Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelk(e) instrument(en) speel je? Show je gear!

Welk(e) instrument(en) speel je? Show je gear!

170 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
jawel, want er staan vaak nummers bij de noten met welke vinger je het beste kunt aanslaan om kramp en blessures te voorkomen.
Klik om te vergroten...
Dit kun je toch ook gewoon op youtube en in online lessen vinden?
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#2
pausy zei:
Ik heb mijn gitaar weggegeven want mijn handen trekken krom door de dupuytren.Ik mis het heel erg.Goed speelde ik niet maar voor mezelf was het goed genoeg.Maarja er zijn nog jonge mensen die de gitaar ter hand nemen.Dat geeft troost.Kennen jullie lisa s?
Klik om te vergroten...
Zo, wat een tallent! 😮
p
pausyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mooi! Ik had er wel een paar weken over gedaan om dit te kunnen spelen.Ik vind gitaar zo ´n mooi instrument het is een draagbaar en betaalbaar instrument.In mijn lagereschooltijd moest ik zo nodig viool leren.Dus mijn pa een driekwart viooltje gekocht voor me gekocht vanwege mijn nog korte kinder armen.Maar dat is toch vreselijk moeilijk te leren.En toen hoorde ik Cuby & the blizzards met Eelco Gelling en moest en zou ik een Elektrische gitaar.Mijn broer was bevriend met Jacob Akkerman,de vader van Jantje ,en moeder Akkerman gaf gitaarles aan huis.Maar dan moest ik wel bij haar een gitaar kopen en heb ik dat maar niet gedaan.Toen speelde Jan Akkerman nog bij zijn bandje Johnny en the Cellar Rockers ofzo in hun soustrerran.Maar hij maakte altijd ruzie met zijn pa,en die mocht ik graag.Maar ik zeg altijd gaat het om het brood of de bakker.Jan is een geweldig goede gitarist vindt ik.Zijn broer Cockie kon er goed drummen.Presteren moesten ze van hun moeder.Dat gepush was heel erg voor die kinderen.Ik heb ook nog bij onze buurman gezien dat hij zijn dochtertje van een jaar of zeven dwong piano te studeren,in tranen zat dat kind dan aan de piano.Nee ik kon maar matig gitaar spelen maar ik deed het wel uit vrije wil.En ik vond het leukst met vriendjes een beetje an te klooien op een zolderkamertje.Maar door de problemen met mijn handen kan ik dat ding nniet meer hanteren.Dan krijg ik zoń pijn in men klauwen dat ik geen shaggie meer kan draaien.Ik heb echt een traantje gelaten toen ik doorhad dat het afgelopen was met gitaarspelen.Hij stond altijd binnen handbereik.Het is een vriend of verlengstuk van je lichaam en geest na zoveel jaren.Misschien theramin proberen,maar dat schijnt nog moeilijke dan viool ze zijn.Ik heb nog wel een keyboardje geprobeerd.Maar ik ben nu te oud om dat nog goed te leren en die handjes zullen daar ook problemen geven.Laatst ontdekte ik op yt dit en toen was ik verkocht.Lisa S en dit steelt echt mijn hart.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
whitesugar zei:
Dit kun je toch ook gewoon op youtube en in online lessen vinden?
Klik om te vergroten...
Die youtube kanalen waar mensen het nummer spelen en je tegelijk de tab ziet zijn goud waard. Ik ben helemaal weg van het kanaal van GuitarZero2Hero! Daar zie je gewoon in real-time oplichten op de tab waar hij aan het spelen is! En zelfs waar dat is op de fretboard! Dat maakt het zoveel makkelijker en prettiger om een nummer te leren!

Noten leren heeft vast zijn voordelen, ik kies gewoon voor tabs en leren van youtube (en gitaarles nu).
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Die youtube kanalen waar mensen het nummer spelen en je tegelijk de tab ziet zijn goud waard. Ik ben helemaal weg van het kanaal van GuitarZero2Hero! Daar zie je gewoon in real-time oplichten op de tab waar hij aan het spelen is! En zelfs waar dat is op de fretboard! Dat maakt het zoveel makkelijker en prettiger om een nummer te leren!

Noten leren heeft vast zijn voordelen, ik kies gewoon voor tabs en leren van youtube (en gitaarles nu).
Klik om te vergroten...
Ik heb ook geen noten geleerd. Weet eigenlijk niet wat het voordeel daarvan is bij gitaar spelen. Aan akkoorden heb ik genoeg

En handig die tabs ja. Ik heb zelf online les gehad, dus dat was een beetje anders.
p
pausyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kan ook geen noot lezen.Klavarscribbo kan dan goed van pas komen.Zappa had het over Carlos Santana´s secret chord
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Die youtube kanalen waar mensen het nummer spelen en je tegelijk de tab ziet zijn goud waard. Ik ben helemaal weg van het kanaal van GuitarZero2Hero! Daar zie je gewoon in real-time oplichten op de tab waar hij aan het spelen is! En zelfs waar dat is op de fretboard! Dat maakt het zoveel makkelijker en prettiger om een nummer te leren!

