Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTot in hoe ver ben ik pepverslaafd?

Tot in hoe ver ben ik pepverslaafd?

19 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Op je vraag kun je idd het beste zelf antwoord geven. Of de trek na bepaalde tijd over gaat. Het kan, beter is het om op tijd te stoppen met pep. Nu dus!
H
HighlivingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou willen weten tot in hoe ver mijn pepgebruik gevolgen heeft tot de rest van mijn leven. Ik ben 12 maanden geleden voor het eerst in aanraking gekomen met speed. In de eerste paar maanden gebruikte ik meestal maar 1 dag en hield ik nog genoeg tijd tussen gebruik in, maar de laatste 8 maanden is het heel snel gegaan. Als ik gebruikte deed ik dat bijna altijd minimaal een week en de tijd tussen gebruik in werd steeds minder. Op dit moment is 2 weken zonder pep al behoorlijk lang geleden en heb ik al eens 3.5 week achter elkaar aan de pep gezeten.

Dus mijn vraag is: ben ik verslaafd? Zoja, hoe moet ik afkicken?

Ik heb al vaker geprobeerd ermee te stoppen maar na 2 weken niet gebruiken is die gedachte weg en haal ik gewoon opnieuw. Als ik nu zou stoppen, zou ik dan over bv 4 jaar echt geen trek meer hebben of blijft dit voor de rest van mijn leven in mijn hoofd?
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Niemand kan jou vertellen of je verslaafd bent dude, dat weet je zelf het best. Je gebruikt wel veel, dus probeer een tijdje te stoppen. Als dat niet lukt ben je verslaafd ja. Overigens is iedere persoon verschillend, dus reageert iedereen er anders op. De een zal meteen kunnen stoppen, bij de ander kost het veel moeite.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jij bent de enige die jouw vraag kan beantwoorden.

Jij kent jezelf het beste.

Niet iedereen raakt op hetzelfde punt verslaafd. Voor iedereen is dat anders.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tot in hoe ver ben ik pepverslaafd?
Klik om te vergroten...
Als je dit aan jezelf vraagt weet je toch genoeg? Verslaafd genoeg om er wat aan te doen.

In welke situaties neem je het?
Wat zijn de redenen van je gebruik?
Met wie gebruik je?
Welke negatieve gevolgen heeft speedgebruik op jou (lichaam/ dagelijks leven etc)?
Waarom grijp je meestal na 2 weken toch weer naar de pep, leg dat eens wat duidelijker uit.

Als je deze vragen uitgebreid uittyped weet je gelijk overzichtelijk waar je staat en waar je wat aan kunt doen en waar je voor moet oppassen.

Succes!
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#6
hoevaak gebruik je pep terwijl je t eigenlijk niet wil?
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#7
Verslaafd is subjectief, moet je zelf bepalen...

Ik vind wel dat je behoorlijk wat speed gebruikt, niet echt superveel of zo, maar klinkt wel als iemand die er wel pep van lust...
s
sjoerd101Lid
01-01-2024, 00:00
#8
knolselderij zei:
hoevaak gebruik je pep terwijl je t eigenlijk niet wil?
Klik om te vergroten...

Wat bedoel je daarmee precies mee? Ik ben verslaafd geweest, ik wilde continu onder invloed zijn van speed.. waarom zou je gebruiken terwijl je het niet wil? tenzij je in slaap valt zonder.. maar dan moet je al een flink slaaptekort hebben.
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#9
cropp zei:
Verslaafd is subjectief, moet je zelf bepalen...

Ik vind wel dat je behoorlijk wat speed gebruikt, niet echt superveel of zo, maar klinkt wel als iemand die er wel pep van lust...
Klik om te vergroten...


het is mijns inziens objectief: er is sprake van verslaving indien je gedrag vertoond dat je wel wilt stoppen maar niet kunt. En dat is voor iedereen hetzelfde. Punt. :wink:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#10
sjoerd101 zei:
knolselderij zei:
hoevaak gebruik je pep terwijl je t eigenlijk niet wil?
Klik om te vergroten...

