Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGameverslaving

Gameverslaving

218 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neee runescape is helemaal smerig :tearsofjoy:
Maar tegenwoordig chill ik em alleen nog maar op pokerstars eigenlijk..
k
kunlanLid
01-01-2024, 00:00
#2
World of WarCRACK


nufff saidddd :wink:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is wel makkelijker gemaakt ja.
Kijk maar naar de warlocks dreadsteed die kreeg je eerst pas na een erg moeilijke en dure quest chain op lvl 60 en nu is het een summon op lvl 40.

@BlackRobBlunt. welke realm speel jij?
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#4
Immo zei:
Dubz zei:
kunlan zei:


European Cyber Games 2004 London...

Nostalgie :) :( :) :( :)
Klik om te vergroten...

Und warum haben Sie für Deutschland gespielt?
Klik om te vergroten...

Dat is nou de vlag van België.
Klik om te vergroten...

Oh hahaha. Laat maar dan :)

Vlaggenkunde was ook nooit m'n beste vak op school.
F
FretzelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Game verslaving kan zich in ergere vormen voor doen.

Ik ben begonnen met gamen op de console uit eindelijk kwam me broer met rtcw (Return to Castle Wolfenstein voor de game-leken onderons) En me broer merkte dat ik er goed in was en besloten samen als gekken te trainen uit eindelijk stopte me broer en nam mijn verslaving ergere maten in. Na overwinning geproeft te worden op Netgames (Best of Benelux toernooi) ging het helemaal fout.
Na verschillende lans te hebben gespeeld zakte ik voor me gymnasium en was het over voor mijn schoolcarriëre die er veel belovend uitzag.

Nadat de eerste Call of Duty uit kwam heb ik dit levendje nog een 2 jaar vol gehouden(veel gewonnen en leuke dingen gedaan, maar levenloos) en toen over gegaan op de World of Warcraft wat imo echt verslavend is. Vooral pvp'en (Player versus Player) en speelde in een hele hoge guild in WoW Vanilla dus dat was 60/70 uur in de week gamen en in de vakanties was me top 127 uur gespeeld.

Uit eindelijk ben ik toch heel veel geminderd. En speel nu zo af en toe na het stonen of als ik thuis kom van een festival/evenement.

Mijn mening is hierover. Overmatig gamen houdt je erg kinds. Het beperkt je sociale ontwikkeling en het worden van volwassen. En erg gezond word je ook niet van mijn game-gedrag. Game-gedrag gaat overigens ook wel vaak gepaard met slapeloosheid en gedrags-stoornissen.
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik speel al 4 jaar age of empires, zo'n 3 a 4 uur per dag.
Dit lijkt veel maar ik kan moeilijk zeggen of dat verslaafd is.
- Ik game wanneer andere mensen tv kijken, en die noemen ze toch ook niet verslaafd.
- ik game enkel wanneer ik niets ander te doen heb, dwz niet als ik werk te doen heb en nooit in het weekend want uitgaan gaat voor.

Langs de andere kant droom ik er vaak over, het gebeurd meermaals dat ik wakker wordt met een nieuwe strategie in men hoofd. Dit is wel vergelijkbaar met een drugsverslaving denk ik.

Wrs is het eerder de adrenaline en het winnen dat verslavend is...


offtopic: goed idee dit subforum!
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Deep Blue zei:
Ik speel al 4 jaar age of empires, zo'n 3 a 4 uur per dag.
Dit lijkt veel maar ik kan moeilijk zeggen of dat verslaafd is.
- Ik game wanneer andere mensen tv kijken, en die noemen ze toch ook niet verslaafd.
- ik game enkel wanneer ik niets ander te doen heb, dwz niet als ik werk te doen heb en nooit in het weekend want uitgaan gaat voor.

Langs de andere kant droom ik er vaak over, het gebeurd meermaals dat ik wakker wordt met een nieuwe strategie in men hoofd. Dit is wel vergelijkbaar met een drugsverslaving denk ik.

Wrs is het eerder de adrenaline en het winnen dat verslavend is...


offtopic: goed idee dit subforum!
Klik om te vergroten...

Ik heb vroeger hetzelfde gedaan met starcraft. En ja, ik noem het een verslaving, zeker nu ik het niet meer doe :grin:

En wat is het verslavende, de competitie, er goed in zijn, en er nog beter in willen zijn en winnen van anderen. Belachelijk eigenlijk dat je ego zich kan voeden met iets zinloos als goed zijn in een pc spelletje, maar dat is wel wat ze verslavend maakt. En daarom vind ik het toch een kut verslaving en wil ik nooit meer competetief gaan gamen.
k
kunlanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fretzel zei:
Game verslaving kan zich in ergere vormen voor doen...
Klik om te vergroten...

