperig gevoel, vieze smaak, pijn in rug, nergens behoefte aan en beroerd slapen en bezweet wakker worden en meteen paniek.

Aan die GGZ “artsen” heb ik echt niks, die lullen maar wat in de ruimte en houden elkaar de hand boven het hoofd.

Ik heb me net uit laten testen door een therapeute die we al lang goed kennnen en die zegt het volgende:

Je hebt iets nodig om rustiger te worden....het afbouwen van de medicatie vraagt veel van je.
Als tegenwicht heb je rust en ontspanning nodig. Dit kan o.a. door lichaamsmassage.
Je zit veel in je hoofd en mag weer verbinding maken met je lijf.
De bioresonantiemeting geeft aan, dat je energielevel laag is, je conditie laag is. Je cortisol is hoog....dus je staat continue aan en komt niet tot rust.
Vraag jezelf af....wat heb ik nodig ,wat vind je fijn en...heel belangrijk....blijf bij jezelf!

Je hebt geen extra supplementen nodig....wel goede voeding op vaste tijden en voldoende drinken....en RUST!
Ik wens je veel vertrouwen en geduld met jezelf!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dutchie85 zei:
Is er iets waar je je zenuwstelsel mee kunt kalmeren. Ik weet echt niet meer wat ik moet zo akelig als ik me voel.

Alles staat aangespannen, is verkrampt, verstijft en kan amper lopen. Druk op hoofd/licht in het hoofd, verkrampte nek, net of m’n energie steeds wegvalt
Echt niet te doen, heel beangstigend!đŸ€Ż

Magnesium heb ik al genomen, ook een bad mee gedaan en op de huid gesmeerd, maar geen resultaat.
Klik om te vergroten...
Je kan zonder problemen enkele grammen paracetamol per dag nemen, dat helpt wel bij de spierspanning.
Ik denk ook dat beweging helpt. Misschien moet je even wat yoga gaan doen? Dat helpt tevens bij het kalmeren van de geest.
Daarnaast kan ik in plaats van supplementen vooral gezond eten aanraden. Probeer vooral even lekker te koken met veel groenten, wat peulvruchten (zoals linzen, bonen, of noten), en twee stuks fruit per dag. Gezond eten heeft een aantoonbaar effect op de gemoedstoestand. In je darmen zit letterlijk een soort tweede brein dat in rechtsreeks contact met je hersenen staat en zo invloed uitoefend op je humeur.
Beweging en koken helpt je ook om de aandacht te verzetten zodat je wat minder bij de gedachte aan het ontwennen aan de diazepam bent. Dan verleg je gewoon even je focus.
Essentieel is ook om je dag- en nachtritme goed in de gaten houdt. Ook als je niet goed hebt geslapen, sta op tijd op, ga dingen doen, ontspan je 's avonds, en ga op tijd weer naar bed
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dutchie85 zei:
Ik heb me net uit laten testen door een therapeute die we al lang goed kennnen en die zegt het volgende:

Je hebt iets nodig om rustiger te worden....het afbouwen van de medicatie vraagt veel van je.
Als tegenwicht heb je rust en ontspanning nodig. Dit kan o.a. door lichaamsmassage.
Je zit veel in je hoofd en mag weer verbinding maken met je lijf.
De bioresonantiemeting geeft aan, dat je energielevel laag is, je conditie laag is. Je cortisol is hoog....dus je staat continue aan en komt niet tot rust.
Vraag jezelf af....wat heb ik nodig ,wat vind je fijn en...heel belangrijk....blijf bij jezelf!

Je hebt geen extra supplementen nodig....wel goede voeding op vaste tijden en voldoende drinken....en RUST!
Ik wens je veel vertrouwen en geduld met jezelf!
Klik om te vergroten...
Ja daar ben ik het persoonlijk dus wel mee eens!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dankjewel allebei voor jullie steun, heel fijn!😘

Wat ik nu ga schrijven klinkt echt super vaag, dat weet ik maar al te goed want het is gewoon heel maf. Toch ga ik het delen omdat ik het zelf ook echt zo voel en het een heel rare gewaarwording is. Maak me maar uit voor gek, boeit me echt niks.

Ik zit vanaf augustus al in heel zwaar weer. Dat heeft te maken met lichamelijke en daardoor mentale uitdagingen waar ik al ruim 20 jaar mee op en neer schommel. Het komt echt vanuit lichamelijke klachten voort steeds. Soms gaat het een tijdje goed, dan weer maanden dikke ellende. Zo heeft het de afgelopen 22 jaar gegaan, heel zwaar.

