#1
't Is niet dat ik het materialistische model zat te projecteren op mijn gedachtegang per se. Een duidelijkere manier van verwoording van de vraag zou zijn: wanneer krijgt iets een ego.
Die Mao remmers maken het wat meer aards. Iets meer gefilterd. In het begin deed ik er alleen maar harmine in en achteraf gezien ook te veel. En tegenwoordig doe ik heel weinig harmine en heb ik ook Caapi blad in mijn mix. Dit is tot nu toe nog de minst gefilterde ervaring. Dus het meest vergelijkbaar met puur, maar dan langer. 🙏Maar hoe zit dat dan met die mao remmer als je het rookt? Heeft dat ook effect op zichzelf? Want via je longen word dmt direct opgenomen toch?
Ik blijf er een fascinatie voor houden.Ik vind dat je het mooi verwoord hier @Mindless . Ik voel wat je bedoelt met je tekst. Deze vibe heb ik vaak ervaren. Maar zonder Mao remmer wordt het allemaal veel agressiever en meer alien achtig. Je voelt de krachten van (op dat moment voor jou) levensechte entiteiten, en sommigen zijn vriendelijk en laten je lachen. Maar ik heb ook hele duistere en voor m'n gevoel kwade krachten gevoeld die zo'n enorme kracht op je loslaten. Niks in mijn leven heeft zo krachtig aangevoeld als deze diepe duistere trips. Je moet wel klaar zijn om letterlijk helemaal uit elkaar gesleuteld te worden tot aan dat je niks meer herkent van wat je hier bent. De volledige 1 op 1 realiteitsverandering is echt iets heel intens.
Ik herinner me nu dat op het einde van mijn changa trip de omgeving buiten visueel sterk voor me veranderde. Alsof alles ineens doods werd. Bomen verloren hun bladeren en verschrompelden. Dit is wel een type visual waar ik veel ervaring mee heb en waar het altijd even mee oppassen is, om die meer duistere visuals niet over te laten slaan op mijn mindspace. Over het algemeen was het op changa heel gemakkelijk om dicht bij mezelf in die vredige space te blijven, maar uit ervaring weet ik dat dat nooit een garantie is om te behouden tijdens een trip. Op het moment dat je in die liefdevolle staat bent, is het maar moeilijk voor te stellen dat je dat kwijt zou kunnen raken, maar ik denk dat je door tijdelijke onoplettendheid getricked kunt worden door je eigen geest. En als je dan probeert die staat vast te grijpen, juist dán begin je hem te verliezen... Maar ja, ik heb dus vaak gemerkt tijdens truffels en paddo's dat dat best makkelijk kan gebeuren bij mij, wellicht is dat anders bij changa/DMT.Maar met die vredige vibe die jij omschrijft, als je een trip hebt op deze huisstijl zonder Mao remmers dan kan je zeker een trip ervaren met elfjes en beschermengelen die je een rondleiding geven in hun wereld. Ik heb zelf in het begin een keer zo'n trip gehad. Het was overigens geen breaktrough, ik ervaarde het met gesloten ogen op 40mg. En dit was een hele vredige trip waarbij ik me alleen gezegend voelde door de liefdevolle sfeer. Niks beangstigde me, het was alleen maar liefde.
Ik vind dat je het mooi verwoord hier @Mindless . Ik voel wat je bedoelt met je tekst.
Welke kruidenmix gaat het worden? Je gaat het zelf maken, toch?
Aww, thanks!Ja dat heb ik ook. Leest heerlijk weg. Ben ik wel jaloers op 😊
Ja maar wel met oordopjes, ik heb 'n bose geluidsinstallatie thuis maar dat werkt voor mij niet. Je wilt echt je afsluiten van deze realiteit. Alleen dan heb ik die diepste connectie met de dmt. Waarin je echt meegenomen wordt en het je iets laat zien. Zonder dat je een breaktrough hebt of iets dergelijks vergeet je echt bijna alles wat je hier bent. Je naakte ziel in hyperspace, dat is voor mij het ultieme changa gevoel.Met Changa ga ik dat zeker ook eens proberen.
