Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met coke

Stoppen met coke

30 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
w
wendelaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hola!,

Hoe gaat het met jullie?
Ik ben al bijna 6 maanden clean van coke, ik blow nu wel elke dag....
Anyway, heb nu ook Ritalin.....niet hetzelfde als Coke maar toch een hulp tegen cravings.
Drinken doe ik weinig, als ik dronken ben ga ik op zoek naar Coke!
Wat ik ook nog wilde zeggen dat leven zonder coke je persoonlijkheid wel ten goede komt. Ben nog wel heel onzeker na een jarenlang elke dag strak te staan. Nu kan ik me niet meer verbergen. Mijn leven heeft jarenlang stilgestaan door feesten, drank en drugs en nu ben ik aan het puinruimen.

laat wat van je horen coke heads!
i
iNkzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zit in hetzelfde straatje .. volhouden om nieks te snuiven lukt perfect.. maar van zodra er alcohol in het spel komt = telefoon nemen en 2grammetjes fixen :smilingimp:
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#3
dat is idd het nadeel met de combi alcohol + Coke. Sinds ik niet meer drink ook nooit meer coke gehad, de behoeft is er soms wel, maar kan ik redelijk goed aan, want er zit geen alcohol meer in en heb met alle cokedealertjes het contact verbroken en nummers gedelete, dat scheelt natuurlijk ook :wink: Misschien dat laatste ook een idee voor jou?
w
wendelaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tsja, nummers weggooien....

Het ligt eraan of je nog steeds geloofd dat je zelf je gebruik kunt sturen, maw wil je echt een leven zonder coke? Ik kreeg een pamiekerig gevoel als ik geen nummers meer had. Nadat ik 3 maanden was gestopt was, had ik pas de kracht om mijn laatste nummer weg te gooien. Het is dan wel zaak dat je je vrienden verteld, dat ze NOOIT MEER een nummer mogen geven, no mather what!

Ik heb met sommige gebruikers de 'vriendschap' verbroken, omdat ik wist dat ik bij hun altijd wel een nummer kon lospeuteren.

Pas idd op met alcohol :beer: , want je gaat zo weer voor de bijl; vermijd het nachtleven even helemaal. Ik vind het wel jammer dat ik nooit meer lekker aangeschoten kan zijn zonder naar coke te verlangen. Misschien in de toekomst een wijntje bij het eten.....

Ik hoop dat het met van de mensen die wilden stoppen nog steeds goed gaat. Grote kans dat ze zijn gerelapsed, (al hoop ik natuurlijk van niet). Wat een K.U.T. spul is het toch!

Houdt moed allemaal: life's better without coke!!!!
a
aXXisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stomp alle dealers die je kent in elkaar als je nuchter bent. Reken maar dat ze niet meer komen als je belt.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
aXXis zei:
Stomp alle dealers die je kent in elkaar als je nuchter bent. Reken maar dat ze niet meer komen als je belt.
Klik om te vergroten...

Dat is pas een idioot advies.
b
babaloniaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ga ECHT leven en geniet, in de pure, frisse vorm.
Ga na bij jezelf waarom het leven zoals het is niet voldoende voor je is, waarom heb je het nodig... Ik denk dat als je weer leert genieten zonder troep (materialisme, drugs etc.), je het in je hersens ook makkelijker kunt loslaten. Het "waarom".... wat brengt het je...?
Misschien lukt het dan?
n
nederjunkLid
01-01-2024, 00:00
#8
BenjaminxXx zei:
kenny zei:
Als ik je berichtje zo lees constateer ik dat je ongeveer 7 verslaafd ben.
Klik om te vergroten...

haha ik kom niet meer bij van het lachen :rolleyes:

dacht eerder aan: hoelang duurt het voor het niet meer in mijn hoofd spookt etc...
Klik om te vergroten...
idd dat gevoel van trek gaat never nooit over Ik droom nog steeds over basepijpjes leggen en mn laatste pijpje was toch al weer 4 jaar geleden
Jij snuift dus daar kan ik niet over oordelen ik rookte alleen en daarbij gebruikte ik ook bruin dus ligt t anders in jou geval
Iedere junk krijgt een punt waarop het genieten korter word dan de afkick als je dat punt bereikt en een slaaf word van de drugs ga je walgen van jezelf Ik kon door die walging stoppen want ik had toch voornamelijk alleen nog afkick en geen flash meer

toch vraag ik me af waarom ik nog steeds zoveel blow? waneer komt die walging daarvan dan ? na 40 jaar ofzo :confused:
n
nederjunkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sublimo zei:
aXXis zei:
Stomp alle dealers die je kent in elkaar als je nuchter bent. Reken maar dat ze niet meer komen als je belt.
Klik om te vergroten...

Dat is pas een idioot advies.
Klik om te vergroten...
reken maar dat ze dan zeker komen samen met hun vriendjes en bepakt met messen :grin: lol
B
BenjaminxXxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Beste mensen.

Nieuw jaar, nieuwe voornemens. Ik heb er maar 1 en dat is stoppen met snuiven.
Ik snuif zo'n 2 gram/weekend 4 a 5 jaar lang en ben het zo zo zo beu. Mijn leven is nog vrij gestructureerd, ik werk, sport, heb een vaste vriendin etc.
Hoe verslaafd ben ik? Tips om te stoppen DIE ECHT WERKEN?
BEN HET BEUUU!!!!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
I said it once and I'll say it again: Er bestaan geen tips om te stoppen. Koop het gewoon niet meer.
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#12
BenjaminxXx zei:
Hoe verslaafd ben ik?
Klik om te vergroten...

