Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlbum top 10

Album top 10

46 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
c
crysisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik leg het album Push the Button van the chemical brothers regelmatig op mn draaitafels!! Heerlijk album!
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hans zei:
hodgepodge zei:
Hans zei:
OK Computer als beste album van Radiohead is een beetje cliché :P. Het was wel een grote sprong voorwaards sinds the Bends. Maar ze zijn duidelijk daarna nog beter geworden.
Klik om te vergroten...
Na Kid A vond ik ze echt stukken minder. Kid A vind ik ook lang niet zo goed als OK Computer, dan zou ik misschien eerder the Bends nog noemen. Cliche is het wel, maar dat maakt me geen zak uit, OK Computer is de beste plaat van de 90's vind ik.
Klik om te vergroten...

Gezien de IDM invloeden op Kid A en Amnesiac en het feit dat jij Aphex Twin goed vind zou ik toch iets anders verwachten. Dat OK Computer een ongelofelijk goede plaat is (misschien zelfs de beste voor 2000) ben ik met je eens.

Maar goed dat je schijt aan cliché's hebt :)
Klik om te vergroten...
Ik weet niet waarvan IDM de afkorting is. Snap uiteraard wel wat je bedoelt. Het heeft bij mij vooral met de sound te maken. Ondanks dat ik geen grote rockfan ben vond ik de electronische rock-combi van Radiohead briljant toendertijd. Daarna zijn ze meer richting electronica gegaan op Kid A en Amnesiac, vond ik persoonlijk (zoals horde Radiohead fans) minder geslaagd, ondanks dat Kid A nog wel een hele goede plaat was.

Hail en Rainbows moet ik zeggen dat ik minder goed ken. Heb die wel en ook een aantal maal geluisterd, maar deed me toch veel minder dan de vorige.
Ik zei dat ik the Bends eerder zou noemen dan Kid A, maar dat is denk ik niet. Ik vind street spirit hun mooiste nummer en daarom dat ik de hele cd misschien wat overwaardeer.

Als ik er nu zo over nadenk zou ik die Aphex twin cd er denk ik toch niet inzetten.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#3
idm=intelligent dance music
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#4
the bends en ok computer zijn goeie albums...Kid A en Amnesiac zijn beduiden minder :rock:
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#5
cronos zei:
the bends en ok computer zijn goeie albums...Kid A en Amnesiac zijn beduiden minder :rock:
Klik om te vergroten...
daar ben ik het echt keihard mee oneens.. ik vind de bends en ok computer minder goed..

Tuurlijk amnesiac en kid A zijn wat ontoegankelijker.. maar ze zijn wel beter.. als je het mij zou vragen
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#6
RosettA_StoneD zei:
cronos zei:
the bends en ok computer zijn goeie albums...Kid A en Amnesiac zijn beduiden minder :rock:
Klik om te vergroten...
daar ben ik het echt keihard mee oneens.. ik vind de bends en ok computer minder goed..

Tuurlijk amnesiac en kid A zijn wat ontoegankelijker.. maar ze zijn wel beter.. als je het mij zou vragen
Klik om te vergroten...
dat ze ontoegankelijker akkoord :wink: ,maar neem nu eens binnen 5 ,10,of 20 jaar?...wat gaat m'n herinneren van radiohead?volgens mij(en is nog steeds zo)...street spirit,Paranoid Android,... :hearteyes: :wave:...hun cd:in rainbows,moet ik nog steeds eens beluisteren...benieuwd :P
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#7
RosettA_StoneD zei:
cronos zei:
the bends en ok computer zijn goeie albums...Kid A en Amnesiac zijn beduiden minder :rock:
Klik om te vergroten...
daar ben ik het echt keihard mee oneens.. ik vind de bends en ok computer minder goed..

Tuurlijk amnesiac en kid A zijn wat ontoegankelijker.. maar ze zijn wel beter.. als je het mij zou vragen
Klik om te vergroten...

Kid A staat in mijn ogen helemaal vol met geweldige nummers. How to dissappear completely en Optimistic/In limbo zijn toch prachtig :hearteyes:. Het is allemaal zeker een stuk ontoegangkelijker dan hun vorige werk maar dat was OK Computer ook in vergelijking met The Bends. Het werd steeds minder mainstream, en steeds minder commercieel. Radiohead heeft in 2000 met Kid A/Amnesiac veel fans verloren (wat een zielepieten trouwens). Met Hail to the Thief maakten ze weer een plaat voor het wat bredere publiek, net zo als In Rainbows.