Niet helemaal. De hoeveelheid en soort Mao remmers maken een groot verschil in hoe gefilterd de ervaring wordt.Het idee er achter is, dat als je DMT rookt en er MAO remmers bij stopt, het effect langer aanhoudt dan als je het puur zou roken.
Nee zeker niet. Je kan ook changa maken zonder Mao remmers. Die voelt dan net zo alien achtig aan als dmt puur.Ok maar als ik het zo lees en even helemaal kapot rationaliseer (😉) dan is het gewoon een kwestie van dosering en efficiëntie. Bij Changa is de dosis lager en verbrand je de DMT waardoor je MAO remmers nodig hebt om er nog wat van te maken.
Dat is zeker waar. Maar wilde dat simpel uitleggen. En @Mindless had ook al een zeer goede uitleg gegeven..ik was net te laat 😊 Maar ik waardeer je feedback! Ik ben ook nog lerende 😊Niet helemaal. De hoeveelheid en soort Mao remmers maken een groot verschil in hoe gefilterd de ervaring wordt.
als ik dit goed begrijp zat er in de mix die ik had gerookt vrijdag ongeveer 80mg DMT? Daar zal je zeker niet alles van binnen krijgen. Maar bij puur had ik 25mg. Dus ik dacht het juist andersom. Je hebt bij Changa ook te maken met verlies etc. Maar ik dacht huis dat de dosering hoger lag. Maar door het te mengen met MAO remmers dat het meer uitgesmeerd wordt. Ik zou hier graag de hele dag over discussiëren. Maar helaas moet ik ook werken. En heb dit even snel tussen door gedaan 😊 het trekt enorm aan me.250mg changa mix, puur in een joint neem ik aan. Geen tabak erbij. Ja dat is 80mg dmt totaal. En dat rook je in changa makkelijk op.
Dat snap ik! Het is zo ontzettend interessant allemaal.. ik heb ook zo veel geleerd de laatste maanden.Damn nu heb ik ook zin gekregen om weer verder te experimenteren!
Daar dacht ik ook aan. Maar ik wil het namelijk goed begrepen 😊Al heeft @Eik het ook over effectieve dosering die je binnenkrijgt hè.
Ja ik begrijp eerlijk gezegd ook niet helemaal hoe @Eik het bedoeld.Daar dacht ik ook aan. Maar ik wil het namelijk goed begrepen 😊
Ik had nooit verwacht dat het zo’n groot verschil zou zijn.. 80mg+ in Changa tegen 30 tot 40 mg puur. Ik had begrepen dat de MAO remmer het effect van DMT doet dempen en wat uitsmeert. Ik weet wel dat in het proces van Changa maken, er ook DMT verloren gaat. En dan ook nog eens bij het roken omdat het verbrandt. Dus uiteindelijk hou je waarschijnlijk de helft maar over? en door de MAO remmer komt het minder heftig op en duurt het ook iets langer?Ik denk dat @Eik bedoelt dat wanneer je het rookt (als changa) een deel van de DMT verbrandt. En dat je dus ondanks de hogere dosering DMT minder werkzame stof binnenkrijgt, waardoor de trip subtieler is
Goeie vraag. Het enige wat ik erover kan zeggen is dat na een hele changa joint ik een keer wou afsluiten met nog een shot dmt puur. Je zou zeggen dat als je langer dan een uur changa heb zitten roken dat er voldoende Mao remmers in je systeem zitten. Maar die shot dmt puur hield net zo kort aan als normaal.Ik denk dat @Eik bedoelt dat wanneer je het rookt (als changa) een deel van de DMT verbrandt. En dat je dus ondanks de hogere dosering DMT minder werkzame stof binnenkrijgt, waardoor de trip subtieler is.
Wat ik me dan afvraag. Wat nu als je puur DMT verdampt, maar van tevoren al een hoeveelheid MAO-remmer hebt ingenomen. Heb je dan een heftige DMT-trip maar dan langer durend? Of maakt dat op die manier geen verschil?
Jep kan niet wachten tot het zomer is. Heerlijk buiten!Ik krijg echt zin in de zomer als het schemering wordt in de achtertuin, dan zie ik zulke magische dingen gebeuren op changa met open ogen!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."