Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHandboek: hoe ontwikkelt een coke verslaving zich?

Handboek: hoe ontwikkelt een coke verslaving zich?

200 antwoorden
93 weergaven
18-5-2026
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#1
Joopiejo zei:
Maar je neus ook bijvoorbeeld moet toch wel al een behoorlijke bloedkorstenvallei aan het worden zijn?
Klik om te vergroten...
Mijn reukorgaan is naar de klote, althans, in de zin dat ik weinig geuren meer kan ruiken. Het neusslijmvlies is vaak ontstoken, hetgeen wat ervoor zorgt dat ik af en toe een bloedneus heb en dat is soms best irritant. Maar goed, voor de rest valt de schade aan mijn neus wel mee.

Joopiejo zei:
Hoe ga je daar mee om?
Klik om te vergroten...
Het doet me niet zoveel.

Joopiejo zei:
Hoe zorg je er voor dat je er coke in kunt blijven stoppen?
Klik om te vergroten...
Gewoon door blijven snuiven, zo simpel is het.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
SirErick zei:
Het zal je verbazen, maar ik heb tot op heden nog nooit psychische klachten, psychoses of iets dergelijks gehad. Met andere woorden: ik ben stabiel.
Klik om te vergroten...

Dat valt me alles mee inderdaad. Helaas is de kans wel vrij groot dat je ooit psychische klachten gaat krijgen als je zo weinig slaapt. Er valt redelijk te leven en functioneren met een verslaving, zolang je jezelf goed blijft verzorgen.

Nooit de neiging gehad slaapmiddelen te nemen om toch "uit te rusten"? Wat ik van mensen met chronisch slaaptekort vaak hoor, is dat de frustraties behoorlijk op kunnen lopen als de vermoeidheid te groot wordt.

SirErick zei:
Gewoon door blijven snuiven, zo simpel is het.
Klik om te vergroten...

Heb je enig idee wat je gaat doen als het niet meer gaat? Er komt een moment dat je neus zo beschadigd raakt dat het vrijwel niet meer gaat.. Zou je dan andere manieren van inname overwegen? Ik neem aan dat je wel moet, aangezien je zegt nooit meer te willen stoppen..?
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#3
SmartieAndMe zei:
SirErick zei:
Het zal je verbazen, maar ik heb tot op heden nog nooit psychische klachten, psychoses of iets dergelijks gehad. Met andere woorden: ik ben stabiel.
Klik om te vergroten...
Dat valt me alles mee inderdaad. Helaas is de kans wel vrij groot dat je ooit psychische klachten gaat krijgen als je zo weinig slaapt.
Klik om te vergroten...
Ik acht die kans bijzonder klein, want ik doe dat al heel mijn leven.

SmartieAndMe zei:
Er valt redelijk te leven en functioneren met een verslaving, zolang je jezelf goed blijft verzorgen.
Klik om te vergroten...
Ik let erg op mijn voeding en eet gezond, ik beoefen verschillende sporten (acrobatiek, Judo, Karate, Taekwondo, Kungfu en Aikido) en overige soorten drugs (tabak, alcohol en dergelijke) gebruik ik niet. Met andere woorden: ik verzorg mezelf goed, aldus mijn eigen oordeel.

SmartieAndMe zei:
Nooit de neiging gehad slaapmiddelen te nemen om toch "uit te rusten"?
Klik om te vergroten...
Het klinkt vast gek uit mijn mond, maar ik ben erg mieterig als het om medicijnen en/of drugs gaat. Met andere woorden: als ik wil uitrusten dan doe ik dat echt wel, maar dan wel op de natuurlijke manier zonder slaapmiddelen of wat dan ook.

SmartieAndMe zei:
Wat ik van mensen met chronisch slaaptekort vaak hoor, is dat de frustraties behoorlijk op kunnen lopen als de vermoeidheid te groot wordt.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dit per persoon verschillend is, de ene heeft daar wel last van en de andere niet. Ikzelf ben van nature een vrij relaxt persoon, dus men moet echt wel serieus zijn of haar best doen om mij gefrustreerd of boos te krijgen. Maar goed, als je het dan voor elkaar krijgt dan heb je ook echt wel wat geflikt waardoor ik alle reden heb om gefrustreerd of boos te zijn.