Ik ben trouwens die hard Radiohead fan. Alle albums, beste band etc... etc..
en eigenlijk vind ik elke plaat een meesterwerk behalve Pablo Honey, wil niet zeggen dat er geen goeie nummers op Pablo Honey staan.
M
MRCLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is geen top 10, maar gewoon 10 albums die ik op dit moment het vetst vind:


1. Simian Mobile Disco - Attack Decay Sustain Release
2. Santogold - Santogold
3. Modeselektor - Happy Birthday!
4. Le Le - Flage
5. Underworld - 1992-2002
6. Morgan Heritage - Another Rockaz Moment
7. Justice - Cross
8. The Presets - Apocalypso
9. CSS - Cansei de Ser Sexy
10. Boys Noize - Oi Oi oi Remixed

Zo iets, moeilijk om te kiezen! Er zijn veel goede albums. Downloaden (legaal) jullie of kopen jullie nog steeds het orginele schijfje?
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hans zei:
RosettA_StoneD zei:
cronos zei:
the bends en ok computer zijn goeie albums...Kid A en Amnesiac zijn beduiden minder :rock:
Klik om te vergroten...
daar ben ik het echt keihard mee oneens.. ik vind de bends en ok computer minder goed..

Tuurlijk amnesiac en kid A zijn wat ontoegankelijker.. maar ze zijn wel beter.. als je het mij zou vragen
Klik om te vergroten...

Kid A staat in mijn ogen helemaal vol met geweldige nummers. How to dissappear completely en Optimistic/In limbo zijn toch prachtig :hearteyes:. Het is allemaal zeker een stuk ontoegangkelijker dan hun vorige werk maar dat was OK Computer ook in vergelijking met The Bends. Het werd steeds minder mainstream, en steeds minder commercieel. Radiohead heeft in 2000 met Kid A/Amnesiac veel fans verloren (wat een zielepieten trouwens). Met Hail to the Thief maakten ze weer een plaat voor het wat bredere publiek, net zo als In Rainbows.

Ik ben trouwens die hard Radiohead fan. Alle albums, beste band etc... etc..
en eigenlijk vind ik elke plaat een meesterwerk behalve Pablo Honey, wil niet zeggen dat er geen goeie nummers op Pablo Honey staan.
Klik om te vergroten...
OK Computer en The Bends zijn denk ik wel hun beste albums maar ook zeker de meest toegangkelijke, hun grootste hits staan toch wel op die 2 albums. De kracht van OK Computer is in mijn ogen dat er eigenlijk geen nummer echt bovenuitspringt en tegelijkertijd er ook geen uit de toon valt. Vanaf het begin tot het eind blijft het album op een consistent niveau, en dat niveau is naar mijn idee behoorlijk hoog. Dat heeft een album als The Bends veel minder, daar springen er juist wel een paar nummers bovenuit (Street Spirit, Fake Plastic Trees, Just), niet dat de rest van het album niet goed is hoor.

Je ziet ook vanaf Pablo Honey een heel duidelijke ontwikkeling in het geluid. Pablo Honey had nog een vrij straight on rock sound, dit maakte een posietieve ontwikkeling door tot en met OK Computer, toen werd er wat meer geexperimenteerd met hun sound waar met Kid A nog een zeer goed album uitkwam en met Amnesiac een wat minder. Om toch weer een beetje terug te keren naar de roots kwam Hail to the Thief die ook weer zeer goed was maar niet van het eerdere niveau, daar kwamen ze met In Rainbows weer wel aan.
S
StrunerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind het echt heel erg lastig, en heb het idee dat als ik dat ene album op nummer 1 zet, dat ik dan nummer 2, 3, 4 enzovoort onder mijn nummer 1 rang schik. En dat doet dan bijna pijn in mn hart haha..

Wat ik echt super fijne muziek vind gaat van Electro naar Indie en van Dupstep naar Hiphop, ook vind ik de oude gardes echt fenomenaal mooi om te beluisteren.

Daarom noem ik ook gewoon de artiesten op die ik enorm goed vind, en daar bij hun beste album / nummers.

Modeselektor - Hello Mom! & Happy Birthday!

Ed Banger - Volume 2 & 3

Chemical Brothers - Ikzelf heb cd We Are The Night maar oei, wat hebben zij veel goede platen uitgebracht

CSS - Cansei De Ser Sexy

M.I.A - Kala

De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine

Roisin Murphy - Overpowerd

Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare

Tanya Stephens - Rebelution

Gorillaz - Demon Days

Dan Le Sac VS Scroobius Pip - Angles


Het zijn er ook 11 dus..
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat is jouw album top 10? Momenteel ziet de mijne er zo uit:

1. The Who - Quadrophenia
2. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon
3. Roger Waters - The Pros and Cons of Hitchhiking
4. Marillion - Clutching at Straws
5. Genesis - Selling England by the Pound
6. Lou Reed - Magic and Loss
7. Bob Dylan - Highway 61 Revisited
8. Van der Graaf Generator - Still Life
9. Electric Light Orchestra - Out of the Blue
10. Roxy Music - Stranded
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pink Floyd - Atom Heart Mother
Pink Floyd - Meddle
Dream Theater - Metropolis pt 2
Beatles - Sgt. Pepper
David Gilmour - On an Island
Led Zeppelin - IV
Dream Theater - Octavarium
Marillon - Script for a Jester's Tear
Beatles - Magical Mystery Tour
Pink Floyd - Dark Side Of The Moon
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Érg moeilijk.. dit zal morgen misschien al weer anders zijn, maar ik denk dat dit wel ongeveer een representieve top 10 is voor mijn smaak.

