Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsegodeath, vaarwel oude ik

egodeath, vaarwel oude ik

30 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#1
misschien een beetje rare vraag, maar welke hoeveelheid paddo's heb ik ongeveer nodig voor een egodeath. En welke soort is hier voor het beste geschikt


hierbij bedoel ik wel een totale egodeath, als bedoeling om hergeboren te worden (symbolisch gezien)

Om het anders niet te duur te laten worden wil ik eventueel gebruik maken van mao remmers, chocola, kruiden, of iets dergelijks, iemand een idee?



Ik doe dit allemaal met een tripsitter, en veilig genoeg, dus niet te veel mao remmers
een tripreport zal zeker komen.




als iemand anders nog ideeën heeft, heel welkom en ik hoor het wel, ook richting muziek
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#2
egodeath :openmouth: ? nou ja ieder zen eigen ding zeker :wave:
voor een totale oplossing van het bewustzijn denk ik niet echt dat paddos het geschikte middel is...
maar als je er zeker van bent dat je paddos wilt gebruiken, zou ik voor de hawaiiaanse gaan (die door mij en veel andere mensen worden ervaren als (een van) de sterkste paddo)
heb hier ooit eens een grote dosis van genomen (2X de gebruikelijke dosis voor een sterke trip) en ben hier enorm hard van gaan hallucineren en trippen.
maar van een egodeath was helemaal geen sprake, als je dit wilt bereiken zul je volgens mij minstens 4X de gebruikelijke dosis moeten nemen

maar zoals ik al zei, ik zou dit niet proberen te bereiken met paddos, de bodyload zal enorm zwaar zijn (mss zelfs gevaarlijk) en een leuke trip zal het niet worden denk ik...

ik raad het je af maar jij je zin natuurlijk :wave: ...

o ja en muziek, volgens mij moet je helemaal geen muziek opzetten als je bewustzijn is opgelost, je zou niet eens beseffen dat je naar muziek luistert
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#3
space scientist zei:
hierbij bedoel ik wel een totale egodeath, als bedoeling om hergeboren te worden (symbolisch gezien)
Klik om te vergroten...

Is ayahuasca hier niet een beter middel voor?
Met 2 porties paddo's ben ik weg als de tering, maar heb ik meestal geen ego-death of iets in die richting. Wel hele heavy trips.

en de paddestoel zal je wel vertellen dat je van je oude ik niet afkomt...
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#4
ja ik dacht dus ook aan ayahuasca, maar met een normale dosis hiervan ervaar je toch ook geen egodeath
dan ga je dus echt overdreven veel moeten pakken, en beleef je volgens mij een helse trip die je je daarna niet goed meer kunt herinneren omdat je zo ver weg zat...
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#5
zou normaal gezien zelfs met salvia moetn lukken

of niet?
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Egodeath? Nog nooit van gehoord. Ik probeer er met m'n verstand bij te komen hoe het zal voelen en wat het precies zou zijn.
Maar 'k kan er niet helemaal bij.
Wil iemand het proberen uit te leggen? Ik zou wel willen weten wat het inhoudt.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat je tijdens een trip je 'ego', de persoon die jij 'ik' noemt langzaam verliest. Op een gegeven moment ben je niet 'ik' meer maar ben je gewoon. Je ziet dingen even op een heel andere manier dan normaal, en ook heel anders dan bij een 'normale' trip. De kunst is dan om wat je leert van die egodeath later te verwerken in je leven. Want je ego'tje komt wel weer terug als de stoffen zijn uitgewerlt.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#8
Naar mijn mening zijn het middel en de dosis niet bepalend om een egodood te bereiken; ik denk dat je geestelijke voorbereiding een veel belangrijkere rol speelt.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk dat dosis echt wel belangrijk is.
Met een portie paddo's haal je het bijvoorbeeld echt niet. Je moet echt een bepaalde grens doorbreken, maargoed het kan natuurlijk zomaar dat die grens bij andere mensen lager ligt dan bij mij.
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jeller zei:
zou normaal gezien zelfs met salvia moetn lukken