SmartieAndMe zei:
Er komt een moment dat je neus zo beschadigd raakt dat het vrijwel niet meer gaat.. Zou je dan andere manieren van inname overwegen? Ik neem aan dat je wel moet, aangezien je zegt nooit meer te willen stoppen..?
Klik om te vergroten...
Als het zo ver is dan laat ik mijn neus operatief fixen, want coke gaan roken of spuiten lijkt me serieus drie keer niks. Maar goed, ik neem aan dat ik tegen die tijd allang dood ben.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lees ik nou goed tussen de regels door dat je bereid bent om dood te gaan met als oorzaak je coke gebruik?
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#5
Joopiejo zei:
Lees ik nou goed tussen de regels door dat je bereid bent om dood te gaan met als oorzaak je coke gebruik?
Klik om te vergroten...
We gaan toch allemaal dood, dus laat mij maar op een leuke manier doodgaan.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet niet of het echt leuker is om dood te gaan aan de gevolgen van langdurig coke gebruik, gaat een heel traject aan vooraf waar je lichaam al gedeeltelijk kapot is...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Of krijgt plotseling een hartaanval. :P
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#8
SirErick zei:
We gaan toch allemaal dood, dus laat mij maar op een leuke manier doodgaan.
Klik om te vergroten...

Hoe lang hou je het vol zonder coke? Stel je komt door een ongeluk/ziekte in een ziekenhuis en/of in coma; wat dan?
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Albedo zei:
SirErick zei:
We gaan toch allemaal dood, dus laat mij maar op een leuke manier doodgaan.
Klik om te vergroten...

Hoe lang hou je het vol zonder coke? Stel je komt door een ongeluk/ziekte in een ziekenhuis en/of in coma; wat dan?
Klik om te vergroten...

De vraag is dan niet voor mij, maar wou toch ff zeggen dat als je in coma raakt je makkelijk zonder coke kan lijkt me :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Albedo zei:
Hoe lang hou je het vol zonder coke? Stel je komt door een ongeluk/ziekte in een ziekenhuis en/of in coma; wat dan?
Klik om te vergroten...
Met een beetje geluk krijgt hij dan een infuus cocaïne ofzo? Of gaan ze afkicksymptomen bestrijden met opiaten/benzodiazepines/amfetamines. :wink:
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#11
Albedo zei:
SirErick zei:
We gaan toch allemaal dood, dus laat mij maar op een leuke manier doodgaan.
Klik om te vergroten...
Hoe lang hou je het vol zonder coke? Stel je komt door een ongeluk/ziekte in een ziekenhuis en/of in coma; wat dan?
Klik om te vergroten...
Ik heb, nu ik er zo over nadenk, best wel vaak in het ziekenhuis gelegen (meestal was het een aantal dagen tot hooguit een weekje of twee, dus dat was nog wel te doen). Echter, het jaar 2014 zal ik niet snel vergeten: van 06-05-2014 t/m 24-06-2014 lag ik in het ziekenhuis, in de eerste twee weken was ik al 4 keer onder het mes geweest (spoed operaties) en in de weken die erna kwamen ging ik ook nog een aantal keer onder het mes.

Fool zei:
Met een beetje geluk krijgt hij dan een infuus cocaïne ofzo?
Klik om te vergroten...
Ssst, dat is een ziekenhuisgeheim.

