Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is het verslavendst?

Wat is het verslavendst?

152 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#1
daarbij het gaat er hem in deze topic niet om of wed wle of niet verslavned is.. het gaat er hem om of alcohol verslavender is of niet?

dus is de geestelijke drang of zin naar cannabis groter dan alcohol voor jullie of niet is de vraag
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#2
jep, maar in een van je vorige reacties zei je dat cocaine niet lichamelijk verslavend is, en dus in principe in dezelfde catergorie valt als cannabis (en schijten, computeren, gokken enz)
Ik wou alleen ff het verschil aangeven. mensen raken niet verslaafd van 1x computeren, maar mogelijk wel van 1x cocaine. daarom is de term "geestelijke verslaving" ook niet goed.

verslaving is al net zon vage term als "drugs".. maargoed.
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#3
@ waterpijp ik vond de informatie die werd gegeven bij spuiten en slikken ook niet zo heel geweldig. en vraag me af of caffeine niet verslavend is? aangezien het ook een oppeppende werking heeft.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bal0n zei:
BombSki zei:
ligt er ook aan hoe je blowt.
quote uit Uit Je Bol:
De reden waarom hash en wiet zo populair zijn, is doodsimpel: wie regel-
matig blowt, weet uit eigen ervaring dat het ongevaarlijk is.
Uit talloze wetenschappelijke onderzoeken is steeds weer gebleken dat
marihuanagebruik niet verslavend is. Wie pure hashish zonder tabak uit
een pijpje rookt, zal wel opnieuw willen gebruiken omdat hij het effect
waardeert, maar hij kent niet die onbedwingbare behoefte van de nicotinist
om er meteen weer een op te steken.
Het roken van pure hashish of wiet is altijd een bewuste keuze. De canna-
bist besluit om high te worden, bijvoorbeeld om meer uit een gesprek te
halen of om muziek of een film intensiever te kunnen ondergaan, om zich
verbonden te voelen met de natuur of om een idee helemaal door te denken.
Een cannabist rookt omdat het hem/haar inspiratie geeft, niet om de
werkelijkheid te ontvluchten.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Uit je Bol is niet heilig ofzo hoor, staat vrijveel kul in :P
Klik om te vergroten...
grot gelijk

keb er trouwnes een poll ana toegevoegd, kwas da blijkbaar vergeten
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waterpijp zei:
Bal0n zei:
Er zijn ook mensen die hero茂ne kunnen gebruiken zonder verslaafd te raken, maakt dat het niet verslavend? Ok, tuurlijk zijn er minder mensen verslaafd aan cannabis op een dusdanige manier dat ze niet meer goed functioneren, maar ze zijn er wel.

In Uit je Bol staat dat het niet verslavend is, geheel niet. Dat klopt niet, zolang er mensen zijn die dat wel ondervinden. En die zijn er.

En met simpel bedoel ik niet "niet uitgebreid", maar gewoon een erg beperkte kijk op drugs.
Klik om te vergroten...

Er zijn BIJNA geen mensen die niet verslaafd zijn aan de heroine, heroine = verslaafd., dat zou echt een heeeeeeel klein percentage zijn, dat niet verslaafd zou zijn? Nee! dat bestaat niet. Er zijn WEL mensen die het onder controle moeten/kunnen houden, maar ze zijn verslaafd.

Wat je zegt over uit je bol ben ik het ook zeker niet mee eens. Er zijn natuurlijk mensen die er niet mee kunnen omgaan, maar daarom zijn ze nog niet meteen verslaafd :confused: Je hebt ook mensen die geen biertje of wat voor iets dan ook kunnen nemen, omdat ze zichzelf niet in de hand kunnen houden, soort van ziekte, maar niet verslaafd.
Klik om te vergroten...
klopt wel watje zegt maar er zijn zeker meer wiet verslaafden dan heroine verslaafden h茅..

daarbij iedereen die zegt dat weed niet verslavend is, probeer eens een maand te stoppen.. het is gemakkelijker om te zeggen dat je niet verslaafd bent dan er mee stoppen h茅
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#6
^ idd
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#7
naja ik heb 2j ma elke week een stuk in me kraag gezopen,en ben er zo mee gestopt,dan ben ik ook begonnen met wekelijks te blowen(wat dus met der tijd dagelijks is geworden. dus voor mij is wiet verslavender als alcohol!
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bal0n zei:
Maar het is ook niet geheel niet verslavend.
Klik om te vergroten...
ik heb gehoord dat water de enige stof is waarvan is bewezen dat het niet verslavend is.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jeller zei:
daarbij iedereen die zegt dat weed niet verslavend is, probeer eens een maand te stoppen.. het is gemakkelijker om te zeggen dat je niet verslaafd bent dan er mee stoppen h茅
Klik om te vergroten...

