Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsegodeath, vaarwel oude ik

egodeath, vaarwel oude ik

30 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#1
zou normaal gezien zelfs met salvia moetn lukken

of niet?
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Egodeath? Nog nooit van gehoord. Ik probeer er met m'n verstand bij te komen hoe het zal voelen en wat het precies zou zijn.
Maar 'k kan er niet helemaal bij.
Wil iemand het proberen uit te leggen? Ik zou wel willen weten wat het inhoudt.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat je tijdens een trip je 'ego', de persoon die jij 'ik' noemt langzaam verliest. Op een gegeven moment ben je niet 'ik' meer maar ben je gewoon. Je ziet dingen even op een heel andere manier dan normaal, en ook heel anders dan bij een 'normale' trip. De kunst is dan om wat je leert van die egodeath later te verwerken in je leven. Want je ego'tje komt wel weer terug als de stoffen zijn uitgewerlt.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#4
Naar mijn mening zijn het middel en de dosis niet bepalend om een egodood te bereiken; ik denk dat je geestelijke voorbereiding een veel belangrijkere rol speelt.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat dosis echt wel belangrijk is.
Met een portie paddo's haal je het bijvoorbeeld echt niet. Je moet echt een bepaalde grens doorbreken, maargoed het kan natuurlijk zomaar dat die grens bij andere mensen lager ligt dan bij mij.
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jeller zei:
zou normaal gezien zelfs met salvia moetn lukken

of niet?
Klik om te vergroten...
ja idd dat zou moeten lukken
maar bij veel mensen werkt salvia niet zo geweldig goed, dus is het moeilijk om hier heel hard van te gaan
het probleem is ook dat je dan ineens heel veel moet binnenkrijgen, m.a.w. heel veel in een trek
want als je hard gaat van salvia (maar meestal niet hard genoeg voor een egodeath) ben je niet meer in staat om een trek bij te nemen...
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het lijkt me verschrikkelijk eng.
A
Audio ScumLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ayahuasca, maar niet meteen. De enne moet het 80 keer gebruiken en een ander maar een paar keer.
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Intoxicated zei:
Dat je tijdens een trip je 'ego', de persoon die jij 'ik' noemt langzaam verliest. Op een gegeven moment ben je niet 'ik' meer maar ben je gewoon. Je ziet dingen even op een heel andere manier dan normaal, en ook heel anders dan bij een 'normale' trip. De kunst is dan om wat je leert van die egodeath later te verwerken in je leven. Want je ego'tje komt wel weer terug als de stoffen zijn uitgewerlt.
Klik om te vergroten...

Dankjewel voor de info.
Mij lijkt het ook hartstikke eng! Maar ik kan er wel inkomen dat er mensen zijn die hier heel nieuwsgierig naar zijn.
Kun je er ook in blijven hangen of dat absoluut niet?
Volgens mij moet je dit iig niet in je eentje doen.
Ik zou dan vooral bang zijn om iets geks te doen als ik helemaal niet meer zou weten wie ik was. Of lig je op dat moment voor pampus en kun je niks doen?
En ik zou bang zijn om er als een heel ander persoon weer uit te komen, kan veel problemen opleveren als je het mij vraagt.

Maar goed, dat zijn mijn gedachten. Concreet gezien weet ik niet waarover ik praat.
n
nexusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Seg Space scientist,

jij was toch op zoek naar een extractiemethode voor DMT he...

Zou DMT dan niet het meest aangewezen middel zijn. Heb er zelf geen ervaring mee maar op basis van wat ik al gelezen heb lijkt er me niet veel meer van je ego over te schieten tijdens een DMT trip.

Trouwens je toeleggen op meditatie kan je volgens mij ook al een eind in de richting helpen...
S
ShinLid
01-01-2024, 00:00
#11
egodeath bereiken met paddo's is zeker mogelijk. Het hangt alleen wel van meer dan alleen de paddestoel af, bijvoorbeeld hoe 'ver' je al in eerdere trips bent gegaan, hoe positief je dat hebt ervaren en hoe je je voelt natuurlijk.
Als je nog nooit paddo's hebt gebruikt en neemt zoveel dat je theoretisch een egodeath zou kunnen bereiken dan zal het je waarschijnlijk nooit lukken. Ben je ooit begonnen met lichte porties en bouw je dit langzaam op, dan zal het je zeker wel gelukken, meerdere malen als je dat wilt.
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ayahuasca staat bekend om zijn "ego death" en wedergeboorte momenten. Zelfs als je er niet veel van neemt (1 of 2 kopjes). Je moet jezelf echter sirieus afvragen of je zoiets wilt aangaan, een stuk van jou persoonlijkheid zal die nacht ook sterven en om je rug te keren naar het geen je ervaard tijdens zo een nacht is moeilijk. Het wordt er dus niet percee allemaal beter, leuker, gelukkiger enz enz op. Denk na over wat je wilt doen, dit zijn geen gemakkelijke beslissingen (ik weet het uit ervaring), als je echt achter zo een heftige ervaring staat en daar mentaal, spiritueel en fysiek rijp voor bent is Ayahuasca mischien wel een goed middel.
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Skyer zei:
Ayahuasca staat bekend om zijn "ego death" en wedergeboorte momenten. Zelfs als je er niet veel van neemt (1 of 2 kopjes). Je moet jezelf echter sirieus afvragen of je zoiets wilt aangaan, een stuk van jou persoonlijkheid zal die nacht ook sterven en om je rug te keren naar het geen je ervaard tijdens zo een nacht is moeilijk. Het wordt er dus niet percee allemaal beter, leuker, gelukkiger enz enz op. Denk na over wat je wilt doen, dit zijn geen gemakkelijke beslissingen (ik weet het uit ervaring), als je echt achter zo een heftige ervaring staat en daar mentaal, spiritueel en fysiek rijp voor bent is Ayahuasca mischien wel een goed middel.
Klik om te vergroten...


