Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsComputer verslaafd?

Computer verslaafd?

45 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#1
Tzelfde, maar dan tot 13-14 jaar. Op school toen niets anders kunnen denken dan games, thuiskomen en gamen. Zoveel jonge uren verprutst... :rock:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Is er iemand van jullie computer (internet, chat, games etc) verslaafd?
Hoe is dat zo tot stand gekomen? Hoeveel uur per dag zit je achter de pc? etc etc
Deel je verhaal met de rest van df :grin:
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Games niet.
Internet mwah, DF is wel gezellig en makkelijk etc.

Maar vooral gebruik ik het voor muziek. Daar doe ik het het grootste deel voor. :)

Ik zou kunnen kiezen om naar vrienden te gaan, maar als ik lui op de bank kan zitten blowen, en DF'en is de keuze snel gemaakt.

Puur uit laksigheid eigenlijk.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Verslaafd? Nee, ik blijf er niet voor thuis. Afhankelijk? Ja, een dag niet geinternet is een dag niet geleefd!

Als ik uit bed kom zet ik tijdens het ontbijt even computer aan (mail checken, facebook, hyves, twitter etc). Dan naar het werk, als ik thuis kom zet ik hm weer aan.. Dan blijft hij aan tot ik naar bed ga (tenzij ik nog andere verplichtingen heb zoals sport, of shoppen natuurlijk!). Als het reclame is bij GTST ga ik ook altijd nog weer even achter de pc...

Ik game trouwens niet.. en op vakantie heb ik ook nooit computer ofzo.. Dan vermaak ik me ook prima..
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#5
mwa ik denk dat ik vroeger verslaafd was, toen ik 14 a 15 was... Toen speelde ik vooral games.
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik ben niet verslaafd game maar zo'n 5u/dag :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat voor spellen spelen jullie dan allemaal?????
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flameon zei:
Wat voor spellen spelen jullie dan allemaal?????
Klik om te vergroten...
Toen ik 14-15 was heb ik veel van deze spelletjes gespeeld:
- Counter-Strike
- RuneScape (belachelijkste spel ooit!)
- nog veel meer maar meer herinner ik niet meer:/
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een vriend van mij is verslaafd (denk ik) aan world of warcraft. Ik snap niet waarom, ik zie er niks in als ik het spel wel eens bij hem zie. Maar hij brengt er super super super veel tijd mee door.
Is vroeger ook verslaafd geweest aan een of ander schietspel. Ging je in groepje in gevecht met andere / panden in etc. Weet niet meer hoe het heet, maar dat spel was dan nog wel te doen.

Het spel wat ik vroeger, toen ik nog jong en verlegen was, wel veel speelde was transport tycoon. Op de een of andere manier zit baas zijn wel in me :)
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flameon zei:
Is vroeger ook verslaafd geweest aan een of ander schietspel. Ging je in groepje in gevecht met andere / panden in etc. Weet niet meer hoe het heet, maar dat spel was dan nog wel te doen.
Klik om te vergroten...



?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vast een andere map dan :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lijkt erop
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zit misschien te veel achter de computer en hij gaat elke ochtend als ik wakker wordt aan en als ik op mijn kamer zit staat hij altijd aan.

Toch zie ik mezelf niet als verslaafd, omdat ik niet afhankelijk ben en ik makkelijk zonder kan als er geen computer in de buurt is.

Zonder een computer zou het wel erg vervelend zijn, omdat ik veel zaken van de uni ermee regel en er mijn geld mee verdien (poker).
R
RussLid
01-01-2024, 00:00
#14
Toen ik zo'n 13-14 jaar was ben ik nog verslaafd geweest aan Unreal Tournament.
Ik stond expres vroeg op om te gamen, ontbeet aan m'n computer, gamede tot aan het middageten waar ik altijd slecht gezind aan tafel zat omdat ik niet kon gamen, daarna tot het avondeten en weer het zelfde liedje, daarna gamen totdat mijn moeder mij moest weghalen van de pc met bijna altijd ruzie. Uiteindelijk besloten mijn ouders "nu is het genoeg geweest" en daar ben ik ze wel nog altijd dankbaar voor...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
wat is dat dan voor spel rus?
R
RussLid
01-01-2024, 00:00
#16
first person shooter. Basicly elkaar afknallen in een kader van een spel zoals capture the flag of iets met een bal... Bestaan verschillende versies van, ut2003, ut2004, ut2007 enz...

Maar uiteindelijk is het niet (en ik denk dat dit bij games over het algemeen zo is) het spel zelf waar je verslaafd aan geraakt maar heel de community, je krijgt "vrienden" over het internet, wordt aanvaard in bepaalde groepen, hoe beter je het spel speelt hoe rapper je geaccepteerd wordt enz. Het is een soort van alternatief leven waaruit je op dat moment schijnbaar meer vreugde uit kunt halen dan uit je normale leven. Maar dit speelt bij verslavingen vaak een rol denk ik.
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#17
World of warcraft :flushed:
nog maar sinds kort, maar veel makkers van me spele het en ben er nu vrij hooked aan. Het heeft namelijk zóveel mogelijkheden en ben het (tot nu toe) nog bijlange niet beu. Speel wel alleen als ik zit te smoken, anders vind ik het veel te saai. :grin: Maar ik smoke toch vrijwel constant dusja :wink:

Maarja, heb al eerder game verslavingen gehad en na een tijd waait dat wel over.
Ik zal ook nooit speciaal thuisblijven om te gamen. Ik ga veel te graag uit. :mrgreen:

Verwaarloosde erdoor vroeger wel mijn schoolwerk enorm . Zodra ik thuiskwam begon ik te spelen tot ik ging slapen. En ik kon het écht niet laten.
(voor de geïnteresseerden: Ik doe sinds kort middenjury en dat werkt moet ik zeggen vrij goed voor me, ik studeer 3u per dag en daarna kan ik doen wat ik wil :) en ik moet niet meer op die stomme schoolbanken zitten waar ik toch altijd veel te stoned was om op te letten. :hearteyes:
Nu smoke ik dus pas na mijn 3 uur te hebben gestudeerd, en daar heb ik totaal geen moeite mee).
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#18
Straks krijg je nog een gecombineerde verslaving.

"Ik wil WOW spelen, dus ik moet ook even gaan smoken"
En
"Ik ga even smoken, oh nu moet ik ook maar WOW gaan spelen"

:P

WOW waag ik me niet aan, ik denk dat ik er ook te snel hooked aan kan worden. En ik vind het stom om per maand te betalen voor een spel. Wat is middenjury trouwens?
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#19
lolnoob zei:
Straks krijg je nog een gecombineerde verslaving.

"Ik wil WOW spelen, dus ik moet ook even gaan smoken"
En
"Ik ga even smoken, oh nu moet ik ook maar WOW gaan spelen"

:P

WOW waag ik me niet aan, ik denk dat ik er ook te snel hooked aan kan worden. En ik vind het stom om per maand te betalen voor een spel. Wat is middenjury trouwens?
Klik om te vergroten...

Dit houdt in dat je niet naar school hoeft en gewoon alle leerstof zelf verwerkt. Je moet dan voor een "jury" examens afleggen die volgens de door jouw gekozen leerplannen worden opgesteld.

Dat is in 't heel kort middenjury. :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hier teegnover ligt een pc zaak. Gisteravond om 24u was hij open en stond de winkel vol. Is er een nieuw spel ofzo uitgekomen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."