Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn Wiet Verslaving

Mijn Wiet Verslaving

194 antwoorden
41 weergaven
18-5-2026
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ga bergafwaarts de laatste maand vanwege mijn verslaving. Heb heel sterk de behoefte om eruit te stappen. Alles achter me te laten. Ik voel zovaak een enorme woede. Waarom? Ik begin goddomme een emo te worden. Maar ik heb helemaal niks meer! Ik voel me gewoon zo leeg, gewoon emotieloos. Waar moet ik beginnen? Ik weet het echt even niet meer.

Ik zie het nut van het leven gewoon niet meer. Ik ben misschien jong, en misschien zeg je dan ah man, je hebt nog zoveel tijd, en zoveel te doen, maar ik voel me dood. Het lijkt alsof ik in een plastic nepwereld leef, alsof ik opgesloten zit in me eigen hoofd.

Ik pleeg geen zelfmoord, ik ga geen gekke dingen doen, het punt is alleen... Ik wil weer leven. Ik wil goddomme weer emoties hebben!


Tijd om op te biechten tegen iedereen. Dit kan zo niet langer, van mijn part naar n kliniek, i don't care...
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja het zit wel diep bij jou lees ik zo.

Probeer 'nieuwe' leuke hobby's te zoeken en zoek vrienden bij die niet blowen.
Wat hier ook helpt zijn lange natuurwandelingen doen, stippel een route uit in een mooi bosrijk gebied neem wat eten en drinken mee, tijdens die (8u durende wandeling...ik zeg maar iets maar zorg wel dat je een flinke tocht doet) zal je tijdens je wandeling een anti-depressief gevoel krijgen en heb je tijd om problemen helemaal te analyseren en met een heldere geest op te lossen..., ook na zo'n lange tocht zal je't heilzaam effect van die wandeling ervaren.

Als je dan toch nog wiet rookt, probeer dan eens van belachelijk weinig wiet in je jointje te doen. Als die op is zal je ook een voldaan gevoel hebben (bij mij toch althans).

Hopelijk heb je iets aan dit advies...en doe je'r iets mee.

Wat bedoel je met niets meer hebben?

Zelfs al ben je alleen op de wereld dan heb je nog 'alles', je leeft, bent 'gezond', de hele wereld ligt klaar om te ontdekken, je hebt zintuigen die je mooie/lekkere dingen kan laten ervaren.
Iedereen heeft wel eens een dipje in z'n leven, ook dit is leerrijk.
Alles komt wel goed! grts
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dankjewel voor de tips. Ik zit inderdaad heel diep in de put, althans zo voelt het.

Wat betreft het feit dat ik zei 'ik heb niks meer', ik snap wat je zegt. Je moet je voorstellen dat ik 0 vrienden heb, mijn zelfvertrouwen COMPLEET naar de maan is, en ik een grote dagelijkse routine heb zonder enige vorm van afleiding. Alles is hetzelfde, altijd. Ik keer in mezelf, ik word een beetje mensenschuw zegmaar. Ik had nog een vriend, die ook blowde, maar als ik voorstel om een keertje niet te blowen en een nuchtere chillavond te houden, wordt dit direct door hem afgeblazen. Ik heb gewoon 0 sociale contacten.

Het feit dat ik zo in mezelf gekeerd ben maakt het lastig om de eerste stap te maken. Ik weet ook wel dat afleiding, hobby's zoeken, wandelingen maken, bezig zijn etc allemaal helpen, maar die eerste stap lijkt zo onmogelijk ver weg...

Ik ben de laatste tijd ook zo ontzettend onverschillig geworden. Niets intresseert me meer. Ik stel alles uit, en lach het weg. Het komt wel goed denk ik. Ik moet eens een groot plan maken, over alles nadenken, 300 procent veiligheid kunnen creeeren, en de definitieve stopdatum pakken.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het feit dat ik zo in mezelf gekeerd ben maakt het lastig om de eerste stap te maken. Ik weet ook wel dat afleiding, hobby's zoeken, wandelingen maken, bezig zijn etc allemaal helpen, maar die eerste stap lijkt zo onmogelijk ver weg...
Klik om te vergroten...