Als ik je berichtje zo lees constateer ik dat je ongeveer 7 verslaafd ben.
B
BenjaminxXxLid
01-01-2024, 00:00
#13
kenny zei:
Als ik je berichtje zo lees constateer ik dat je ongeveer 7 verslaafd ben.
Klik om te vergroten...

haha ik kom niet meer bij van het lachen :rolleyes:

dacht eerder aan: hoelang duurt het voor het niet meer in mijn hoofd spookt etc...
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Waarschijnlijk nooit, als je niet meer wilt gebruiken doe je het gewoon niet. dat heb je allemaal zelf in de hand hoor...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
BenjaminxXx zei:
dacht eerder aan: hoelang duurt het voor het niet meer in mijn hoofd spookt etc...
Klik om te vergroten...
Doet dat het dan? Je bent het toch zat? Dan wíl je het toch niet meer?
B
BenjaminxXxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het financiele gedeelte en het depri slapeloze afkickgevoel ben ik zooo beu. Maar de craving naar die rush komt na enkele dagen terug! En om die moment zegt het duiveltje in me "het kan toch geen kwaad zeg." Maar waar eindigd het? Daarom dat ik nu wil stoppen. Ik kan bijvoorbeeld niet meer met de makkers iets gaan drinken, wanneer ik dronken ben denk ik maar aan 1 ding!
Toch hartelijk bedankt voor de snelle reacties. Komt zeker goed! er zijn er al van verder gekomen!!!

Greetz
P
PitigrilliLid
01-01-2024, 00:00
#17
BenjaminxXx zei:
Beste mensen.

Nieuw jaar, nieuwe voornemens. Ik heb er maar 1 en dat is stoppen met snuiven.
Ik snuif zo'n 2 gram/weekend 4 a 5 jaar lang en ben het zo zo zo beu. Mijn leven is nog vrij gestructureerd, ik werk, sport, heb een vaste vriendin etc.
Hoe verslaafd ben ik? Tips om te stoppen DIE ECHT WERKEN?
BEN HET BEUUU!!!!
Klik om te vergroten...

Neem kinderen. Ben je zo van je structurele leventje af :wave:
S
ShiscoditLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hier hetzelfde verhaal. Ik wil stoppen.

Zo'n 5 jaar geleden begonnen met coke. Ik had al een redelijk verleden voor wat betreft het gebruik van drugs; dagelijks blowen en xtc en speed in de weekenden. Wel altijd functioneel gebruiker geweest; ik had een sociaal leven, ik studeerde en werkte er veel bij.

Na een aantal jaren weed, xtc en speed dus rond mijn 23e jaar met coke begonnen. Eerst heel af en toe. Later ieder weekend. Nog wat later iedere dag. Het is een wonder dat ik uiteindelijk nog genoeg studiepunten bij elkaar heb weten te sprokkelen. En de eerste 2 jaren van mijn studie gingen nog wel zo voorbeeldig...

En dan....saved by the bell!!! Na een paar maanden van dagelijks gebruik dan eindelijk mijn stage aan de andere kant van de wereld. Ook daar was sos voorhanden. en ook daar heb ik gesnoven. Maar in plaats van dagelijks deed ik dat daar 3 keer in driekwart jaar tijd.

Dan, na terugkomst in eigen land, vanaf dag 1 (!!!!!!!!!) terug begonnen met volop coke misbruik. Dat heb ik precies 1 jaar volgehouden. Dagelijks. En toen van de 1 op de andere dag op eigen kracht gestopt. Aan die geslaagde stop poging heb ik mijn diploma te danken.. Het was kiezen of delen op dat moment.

Helaas ben ik na een klein jaartje ook weer begonnen. Eerst weer heel af en toe en daarna stiekem weer steeds vaker. Het kwam niet meer tot dagelijks gebruik maar het is al wel weer een hele tijd een behoorlijk probleem.

Ik ben een avond snuiver. En ik ben een 'bij voorkeur alleen-snuiver'. Of liever gezegd ik WAS....
Gisteravond was de laatste keer. Een gram die 'over' was van 2009 is hopelijk de laatste gram ooit geworden. Ik weet het; dat hebben er meer gezegd. Het is me al eens eerder gelukt en het gaat me nu weer lukken. Na talloze mislukte stop pogingen gaat het me dit keer lukken. Net zoals toen..

Dit was, na een periode op het forum meegelezen te hebben, mijn eerste post. Ik zal zorgen dat het niet mijn laatste wordt; ik zal mijn vorderingen met jullie delen.

Benjamin, het is niet mijn bedoeling je topic te kapen. Je gaf aan 'dat er al van verder zijn gekomen'. Er zijn talloze mensen met hetzelfde probleem als wij. In meer of mindere mate en ieder met een eigen verhaal.

Sos geeft een fantastische dosis genot maar het snijdt je af van geluk. Ik weiger, vanaf vandaag, dat dit gemene goedje het mij nog langer zo moeilijk maakt. Ik stop. Nu.
P
PitigrilliLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik wens je veel succes en sterkte. Ik hoop dat je definitieve besluit houvast geeft om nooit meer te gebruiken en iig om toekomstige cravings opzij kunt zetten.

OT: Dave van Ronk - Cocaine Blues; gisteren de laatste afleveringen van Nip/Tuck S6 gezien. Een jonge patient had z'n neus weggesnoven en kreeg een plastische variant, maar nog voor het verband was verwijderd lag ie al te snuiven, door z'n nieuwe neus. Met op de achtergrond dit nr.(oorspr. 1905)
http://www.youtube.com/watch?v=rBRNl4VEBaQ
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nummers verwijderen en ook zorgen dat je vrienden je niks aan bieden.
Eerste weken/maanden niet meer dronken worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."