Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn Wiet Verslaving

Mijn Wiet Verslaving

194 antwoorden
38 weergaven
18-5-2026
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Super! Goed de slaap kunnen vatten?
Gisteren was voor mij de eerste dag (na jaren) dat ik niet heb toegegeven aan me vreetkick.
Weet dat het het onozel klinkt maar heb daar het afgelope jaar(en) wel veel problemen mee, Na me jointje ga ik me ' s nachts vol proppen met de vettigste/ongezondste dingen (echt letterlijk elke nacht), volle bak schranzen. ben in 2 jaar wel fel verdikt, weeg nou al zo'n 80kg dus hoog tijd om de rem erop te zetten! Maar het is echt zo verdomd moeilijk om te laten, hopelijk lukt het straks weer.
Klik om te vergroten...

Naja, om eerlijk te zijn viel ik best snel in slaap. Had verwacht dat k zwetend wakker zou worden. Het is meer de angst om niet te kunnen slapen, maar als je dan eenmaal licht en tis laat en donker en lekker warm in bed valt het best mee. FF nog n film gekeken van te voren, dus ging wel redelijk eigenlijk.

En haha ja kutvreetkicks ook he, zat vaak gehad dat ik in bed lag en nog niks had gegete na t blowen. Dacht letterlijk dat ik dood ging. Ik MOEST iets eten, als ik het had zou ik droge bami eten :P

maja thanks voor je motiverende woorden alweer :)
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zojuist in het ziekenhuis geweest vanwege die harsteken die ik had. Ik werd plotseling ontzettend duizelig, tintelingen in armen en schouders, droge keel, totale paniek enzo... geen hartaanval geweest, me hart klopte rustig door. Toch ff gegaan, bleek niks te zijn. Maar nu heb ik echt zo'n enorme steek in me linkerborst, echt een constante scherpe pijn die niet te onderdrukken valt door paracetamol...

En dan ook nog die mega craving van wiet die ik nu heb. Gister ging goed, nou minder.
Ga maar ff piano spelen om wat stress kwijt te kunnen. Fuck de buren, schijt aan
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Volhouden jonge, weet dat die craving erg is maar probeer je er overheen te zetten.
Kruip optijd je bed in en probeer zo snel mogelijk in dromenland te raken, daar heb je die craving niet :wink: . Morgen bij het opstaan ga je weer trots kunnen zijn op jezelf dat je't kunnen laten hebt.

Als je dat helpt speel piano zoveel je wil dan moeten die buren maar oordopjes aanschaffen.
Heb het ook gemerkt, als je met muziek maken bezig bent vliegt de tijd en zit je in een heerlijke flow. Weet waarom je dit doet en zie jezelf als een overwinnaar, elke dag meer niet geblowd is elke dag meer een overwinnaar.
Ook al herval je terug even dat maakt je nog steeds een winnaar want je blijft constant bezig in je hoofd met stoppen, en lukken zal het je ook. Daar ben ik rotsvast van overtuigd!

grts
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ik terugval ben ik niet meer gestopt. Ben dan nog wel bezig met stoppen in mijn hoofd maar in mijn ogen heb ik dan gefaald, en begin ik weer opnieuw. Tuurlijk, het is heus wel mogelijk dat ik na een uitglijder weer het stoppen oppak, maar toch, ik moet stoppen voor de rest van het leven anders werkt het niet. Ik las in Yorams boek dat stoppen met blowen iets is waar je pas na het stoppen bij realiseert dat het om leven of dood gaat. Hij beschreef de drie stadia waarin iemand afhankelijk raakt aan cannabis. Het ware exact dezelfde als bij mij. Ik zit nu op het punt dat ik het gewoon weet: ik ben verslaafd. En een verslaafde kan nooit meer gebruiken. Als het met alcohol en gokken ook zo is, waarom zou het dan met wiet niet zo zijn? We moeten eens af van die zogenaamde softdrugs stempel. Softdrugs is de grootste en meest misleidende illusie die er is.
Een drug is een drug, punt uit. De een verslavender dan de andere, maar toch, ik heb zovaak alcohol gedronken, maar ik vind het niks. ik hou er totaal niet van. Wiet is echt mijn ding. Mede door mijn persoonlijkheid (ik heb add) is dit echt een uitkomst. Bij me vader lag het anders. Hij vond alcohol geweldig. Maar ik kan me dat dan weer niet voorstellen dat iemand alcoholist wordt.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maar ik kan me dat dan weer niet voorstellen dat iemand alcoholist wordt.
Klik om te vergroten...