Je mag niet nadenken over die stap, je moet het gewoon doen doen doen.
Eindeloos gaan nadenken of je nou toch al dan niet gaat wandelen werkt niet, tegen die tijd heb je allang je jas aangedaan en ben je al op pad, daar is het toch geen probleem als je wat in jezelf gekeerd bent je komt er haast toch niemand tegen.
Gewoon niet nadenken, doe iets onverwachts..., stap de trein op of in je auto en ga een dagje naar de ardennen of weet ik veel waar.

Al lijkt het voor je eraan begint niet leuk, ik verzeker je eenmaal je weg bent word het leuk.
Probeer die routine te doorbreken door zulke acties.

Ben je een dierenliefhebber? Probeer te praten met je ouders om een hondje aan te schaffen...kan je die gelijk meenemen op pad. Al is het wel een verkeerde reden om een hond aan te schaffen om je depressie te verhelpen, maar als je een hart voor honden hebt kan dat beest je helpen die sleur/routine te doorbreken...en kan jij je volle aandacht op je hond richten.
Al ga je dan niet voor jezelf wandelen dan zal je't voor je hond doen.

grts
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik probeer wat ik kan. Hond is geen optie, om verschillende redenen. Achja, ik moet dit zelf doen. Het is zo pijnlijk als je erachterkomt wat een plantje met je geest kan doen, hoe het je levenslust totaal kan vernietigen.

Wat wou ik graag n kat zijn :P Die heeft niet eens weet wat voor een ellende zich bij ons voordoet.
Hongersnood, oorlog, verdriet, verslavingen etc.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#6
vervelend man om te horen dat het niet lekker gaat. Ik weet dat het moeilijk is om de eerste stappen richting verbetering te zetten, omdat je dan pas echt voelt wat voor invloed cannabis op je leven heeft.

Maar zoals ik je al heb bericht, mij heeft het mediteren ongelooflijk geholpen. Het is de eerste stap naar een soort rust, veiligheid. Je kunt het altijd doen, waar je ook woont.

1. Probeer eens, als je nuchter bent, op de grond te gaan liggen (niet op bed). Ga liggen met je armen naast je, en ontspan je. Concentreer je op je ademhaling, of de lucht die bij elke ademhaling door je neusgaten stroomt. Probeer enkel hier op te letten.

2. Na een tijdje concentratie mag je toegeven aan gedachten, maar laat ze je niet beklemmen. Probeer te drijven op de zee aan gedachten, jij bent de toeschouwer, je kijkt hoe alle gedachten voorbij komen zonder ze te beoordelen. Probeer nare gedachten niet weg te duwen, maar accepteer ze als natuurlijke processen en aanschouw ze.

Dit kan echt ontzettend helpen, ik ben zo blij dat ik dit ontdekt heb! geeft het ook een kans :)

succes!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Idd zoals hierboven vermeld is meditatie ook wel een goeie, maak er zelf ook gebruik van.
Je bent nog maar 18, je leven gaat zich nog ontplooien voor je..., komt helemaal goed.
Je ziet zelf ook in vanwaar die problemen komen en je zoekt een oplossing, dus de eerste stap is al gezet.

Mocht je het moeilijk hebben of het even niet meer zien zitten, me pm staat altijd open voor je!

Positivisme, mandragora
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Thanks man, komt goed.

Ja, ik weet niet hoe het kan maar ik sliep gister zo heerlijk, had echt het gevoel dat ik gewoon 'natuurlijk' moe was zegmaar. Bij die vorige stopperiode van mij had ik wel vaak last. En dan echt zweten, draaien, piekeren, wekker aftellen 2.00-3.00-4.00. Kom je op school en krijg je meteen gezeik. Ja sorry maar dan slaan er wat stoppen door bij mij.

De motivatie om te ondernemen zit er nog niet echt in. Ze zeggen dat het geen lichamelijke afkick heeft, maar dat is gelul... Heb barstende koppijn, overal stijf heel kut. En wat ik nog het vervelendste vind is dat ik voel dat ik zegmaar ehm... hoe leg je dat uit, een beetje op de normale wereld terugkom. Af en toe heb ik van die scheuten dat ik denk wow, wat is dit? Licht in me hoofd, en plotseling veel meer waarnemen, ook vooral in je ooghoeken (blikveld iets breder). Ik ga nu gewoon paar dagen uitzitten, daarna ff kijken wat ik allemaal kan ondernemen.

