Het lukt wel hoor, maar doordat ik steeds weer af en toe een week niet oefen kom ik ook niet veel verder..
Nee inderdaad, het is eigenlijk wel een must om (bijna) elke dag te spelen, als je verder wilt komen.
Ik ben alleen nog maar met f barre bezig, de andere barres kan ik nog niet. Ik vind het belangrijk stap voor stap te oefenen. Dus eerst het akkoord heel goed kunnen spelen. En dan langzaam oefenen om over te gaan van bijvoorbeeld f naar een ander akkoord die ik heel makkelijk ken. Het duurt misschien wel langer maar zo leer je wel op de beste manier spelen dan wanneer je gehaast een akkoord erin wilt dauwen.
Als je 1 goed leert, zul je de anderen ook makkelijker kunnen doen!
Het is gek. Eerst denk je dat je heel hard moet drukken voor een barre akkoord, maar lukt het eenmaal, dan merk je dat je helemaal niet zó hard hoeft te drukken. Zelf zou ik er wel gek van worden om maar steeds hetzelfde akkoord te moeten spelen. Dan zou ik ook geen zin in gitaarspelen hebben, omdat het dan echt een taak wordt. Ik speel voornamelijk liedjes en dan tussendoor weleens de losse akkoorden A t/m G, majeur en mineur. Mijn gitaarleraar komt nu ook nog met de kruis en mol varianten daarvan aanzetten, dat vind ik een beetje too much nu eigenlijk, maar goed.
En voor de mensen die akkoorden heel snel kunnen leren heb ik respect voor, ik ben daar niet zo snel in..
Ieder zijn/haar tempo. Maar ik denk dus ook echt dat het belangrijk is om het gitaarspelen wel leuk te houden en niet als taken en obstakels die je moet overkomen.
Dat gaf je eerder ook al als tip inderdaad, maar ik doe in de ochtend liever zo weinig mogelijk. Mijn wekker gaat al vroeg genoeg voor mij.. ik doe het liever in de avond na de afwas.
Snap ik. Voor mij persoonlijk is het het prettigste moment van de dag. En je start je dag er ook goed mee. Het brengt mij rust en focus. Na een lange dag heb ik ook geen puf meer vaak.
Misschien is dit het ook wel ja. Wat voor mij ook wel zou helpen denk ik, is als ik binnenkort een liedje zou moeten spelen ofzo en deze dan moet gaan oefenen. Heeft me toen wel een keer erg geholpen.
Ja een beetje druk erachter dus(?)
En ik weet dat vooral als ik een mindere week heb waar ik nergens zin in heb (zoals nu) het spelen ook slechter gaat bij mij. Het liefst wat ik dan doe als ik thuis kom is op de bank zitten en tv kijken.
Ja het is ook maar zelden dus dat ik er de puf nog voor heb op het eind van de dag. Maar soms kijk ik er dan ook teveel tegenop, want pak ik mijn gitaar dan geeft het juist de rust die ik zoek.
Ieder zijn/haar eigen weg/methode
![:)]()