ja alleen ik heb geen plaats om het te bereiden, en ik weet wat zo'n egodeath allemaal met zich mee brengt, maar is er niet iets waarmee dit te goed te berijken is, wat je zo kan halen?

iets koken/dergelijke en dit alles is heleaas niet tot mijn beschikking i.v.m ouders

iemand?
S
ShinLid
01-01-2024, 00:00
#14
lsd of paddo's zijn dus zeker geschikt, maar, zoals al eerder gezegd hangt het wel af van je eerdere ervaringen met tripmiddelen. Je kunt niet 'even een egodeath opzoeken'. Daar moet je langzaam naar toe werken door eerdere ervaringen
A
Audio ScumLid
01-01-2024, 00:00
#15
space scientist zei:
Skyer zei:
Ayahuasca staat bekend om zijn "ego death" en wedergeboorte momenten. Zelfs als je er niet veel van neemt (1 of 2 kopjes). Je moet jezelf echter sirieus afvragen of je zoiets wilt aangaan, een stuk van jou persoonlijkheid zal die nacht ook sterven en om je rug te keren naar het geen je ervaard tijdens zo een nacht is moeilijk. Het wordt er dus niet percee allemaal beter, leuker, gelukkiger enz enz op. Denk na over wat je wilt doen, dit zijn geen gemakkelijke beslissingen (ik weet het uit ervaring), als je echt achter zo een heftige ervaring staat en daar mentaal, spiritueel en fysiek rijp voor bent is Ayahuasca mischien wel een goed middel.
Klik om te vergroten...


ja alleen ik heb geen plaats om het te bereiden, en ik weet wat zo'n egodeath allemaal met zich mee brengt, maar is er niet iets waarmee dit te goed te berijken is, wat je zo kan halen?

iets koken/dergelijke en dit alles is heleaas niet tot mijn beschikking i.v.m ouders

iemand?
Klik om te vergroten...

Je kan naar de Santo Daime gaan om het te gebruiken en zo zijn er nog wel meer mogenlijkheden.
h
heartcoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
maar zoals ik al zei, ik zou dit niet proberen te bereiken met paddos, de bodyload zal enorm zwaar zijn (mss zelfs gevaarlijk) en een leuke trip zal het niet worden denk ik...
Klik om te vergroten...

Misschien gevaarlijk? Absoluut niet, je moet je eigen lichaamsgewicht ongeveer wegwerken voordat het gevaarlijk wordt. De bodyload zal zeker zwaar zijn ja, dat ben ik met je eens maar voor mij persoonlijk is het de trip waard.

Het is trouwens mogelijk om een relatief eenvoudige alcohol extractie te doen op je paddo's. Dit heeft als effect (volgens velen, ik heb zelf nooit de behoefte gehad), dat er geen noemenswaardige bodyload is. Zelfs niet bij doseringen vergelijkbaar met 100/120 gram verse cubensis.

Egodeath is trouwens niet iets wat je gegarandeerd zuilt bereiken en is zeker niet puur afhankelijk van de dosis.
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bij paddestoelen heeft het over het algemeen geen zin enorme hoeveelheden te eten. Op een bepaald punt stop namenlijk de opname van phylocibine en phylocine in je lichaam. De werksamen stoffen plas je dan gewoon evenhard weer uit als je ze naar binnen werkt. Dit platfond licht voor iedereen anders maar bij de meeste mensen heeft het bijvoorbeeld geen zin om meer dan 5 of 6gr gedroogde paddo's te eten (bij somige licht het natuurlijk hoger en ik ken extreme gevallen die tot 12gr door kunnen eten en merkbaar de intensiteit voelen toenemen). Ik raad je echter aan niet teveel te eten en het maximaal bij 60gr vers of 6gr gedroogde te houden, mocht dit geen voldoening bieden kun je altijd door tot 90gr of 9gr gedroogde. Maak het jezelf niet te zwaar en verspil geen paddestoelen.
h
heartcoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ken uit persoonlijke ervaring gevallen waarin doseringen psilocybine werden genomen die een dosis van 1000 gram verse paddestoelen benaderen. Zowel in thee vorm, als in pure vorm (alcohol extractie).

