Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlbum top 10

Album top 10

46 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#1
the bends en ok computer zijn goeie albums...Kid A en Amnesiac zijn beduiden minder :rock:
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#2
cronos zei:
the bends en ok computer zijn goeie albums...Kid A en Amnesiac zijn beduiden minder :rock:
Klik om te vergroten...
daar ben ik het echt keihard mee oneens.. ik vind de bends en ok computer minder goed..

Tuurlijk amnesiac en kid A zijn wat ontoegankelijker.. maar ze zijn wel beter.. als je het mij zou vragen
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#3
RosettA_StoneD zei:
cronos zei:
the bends en ok computer zijn goeie albums...Kid A en Amnesiac zijn beduiden minder :rock:
Klik om te vergroten...
daar ben ik het echt keihard mee oneens.. ik vind de bends en ok computer minder goed..

Tuurlijk amnesiac en kid A zijn wat ontoegankelijker.. maar ze zijn wel beter.. als je het mij zou vragen
Klik om te vergroten...
dat ze ontoegankelijker akkoord :wink: ,maar neem nu eens binnen 5 ,10,of 20 jaar?...wat gaat m'n herinneren van radiohead?volgens mij(en is nog steeds zo)...street spirit,Paranoid Android,... :hearteyes: :wave:...hun cd:in rainbows,moet ik nog steeds eens beluisteren...benieuwd :P
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#4
RosettA_StoneD zei:
cronos zei:
the bends en ok computer zijn goeie albums...Kid A en Amnesiac zijn beduiden minder :rock:
Klik om te vergroten...
daar ben ik het echt keihard mee oneens.. ik vind de bends en ok computer minder goed..

Tuurlijk amnesiac en kid A zijn wat ontoegankelijker.. maar ze zijn wel beter.. als je het mij zou vragen
Klik om te vergroten...

Kid A staat in mijn ogen helemaal vol met geweldige nummers. How to dissappear completely en Optimistic/In limbo zijn toch prachtig :hearteyes:. Het is allemaal zeker een stuk ontoegangkelijker dan hun vorige werk maar dat was OK Computer ook in vergelijking met The Bends. Het werd steeds minder mainstream, en steeds minder commercieel. Radiohead heeft in 2000 met Kid A/Amnesiac veel fans verloren (wat een zielepieten trouwens). Met Hail to the Thief maakten ze weer een plaat voor het wat bredere publiek, net zo als In Rainbows.

Ik ben trouwens die hard Radiohead fan. Alle albums, beste band etc... etc..
en eigenlijk vind ik elke plaat een meesterwerk behalve Pablo Honey, wil niet zeggen dat er geen goeie nummers op Pablo Honey staan.
M
MRCLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is geen top 10, maar gewoon 10 albums die ik op dit moment het vetst vind:


1. Simian Mobile Disco - Attack Decay Sustain Release
2. Santogold - Santogold
3. Modeselektor - Happy Birthday!
4. Le Le - Flage
5. Underworld - 1992-2002
6. Morgan Heritage - Another Rockaz Moment
7. Justice - Cross
8. The Presets - Apocalypso
9. CSS - Cansei de Ser Sexy
10. Boys Noize - Oi Oi oi Remixed

Zo iets, moeilijk om te kiezen! Er zijn veel goede albums. Downloaden (legaal) jullie of kopen jullie nog steeds het orginele schijfje?
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hans zei:
RosettA_StoneD zei:
cronos zei:
the bends en ok computer zijn goeie albums...Kid A en Amnesiac zijn beduiden minder :rock:
Klik om te vergroten...
daar ben ik het echt keihard mee oneens.. ik vind de bends en ok computer minder goed..

Tuurlijk amnesiac en kid A zijn wat ontoegankelijker.. maar ze zijn wel beter.. als je het mij zou vragen
Klik om te vergroten...

Kid A staat in mijn ogen helemaal vol met geweldige nummers. How to dissappear completely en Optimistic/In limbo zijn toch prachtig :hearteyes:. Het is allemaal zeker een stuk ontoegangkelijker dan hun vorige werk maar dat was OK Computer ook in vergelijking met The Bends. Het werd steeds minder mainstream, en steeds minder commercieel. Radiohead heeft in 2000 met Kid A/Amnesiac veel fans verloren (wat een zielepieten trouwens). Met Hail to the Thief maakten ze weer een plaat voor het wat bredere publiek, net zo als In Rainbows.

Ik ben trouwens die hard Radiohead fan. Alle albums, beste band etc... etc..
en eigenlijk vind ik elke plaat een meesterwerk behalve Pablo Honey, wil niet zeggen dat er geen goeie nummers op Pablo Honey staan.
Klik om te vergroten...
OK Computer en The Bends zijn denk ik wel hun beste albums maar ook zeker de meest toegangkelijke, hun grootste hits staan toch wel op die 2 albums. De kracht van OK Computer is in mijn ogen dat er eigenlijk geen nummer echt bovenuitspringt en tegelijkertijd er ook geen uit de toon valt. Vanaf het begin tot het eind blijft het album op een consistent niveau, en dat niveau is naar mijn idee behoorlijk hoog. Dat heeft een album als The Bends veel minder, daar springen er juist wel een paar nummers bovenuit (Street Spirit, Fake Plastic Trees, Just), niet dat de rest van het album niet goed is hoor.

Je ziet ook vanaf Pablo Honey een heel duidelijke ontwikkeling in het geluid. Pablo Honey had nog een vrij straight on rock sound, dit maakte een posietieve ontwikkeling door tot en met OK Computer, toen werd er wat meer geexperimenteerd met hun sound waar met Kid A nog een zeer goed album uitkwam en met Amnesiac een wat minder. Om toch weer een beetje terug te keren naar de roots kwam Hail to the Thief die ook weer zeer goed was maar niet van het eerdere niveau, daar kwamen ze met In Rainbows weer wel aan.
S
StrunerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind het echt heel erg lastig, en heb het idee dat als ik dat ene album op nummer 1 zet, dat ik dan nummer 2, 3, 4 enzovoort onder mijn nummer 1 rang schik. En dat doet dan bijna pijn in mn hart haha..

Wat ik echt super fijne muziek vind gaat van Electro naar Indie en van Dupstep naar Hiphop, ook vind ik de oude gardes echt fenomenaal mooi om te beluisteren.

Daarom noem ik ook gewoon de artiesten op die ik enorm goed vind, en daar bij hun beste album / nummers.

Modeselektor - Hello Mom! & Happy Birthday!

Ed Banger - Volume 2 & 3

Chemical Brothers - Ikzelf heb cd We Are The Night maar oei, wat hebben zij veel goede platen uitgebracht

CSS - Cansei De Ser Sexy

M.I.A - Kala

De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine

Roisin Murphy - Overpowerd

Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare

Tanya Stephens - Rebelution

Gorillaz - Demon Days

Dan Le Sac VS Scroobius Pip - Angles


Het zijn er ook 11 dus..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."