of niet?
Klik om te vergroten...
ja idd dat zou moeten lukken
maar bij veel mensen werkt salvia niet zo geweldig goed, dus is het moeilijk om hier heel hard van te gaan
het probleem is ook dat je dan ineens heel veel moet binnenkrijgen, m.a.w. heel veel in een trek
want als je hard gaat van salvia (maar meestal niet hard genoeg voor een egodeath) ben je niet meer in staat om een trek bij te nemen...
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het lijkt me verschrikkelijk eng.
A
Audio ScumLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ayahuasca, maar niet meteen. De enne moet het 80 keer gebruiken en een ander maar een paar keer.
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Intoxicated zei:
Dat je tijdens een trip je 'ego', de persoon die jij 'ik' noemt langzaam verliest. Op een gegeven moment ben je niet 'ik' meer maar ben je gewoon. Je ziet dingen even op een heel andere manier dan normaal, en ook heel anders dan bij een 'normale' trip. De kunst is dan om wat je leert van die egodeath later te verwerken in je leven. Want je ego'tje komt wel weer terug als de stoffen zijn uitgewerlt.
Klik om te vergroten...

Dankjewel voor de info.
Mij lijkt het ook hartstikke eng! Maar ik kan er wel inkomen dat er mensen zijn die hier heel nieuwsgierig naar zijn.
Kun je er ook in blijven hangen of dat absoluut niet?
Volgens mij moet je dit iig niet in je eentje doen.
Ik zou dan vooral bang zijn om iets geks te doen als ik helemaal niet meer zou weten wie ik was. Of lig je op dat moment voor pampus en kun je niks doen?
En ik zou bang zijn om er als een heel ander persoon weer uit te komen, kan veel problemen opleveren als je het mij vraagt.

Maar goed, dat zijn mijn gedachten. Concreet gezien weet ik niet waarover ik praat.
n
nexusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Seg Space scientist,

jij was toch op zoek naar een extractiemethode voor DMT he...

Zou DMT dan niet het meest aangewezen middel zijn. Heb er zelf geen ervaring mee maar op basis van wat ik al gelezen heb lijkt er me niet veel meer van je ego over te schieten tijdens een DMT trip.

Trouwens je toeleggen op meditatie kan je volgens mij ook al een eind in de richting helpen...
S
ShinLid
01-01-2024, 00:00
#15
egodeath bereiken met paddo's is zeker mogelijk. Het hangt alleen wel van meer dan alleen de paddestoel af, bijvoorbeeld hoe 'ver' je al in eerdere trips bent gegaan, hoe positief je dat hebt ervaren en hoe je je voelt natuurlijk.
Als je nog nooit paddo's hebt gebruikt en neemt zoveel dat je theoretisch een egodeath zou kunnen bereiken dan zal het je waarschijnlijk nooit lukken. Ben je ooit begonnen met lichte porties en bouw je dit langzaam op, dan zal het je zeker wel gelukken, meerdere malen als je dat wilt.
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ayahuasca staat bekend om zijn "ego death" en wedergeboorte momenten. Zelfs als je er niet veel van neemt (1 of 2 kopjes). Je moet jezelf echter sirieus afvragen of je zoiets wilt aangaan, een stuk van jou persoonlijkheid zal die nacht ook sterven en om je rug te keren naar het geen je ervaard tijdens zo een nacht is moeilijk. Het wordt er dus niet percee allemaal beter, leuker, gelukkiger enz enz op. Denk na over wat je wilt doen, dit zijn geen gemakkelijke beslissingen (ik weet het uit ervaring), als je echt achter zo een heftige ervaring staat en daar mentaal, spiritueel en fysiek rijp voor bent is Ayahuasca mischien wel een goed middel.
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Skyer zei:
Ayahuasca staat bekend om zijn "ego death" en wedergeboorte momenten. Zelfs als je er niet veel van neemt (1 of 2 kopjes). Je moet jezelf echter sirieus afvragen of je zoiets wilt aangaan, een stuk van jou persoonlijkheid zal die nacht ook sterven en om je rug te keren naar het geen je ervaard tijdens zo een nacht is moeilijk. Het wordt er dus niet percee allemaal beter, leuker, gelukkiger enz enz op. Denk na over wat je wilt doen, dit zijn geen gemakkelijke beslissingen (ik weet het uit ervaring), als je echt achter zo een heftige ervaring staat en daar mentaal, spiritueel en fysiek rijp voor bent is Ayahuasca mischien wel een goed middel.
Klik om te vergroten...


