Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Onnodig te zeggen dat er over dit onderwerp al heel veel is geschreven. Ook op ander fora en site's. Zelf wil ik toch graag na zo'n 7 Jellinek-behandelingen, vele 'eigen stoppogingen' en 7 jaar hardnekkige verslaving aan coke spuiten, deze reactie plaatsen. Misschien volgen er reacties die me kunnen helpen. Met alle respect; mensen die me adviezen willen geven in de trend van: "gewoon stoppen", "toon ruggegraat" etc, etc wil ik toch vertellen dat het stoppen met welke verslaving dan ook niet alleen een kwestie van doorzetten is. Inmiddels weet ik dat langdurig cokemisbruik wel degelijk veranderingen in je hersens teweeg brengt die er voor zorgen dat iemand niet meer in staat is de koppeling te leggen tussen 'het ondervinden van de vele nadelen van verslaving' en de logische reactie daarop door blijvend te stoppen met gebruik. Het is voor een groot deel toch ook een echte ziekte die ervoor zorgt dat men steeds weer terugvalt in druggebruik. Mijn laatste succesvolle poging om met coke spuiten te stoppen duurde 4 maanden. Wat voelde ik me sterk en helder en verlost van het loodzware juk van verslaving. Er was maar één mislukte relatie voor nodig om toch weer te vluchten in de coke. De dagen dat ik geen geld heb om minimaal een half grammetje te kopen probeer ik zoveel mogelijk slapend door te brengen. Zelf vind ik dat ik behoorlijk wat stress, ellende, enz. kan dragen. Ik klaag niet snel en hou alleen mezelf verantwoordelijk voor mijn levensstijl. Toch denk ik de laatste maanden vaak aan het feit dat ik nu toch echt geen uitweg zie en ben compleet machteloos en moe- gestreden. Maar toch, waneer iemand een zinnig advies heeft dan hoor ik het graag. Tot slot; het spuiten zelf is zéker net zo verslavend. Misschien meer nog dan coke. Eigenlijk vind ik de coke ronduit smerig en ben opgefokt tijdens het gebruik. Als ik niks heb ben ik net zo gestresst, voel me vreselijk schuldig naar de mensen om me heen en vlucht weer in...juist, het volgende halve grammetje."