Dat kan ik mij ook niet voorstellen.

Wat wel is, ben vroeger ook verslaafd aan de speed geweest.
Ben er helemaal vanaf geraakt, lang na die periode heb ik het nog eens gebruikt.
En toen had ik zeker niet de behoefte om het nogmaals te doen, had er eerder een afkeer van nadien.

Ken ook iemand die al een geruime tijd met wiet is gestopt en een periode erna nog eens besloot een jointje te roken, wel die joint had zo'n impact op'm dat ie het zelfs niet kon om gelijk de dag erna terug een joint te roken. Die blowt nou echt sporadisch, eens om de 3 maanden ofzo. En zo te zien lukt het'm aardig. Dus zo kan het ook hoor maar misschien niet voor iedereen weggelegd. En sowieso moet je eerst zien dat je een lange tijd gestopt raakt.
Die gozer was er een klein jaartje met gestopt en heeft nou geen last meer van een wietverslaving ook al blowt ie sporadisch.

groetjes
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik snap je punt. Ikzelf denk dat jij met je speed, en die jongen met z'n wiet, veel sterker in hun schoenen staan op dit gebied. Ik ben verslavingsgevoelig vanwege mijn add. Maar dan nog, er komt een punt waarop alles ineens kraakhelder is. Een punt waarop je beseft hoe krankzinnig je gedrag is. Hoe nutteloos, en hoe vernietigend het (kan) werken. Omdat deze veranderingen geleidelijk zijn zul je het niet snel merken. Maar door de maanden (bijvoorbeeld) heen kun je pas beseffen wat het met je gedaan heeft.

Zo merkte ik (nog niet eens heel lang geleden) dat ik gewoon zo ontzettend veel ben kwijtgeraakt. Stel dat er een drug bestaat die bij een keer gebruiken hetzelfde effect geeft als een jaar gebruiken. Zou je daarna nog een keer gebruiken? Lijkt me niet. Juist daarom is het zo'n gemeen spul (ook andere drugs, maar ik dwaal af) Niet alleen lichamelijk ga je achteruit, maar ook psychisch. In principe heeft elke drug na één keer al schadelijke gevolgen voor je lichaam, maar deze schade is zo nihil dat het vrijwel onmeetbaar is. De lichamelijke gevolgen moet je eigenlijk niet eens aan denken. Dit is pas écht een probleem als je écht aan het naar binnen schuiven bent en echt problematisch aan het gebruike bent
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zo, dag drie is aangebroken. De trek valt reuze mee. Hij is enorm heftig van 20.00 tot ongeveer 0.00 uur, waar ik op me kamer zit, verveling, niks te doen, ga elke gedachte uitbundig bestuderen. Ga vanavond proberen eens nuchter te chillen met n vriend. Ik moet ergens beginnen.

De cravings zijn niet het echte probleem. Het is de eenzaamheid, en de verveling die het mij zo moeilijk maken. Ik ga als ik thuis ben me kamer grondig opruimen en schoonmaken, dan ff huiswerk maken, en om n uur of 4 de stad in om wat kleren te kopen. Heb express geen contant geld in me portomonee, aangezien dat het makkelijk maakt 'ff een vijfje te halen'. Gister bij de coop gedacht van oh laat ik voor de zekerheid pinnen, dan kan ik als het niet te houden wordt toch nog ff snel halen. Niet gedaan, goeie keuze.