Wat bedoel je daarmee precies mee? Ik ben verslaafd geweest, ik wilde continu onder invloed zijn van speed.. waarom zou je gebruiken terwijl je het niet wil? tenzij je in slaap valt zonder.. maar dan moet je al een flink slaaptekort hebben.
Klik om te vergroten...

mischien bedoelt ie meer "hoe vaak gebruik je pep terwijl je eigenlijk weet dat het beter is van niet of dat je weet dat het niet nodig is"
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
splifftail zei:
cropp zei:
Verslaafd is subjectief, moet je zelf bepalen...

Ik vind wel dat je behoorlijk wat speed gebruikt, niet echt superveel of zo, maar klinkt wel als iemand die er wel pep van lust...
Klik om te vergroten...


het is mijns inziens objectief: er is sprake van verslaving indien je gedrag vertoond dat je wel wilt stoppen maar niet kunt. En dat is voor iedereen hetzelfde. Punt. :wink:
Klik om te vergroten...

En dan heb je van die mensen die zichzelf wijsmaken dat ze niet willen stoppen maar fuckin' veel gebruiken en zwaar naar de klote gaan... zijn zeker ook geen verslaafden?
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk dat wanneer je je begint af te vragen of je verslaafd bent je beter zou stoppen. Al is het maar voor een paar maand om te zien hoe je reageert. Want de fun gaat er een beetje af als je je moet zorgen maken over verslaving. Daarbij gebruik je inderdaad een redelijke hoeveelheid pep, dus probeer even te stoppen en zie hoe dat gaat!


succes!
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Na 1 maand dagelijks (oid) meer dan een gram droge pep 60% met wat meth genomen te hebben,ben ik ook gewoon gestopt en het is makkelijker dan je mischien denkt.
Eerste 2 daagjes zijn gewoon kut,daarna voel je al snel herstel intreden.. (althands mij situatie)
Ik heb dan ook veel dingen rechtgetrokken onder invloed.

Maargoed ikzelf heb nu ook meds die de craving aanzienlijk verminderd,maar omdat ik crave ben ik nog niet verslaafd per definitie want ik kan het links laten liggen.
Soms voelt speed als een overleving van een bepaalde ¨periode waarin je dan niet moet blijven hangen op de speed en dat goed beseffen (naast me belachelijke doses :openmouth: )
Moet wel zeggen dat ik een adhd medicijn heb en diazepam dagelijks neem op recept.
Maar bedrading in me kop is niet helemaal oke aangelegd dwz dat ik bepaalde stoornissen heb en jij niet ??
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dreuge zei:
sjoerd101 zei:
knolselderij zei:
hoevaak gebruik je pep terwijl je t eigenlijk niet wil?
Klik om te vergroten...

Wat bedoel je daarmee precies mee? Ik ben verslaafd geweest, ik wilde continu onder invloed zijn van speed.. waarom zou je gebruiken terwijl je het niet wil? tenzij je in slaap valt zonder.. maar dan moet je al een flink slaaptekort hebben.
Klik om te vergroten...

mischien bedoelt ie meer "hoe vaak gebruik je pep terwijl je eigenlijk weet dat het beter is van niet of dat je weet dat het niet nodig is"
Klik om te vergroten...

zo iets jaa of dat je er na al weer spijt van had
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#15
Chris Pontius zei:
splifftail zei:
cropp zei:
Verslaafd is subjectief, moet je zelf bepalen...

Ik vind wel dat je behoorlijk wat speed gebruikt, niet echt superveel of zo, maar klinkt wel als iemand die er wel pep van lust...
Klik om te vergroten...


het is mijns inziens objectief: er is sprake van verslaving indien je gedrag vertoond dat je wel wilt stoppen maar niet kunt. En dat is voor iedereen hetzelfde. Punt. :wink:
Klik om te vergroten...

En dan heb je van die mensen die zichzelf wijsmaken dat ze niet willen stoppen maar fuckin' veel gebruiken en zwaar naar de klote gaan... zijn zeker ook geen verslaafden?
Klik om te vergroten...

