#1
Ik leg het album Push the Button van the chemical brothers regelmatig op mn draaitafels!! Heerlijk album!
Ik weet niet waarvan IDM de afkorting is. Snap uiteraard wel wat je bedoelt. Het heeft bij mij vooral met de sound te maken. Ondanks dat ik geen grote rockfan ben vond ik de electronische rock-combi van Radiohead briljant toendertijd. Daarna zijn ze meer richting electronica gegaan op Kid A en Amnesiac, vond ik persoonlijk (zoals horde Radiohead fans) minder geslaagd, ondanks dat Kid A nog wel een hele goede plaat was.Hans zei:hodgepodge zei:Na Kid A vond ik ze echt stukken minder. Kid A vind ik ook lang niet zo goed als OK Computer, dan zou ik misschien eerder the Bends nog noemen. Cliche is het wel, maar dat maakt me geen zak uit, OK Computer is de beste plaat van de 90's vind ik.Hans zei:OK Computer als beste album van Radiohead is een beetje cliché :P. Het was wel een grote sprong voorwaards sinds the Bends. Maar ze zijn duidelijk daarna nog beter geworden.
Gezien de IDM invloeden op Kid A en Amnesiac en het feit dat jij Aphex Twin goed vind zou ik toch iets anders verwachten. Dat OK Computer een ongelofelijk goede plaat is (misschien zelfs de beste voor 2000) ben ik met je eens.
Maar goed dat je schijt aan cliché's hebt![]()

daar ben ik het echt keihard mee oneens.. ik vind de bends en ok computer minder goed..cronos zei:the bends en ok computer zijn goeie albums...Kid A en Amnesiac zijn beduiden minder![]()
dat ze ontoegankelijker akkoordRosettA_StoneD zei:daar ben ik het echt keihard mee oneens.. ik vind de bends en ok computer minder goed..cronos zei:the bends en ok computer zijn goeie albums...Kid A en Amnesiac zijn beduiden minder![]()
Tuurlijk amnesiac en kid A zijn wat ontoegankelijker.. maar ze zijn wel beter.. als je het mij zou vragen
...hun cd:in rainbows,moet ik nog steeds eens beluisteren...benieuwd :PRosettA_StoneD zei:daar ben ik het echt keihard mee oneens.. ik vind de bends en ok computer minder goed..cronos zei:the bends en ok computer zijn goeie albums...Kid A en Amnesiac zijn beduiden minder![]()
Tuurlijk amnesiac en kid A zijn wat ontoegankelijker.. maar ze zijn wel beter.. als je het mij zou vragen
OK Computer en The Bends zijn denk ik wel hun beste albums maar ook zeker de meest toegangkelijke, hun grootste hits staan toch wel op die 2 albums. De kracht van OK Computer is in mijn ogen dat er eigenlijk geen nummer echt bovenuitspringt en tegelijkertijd er ook geen uit de toon valt. Vanaf het begin tot het eind blijft het album op een consistent niveau, en dat niveau is naar mijn idee behoorlijk hoog. Dat heeft een album als The Bends veel minder, daar springen er juist wel een paar nummers bovenuit (Street Spirit, Fake Plastic Trees, Just), niet dat de rest van het album niet goed is hoor.Hans zei:RosettA_StoneD zei:daar ben ik het echt keihard mee oneens.. ik vind de bends en ok computer minder goed..cronos zei:the bends en ok computer zijn goeie albums...Kid A en Amnesiac zijn beduiden minder![]()
Tuurlijk amnesiac en kid A zijn wat ontoegankelijker.. maar ze zijn wel beter.. als je het mij zou vragen
Kid A staat in mijn ogen helemaal vol met geweldige nummers. How to dissappear completely en Optimistic/In limbo zijn toch prachtig. Het is allemaal zeker een stuk ontoegangkelijker dan hun vorige werk maar dat was OK Computer ook in vergelijking met The Bends. Het werd steeds minder mainstream, en steeds minder commercieel. Radiohead heeft in 2000 met Kid A/Amnesiac veel fans verloren (wat een zielepieten trouwens). Met Hail to the Thief maakten ze weer een plaat voor het wat bredere publiek, net zo als In Rainbows.
Ik ben trouwens die hard Radiohead fan. Alle albums, beste band etc... etc..
en eigenlijk vind ik elke plaat een meesterwerk behalve Pablo Honey, wil niet zeggen dat er geen goeie nummers op Pablo Honey staan.
azgaza zei:Érg moeilijk.. dit zal morgen misschien al weer anders zijn, maar ik denk dat dit wel ongeveer een representieve top 10 is voor mijn smaak.
Urfaust - Geist is Teufel
Urfaust - Verräterischer, Nichtswürdiger Geist
Leviathan - Tentacles of Whorror
Striborg - Trepidation
Burzum - Det Som Engang Var
Bethlehem - Dictius te Necare
Xasthur - Xasthur
Leviathan - The Tenth sub level of Suicide
Burzum - Filosofem (maar niet het ambient nummer)
Ragnarok - Diabolical Age
Ofzo. Maar.. ik vind de cd's in mijn bezit die niet in deze lijst staan ook heel vet.. en een hele boel andere dingen. 10 is zo'n beperkte keuze..
idemazgaza zei:Érg moeilijk.. dit zal morgen misschien al weer anders zijn
Mijn favoriete Burzum albums wel.BlackSun zei:4.Burzum - Filosofem
8.Burzum - Hvis Lyset Tar Oss
)Prachtige, aangrijpende en vooral ondergewaardeerde plaat.Ivoos zei:pink floyd - the final cut
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."