Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Pfffff...nou daar ben ik dan weer...bijna een half jaar na het posten van mijn bericht..... Vind het nog steeds erg lastig, en ben nu voor de zoveelste keer mijn laatste joint aan het roken..wetende dat ik morgen weer moet gaan werken, weer fucked up ga opstaan maar ja....moest en zou perse een 5je halen omdat ik lekker met mijn jointje de kampioenswedstrijd wou kijken..pfffff het slaat helemaal nergens op en begin mezelf erom te haten! Ga begin volgende maand een weekje op vakantie, maar wil dan al zwaar geminderd zijn zodat ik op zijn minst een beetje kan genieten en niet de eerste 2 dagen super sjaggo ben...wou sowieso al zwaar geminderd zijn na oud en nieuw maar ja..dan is het ineens weer mei en bedenk je dat je weer bijna halverwege het jaar bent en geen moer van je voornemens hebt uitgevoerd door jawel, mijn grote vriend de joint.... Het ergste is dat ik weet dat het zoveel dingen voor me zou oplossen en mijn kijk op het leven zoveel zou kunnen veranderen..maar ben tegelijkertijd ook zo bang voor de nare shit die naar boven zal komen..voel me zo kut over mezelf....krijg het maar niet voor elkaar....vet gaan sporten ipv vet gaan zitten blowen..het zit er gewoon zo in....verslaving is gewoon fokking lastig...pfff respect voor de mensen die het hebben overwonnen...echt waar! Dus ik ga hier gewoon een dagboekje maken, hoop ik op reacties, want hier zijn er mensen die snappen wat je doorgaat trying to kill that habit... en eerlijk zijn als ik weer terugval (dat hield me vorige keer natuurlijk weer tegen om terug te komen) neem ik me heilig voor om morgen weer te gaan werken, niet dat ik me ziek had gemeld voor/door (excessief) blowen maar omdat ik last heb van mijn rug en omdat het niet lekker loopt op mijn werk (organisatorische problemen, grafsfeer etc) en ik moeite heb om mijn emoties te scheiden van de inhoud in duscussies die ik heb/krijg en blabla, niet interessant, ik dwaal af..maar het zit me dwars vandaar!Had vorige week een aanvaring/uitbarsting en dat was uitgesproken en ik had vrijgenomen vrijdag zodat ik long weekend had (kdag vrij natuurlijk) maar toen schoot het weer in mijn rug en ben dus thuis gebleven..en had me wederom voorgenomen om te nokken met die joint en deze vrije dagen gebruiken om te kunnen slapen en te resetten maar niets van gekomen natuurlijk....vandaag weer niet maar MOET van mezelf morgen gaan werken, en MOET mezelf gaan inschrijven op die sportschool wat ik al veels te lang voor me uitschuif en niet doe en uiteraard NIET naar de coffeeshop gaan en morgen na het sporten lekker gaan slapen om vrijdag fris en fruitig op werk aan te komen...maar dan is het weekend en dan?! Ow ow ow ik zit nu alweer allemaal dingen te bedenken waardoor ik vh weekend wel weer mag en het zal tegenkomen of waar het normaal is of zelfs wel van me verwacht word dat ik wiet bij me heb op een verjaardag en bij de voorbereidingen daarvan en vind ik het zelfs wel lekker om te doen voor ik dr ga helpen enzo...ach ja niet teveel in 1 keer...eerst morgen de beloftes aan mezelf waarmaken! Maar goed, de mensen die vorig jaar reageerde, hoe zit het met jullie? En zijn er misschien nieuwe mensen die zich herkennen in mijn verhaal en ook willen stoppen? Ik lees jullie graag!"
"De laatste tijd gaat het weer bergafwaarts. Ik lieg tegen iedereen, zelfs tegen de therapeut. Ik lieg tegen me moeder, tegen me vrienden en tegen mezelf. Alles ging zo goed, maar nu voel ik mezelf echt ongezonder worden. Ik voel mezelf magerder worden. Alsof iets me van binnen opvreet. Ik voel gewoon dat ik minder conditie heb. Ik heb zowat de hele dag hoofdpijn. M'n hoofd zit zo godverdommde vol met shit, en stress, en geldzorgen, en pijn, en al die shit. Ik blijf excuusjes verzinnen om ermee door te gaan. Elke keer weer vind ik ze terecht. Wanneer komt nou eindelijk 'de openbaring?' Klik om te vergroten... Hey! Ik lees net jouw topic na het plaatsen van een post in mijn oude topic.. Ik herken een hoop en ga proberen om te stoppen vanaf morgen..rook nu mijn laatste joint en ben er helemaal klaar mee..helemaal na het lezen van jouw topic want ik heb het nooit echt goed geprobeerd of zo lang weten vol te houden...ik ken pas een hoop smoezen! Die openbaring wacht ik ook al heel erg lang op..en ben ergens een beetje bang dat ik die openbaring wel weet maar het gewoon tegenhoud Hey maar minder man, dat het weer ff kut gaat..let's help eachother!"