Dat maakt precies het verschil tussen objectief en subjectief. Subjectief = niet willen, daar kan ook ontkenning bij horen, objectief is het duidelijk dat stel je al: ze gaan "zwaar naar de klote"... Om je vraag dus te beantwoorden: jawel dat zijn ook verslaafden ja. maar of die daarin eerlijk zijn naar zichzelf is een andere discussie.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#16
het is mijns inziens objectief: er is sprake van verslaving indien je gedrag vertoond dat je wel wilt stoppen maar niet kunt. En dat is voor iedereen hetzelfde. Punt.
Klik om te vergroten...

Jouws inziens is anders behoorlijk extreem veralgemeniseerd.
Niet kunnen stoppen is ook zo'n zin waarmee je niets bent. Elke drugs is al vele keren overwonnen geweest, al danniet met terugval, in het slechtste geval met blijvende letsels of de dood. Maar in die gevallen kan je dus wél stoppen.
Ik vind proberen stoppen met eender wat een gigantische hoop verloren energie ALS je niet voor de volle 200% daadwerkelijk WIL stoppen. Niet onmogelijk, sure, sommige mensen hebben echt zelfdiscipline om ''u'' tegen te zeggen. Afkicken is de hel, ik wens het niemand toe, ooit, van eender wat zelfs.
Maar ik heb soms ook een kutavond waarop ik vertoon te willen stoppen, maar de dag erna is het weer anders, of doe ik het gewoon nietmeer. Ik denk dat iedereen zich wel 's kut heeft gevoeld op pep, gedacht te moeten stoppen, maar helemaal niet verslaafd was/bleek. Veralgemenisering past zelden of nooit bij een onderwerp, maar bij drugs al zeker niet, me dunkt.
Muggenzift alert: Niet iedereen volgt jouw mening. Herlees je post, zie de tegenstrijding, en merk op hoe je ego teveel plek inneemt :grin:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wijze woorden: Moderation is key
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gaat de foute kant op man goejgfd dat je dag iknziet. :)
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#19
Irezz zei:
het is mijns inziens objectief: er is sprake van verslaving indien je gedrag vertoond dat je wel wilt stoppen maar niet kunt. En dat is voor iedereen hetzelfde. Punt.
Klik om te vergroten...

Jouws inziens is anders behoorlijk extreem veralgemeniseerd.
Niet kunnen stoppen is ook zo'n zin waarmee je niets bent. Elke drugs is al vele keren overwonnen geweest, al danniet met terugval, in het slechtste geval met blijvende letsels of de dood. Maar in die gevallen kan je dus wél stoppen.
Ik vind proberen stoppen met eender wat een gigantische hoop verloren energie ALS je niet voor de volle 200% daadwerkelijk WIL stoppen. Niet onmogelijk, sure, sommige mensen hebben echt zelfdiscipline om ''u'' tegen te zeggen. Afkicken is de hel, ik wens het niemand toe, ooit, van eender wat zelfs.
Maar ik heb soms ook een kutavond waarop ik vertoon te willen stoppen, maar de dag erna is het weer anders, of doe ik het gewoon nietmeer. Ik denk dat iedereen zich wel 's kut heeft gevoeld op pep, gedacht te moeten stoppen, maar helemaal niet verslaafd was/bleek. Veralgemenisering past zelden of nooit bij een onderwerp, maar bij drugs al zeker niet, me dunkt.
Muggenzift alert: Niet iedereen volgt jouw mening. Herlees je post, zie de tegenstrijding, en merk op hoe je ego teveel plek inneemt :grin:
Klik om te vergroten...


mijn hemel wat een geneuzel. Wat is je punt nu eigenlijk? Al vele malen overwonnen geweest al dan niet met de dood?? haha over tegenstrijdigheid gesproken. Mogelijk iets in mijn bericht dat je geraakt heeft? Confrontatie is soms pijnlijk ja dat snap ik. ik heb t btw niet alleen over middelen gebruik... "waarop ik vertoon te willen stoppen" ? wat bedoel je daar mee? Volgens mij heb je mijn post niet begrepen, heb m ns herlezen (zo groot is mijn ego kennelijk ook weer niet :grin: ) en blijf bij mijn mening. En met mijn mening hoef je t overigens helemaal niet eens te zijn! Beterschap!! :grin:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#20
splifftail zei:
..Mogelijk iets in mijn bericht dat je geraakt heeft...
Klik om te vergroten...


Hahahahahaha

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."