Men, wat sliep ik gister heerlijk! Was echt moe om half 12, ik ging liggen en bam. Sliep als n roosje! Werd wakker zonder brakke kop. Eindelijk. Het is dus wel mogelijk :P

Ik heb geleerd uit ervaring dat ik na 2 weken ga denken: oh, ik voel me prima, geen last van iets, dus waarom niet ff space? Punt is, dat moet ik juist NIET doen. Allen carr zegt et ook, een gestopte denkt na het stoppen dat het toch makkelijk is, en weer kan beginnen. Grootste fout ooit, kwou er niet aan geloven maar geleidelijk aan viel ik weer in me ouwe patroon, zelfs meer dan me oude patroon. Ik wachtte niet eens meer tot na het eten, maar begon gelijk bij thuiskomst als als een bezetene de ene joint na de andere naar binnen te lurken. Stoned als n garnaal aan tafel zitten, proberen normaal te doen
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
De cravings zijn niet het echte probleem. Het is de eenzaamheid, en de verveling die het mij zo moeilijk maken.
Klik om te vergroten...
Merk je nou ook niet als je niet meer blowt dat je pakken socialer word, heb dit al ondervonden nou ik de wiet al tijdens de dag laat. Veel meer zin in initiatief en sociaal contact, nou kom ik weer elke dag ergens.

Men, wat sliep ik gister heerlijk! Was echt moe om half 12, ik ging liggen en bam. Sliep als n roosje! Werd wakker zonder brakke kop. Eindelijk. Het is dus wel mogelijk :P
Klik om te vergroten...
Wow daar verschiet ik van, zonder wiet kan ik echt de slaap zo goed als niet vatten.
Mooi dat dit probleem dan ook weer van de baan is voor je!
Probeer uit je isolement te raken, ga bij de jeugdvereniging ofzo.
Of zoek via internet mensen met de zelfde interesse (piano,...), dan is de stap al snel gezet om een keertje af te spreken.

Nog veel succes en sterkte verder, positivisme aan jou!
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Thanks man, komt goed.

Ja, ik weet niet hoe het kan maar ik sliep gister zo heerlijk, had echt het gevoel dat ik gewoon 'natuurlijk' moe was zegmaar. Bij die vorige stopperiode van mij had ik wel vaak last. En dan echt zweten, draaien, piekeren, wekker aftellen 2.00-3.00-4.00. Kom je op school en krijg je meteen gezeik. Ja sorry maar dan slaan er wat stoppen door bij mij.

De motivatie om te ondernemen zit er nog niet echt in. Ze zeggen dat het geen lichamelijke afkick heeft, maar dat is gelul... Heb barstende koppijn, overal stijf heel kut. En wat ik nog het vervelendste vind is dat ik voel dat ik zegmaar ehm... hoe leg je dat uit, een beetje op de normale wereld terugkom. Af en toe heb ik van die scheuten dat ik denk wow, wat is dit? Licht in me hoofd, en plotseling veel meer waarnemen, ook vooral in je ooghoeken (blikveld iets breder). Ik ga nu gewoon paar dagen uitzitten, daarna ff kijken wat ik allemaal kan ondernemen.

Maar eerst robotten :)
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
De motivatie om te ondernemen zit er nog niet echt in. Ze zeggen dat het geen lichamelijke afkick heeft, maar dat is gelul... Heb barstende koppijn, overal stijf heel kut.
Klik om te vergroten...
Daar heb ik nou nog geen last van gehad toen ik een weekje niet gerookt heb, wel een super energetisch/springerig gevoel lijkt wel of een lijntje speed gesnoven heb, ook overmatig zweten en toch koude rillingen hebben, constant willen bezig zijn, te snel in de aanval gaan tegen iemand of reactie geven.


Ik ga nu gewoon paar dagen uitzitten, daarna ff kijken wat ik allemaal kan ondernemen.
Klik om te vergroten...
Dat ondernemen en sociaal gedrag komt vanzelf wel weer na een tijdje niet blowen.
Op sociaal punt ga je toch echt een verandering moeten maken hoor, je moet omringt zijn met leuke mensen waar je mee kan grappen en dingen kan doen. Dan ga jij je gelijk beter in je vel voelen...

grts
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nee precies, daar heb je gelijk in. Ik heb geen sociale contacten OMDAT ik blowde, dus moet ik eerst stoppen voordat ik weer sociale contacten krijg. Dat is heel kut, en ga deze weke hopelijk niet te depri worden. Maar komt wel goed.