"Hoi Ik ben een vrouw van 28 jaar en ben tot de conclusie gekomen dat stoppen met blowen wel heel erg lastig voor me is. Ik heb er erg veel moeite mee en ben dan ook echt verslaafd...het is zo in mn hele leven verweven dat ik serieus niet weet wat ik anders moet doen, of dingen moet doen zonder blowen.... Ikke..pff ben eigenlijk een beetje op zoek naar lotgenoten..ervaringsdeskundigen...whatever! Ik WEET dat ik het misbruik en dat het té ver gaat...maar DOE het vervolgens NIET.... WTF!"
"Svali zei: Dat is wel zo'n beetje het lastige aan een verslaving, we weten allemaal dat het niet goed is maar we doen het toch. En dat is oom wat het wel lekker maakt... als het niet mag, ga je het juist doen. Ik blow zelf ook al 19 jaar en het is ook in mijn leven verweven, al is het voor mij niet zo belangrijk als alcohol. Maar goed, hoe vaak blow je en hoeveel? Klik om te vergroten... Had ik een heel relaas getikt...gaat mijn laptop kuren vertonen....! Maar om je vragen te beantwoorden... Voor het eerste geblowed op mijn 13e...vanaf 15e 'fulltime'ah blowen Rook elke dag, ma-do gemiddeld 2-3 jointjes per dag en in het weekend 5-7 per dag..."
"Tufnut zei: LadyM zei: Ik WEET dat ik het misbruik en dat het té ver gaat...maar DOE het vervolgens NIET.... WTF! Klik om te vergroten... Tja, je weet het wel, maar je doet het niet. Wordt dus tijd om het wel te gaan doen. natuurlijk is dat even lastig (vooral de eerste dag). Ik weet dat uit eigen ervaring. Maar ik weet ook dat je jezelf voor de gek houd met dat je het niet kan, dat het zo verweven is in je leven. Alles wat je doet met blow kun je ook zonder doen. Je moet hier alleen wel echt voor kiezen. Als je echt wil dan kan je het. iedere keeer dat je denkt te willen blowen is dta de verslaving die je probeert te verleiden het te gaan doen. Jij zal iedere keer moeten bedenken dat jij niet je verslaving bent en dat jij een eigen keuze hebt (gemaakt). En dan is het een kwestie van niet doen. Eenmaal echt die stap gezet zul je zien dat het reuze meevalt. Ga dan juist dingen doen die je anders met blow zou doen. Zo blowde ik altijd mega veel onder xtc en in mindere mate onder speed. Ik ben expres een keer speed en daarna xtc zonder gaan gebruiken. Ook ben ik zonder blowen in mijn shop gaan zitten en dat soort dingen. Omdat ik geen stopper ben (ik wil het genot af en toe kunnen blijven voelen), maar wel van mijn verslaving af wilde ben ik na een tijdje ook heelbewust weer begonnen. Ik rook sindsdien puur en heb me in het begin expres gehouden aan een stelregel van 1x in de twee weken. Later kon ik dit loslaten en nu kan ik een week dagelijks in de avond een pijpje roken, maar ook weer een week niet. Het blijft oppassen, maar ik ben wel van mening niet meer verslaafd te zijn. Het komt er dus op neer dat je gewoon moet stoppen. Niet zielig gaan doen dat het zo moeilijk is. Je legt daarmee alleen maar meer verslaving aan jezelf op. je wilt ervan af of niet. Succes! Klik om te vergroten... Inderdaad....! Pfff.....thanks! Ik moet het ook wel écht kunnen!"
"Tufnut zei: Uiteindelijk wel. Hoewel ik nog steeds achter mijn post sta bedacht ik me wel dat je wel iets kunt willen, maar dat het dan toch soms niet lukt. Ik zou best iedere dag willen hardlopen. Ik wil alleen nog liever zelf bepalen wat ik wanneer doen en daardoor wordt hardlopen vaak uitgesteld. Met blowen kan dat ook zo zijn. Je wilt wel stoppen, maar je wilt misschien ook graag te suf zijn om aan bepaalde problemen te denken. Dit zal vaak onbewust zo zijn. het is dus ook wel zaak om goed naar jezelf te kijken en heel eerlijk te zijn over de reden waarom je zoveel blowt. Zodra je dat helder hebt, kun je andere strategien bedenken en wordt het een stuk makkelijke om te stoppen. Klik om te vergroten... Ook so true..... Tufnut..je slaat wel koppen met spijkers zeg! Laatste keer dat ik niet kon blowen, na een heftige gebeurtenis, zat in het buitenland en kon echt niet, was gewoon niet aanwezig, heb ik echt heftige nachtmerries gehad...ben heel erg bang voor wat er komen gaat, heb een hoop shit sober te verwerken. Ik ben het in mijn hoofd stiekem alweer aan het verzetten terwijl ik dinsdag a.s. een afspraak heb bij een kliniek, verslavingszorg...in mijn eentje trek ik het gewoon erg slecht...of ben ik gewoon te zwak..want wil ik het nou wel echt?! Helemaal stoppen lijkt mij niet realistisch maar het zo misbruiken en/of geestelijk afhankelijk (willen?) zijn breekt mij gewoon op! Moet ook aan mezelf werken en dingen onder ogen komen...en als ik deze verslaving/afhankelijkheid kan beaten ben ik al voor 2/3 op weg! Neemt niet weg dat het nog steeds erg lastig is...voer toch wel vaak de struisvogel-politiek uit op momenten dat ik sterk zou moeten zijn en NIET zou moeten toegeven..*zucht* Vallen en opstaan........"