Urfaust - Geist is Teufel
Urfaust - Verräterischer, Nichtswürdiger Geist
Leviathan - Tentacles of Whorror
Striborg - Trepidation
Burzum - Det Som Engang Var
Bethlehem - Dictius te Necare
Xasthur - Xasthur
Leviathan - The Tenth sub level of Suicide
Burzum - Filosofem (maar niet het ambient nummer)
Ragnarok - Diabolical Age

Ofzo. Maar.. ik vind de cd's in mijn bezit die niet in deze lijst staan ook heel vet.. en een hele boel andere dingen. 10 is zo'n beperkte keuze..
B
BlackSunLid
01-01-2024, 00:00
#14
azgaza zei:
Érg moeilijk.. dit zal morgen misschien al weer anders zijn, maar ik denk dat dit wel ongeveer een representieve top 10 is voor mijn smaak.

Urfaust - Geist is Teufel
Urfaust - Verräterischer, Nichtswürdiger Geist
Leviathan - Tentacles of Whorror
Striborg - Trepidation
Burzum - Det Som Engang Var
Bethlehem - Dictius te Necare
Xasthur - Xasthur
Leviathan - The Tenth sub level of Suicide
Burzum - Filosofem (maar niet het ambient nummer)
Ragnarok - Diabolical Age

Ofzo. Maar.. ik vind de cd's in mijn bezit die niet in deze lijst staan ook heel vet.. en een hele boel andere dingen. 10 is zo'n beperkte keuze..
Klik om te vergroten...

Jij hebt de beste smaak wat muziek betreft op dit forum :wink: .
A
AldousLid
01-01-2024, 00:00
#15
azgaza zei:
Érg moeilijk.. dit zal morgen misschien al weer anders zijn
Klik om te vergroten...
idem

Pink Floyd – Dark side of the moon
Pink Floyd – The Wall
Radiohead – Ok Computer
Daft punk – Discovery
The Doors – The Doors
Joy Division – Permanent
The Cure – Galore
The Kinks – Arthur
Air - Moon Safari
U2 – The Joshua tree
B
BlackSunLid
01-01-2024, 00:00
#16
1.Black Sabbath - Paranoid
2.Blood Red Fog - Blood Red Fog
3.Blodulv - Diatribe
4.Burzum - Filosofem
5.Mortualia - Mortualia
6.Hypothermia - Rakbladsvalsen
7.Bekhira - Lelu Du Mal
8.Burzum - Hvis Lyset Tar Oss
9.Darkthrone - Transivanian Hunger
10. Leviathan - The Tenth Sub Level Of Suicde
'
't onvermijdelijkeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Op dit moment:
Ligt een beetje hoe ik in mijn vel zit. Kan echt snel weer veranderen.

1. The Libertines - Up the Bracket (2002) Groot Brittannië

2. Tool - Ænima (1996)

3. Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare (2007)

4. Radiohead - OK Computer (1997)

5. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (

6. Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium (2006)

7. The Libertines - The Libertines (2004)

8. Opgezwolle - Eigen Wereld (2006)

9. Editors - An End Has a Start (2007)

10. Machine Head - The Blackening (2007)
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#18
BlackSun zei:
4.Burzum - Filosofem
8.Burzum - Hvis Lyset Tar Oss
Klik om te vergroten...
Mijn favoriete Burzum albums wel.
Erna Burzum/Aske



OT:
1. Electric Wizard - Dopethrone
2. Electric Wizard - We Live
3. Death - Human 4. Burzum - Hvis Lyset Tar Oss
5. Toner Low - Toner Low
6. Amesoeurs - Ruines Humains
7. Serpent Cult - Trident nor Fire
8. Bathory - Blood on Ice
9. The Offspring - Americana
10. Bathory - Nordland

Voor deze week dan.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#19
tja een top 10 ga ik niet geven, wel de beste 10 albums volgens mij, een rangschikking is moeilijk, ze zijn allemaal geniaal :P

pink floyd - the final cut
pink floyd - the wall
pink floyd - wish you were here
the beatles - white album
beatles - sgt pepper
led zeppelin - how the west was won
woodstock 25 year anniversary 4 cd :grin:
rolling stones - 40 licks
dire straits - brothers in arms
the doors - the doors
the doors - strange days

(ok, 11 dan :rolleyes: )
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ivoos zei:
pink floyd - the final cut
Klik om te vergroten...
Prachtige, aangrijpende en vooral ondergewaardeerde plaat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."