ja alleen ik heb geen plaats om het te bereiden, en ik weet wat zo'n egodeath allemaal met zich mee brengt, maar is er niet iets waarmee dit te goed te berijken is, wat je zo kan halen?

iets koken/dergelijke en dit alles is heleaas niet tot mijn beschikking i.v.m ouders

iemand?
S
ShinLid
01-01-2024, 00:00
#18
lsd of paddo's zijn dus zeker geschikt, maar, zoals al eerder gezegd hangt het wel af van je eerdere ervaringen met tripmiddelen. Je kunt niet 'even een egodeath opzoeken'. Daar moet je langzaam naar toe werken door eerdere ervaringen
A
Audio ScumLid
01-01-2024, 00:00
#19
space scientist zei:
Skyer zei:
Ayahuasca staat bekend om zijn "ego death" en wedergeboorte momenten. Zelfs als je er niet veel van neemt (1 of 2 kopjes). Je moet jezelf echter sirieus afvragen of je zoiets wilt aangaan, een stuk van jou persoonlijkheid zal die nacht ook sterven en om je rug te keren naar het geen je ervaard tijdens zo een nacht is moeilijk. Het wordt er dus niet percee allemaal beter, leuker, gelukkiger enz enz op. Denk na over wat je wilt doen, dit zijn geen gemakkelijke beslissingen (ik weet het uit ervaring), als je echt achter zo een heftige ervaring staat en daar mentaal, spiritueel en fysiek rijp voor bent is Ayahuasca mischien wel een goed middel.
Klik om te vergroten...


ja alleen ik heb geen plaats om het te bereiden, en ik weet wat zo'n egodeath allemaal met zich mee brengt, maar is er niet iets waarmee dit te goed te berijken is, wat je zo kan halen?

iets koken/dergelijke en dit alles is heleaas niet tot mijn beschikking i.v.m ouders

iemand?
Klik om te vergroten...

Je kan naar de Santo Daime gaan om het te gebruiken en zo zijn er nog wel meer mogenlijkheden.
h
heartcoreLid
01-01-2024, 00:00
#20
maar zoals ik al zei, ik zou dit niet proberen te bereiken met paddos, de bodyload zal enorm zwaar zijn (mss zelfs gevaarlijk) en een leuke trip zal het niet worden denk ik...
Klik om te vergroten...

Misschien gevaarlijk? Absoluut niet, je moet je eigen lichaamsgewicht ongeveer wegwerken voordat het gevaarlijk wordt. De bodyload zal zeker zwaar zijn ja, dat ben ik met je eens maar voor mij persoonlijk is het de trip waard.

Het is trouwens mogelijk om een relatief eenvoudige alcohol extractie te doen op je paddo's. Dit heeft als effect (volgens velen, ik heb zelf nooit de behoefte gehad), dat er geen noemenswaardige bodyload is. Zelfs niet bij doseringen vergelijkbaar met 100/120 gram verse cubensis.

Egodeath is trouwens niet iets wat je gegarandeerd zuilt bereiken en is zeker niet puur afhankelijk van de dosis.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."