Ik herken me in jou verhaal. :)

Maar het was wel een fijne tijd of niet MC/BWL/AQ40/Naxx...

In een zomervakantie een sessie van meer dan 30 uur gehad om m'n Rank 12 te halen :kots:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#9
kunlan zei:
In een zomervakantie een sessie van meer dan 30 uur gehad om m'n Rank 12 te halen :kots:
Klik om te vergroten...

Heb zelf rank 13 weten te halen in wow, heb er geen seconde spijt van gehad dat ik die tijd erin heb gestopt. Ben ongeveer een maand geleden met wow gestopt. Eve-online is nu mijn nieuwe verslavende game. :)

Games die ik op het moment ook speel zijn HoN en CoH. Zijn er toevallig andere die deze games ook spelen?
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Immo zei:
kunlan zei:
In een zomervakantie een sessie van meer dan 30 uur gehad om m'n Rank 12 te halen :kots:
Klik om te vergroten...

Heb zelf rank 13 weten te halen in wow, heb er geen seconde spijt van gehad dat ik die tijd erin heb gestopt. Ben ongeveer een maand geleden met wow gestopt. Eve-online is nu mijn nieuwe verslavende game. :)

Games die ik op het moment ook speel zijn HoN en CoH. Zijn er toevallig andere die deze games ook spelen?
Klik om te vergroten...

EVE!!! ;O

Speel ik nu nog zo nu en dan.. Wanneer ik geld heb iig.. Naam? ;>
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#11
TeKNoZem zei:
EVE!!! ;O

Speel ik nu nog zo nu en dan.. Wanneer ik geld heb iig.. Naam? ;>
Klik om te vergroten...

Immolarian, ben pas net begonnen met het spel dus ben nog niet zo goed. Net een uurtje terug een Harbinger gekocht. :grin:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#12
Immo zei:
TeKNoZem zei:
EVE!!! ;O

Speel ik nu nog zo nu en dan.. Wanneer ik geld heb iig.. Naam? ;>
Klik om te vergroten...

Immolarian, ben pas net begonnen met het spel dus ben nog niet zo goed. Net een uurtje terug een Harbinger gekocht. :grin:
Klik om te vergroten...

;o Amarr. Vet. =) M'n main is een Caldari, heet Lyserg Diethel.

Mja ik ben al een kleine 1,5 jaar bezig. Mja eigelijk 2 jaar maar ben er een half jaar tussenuit geweest.

EVE is de enige MMO die ik tot nu toe m'n geld waardig heb gevonden. Ook de enige MMO waar de tijd die je erin steekt ook daadwerkelijk resultaat laat zien.. Tis ook geen constante grind, sinds er geen exp is.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#13
DrippTone zei:
Ik heb een zwak voor de Comand & Conquer serie, Red alert en alles wat erbij hoort. Hier heb ik in mijn jonge jaren aardig wat verslavings verschijnselen bij getoond. :P
Klik om te vergroten...

C&C. altijd heerlijk. Onlangs Tiberian Dawn en Tiberian Sun weer geinstalleerd. =p

Helass hebben ze bij EA C&C4 nu al verneukt door het basebuilden weg te halen en het te vervangen met een casual gaming systeem gebaseerd op een Crawler unit. =/
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb gister net de laatste missie van Red Alert 3 uit gespeeld en vandaag een paar skirmishes tegen AI gedaan. Als starcraft speler vond ik alles wat westwood produceerde natuurlijk altijd crap, maar de campains zijn altijd wel leuk om even te doen :)
Heb wel de indruk als ik naar C&C 3 kijk dat westwood zijn best doet om het succes van starcraft te kopieren. Het gaat belachelijk snel nu, elk unit heeft zijn eigen special ability en ze proberen voorzichtig iets meer onderscheid te maken tussen de rassen en de manier waarop ze bouwen enzo, maar het blijft gestuntel :tongueout: Blizzard 4ever. :grin:
Ik heb een gecrackte versie, dus ik kan helaas geen skirmish tegen jullie doen :(
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wacky zei:
Heb wel de indruk als ik naar C&C 3 kijk dat westwood zijn best doet om het succes van starcraft te kopieren. Het gaat belachelijk snel nu, elk unit heeft zijn eigen special ability en ze proberen voorzichtig iets meer onderscheid te maken tussen de rassen en de manier waarop ze bouwen enzo
Klik om te vergroten...