Noten leren heeft vast zijn voordelen, ik kies gewoon voor tabs en leren van youtube (en gitaarles nu).
Klik om te vergroten...
Marty Schwartz heeft veel goeie youtube lessen
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#8
pausy zei:
Mijn broer was bevriend met Jacob Akkerman,de vader van Jantje
Klik om te vergroten...

Shit. Ik zou niet meer uit de omgeving van Jan Akkerman weg zijn te slaan. Over een gitaarleraar gesproken. Hoe vaak is Jan Akkerman wel niet uitgeroepen tot de beste gitarist ter wereld?
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#9
Acoustic zei:
Marty Schwartz heeft veel goeie youtube lessen
Klik om te vergroten...

Ik heb zelf geen tiktok, maar kreeg deze een keer doorgestuurd en moet hem nu gewoon hier plaatsen xD
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik kan een klein beetje piano, maar heb geen eigen helaas. Gitaar heb ik gekocht in een opwelling maar nooit de moeite genomen om echt goed te leren.

enige instrument want ik goed onder de knie heb is mn stembanden😛
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#11
Memento zei:
Voor zingen😇
Klik om te vergroten...
Een stem kan ook een heel mooi instrument zijn 🙂
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#12
Memento zei:
Ik kan een klein beetje piano, maar heb geen eigen helaas. Gitaar heb ik gekocht in een opwelling maar nooit de moeite genomen om echt goed te leren.

enige instrument want ik goed onder de knie heb is mn stembanden😛
Klik om te vergroten...
Om naar mensen te schreeuwen of zingen?
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#13
mikoz zei:
Om naar mensen te schreeuwen of zingen?
Klik om te vergroten...
Voor zingen😇
p
pausyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oehoeboeroe zei:
Shit. Ik zou niet meer uit de omgeving van Jan Akkerman weg zijn te slaan. Over een gitaarleraar gesproken. Hoe vaak is Jan Akkerman wel niet uitgeroepen tot de beste gitarist ter wereld?
Klik om te vergroten...
Hij was altijd heel naar tegen zijn pa die was daar heel verdrietig om.Die hielp ik estijds met plafonds witten enzo dat was een bijzondere man.Manus van alles.En enorrm mee gelachen.En sterk dat ie was hij tilde b.v. zo een motor in zijn eentje uit een auto.In Zijn broer was een stuk jonger en daar deed hij ook vervelend tegen.Toen zijn pa stierf heb ik ´m op de tv zien grienen.Brrrr beetje te laat.En ik hoorde van mijn broer dat zijn jongere broer Cockie dood was.Overdosis Daar heb ik nog gezellig mee zitten slempen.De muziek wereld is vaak haat en nijd dat heb ik toen wel gezien.Beste gitarist?Wat is er het beste aan,het is anders dan de andere beste gitaristen.Op yt staat een mooi stuk van hem met Eric Vloeimans op her North Sea jazz Festifal.Trompet met gitaar. Gaat het nou eigenlijk om de bakker of om het brood....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Acoustic zei:
Marty Schwartz heeft veel goeie youtube lessen
Klik om te vergroten...
Ook veel van geleerd, maar ben min of meer overgestapt op GuitarZero2Hero. Door de tabs en fretboard weergave en imo is hij ook een betere efficiëntere leraar. Al is Marty ook goed, sympathieke gast ook.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vroeger speelde ik de genie
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gister 2e gitaarles gehad. Toch wel heel fijn om iemand te hebben die je verteld hoe je beter dingen kunt aanleren. Ik ga nu wat meer back to basics om efficiënter van akkoord tot akkoord te kunnen wisselen. Langzamer spelen, richten op foutloos spelen, afzonderlijk focussen op de linker- of rechterhand. Letten op de plaatsing van de linkerhand op de gitaarhals.

Daarnaast ook gewoon erg leuk om zo met muziek bezig te zijn met je leraar. Ik raad het iedereen aan.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jackpot at the thriftshop!!!

Gues it's my lucky day haha!
20211118_114449.jpg20211118_165204.jpg

2.50 haha mijn god he!!!

K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#19
20211227_104401.jpg
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik bespeel een uiterst goedkoop instrument.
Namelijk de luchtgitaar.
Nooit onderhoudsbeurten nodig en je speelt nooit vals...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."