Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoihoi, Gestopt met mijn studie. Al poosje geen studiefinancering meer en mijn ouders willen stoppen met bijdragen. Heeft iemand hier ervaring met (de aanvraag van) een bijstandsuitkering? Ik ben deze momenteel aan het aanvragen (gemeente Groningen). Mijn bankafschriften van de laatste 3 maanden zijn hierbij verstuurd. Ik heb begrepen dat ze bij de gemeente over opvallende dingen gaan vragen. Heeft iemand anders dit ook gehad? Waar ik me zorgen over maak is het volgende: ik heb per maand zo'n 7 á 10 afschrijvingen van ongeveer €60 per keer (ja, ik weet het, bakken met geld, heb m'n spaargeld zo goed als op). Ik heb hier Research Chemicals van gekocht (dus wel 'legaal'). Hoe groot is de kans dat ik dit moet toelichten? Verder: de afschrijvingen zijn gedaan met een ambigieuze naam. Als je het op Google opzoekt krijg je webshops voor fitness/sportapparatuur. Via het rekeningnummer vind je niks, alleen het betaalplatform. Enig advies? P.S.: ik weet het, ik moet mijn gebruik minderen, maar dat is een ander verhaal."
"MetalGuy zei: Ik zeg het niet graag. Maar er bestaat een zéér grote kans dat je dat moet toelichten door de frequentie waarin je hebt besteld! In hoeverre ze hier je uitkering kunnen korten, ben ik niet bekend mee. Zou echter wel oppassen met aankopen in de toekomst. Waarvoor ga je de bijstand in, als ik vragen mag? Klik om te vergroten... Dank je voor je reactie. Dat verwacht ik inderdaad zelf ook... beetje zorgwekkend. Heb de neiging om er eerlijk over te zijn, maar het lijkt me wel problematisch. Heb het topic bijgewerkt, maar: ik ben gestopt met mijn studie. Dus geen studiefinanciering en mijn ouders willen eigenlijk niet meer bijdragen. Solliciteren gaat lastig i.v.m. met depressies en (waarschijnlijk) autistic burnout."
"BelowTheFlow zei: @Escape , je kunt ook een andere vraag centraal stellen: wat wil jij met jouw leven ? Ik schrijf het even ongenuanceerd: full time autist en dus levenslang 100% arbeidsongeschikt ? Of bedenken dat je wel degelijk iets kan, dat hebt laten zien (je hebt toch die bachelor met hard werken verworven), kunt laten zien ... en daar mee aan de slag gaan ? Solliciteren is de meest ontmoedigende activiteit die ik ken. Desondanks loont het uiteindelijk ! Een "paar keer" is niet voldoende om de moed op te geven. Wel om tijdelijk even moedeloos van te worden, dat geef ik zo toe. Een sociaal vangnet is goed. Mijn suggestie: gebruik het als trampoline ! Klik om te vergroten... Nee, het lijkt me niet dat ik levenslang 100% arbeidsongeschikt ben. (Deels) Arbeidsongeschikt zijn is dacht ik een eis die ze stellen voor de Wajong, dus niet de bijstand die nu aangevraagd wordt. Zou ook niet zeggen dat ik de moed heb opgegeven, wel dat ik hulp nodig heb met het vinden van de juiste weg"
"MR_CHIP zei: sorry dat ik grotendeels advies geef vanuit het uwv en mijn wajong ik heb immers ook een participatiebijstandsuitkering gehad zal proberen mijn antwoorden daarop aan te passen Klik om te vergroten... Hey, dankjewel voor het advies en het delen van je ervaringen hoor!"
"Leuk topic idd! Ik heb een elektrische gitaar en een ukelele, allebei een goedkoop ding van Harley Benton. Ik kan op beiden niet zo goed spelen Eigenlijk wil ik heel graag binnenkort een goede basgitaar kopen. Ik denk erover na om dan ook lessen te gaan nemen, het lijkt me tof om in een bandje te kunnen spelen"
""
"2F-DCK"
"Kellebel zei: Ik heb daar zelf nog nooit van gehoord, wat voor soort drug is dat? En wat doet dat precies? Klik om te vergroten... Het wordt verkocht als research chemical en lijkt sterk op ketamine."
"N3K0 zei: De Gemeente word meestal blij als ze zien/weten dat je aan jezelf werkt. Ook helpt dat, zodat hun zien hoe erg het gaat en dat werken nu niet lukt. Klik om te vergroten... Dank je, erg hulpvol. Ben van plan naar een groepsbijeenkomst van VNN te gaan en me bij Ixta Noa aan te melden, maar tot nu toe nog niet aan toe gekomen. Wel afgelopen jaar hulp gehad vanwege autisme en depressies (basis-GGZ). N3K0 zei: Zodra je op gesprek moet komen zou ik er gewoon eerlijk over zijn als ze er naar vragen. En dat je bezig bent met hulp daarvoor. (GGZ//Verslavingszorg//etc) Klik om te vergroten... Dit helpt, ben al minder zenuwachtig. Op dit moment tenminste dupont zei: Ga eens bij je huisarts langs voor verslavingshulp. Mocht je dan vragen krijgen over de RC bestellingen (wat mij sterk lijkt) dan heb je in ieder geval een goed verhaal. Klik om te vergroten... Vind ik lastig, ik schaam me er wel voor. Ik weet het, geen bijzondere situatie, haha. Maar ga toch liever eerst VNN/Ixta Noa bekijken. Ben me momenteel aan het informeren"
"OtherShore zei: Heb je nooit een bijbaantje gehad? Want dan is WW misschien een optie. Over het algemeen is dat een stuk aangenamer dan de bijstand. De bijstand garandeert een bestaansminimum voor mensen die geen inkomen hebben. In principe wordt je niet uitgesloten omdat je in het verleden onverstandig met je geld omging. Klik om te vergroten... Niet echt, in de afgelopen 5 jaar 3x een maandcontract gehad (vakantiecontract bij dezelfde werkgever). Ik ben bij het WIJ-team geweest afgelopen week en daar werd eigenlijk meteen aangegeven dat we het beste bijstand aan konden vragen."