Maar eerst robotten :)
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
De motivatie om te ondernemen zit er nog niet echt in. Ze zeggen dat het geen lichamelijke afkick heeft, maar dat is gelul... Heb barstende koppijn, overal stijf heel kut.
Klik om te vergroten...
Daar heb ik nou nog geen last van gehad toen ik een weekje niet gerookt heb, wel een super energetisch/springerig gevoel lijkt wel of een lijntje speed gesnoven heb, ook overmatig zweten en toch koude rillingen hebben, constant willen bezig zijn, te snel in de aanval gaan tegen iemand of reactie geven.


Ik ga nu gewoon paar dagen uitzitten, daarna ff kijken wat ik allemaal kan ondernemen.
Klik om te vergroten...
Dat ondernemen en sociaal gedrag komt vanzelf wel weer na een tijdje niet blowen.
Op sociaal punt ga je toch echt een verandering moeten maken hoor, je moet omringt zijn met leuke mensen waar je mee kan grappen en dingen kan doen. Dan ga jij je gelijk beter in je vel voelen...

grts
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee precies, daar heb je gelijk in. Ik heb geen sociale contacten OMDAT ik blowde, dus moet ik eerst stoppen voordat ik weer sociale contacten krijg. Dat is heel kut, en ga deze weke hopelijk niet te depri worden. Maar komt wel goed.

Als het eenmaal zover is (is moeilijk in te schatten, maar denk dat ik na een maand of 2 al wel goed op weg ben) kan ik waarschijnlijk niet beseffen waarom ik dit al die tijd gedaan heb. Dan weet ik dat het zo echt niet langer door kon gaan, en krijg ik de rest van me leven veel meer zekerheid. Ik heb immers een verslaving overwonnen dan. En zoiets verandert niet meer.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#11
FOCK DIE KLOOTZAK! Bel hem op, zegt dat ie toch liever wil gaan smoken. Ik zeg nee we waren gestopt, hij ah man maakt nie uit gaan wel andere keer chillen. (zegt ie elke keer)

Laatste vriend zojuist weg, fock hem gewoon! Man wat heb ik zin om te blowen weer, godverdomme die trek was bijna weg ik had zin in n chille avond maar hij verkankert et weer!

We zullen eens zien wie hier het laatste lacht... Triest rotventje
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Andere blow-maat biecht op dat hij eigenlijk niet meer wilt chillen met mij, waarom wilt ie niet zeggen. Hij voelt zich nu nog groot. Wacht maar... Hij weet niet waartoe ik in staat ben op dit moment. Hij weet niet dat ik misschien ietwat uit me slof kan schieten als ie niet oppast. Zo ben ik normaal niet, maar hij moet echt oppassen ik wil hem niet wat aandoe...
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vraag me toch zo af, hoe heeft het in godsnaam zo ver kunnen komen? Hoe heeft het zo kunnen gebeuren dat ik ermee door ging, en elke keer zei ik stop wel n keer, totdat ik er achter kwam dat het echt niet meer ging. En nu zit ik in deze shit. Ik voel me ziek, misselijk, hoofdpijn, verveling is wat minder aangezien ik aan het robotten ben als n malle (kamer opruimen, administratie doen, serie aant downloade voor vanavond, bakje chips erbij) vanavond gaat wel goedkomen.

Het feit dat mijn 2 vrienden, blowmaten of niet, ik kende ze al voor het blowen, mij zo laten vallen. Ik ben al ontzettend boos, ik voel al bij alles een blinde vlek, maar dat ze dit flikken... Dit was precies wat er fout ging vorige keer. Na 2 weken wou ik wel eens wat 'doen'. Maar het enige wat ik wist om te doen was blowen.

Achja, ze kunnen de tering krijgen ik bel ze niet meer. Nooit meer. Het zijn verwende klootzakken, vooral eentje. Opscheppen met ze dure kleding en dure ipad, terwijl hij goddomme weet hoe ik er financieel thuis voor sta! Hij is een verwend achterbaks mannetje, dat liegt en bedriegt. Hij zou een tijdje geleden langkomen om ff te bespreken wat we gaan ondernemen ivm het stoppen. 3 weken gewacht, bel ik em dan zegt ie ja ik was ff met collega chillen.