Als het eenmaal zover is (is moeilijk in te schatten, maar denk dat ik na een maand of 2 al wel goed op weg ben) kan ik waarschijnlijk niet beseffen waarom ik dit al die tijd gedaan heb. Dan weet ik dat het zo echt niet langer door kon gaan, en krijg ik de rest van me leven veel meer zekerheid. Ik heb immers een verslaving overwonnen dan. En zoiets verandert niet meer.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#12
FOCK DIE KLOOTZAK! Bel hem op, zegt dat ie toch liever wil gaan smoken. Ik zeg nee we waren gestopt, hij ah man maakt nie uit gaan wel andere keer chillen. (zegt ie elke keer)

Laatste vriend zojuist weg, fock hem gewoon! Man wat heb ik zin om te blowen weer, godverdomme die trek was bijna weg ik had zin in n chille avond maar hij verkankert et weer!

We zullen eens zien wie hier het laatste lacht... Triest rotventje
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Andere blow-maat biecht op dat hij eigenlijk niet meer wilt chillen met mij, waarom wilt ie niet zeggen. Hij voelt zich nu nog groot. Wacht maar... Hij weet niet waartoe ik in staat ben op dit moment. Hij weet niet dat ik misschien ietwat uit me slof kan schieten als ie niet oppast. Zo ben ik normaal niet, maar hij moet echt oppassen ik wil hem niet wat aandoe...
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vraag me toch zo af, hoe heeft het in godsnaam zo ver kunnen komen? Hoe heeft het zo kunnen gebeuren dat ik ermee door ging, en elke keer zei ik stop wel n keer, totdat ik er achter kwam dat het echt niet meer ging. En nu zit ik in deze shit. Ik voel me ziek, misselijk, hoofdpijn, verveling is wat minder aangezien ik aan het robotten ben als n malle (kamer opruimen, administratie doen, serie aant downloade voor vanavond, bakje chips erbij) vanavond gaat wel goedkomen.

Het feit dat mijn 2 vrienden, blowmaten of niet, ik kende ze al voor het blowen, mij zo laten vallen. Ik ben al ontzettend boos, ik voel al bij alles een blinde vlek, maar dat ze dit flikken... Dit was precies wat er fout ging vorige keer. Na 2 weken wou ik wel eens wat 'doen'. Maar het enige wat ik wist om te doen was blowen.

Achja, ze kunnen de tering krijgen ik bel ze niet meer. Nooit meer. Het zijn verwende klootzakken, vooral eentje. Opscheppen met ze dure kleding en dure ipad, terwijl hij goddomme weet hoe ik er financieel thuis voor sta! Hij is een verwend achterbaks mannetje, dat liegt en bedriegt. Hij zou een tijdje geleden langkomen om ff te bespreken wat we gaan ondernemen ivm het stoppen. 3 weken gewacht, bel ik em dan zegt ie ja ik was ff met collega chillen.

Hele dikke vinger kan ie krijgen :wink: Jij gaat niet stoppen mannetje, blow maar lekker verder met die collega van je, en die coke die je snuift ééns in de week. (laat me niet lachen man)

Hij heeft ook n keer xtc gedaan, en zit mij doodleuk te vertellen hoe hij het gaat inplannen: volgende week eentje, 2 weken daarna nog n keer haha ja ik geloof et. Wil ik em helpen door hem tips te geven van je moet uitkijken, dit wil je niet erbij hebben, wacht er zeker 3 maanden ofso mee, maar nee dan ben ik n bemoeial en een betweter.

Van je vrienden moet je et hebben he? :P
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ze zijn jou vriendschap niet waard man!
Als vriendschap om wiet moet draaien ben je ze beter kwijt dan rijk.

Probeer je wel wat in toom te houden :wink: , blijf er kalm onder en weet waarmee je bezig bent, jij hebt het verstand en het karakter om te stoppen daar heb jij je 'wietvriendjes' niet bij nodig integendeel zelfs.

Probeer ook eens een wierook stokje aan te steken en relaxte muziek, krijg je ook al gelijk een relaxtere staat van zijn. Doe je ogen dicht, geniet van de geur en de muziek en denk aan de positieve dingen des levens, of probeer juist aan helemaal niets te denken ( consentreer je op je ademhaling).

