SmartieAndMe zei:
SirErick zei:
Het zal je verbazen, maar ik heb tot op heden nog nooit psychische klachten, psychoses of iets dergelijks gehad. Met andere woorden: ik ben stabiel.
Dat valt me alles mee inderdaad. Helaas is de kans wel vrij groot dat je ooit psychische klachten gaat krijgen als je zo weinig slaapt.
Ik acht die kans bijzonder klein, want ik doe dat al heel mijn leven.
SmartieAndMe zei:
Er valt redelijk te leven en functioneren met een verslaving, zolang je jezelf goed blijft verzorgen.
Ik let erg op mijn voeding en eet gezond, ik beoefen verschillende sporten (acrobatiek, Judo, Karate, Taekwondo, Kungfu en Aikido) en overige soorten drugs (tabak, alcohol en dergelijke) gebruik ik niet. Met andere woorden: ik verzorg mezelf goed, aldus mijn eigen oordeel.
SmartieAndMe zei:
Nooit de neiging gehad slaapmiddelen te nemen om toch "uit te rusten"?
Het klinkt vast gek uit mijn mond, maar ik ben erg mieterig als het om medicijnen en/of drugs gaat. Met andere woorden: als ik wil uitrusten dan doe ik dat echt wel, maar dan wel op de natuurlijke manier zonder slaapmiddelen of wat dan ook.
SmartieAndMe zei:
Wat ik van mensen met chronisch slaaptekort vaak hoor, is dat de frustraties behoorlijk op kunnen lopen als de vermoeidheid te groot wordt.
Ik denk dat dit per persoon verschillend is, de ene heeft daar wel last van en de andere niet. Ikzelf ben van nature een vrij relaxt persoon, dus men moet echt wel serieus zijn of haar best doen om mij gefrustreerd of boos te krijgen. Maar goed, als je het dan voor elkaar krijgt dan heb je ook echt wel wat geflikt waardoor ik alle reden heb om gefrustreerd of boos te zijn.
SmartieAndMe zei:
Er komt een moment dat je neus zo beschadigd raakt dat het vrijwel niet meer gaat.. Zou je dan andere manieren van inname overwegen? Ik neem aan dat je wel moet, aangezien je zegt nooit meer te willen stoppen..?
Als het zo ver is dan laat ik mijn neus operatief fixen, want coke gaan roken of spuiten lijkt me serieus drie keer niks. Maar goed, ik neem aan dat ik tegen die tijd allang dood ben.