Hele dikke vinger kan ie krijgen :wink: Jij gaat niet stoppen mannetje, blow maar lekker verder met die collega van je, en die coke die je snuift ééns in de week. (laat me niet lachen man)

Hij heeft ook n keer xtc gedaan, en zit mij doodleuk te vertellen hoe hij het gaat inplannen: volgende week eentje, 2 weken daarna nog n keer haha ja ik geloof et. Wil ik em helpen door hem tips te geven van je moet uitkijken, dit wil je niet erbij hebben, wacht er zeker 3 maanden ofso mee, maar nee dan ben ik n bemoeial en een betweter.

Van je vrienden moet je et hebben he? :P
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ze zijn jou vriendschap niet waard man!
Als vriendschap om wiet moet draaien ben je ze beter kwijt dan rijk.

Probeer je wel wat in toom te houden :wink: , blijf er kalm onder en weet waarmee je bezig bent, jij hebt het verstand en het karakter om te stoppen daar heb jij je 'wietvriendjes' niet bij nodig integendeel zelfs.

Probeer ook eens een wierook stokje aan te steken en relaxte muziek, krijg je ook al gelijk een relaxtere staat van zijn. Doe je ogen dicht, geniet van de geur en de muziek en denk aan de positieve dingen des levens, of probeer juist aan helemaal niets te denken ( consentreer je op je ademhaling).

Morgen is er weer een dag verder dat je clean bent!
En je kan wss morgenochten er anders tegenaan kijken als vandaag.

grts
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vanavond ging perfect. Heb me kamer piekfijn opgeruimd, me adminstratie gedaan, zoals loonstrookjes en rekeningen, en heb wat snacks gehaald voor vanavond. Wat series gedownload en even wat ademhalingsoefeningen gedaan. Voel me prima op dit moment.

Morgen is het weer een ander verhaal. Moet morgen weer robotten. Misschien ff wat huiswerk maken? Ik leef nu van dag tot dag. Helaas is het moeilijk voor te stellen dat het echt beter gaat worden omdat het zo'n geleidelijk proces is. En dan is er natuurlijk de eenzaamheid. Maarja, eerst moet de verslaving overwonnen worden. Hoe langer ik stop, hoe meer ik ga ondernemen, hoe meer levenslust ik krijg. De suicidale gedachtes die ik lange tijd had en de gedachtes om mensen iets aan te doen, wraak te nemen is op dit moment weg ge-ebt.

Ik vind het moeilijk. Het is lastig om zo bezig te blijven. Ik moet er veel moeite voor doen, maar zoals ik afgelope paar dagen bezig ben geweest moet het goedkomen. Robotten, wat een geniale tip van Yoram.

Ik zie het helemaal goed komen. Ik wil weer leven. Een normaal leven leiden. Ik wil niet meer met suicidale gedachtes rondlopen en met ideeen om daarbij ook andere mee de dood in te sleuren.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
De suicidale gedachtes die ik lange tijd had en de gedachtes om mensen iets aan te doen, wraak te nemen is op dit moment weg ge-ebt.
Klik om te vergroten...

Das al een pak van me hart!
Zulke negatieve gedachten mogen geen deel uitmaken van je leven.
Ben al blij dat het op dat gebied al beter met je gaat :)

groetjes
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Precies, ben ik ook blij om. Vandaag moest ik werken en had nergens last van, maar nu ik thuis ben steekt de craving weer de kop op. Gelukkig heb ik de skills om ermee om te gaan. Ben ook al flink gezond aan het eten gegaan, en ga maandag een fitness kaart kopen bij een fitnesscentrum in de buurt. Vanavond dus weer ff robotten, me kamer is piekfijn opgeruimd dus dat is al wat stressverlagend enzo. Ook nog ff wat huiswerk maken, en dan vanavond weer lekker filmpje kijken :wink:

Heb trouwens gehoord dat melk de afbraak van slechte stoffen kan versnellen. Enig idee of dit waar is? Of is dit totale lulkoek?

