Op je vraag kun je idd het beste zelf antwoord geven. Of de trek na bepaalde tijd over gaat. Het kan, beter is het om op tijd te stoppen met pep. Nu dus!
Als je dit aan jezelf vraagt weet je toch genoeg? Verslaafd genoeg om er wat aan te doen.Tot in hoe ver ben ik pepverslaafd?
knolselderij zei:hoevaak gebruik je pep terwijl je t eigenlijk niet wil?
cropp zei:Verslaafd is subjectief, moet je zelf bepalen...
Ik vind wel dat je behoorlijk wat speed gebruikt, niet echt superveel of zo, maar klinkt wel als iemand die er wel pep van lust...
sjoerd101 zei:knolselderij zei:hoevaak gebruik je pep terwijl je t eigenlijk niet wil?
Wat bedoel je daarmee precies mee? Ik ben verslaafd geweest, ik wilde continu onder invloed zijn van speed.. waarom zou je gebruiken terwijl je het niet wil? tenzij je in slaap valt zonder.. maar dan moet je al een flink slaaptekort hebben.
splifftail zei:cropp zei:Verslaafd is subjectief, moet je zelf bepalen...
Ik vind wel dat je behoorlijk wat speed gebruikt, niet echt superveel of zo, maar klinkt wel als iemand die er wel pep van lust...
het is mijns inziens objectief: er is sprake van verslaving indien je gedrag vertoond dat je wel wilt stoppen maar niet kunt. En dat is voor iedereen hetzelfde. Punt.![]()
Dreuge zei:sjoerd101 zei:knolselderij zei:hoevaak gebruik je pep terwijl je t eigenlijk niet wil?
Wat bedoel je daarmee precies mee? Ik ben verslaafd geweest, ik wilde continu onder invloed zijn van speed.. waarom zou je gebruiken terwijl je het niet wil? tenzij je in slaap valt zonder.. maar dan moet je al een flink slaaptekort hebben.
mischien bedoelt ie meer "hoe vaak gebruik je pep terwijl je eigenlijk weet dat het beter is van niet of dat je weet dat het niet nodig is"
Chris Pontius zei:splifftail zei:cropp zei:Verslaafd is subjectief, moet je zelf bepalen...
het is mijns inziens objectief: er is sprake van verslaving indien je gedrag vertoond dat je wel wilt stoppen maar niet kunt. En dat is voor iedereen hetzelfde. Punt.![]()
En dan heb je van die mensen die zichzelf wijsmaken dat ze niet willen stoppen maar fuckin' veel gebruiken en zwaar naar de klote gaan... zijn zeker ook geen verslaafden?
het is mijns inziens objectief: er is sprake van verslaving indien je gedrag vertoond dat je wel wilt stoppen maar niet kunt. En dat is voor iedereen hetzelfde. Punt.
Irezz zei:het is mijns inziens objectief: er is sprake van verslaving indien je gedrag vertoond dat je wel wilt stoppen maar niet kunt. En dat is voor iedereen hetzelfde. Punt.
Jouws inziens is anders behoorlijk extreem veralgemeniseerd.
Niet kunnen stoppen is ook zo'n zin waarmee je niets bent. Elke drugs is al vele keren overwonnen geweest, al danniet met terugval, in het slechtste geval met blijvende letsels of de dood. Maar in die gevallen kan je dus wél stoppen.
Ik vind proberen stoppen met eender wat een gigantische hoop verloren energie ALS je niet voor de volle 200% daadwerkelijk WIL stoppen. Niet onmogelijk, sure, sommige mensen hebben echt zelfdiscipline om ''u'' tegen te zeggen. Afkicken is de hel, ik wens het niemand toe, ooit, van eender wat zelfs.
Maar ik heb soms ook een kutavond waarop ik vertoon te willen stoppen, maar de dag erna is het weer anders, of doe ik het gewoon nietmeer. Ik denk dat iedereen zich wel 's kut heeft gevoeld op pep, gedacht te moeten stoppen, maar helemaal niet verslaafd was/bleek. Veralgemenisering past zelden of nooit bij een onderwerp, maar bij drugs al zeker niet, me dunkt.
Muggenzift alert: Niet iedereen volgt jouw mening. Herlees je post, zie de tegenstrijding, en merk op hoe je ego teveel plek inneemt![]()
splifftail zei:..Mogelijk iets in mijn bericht dat je geraakt heeft...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."