Zo'n trip is extreem heavy en niet aan te raden maar meer psilocybine boven de door jouw genoemde dosis, heeft wel degelijk effect..

Wat je zegt klopt dus niet volgens mij.

Edit: Wil er wel aan toevoegen dat ik geen advies geef om doseringen van 1000 gram te doen. Zoals je aangaf, 60 to 90 gram voor de meesten ruim voldoende :)
f
fokkerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hier een quote uit een van mn vorige topics waairn ik aangekondigd had dat ik die avond paddo's ging doen... dit is wat ik de dag erna erover te zeggen had... geeft je misschien een idee... tis maar wat je lekker vind :( egodeath vond ik toch echt n flink mindere ervaring...

fokker zei:
Zoals nooit te voor, gelukkig kan ik er nu weer mee lachen... :mrgreen:

Heb een onwijze bad trip gehad :(

Het begon allemaal erg ruig, de meest extreme visuele trip ooit te voor.

Normaal zag ik vervormingen van mn beeld, maar nu was helemaal niets meer herkenbaar, en ik vond het extreem kikke! Niks van de werkelijkheid stond meer overeind...

echter, mn korte termijnen geheugen begon compleet te vervagen, en t begon echt moeilijk te worden om me te herinneren wie ik was en wat ik gedaan had... en toen dacht ik, kut, dit voelt niet helemaal okay, mn vriendin had hetzelfde...

ik dacht nog bij mn eigen, zal ik maar de suikerpot gaan halen, maar dacht toen och joh dat gaat wel over, niet aan denken en just go with the flow... geen goede keus geweest... t ging van kwaad tot erger, en ik wist totaal niet meer wie ik was, waar ik was, hoe ik er terecht was gekomen... snapte totaal niets meer en voelde mn bewustzijn langzaam weg zakken... omdat ik niet eens meer wist dat ik paddo´s gehad had, en uberhaubt wat paddo´s waren begon toch langzaam een gevoel van paniek op te komen... dan flitste door mn hoofd, misschien ben je wel dood aan t gaan, maar wat is doodgaan :confused: wat betekent dit allemaal. Mn geheugen was nu zo ver vertrokken dat ik nog geen seconde meer terug kon denken en werd ongelooflijk paranoia....

Mn vriendin had (god zei dank) minder geslobbert dan mij van t magische goedje, en was nog in staat het woord 'suiker' te roepen, maar wist ik veel wat in godsnaam suiker was :mrgreen: Ook wist ik niet meer wie mn vriendin was en was dus erg wantrouwend.

Na n flinke tijd hadden we de suiker gevonden, en toen was de vraag, wat moeten we hiermee? Eindelijk wat lepels van t goedje onze keel af gegutst, en vrij snel daarna werd t allemaal wat rustiger in mn hoofd... mn geheugen keerde weer wat terug, en ik wist weer wie ik was en waardoor ik dit allemaal doormaakte... toen kon ik gelukkig ook weer redeneren dat dit kwam door de paddo's, niet echt was, en ik me gewoon moest laten gaan. Vanaf dat punt heb ik een heerlijke trip ervaren, visueel bleef flink alles vervormd, maar ik kon er gelukkig weer van genieten, en we hebben om heel de situatie flink kunnen lachen gieren en brullen.

Volgende keer toch wat minder sterke paddo soep maken! 2 overvolle bakjes waren echt wat te veel van t goede :rolleyes:

Nu zit ik nog wat te genieten van flashbacks en n joint... en ik ga zo meteen de foto's van t begin van de avond eens uploaden, vanaf toen ik slecht begon te gaan zijn er (achteraf helaas) geen foto's meer gemaakt.

Och ja, kan gebeuren, volgende keer beter :)














en op dit nummer begon mn visuele trip eenorm gaaf te worden... alice in wonderland gevoel!
http://members.home.nl/shadowhunter/paddos/aquarium.mp3
Klik om te vergroten...
S
SenecaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn meest intense ego death was na ongeveer 60 gram verse P. Cubensis (2 bakjes). Gewoon allemaal in 1x opgegeten, Ravel's Bolero aangezet en op bed gaan liggen (donkere kamer op 1 gedimde lamp na).

En ja, dan word je na een tijdje het universum zelve.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."