Wat ik nog steeds neit begrijp is dat ik elke avond toch zo enorm lekker slaap :) Heel raar, had dit echt neit verwacht. het lijkt wel alsof ik eindelijk een keer écht moe ben, en niet in slaap space. Helaas nog geen dromen gehad, maar die komen wel weer denk ik. Ga maandag met me therapeut bespreken over meditatie en ontspanningsoefeningen tegen stress en piekeren. Dit kan ook helpen. Alle kleine beetjes die helpen moet ik uitvoeren. Elk piepkleine beetje is goed.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb trouwens gehoord dat melk de afbraak van slechte stoffen kan versnellen. Enig idee of dit waar is? Of is dit totale lulkoek?
Klik om te vergroten...
Geen flauw idee dit is wel wat ik over melk voor je gevonden heb:
http://www.freewebs.com/whitepoison/waa ... 0goed.html
http://www.imtpraktijk.nl/artikelen/nieuwsbrieven/

Bij die onderste link word aangenomen dat melk ontgift en rustgevend werkt.
Lees nieuwsbrief 9..., ik vertel maar wat ik lees op internet.
Weet bijlange niet of het allemaal waar is.

Wat ik nog steeds neit begrijp is dat ik elke avond toch zo enorm lekker slaap :) Heel raar, had dit echt neit verwacht. het lijkt wel alsof ik eindelijk een keer écht moe ben, en niet in slaap space.
Klik om te vergroten...

Ja dat vind ik ook raar, prijs jezelf gelukkig :) !
GRTS
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het kan natuurlijk geen kwaad om melk te drinken, ik bedoel stel dat het niet gezond is, ongezond zal het nooit zijn lijkt me?

Ik ben zelf al heel veel dingen aan het plannen. Ook eet ik een heel stuk gezonder, wat ik van plan ben om vol te houden. Verder heb ik energiedrankjes afgezworen. Enige caffeine die ik binnekrijg is van het kopje koffie 's ochtends (ik kan absoluut niet zonder koffie bij het ontbijt. Wat een heilig lekker gevoel zeg :P) Flink aan de vitaminepillen en gezonde dranken zoals melk dus en sinaasappelsap en morgen eens ff die fitness-kaart kopen. Heb bakken met vrije tijd dus laat ik nou maar eens in plaats van die tijd wegblowen de tijd wegfitnessen. Vaarwel magere tengere Leon, tijd voor wat spierkweek :)

Ook probeer ik altijd bezig te zijn. Wat trouwens lastiger blijkt te zijn dan je zou denken. Kamer bijhouden en was bijhouden is een must nu, maar ik heb nog steeds de cannabis-luiheid. Heb net ff met me broer een film gekeken, hij was net hier, en dit bewijst dus weer dat zonder wiet je ook enorm plezier kan hebben. Ik ben nog maar n aantal dagen gestopt, maar voel nu al veranderingen. Niet alleen psychisch maar ook lichamelijk. Ik ben oppeens veel actiever geworden met huishoudelijke taken en bijvoorbeeld agenda's en planningen bijhouden. Het enige waar ik mee zit is de eenzaamheid. Maar hé, door te gaan blowen verandert daar niks aan. Ik begin bij het hoofdprobleem, en werk langzamerhand alle andere problemen weg. Gaat een hoop tijd kosten. En een hoop wilskracht. Maar elke beetjes helpen.

Ik wil weer een normaal leven leiden. Ik wil weer genieten. Juist dát vooruitzicht maakt het dragelijk. De trek valt reuze mee, als ik maar bezig blijf. Het is op dit moment meer een achtergrond gevoel. je kent het wel, net als bij roken. Geen lichamelijke ontwenning, alleen een zacht achtergrond stemmetje dat zegt:

'Doe niet zo flauw man, geniet ff, rook n jointje, eentje maar daarna stop je'.

Ik vernietig je, thc, je laatste kreten van paniek hebben op mij geen impact. De tijd dat je mij bestuurde is voorbij. Ik zal genieten als ik kijk hoe je je laatste adem uitblaast! Zonder mijn lichaam ben je niks!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vernietig je, thc, je laatste kreten van paniek hebben op mij geen impact. De tijd dat je mij bestuurde is voorbij. Ik zal genieten als ik kijk hoe je je laatste adem uitblaast! Zonder mijn lichaam ben je niks!
Klik om te vergroten...

Das mooi verwoord :grin: :grin:
En idd blijven robotten!!! doen doen doen

Je bent op het goede pad beland heb ik de indruk, veel sterkte!!

grts

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5678910
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."