Dat is ook de reden geweest dat ik eind oktober naar de pillen gegrepen heb. De afgelopen week voelde ik me echter nog veel slechter. Lichamelijk kon ik bijna niets meer van ellende en mentaal leek ik helemaal door te draaien. Ik werd ’s’morgens vroeg heel akelig wakker met zweten, mega onrust, draaien, schrikreacties, trillen en compleet verkrampen van het lichaam, gedachten die je niet wil hebben en die blijven de hele dag door. Maar dan echt alsof je bezeten bent zo heftig. Ik zei tegen mijn vriendin dat ik me zo raar voelde, alsof ik compleet overgenomen wordt door iemand anders. Dat kun je niet uitleggen als je het niet gevoeld hebt. Ik weet dat dit super raar klinkt en ik ben heel erg nuchter. Ik ben heel sterk van mezelf, maar het voelt echt of je overgenomen wordt en je geen controle meer over jezelf hebt en je gewoon echt niet meer kan en denkt dat het einde nabij is.

“Heel toevallig” kreeg ik die morgen een telefoontje van een bekende van mij die dit aanhoorde en me direct doorgestuurd heeft iemand die we beiden kennen. Die nam de telefoon op en zei meteen dat ik vol met entiteiten zat, zonder wat te vragen. Het huis zat ook vol entiteiten. Het rare was ook dat ik steeds weg wilde van huis in de afkickperiode omdat het daar niet veilig voelde, dat heb ik normaal nooit. Ik moest bij mijn ouders blijven vond ik zelf, daar voelde ik me meer op m’n gemak. Heel vreemd gevoel. Volgens haar keek ik zwart van de entiteiten. Toen ze aan de slag ging begon ik mega hard te boeren en daarna moest ik echt flink overgeven op de wc. Na een volgend telefoontje waar ze aan mij werkte gebeurde exact hetzelfde. Echt heel bizar! Steeds als ik zelf zinnen hardop moest opzeggen van haar om mij hiertegen uit te spreken dan starte het harde boeren weer


Toen ik donderdagochtend beneden kwam en tegen mijn vriendin zei dat ik echt niet meer wist hoe ik dit vol moet houden
.Kreeg ik een minuut later een appje van een klant van me die spiritueel een bijzondere gave heeft. Dat weet ik al een tijd van hem en 2 jaar geleden toen ik ook heel diep zat maandenlang zei hij tegen me dat ik naar mijn kern moest gaan om daar het onderliggende probleem op te lossen. Mijn ziek zijn heeft een diepere betekenis volgens hem die ik in de kern op moet lossen om er beter van te worden. Toen klonk dit mij veel te vaag, heb ik het genegeerd en ben ik gewoon zoals altijd weer op karakter doorgegaan, ondanks dat ik wist dat ik de signalen van mijn lijf negeerde.

Ik heb met hem gebeld en uitgelegd hoe slecht ik me voel en dat ik echt compleet gek aan het worden ben en geen controle heb. Hij voelt mijn energie en zegt dat dit mijn tijd is dat ik moet transformeren. Dat ik door deze ellende heen moet, me er zoveel als mogelijk aan over moet geven om er straks velen malen sterker uit te komen. Als je mij dit 2 weken geleden verteld had zou ik echt denken dat je knettergek was. Maar met alles wat er nu met me gebeurt in de tussentijd voel ik zelf echt dat er iets heel raars in mij gebeurt wat je niet kan plaatsen en wat heel wat verder gaat dan alleen de afbouw van de medicatie. Ik heb filmpjes hierover online bekeken en daar herken ik mezelf in. Ik moet echt ongekend diep gaan, maar als ik 3 therapeuten die ik gesproken heb hierover mag geloven is dit nodig om er beter uit te komen uiteindelijk. Vaag? Ja heel vaag, maar toch voelt het voor mij wel of ze gelijk hebben.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een lever schijnt best wel sterk te zijn.
Hij heeft geloof ik een zelfherstellend vermogen. Of je moet echt te ver gaan.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Je mag maximaal 6 gram paracetamol per dag nemen, neem je meer, dan is er kans, dat je lever en nierschade oploopt.
Dus niet meer nemen dan 6 tabletten paracetamol per dag!
Klik om te vergroten...

Voor korte periode van enkele dagen is 8st per 24 uur toegestaan. Vooral bij griep en koorts zo.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je mag maximaal 6 gram paracetamol per dag nemen, neem je meer, dan is er kans, dat je lever en nierschade oploopt.
Dus niet meer nemen dan 6 tabletten paracetamol per dag!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
1741249869241.png
das de officiele info
vanuit een erkende website gebruikt door voorschrijvers
www.farmacotherapeutischkompas.nl

paracetamol

www.farmacotherapeutischkompas.nl www.farmacotherapeutischkompas.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2122232425...29
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."