als je veel koffie drinkt, probeer er maar eens een maand mee te stoppen. succes :wave:
ow hetzelfde geldt voor thee trouwens
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#10
BombSki, je zegt dat je niet verslaafd bent aan cannabis, hoelang rook je het al, ik durf te wedden dat je geen 3maanden zou kunnen stoppen, al is het omdat het zo gezellig is, ik ken bijna niemand die het 3maanden heeft volgehouden (buiten mezelf maar dat is een totaal andere situatie)
en niet afkomen na een maand van: heb eens gesmoord maar niet omdat ik het nodig had maar voor de gezelligheid, komt op hetzelfde neer, die gezelligheid dat vind ik het verslavende aan cannabis
groeten
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geen dicksizing ajb..
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mr.jiho zei:
BombSki, je zegt dat je niet verslaafd bent aan cannabis, hoelang rook je het al, ik durf te wedden dat je geen 3maanden zou kunnen stoppen
Klik om te vergroten...
over welke bedragen praten we?
ik ga niet 3 maanden stoppen om mezelf te bewijzen. ik denk dat ik niet verslaafd ben, en het zal me eerlijk gezegd nieteens zoveel uitmaken als ik het zou zijn.
ik heb afgelopen zomer 2 weken zonder gedaan, zonder probleem.

en zoals ik eerder heb gezegd卤 ik rook 1.5jaar, waarvan iets meer dan een jaar puur.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bal0n zei:
Geen dicksizing ajb..
Klik om te vergroten...
was edited ^^
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maar wat sommige hier dus beweren is dat blowen lichamelijke verslaafdheid met zich mee brengt?
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mary zei:
Ik denk dat 贸f dit topic gesloten moet worden, 贸f dat er een duidelijk onderscheid gemaakt moet worden tussen geestelijke en lichamelijke verslaving en dat er een offici毛le omschrijving moet worden gegeven van het woord verslaving. Dit heeft geen eind. Iedereen lult zo maar wat langs elkaar heen.
Klik om te vergroten...

Nee! niet iedereen lult langs elkaar!! Hier leer ik nou van, begrijp je niet dat discuseren belangrijk is voor de ontwikkeling van de mens! Heel me leven discuseer ik en nu heb ik een klas waar dat niet in kan :angry: en nou zou het op het leukste en interessantste forum ook niet meer mogen??? ADMIN! kick! :wink::P
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mary zei:
Ik denk dat 贸f dit topic gesloten moet worden, 贸f dat er een duidelijk onderscheid gemaakt moet worden tussen geestelijke en lichamelijke verslaving en dat er een offici毛le omschrijving moet worden gegeven van het woord verslaving. Dit heeft geen eind. Iedereen lult zo maar wat langs elkaar heen.
Klik om te vergroten...
als je mijn eerste post goed had gelezen dan stodn er lichamelijke verslavign niet meegeteld..
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Waterpijp zei:
Mary zei:
Ik denk dat 贸f dit topic gesloten moet worden, 贸f dat er een duidelijk onderscheid gemaakt moet worden tussen geestelijke en lichamelijke verslaving en dat er een offici毛le omschrijving moet worden gegeven van het woord verslaving. Dit heeft geen eind. Iedereen lult zo maar wat langs elkaar heen.
Klik om te vergroten...

Nee! niet iedereen lult langs elkaar!! Hier leer ik nou van, begrijp je niet dat discuseren belangrijk is voor de ontwikkeling van de mens! Heel me leven discuseer ik en nu heb ik een klas waar dat niet in kan :angry: en nou zou het op het leukste en interessantste forum ook niet meer mogen??? ADMIN! kick! :wink::P
Klik om te vergroten...
discusieren is gezond!
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Waterpijp zei:
Maar wat sommige hier dus beweren is dat blowen lichamelijke verslaafdheid met zich mee brengt?
Klik om te vergroten...

Geestelijke verslaving brengt zodoende een lichamelijke verslaving met zich mee ja.

"The mind suffers, and the body cries out."

Verder hoeft nergens een verslavende stof in te zitten om daar verslaafd aan te raken. Je kunt ook verslaafd raken aan het effect van iets, en dat is geestelijke verslaving.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#19
Er is geen direct gevolg op je lichaam als je stopt met cannabis gebruikt. Maar zoals mensen vaak chaggerijnig zijn en daar hoofdpijn van krijgen, kun je ook last van je lichaam krijgen als je niet lekker in je vel zit omdat je gestopt bent met blowen.
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#20
wiet = sneller verslavend maar heel ligt. (voor sommige mensen helemaal niet verslavend, voor andere weer wat sterker)
alcohol = erge, gevaarlijkere verslaving. maar treedt niet snel op.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."