Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Maak eens een utilistische kosten-baten analyse; zet het beste wat er kan gebeuren (lekker gevoel voor een tijdje) af tegen het ergste wat er kan gebeuren (de rest van je leven bezig met niks dan heroine)."
"Helaas, ik ben het nog nooit tegengekomen in Nederland. Volgens mij is 'rauwe' opium echt iets wat met mondjesmaat door wat excentriekelingen uit het Midden-Oosten wordt meegesmokkeld. Ik ben wel erg benieuwd, dus ik hou deze thread in de gaten. Een voormalig docent van mij heeft het overigens ooit eens gehad toen hij jaren geleden in Egypte in het ziekenhuis terecht kwam. Daar geven ze de patienten gewoon even een lading opium zodat ze niet zo liggen te zeuren Je schijnt er in ieder geval opeens wel héle mooie dromen van te krijgen"
"Smith & Jones (www.smithandjones.nl) schijnt tegenwoordig erg hip te zijn.. Ook zie je wel 'ns Addiction Solutions advertenties in het NRC staan, die gebruiken echter een kasteel ergens in Schotland geloof ik."
"LSD confronteert je met jezelf en alles wat je dwars zit. Als jij eigenlijk normaal al vind dat roken een vieze kutgewoonte is waar je niet van af raakt, komt dat gegarandeerd aan de orde in je trip om dat eens even recht te zetten."
"Mijn meest intense ego death was na ongeveer 60 gram verse P. Cubensis (2 bakjes). Gewoon allemaal in 1x opgegeten, Ravel's Bolero aangezet en op bed gaan liggen (donkere kamer op 1 gedimde lamp na). En ja, dan word je na een tijdje het universum zelve."
"Één op de zoveel mensen is min of meer 'allergisch' voor psilocybine, die krijgen na een dosis die normale mensen niet eens voelen, al een full-blown ego death.. De fysieke reactie zou ik zo 1 2 3 niet kunnen verklaren.. Heeft hij geen medical history van seizures of epilepsie e.d.?"
"Vraag je af welke leemte je probeert op te vullen met de coke. Een gebrek aan doodnormale liefde, erkenning of andere ongrijpbare geluksingrediënten bijvoorbeeld."
"Ik gebruik zelf om de 2 a 3 weken cocaine, iets van een halve gram per keer. Maak d'r niet zo'n probleem van eigenlijk.. Als je genoeg andere dingen te doen hebt denk ik niet dat het uit de hand hoeft te lopen. Precies wat al gezegd is, uitspraken als "doordeweeks is het geen probleem maar in het weekend vecht ik tegen de coke" reflecteren simpelweg dat je jezelf gewoon bezig moet houden (doordeweeks opleiding/werk, maar het weekend krijg je problemen omdat je in principe niks te doen hebt). Het heeft geen zin om in het weekend thuis (of in de kroeg) eens geconcentreerd _geen_ coke te gaan zitten gebruiken. Dan is coke namelijk het enige waar je aan kunt denken, en zal je eerder zwichten. Dus hou jezelf vooral bezig, ook in het weekend. Misschien een sport of vrijwilligerswerk etc. "Idle hands are the devil's playground""
"Het is normaal dat je hart nog een tijdje tekeer gaat na een flinke cocaine high, vooral als je ook wat gedronken hebt. Dan ontstaat er namelijk in je lever cocaethyleen wat langer werkzaam is dan cocaine zelf en een wat zwaardere aanslag is op je hart/bloedvaten."
"Sommige mensen hebben een gevoeligere neus dan anderen, zo simpel is het. Of je moet wel heel erg vertieft slechte 'cocaine' hebben (wat overigens zeker mogelijk is)."