Fool zei:
Of gaan ze afkicksymptomen bestrijden met opiaten/benzodiazepines/amfetamines. :wink:
Klik om te vergroten...
Een patiënt die iets teveel weet over medicijnen kun je niet snel overtuigen dat die zooi je koest kunnen houden, dus nee, dat hebben ze mij niet gegeven.
l
lokaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Interessant verhaal! Het is inderdaad net iets te lekker spul, daar ben ik zelf ook wel achter gekomen. SirErick, heb je nog tips om het gebruik recreatief te houden?
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#13
lokaas zei:
SirErick, heb je nog tips om het gebruik recreatief te houden?
Klik om te vergroten...
Mijn (gouden) tip: als je coke wilt gebruiken, gebruik het niet vaker dan één keer per maand en koop niet meer dan één gram aangezien je anders misschien in de verleiding komt om het op te willen maken waardoor je dus meer gaat snuiven dan je van te voren gepland hebt.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fool zei:
Mij lijkt methamfetamine en amfetamine inderdaad veel beter te vergelijken dan amfetamine en cocaïne. :P
Klik om te vergroten...
Ja maar dat is makkelijk. Appels en peren kun je ook beter vergelijken dan appels en stront, maar dat betekent ook niet dat het zin heeft :tearsofjoy:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Waarschijnlijk is je antwoord hierop een keiharde nee, maar heb je niet ooit overwogen om je cokegebruik te vervangen door het dagelijks slikken van een (relatief kleine) dosis amfetamine? Is dat niet veel beter vol te houden? Lijkt mij wel dat het een stuk minder leuk is natuurlijk. Is ook niet bedoeld als een tip ofzo, ben gewoon benieuwd.

Zou ook niet denken dat zo weinig slaap vol te houden is. Maarja, ieder lichaam is anders natuurlijk en je posts komen ook gewoon duidelijk en helder over. Dat valt niet te zeggen over de gemiddelde dagelijks gebruiker hier op dit forum haha.

Mooi topic trouwens, voor veel mensen denk ik wel nuttig ook. Zelf blijf ik nog wel even van cocaïne af denk ik :)
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#16
ooscaar zei:
heb je ooit overwogen om je cokegebruik te vervangen door het dagelijks slikken van een (relatief kleine) dosis amfetamine?
Klik om te vergroten...
Je kunt (meth)amfetamine niet vergelijken met coke, daar (meth)amfetamine heel anders in het lichaam functioneert en daarbij is dit goedje velen malen giftiger dan coke. Met andere woorden: nee, dat heb ik nooit overwogen en dat zal ook niet gaan gebeuren.

ooscaar zei:
Mooi topic trouwens, voor veel mensen denk ik wel nuttig ook
Klik om te vergroten...
Thanks voor het compliment.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
SirErick zei:
Je kunt (meth)amfetamine niet vergelijken met coke, daar (meth)amfetamine heel anders in het lichaam functioneert en daarbij is dit goedje velen malen giftiger dan coke. Met andere woorden: nee, dat heb ik nooit overwogen en dat zal ook niet gaan gebeuren.
Klik om te vergroten...

Je kunt amfetamine ook niet vergelijken met methamfetamine zoals je hierboven doet...
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#18
SmartieAndMe zei:
SirErick zei:
Je kunt (meth)amfetamine niet vergelijken met coke, daar (meth)amfetamine heel anders in het lichaam functioneert en daarbij is dit goedje velen malen giftiger dan coke. Met andere woorden: nee, dat heb ik nooit overwogen en dat zal ook niet gaan gebeuren.
Klik om te vergroten...

Je kunt amfetamine ook niet vergelijken met methamfetamine zoals je hierboven doet...
Klik om te vergroten...
Die vergelijking kan ik wel degelijk maken, daar beide stoffen bijna hetzelfde zijn qua hoe het functioneert in het lichaam. De belangrijkste verschillen tussen beide stoffen ontstaan doordat methamfetamine beter in vet oplost dan amfetamine waardoor het makkelijker de bloed-hersenbarrière passeert dan amfetamine, hierdoor is methamfetamine 1,5 tot 2 keer zo sterk als amfetamine. Met andere woorden: ik had het niet over de effecten die de gebruiker ervaart, want die zijn inderdaad niet met elkaar te vergelijken en zeker niet qua heftigheid.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mij lijkt methamfetamine en amfetamine inderdaad veel beter te vergelijken dan amfetamine en cocaïne. :P
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Punt is wel dat die paar keren dat ik iemand gesproken heb die methamfetamine geprobeerd hebben ze het allemaal vergelijken met amfetamine qua subjectieve effecten, maar iets sterker, completer en 'natuurlijker'. Op biochemisch niveau is het (zoals SirErick al zegt) nog veel meer te vergelijken. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."