Absoluut niet. Westwood ging Blizzard al enige tijd voor in de successen met het RTS genre. Starcraft en Warcraft zijn op de ondergrond gebouwd die Westwood neergelegd had met Dune 2, ze gingen de eerste Warcraft games zelf 2 jaar voor. De special abilities en al dat soort crap heeft niks met blizzard of z'n RTS spellen te maken, het is gericht op casual gamers. Wat het publiek wil.

Bovendien is C&C3 geen Westwood game maar een EA game, sinds Westwood al jaren niet meer bestaat en EA de rechten op de C&C serie heeft gekocht.

Westwood is en blijft het bedrijf welke het RTS genre gedefinieerd heeft.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#16
TeKNoZem zei:
DrippTone zei:
Ik heb een zwak voor de Comand & Conquer serie, Red alert en alles wat erbij hoort. Hier heb ik in mijn jonge jaren aardig wat verslavings verschijnselen bij getoond. :P
Klik om te vergroten...

C&C. altijd heerlijk. Onlangs Tiberian Dawn en Tiberian Sun weer geinstalleerd. =p

Helass hebben ze bij EA C&C4 nu al verneukt door het basebuilden weg te halen en het te vervangen met een casual gaming systeem gebaseerd op een Crawler unit. =/
Klik om te vergroten...

Na Generals Zero Hour ben ik gestopt met spellen kopen, hou me niet meer bezig met de nieuwe. Maar zo nu en dan al die ouwe spellen van vroeger naar boven halen is erg leuk. :)
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#17
DrippTone zei:
TeKNoZem zei:
DrippTone zei:
Ik heb een zwak voor de Comand & Conquer serie, Red alert en alles wat erbij hoort. Hier heb ik in mijn jonge jaren aardig wat verslavings verschijnselen bij getoond. :P
Klik om te vergroten...

C&C. altijd heerlijk. Onlangs Tiberian Dawn en Tiberian Sun weer geinstalleerd. =p

Helass hebben ze bij EA C&C4 nu al verneukt door het basebuilden weg te halen en het te vervangen met een casual gaming systeem gebaseerd op een Crawler unit. =/
Klik om te vergroten...

Na Generals Zero Hour ben ik gestopt met spellen kopen, hou me niet meer bezig met de nieuwe. Maar zo nu en dan al die ouwe spellen van vroeger naar boven halen is erg leuk. :)
Klik om te vergroten...

Mja de oudere games blijven ook de leukste. Zit tenminste nog wat originaliteit in enzo. Tegenwoordig met alles hetzelfde zijn. allemaal voor de consument zodat iedereen elk spel kan spelen/snappen... Kvind dat nogal jammer.. Zo krijg je nooit een fatsoenlijk product meer op de markt. =/
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#18
True. Games zoals GTA 4 waarbij alles wat je moet doen in een missie duidelijk word aan gegeven en iedere idioot dit dus met gemak uit kan voeren. Waar is de lol gebleven van het uren lang overnieuw proberen omdat je ergens op vast loopt. Het goeie ouwe speur werk. Weet nog wel zo'n game voor op de pc, atlantis. Zeer lastig om dat uit te spelen, de puzzels die zo danig in elkaar zitten dat er dagen denkwerk in gaan zitten.

GTA of saints row, leuk vermaak en ook leuk dat ze proberen veel detail er in te stoppen en veel mogelijkheden creëren. Maar toch mis ik dan de echte vrijheid in een game. Iets met een grote map is altijd leuk om te spelen, Test Drive Unlimited was voor zijn tijd echt een goed spel. Groot en goed in elkaar gezet.

Maar hier leid het uit eindelijk ook naartoe, een game die zo compleet is dat je alles er in kunt doen wat je wil. De ultieme vervanging voor de realiteit, en daar zit ook weer een groot deel van de verslaving in. Aan de ene kant hoop ik dat zo'n game er nooit komt, dat zou een metafoor als gratis hero uitdelen in een afkick kliniek niet ontgaan. Maar stiekem lijkt het me wel gaaf en hoop ik het nog mee te maken voordat ik het loodje leg. :P
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#19
kunlan zei:
Valt wel op, diehard gamers zijn altijd tot de vroege voormiddag wakker :wave:
Klik om te vergroten...

Een groot van de drugsgebruikers ook.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zo vandaag 3 HoN beta keys gewonnen, mensen hier die interesse hebben?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."