Morgen is er weer een dag verder dat je clean bent!
En je kan wss morgenochten er anders tegenaan kijken als vandaag.

grts
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vanavond ging perfect. Heb me kamer piekfijn opgeruimd, me adminstratie gedaan, zoals loonstrookjes en rekeningen, en heb wat snacks gehaald voor vanavond. Wat series gedownload en even wat ademhalingsoefeningen gedaan. Voel me prima op dit moment.

Morgen is het weer een ander verhaal. Moet morgen weer robotten. Misschien ff wat huiswerk maken? Ik leef nu van dag tot dag. Helaas is het moeilijk voor te stellen dat het echt beter gaat worden omdat het zo'n geleidelijk proces is. En dan is er natuurlijk de eenzaamheid. Maarja, eerst moet de verslaving overwonnen worden. Hoe langer ik stop, hoe meer ik ga ondernemen, hoe meer levenslust ik krijg. De suicidale gedachtes die ik lange tijd had en de gedachtes om mensen iets aan te doen, wraak te nemen is op dit moment weg ge-ebt.

Ik vind het moeilijk. Het is lastig om zo bezig te blijven. Ik moet er veel moeite voor doen, maar zoals ik afgelope paar dagen bezig ben geweest moet het goedkomen. Robotten, wat een geniale tip van Yoram.

Ik zie het helemaal goed komen. Ik wil weer leven. Een normaal leven leiden. Ik wil niet meer met suicidale gedachtes rondlopen en met ideeen om daarbij ook andere mee de dood in te sleuren.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
De suicidale gedachtes die ik lange tijd had en de gedachtes om mensen iets aan te doen, wraak te nemen is op dit moment weg ge-ebt.
Klik om te vergroten...

Das al een pak van me hart!
Zulke negatieve gedachten mogen geen deel uitmaken van je leven.
Ben al blij dat het op dat gebied al beter met je gaat :)

groetjes
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Precies, ben ik ook blij om. Vandaag moest ik werken en had nergens last van, maar nu ik thuis ben steekt de craving weer de kop op. Gelukkig heb ik de skills om ermee om te gaan. Ben ook al flink gezond aan het eten gegaan, en ga maandag een fitness kaart kopen bij een fitnesscentrum in de buurt. Vanavond dus weer ff robotten, me kamer is piekfijn opgeruimd dus dat is al wat stressverlagend enzo. Ook nog ff wat huiswerk maken, en dan vanavond weer lekker filmpje kijken :wink:

Heb trouwens gehoord dat melk de afbraak van slechte stoffen kan versnellen. Enig idee of dit waar is? Of is dit totale lulkoek?

Wat ik nog steeds neit begrijp is dat ik elke avond toch zo enorm lekker slaap :) Heel raar, had dit echt neit verwacht. het lijkt wel alsof ik eindelijk een keer écht moe ben, en niet in slaap space. Helaas nog geen dromen gehad, maar die komen wel weer denk ik. Ga maandag met me therapeut bespreken over meditatie en ontspanningsoefeningen tegen stress en piekeren. Dit kan ook helpen. Alle kleine beetjes die helpen moet ik uitvoeren. Elk piepkleine beetje is goed.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Groene thee? Je hebt het wel vaak over die groene thee he mandragora? Haha, jammer dat ik thee zo'n beetje het smerigste vind wat er te drinken valt. Maargoed...

Je hebt opzich wel gelijk met die energie, ben nu ongeveer 2 volle dagen gestopt, en wil niet zeggen dat ik barst van de energie, maar hij begint terug te komen. (ja en roken ook gestopt, zelfde moment) Ik heb net alle was uit het huis gewassen, gedroogd, gestreken, en gesorteerd.

Damn, dat is lang geleden. Eerst was het altijd wassen, drogen, klaar. Hing daar dan een paar weken te drogen op m'n droogrek, geen zin om te strijken of te sorteren.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#20
Groene thee? Je hebt het wel vaak over die groene thee he mandragora? Haha, jammer dat ik thee zo'n beetje het smerigste vind wat er te drinken valt. Maargoed...
Klik om te vergroten...

Idd ik spreek veel over groene thee omdat het zo'n heilzaam effect heeft wil ik het iedereen aanraden, voor mij is het alvast een wondermiddel!

Er zijn -tallen van verschillende smaken in groene thee aan jou om te ontdekken welke je wel aanspreekt dan.

Grts!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."