Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn Wiet Verslaving

Mijn Wiet Verslaving

194 antwoorden
44 weergaven
18-5-2026
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#1
'' ill kill you in your sleep. Spammers deserve death in the worst possible way''
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je zal misschien gemerkt hebben dat bepaalde problemen overduidelijk zijn veroorzaakt door het blowen. Waarom zou je stoppen als je geen problemen hebt?
Klik om te vergroten...

Het probleem hier is: als ik in de dag blow word ik veel te gedemotiveerd om nog iets te ondernemen, daarom blow ik nou in de dag al niets meer en moet zeggen dat het goed lukt.
's nachts rook ik 1 klein jointje om tv te kijken/muziek te beluisteren of te maken, dit word knap lastig om die gewoonte eruit te krijgen gaat veel moeilijker worden dan wiet tijdens de dag te laten.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#3
OK, dus als ik het goed begrijp:

Het probleem dat je ondervindt bij het blowen is het feit dat je in de ochtend en de middag niet goed kan functioneren, en je gedemotiveerd bent. Daarom blow je nu alleen 's avonds waardoor je 's avonds toch nog ff iets kan ondernemen.

Ik snap je wel, dat is het niet. Maar als je dus weet dat je door blowen gedemotiveerd raakt, dan is helemaal stoppen toch veel beter? Dan kan je dus de hele dag die dingen doen die je leuk vind. Dan kan je ook smiddags muziek maken/luisteren, belangrijke dingen regelen etc.

voor de mensen die het nodig vinden om me een triest pappa-figuur te noemen: niet mijn bedoeling. Ik reageer gewoon op de reactie, zeg wat ik ervan denk, thats it.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
OK, dus als ik het goed begrijp:

Het probleem dat je ondervindt bij het blowen is het feit dat je in de ochtend en de middag niet goed kan functioneren, en je gedemotiveerd bent. Daarom blow je nu alleen 's avonds waardoor je 's avonds toch nog ff iets kan ondernemen.
Klik om te vergroten...

Nee je begrijpt het verkeerd,ik blow juist alleen 's nachts omdat ik dan niets ondernemen moet.
muziek maken/beluisteren, tv, etc... zie ik niet als iets ondernemen.

Ik snap je wel, dat is het niet. Maar als je dus weet dat je door blowen gedemotiveerd raakt, dan is helemaal stoppen toch veel beter? Dan kan je dus de hele dag die dingen doen die je leuk vind. Dan kan je ook smiddags muziek maken/luisteren, belangrijke dingen regelen etc.
Klik om te vergroten...

Aaah nee juist niet, met muziek bezig zijn etc is veel leuker en interessanter als ik geblowd heb.
In nuchtere staat doe ik dat niet gauw.
Helemaal stoppen doe ik niet, vind zelf dat wiet ook zo z'n voordelen heeft.

Met iets ondernemen bedoel ik, het huis uitkomen, dingen doen met vrienden, werk, hulp,...
Vroeger deed ik dat allemaal als ik onder invloed was van wiet en nooit problemen mee gehad, de laatste tijd is er veel nodig om me in actie te zien als ik geblowd heb :)

Ik reageer gewoon op de reactie, zeg wat ik ervan denk, thats it.
Klik om te vergroten...
Das de bedoeling van dit forum he :wink: , en ik zie je helemaal niet als een triest pappa-figuur.
In veel van je berichten zit zeker een punt van waarheid in..., grts
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ok, je komt op mij over als een slimme kerel die in elk geval weet wat er aan de hand is. Je probeert nu dus alleen te blowen als je al je dag bestedingen hebt gedaan. Stel je voor dat je in de avond nog iets moet doen, iets belangrijks, dan neem ik aan dat je ook niet blowt dan die avond.

Dat is in elk geval een hele goeie instelling. Zoiezo overdag blowen afkappen, en dan alleen nog 's avonds mits je geen verplichtingen hebt.

Zoiets wou ik dus ook proberen. Het probleem bij mij is, dat ik gewoon geen regelmaat kan krijgen. Als ik alleen savonds wil blowen, gaat dat n week goed. Maar daarna blow ik 1 keer overdag, omdat ik bijvoorbeeld vrij heb, en dan is het patroon er weer ingesleten.

Vandaag zoveelste stoppoging ondernemen. Me beste vriend is ook gestopt nu, definitief, en we gaan voortaan alleen nuchter chillen. Geen 300procent veiligheid, dus yoram stein zal het wel niet goedvinden als zogenaamde 'stop-coach', maar ik moet toch iets?

Ik kan toch niet wachten tot het overgaat? Hoe maak ik nieuwe vrienden, zorg ik dat ik zelfverzekerder wordt, en zorg ik dat mijn nieuwe leven zodanig bij me past dat ik niet meer wíl blowen?

Stoppen is niks aan. Easy as pie! Het zijn alleen de achterliggende problemen waar ik mee zit. Zonder die op te lossen, zal stoppen voor mij zwaar en zwaar moeilijk worden. Maar het dilemma is nou juist dat door te blowen, de problemen alleen erger worden. Het is een paradox waar ik niet uit kom. Ik voel me gefrustreerd, en zo ontzettend klote. Ik kan niks meer, wil niks meer, wil alleen maar wachten tot het overgaat. Ik lieg tegen iedereen. Me moeder, me broer, school, werk, ik stel dingen uit, en ik lieg zelfs tegen me therapeut. Ik kijk elke avond in de spiegel en zie mezelf weer met rode ogen, apenstoned. Ik wordt niet meer moe, ik blow mezelf in slaap. Zodra ik thuiskom begint het. De ene na de andere. En ik ga ermee door.

Ik voel me letterlijk opgevreten worden van binnen. Wordt magerder en me gezicht hangt elke dag weer ietsjes omlaag.

Dit is geen leven...
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ok, je komt op mij over als een slimme kerel die in elk geval weet wat er aan de hand is. Je probeert nu dus alleen te blowen als je al je dag bestedingen hebt gedaan. Stel je voor dat je in de avond nog iets moet doen, iets belangrijks, dan neem ik aan dat je ook niet blowt dan die avond.
Klik om te vergroten...

Presies ja, zelfs wanneer we in het weekend naar een feestje gaan rook ik die dag geen wiet omdat ik anders toch al weet hoe het eindigd, vrienden losgaan op het feestje en ik chillgaan thuis op de bank :) .

Op sommige feestjes blow ik wel terplekke maar dat geeft een heel ander gevoel als dan je op voorhand (thuis) al geblowd hebt dan heb ik de zin/motivatie niet meer om naar een feestje te gaan wat vroeger wel geheel anders was.

Je moet gewoon dingen zoeken die je bezighouden tijdens de dag, dan smaakt dat ene jointje 's nachts veel beter en kun je't ook blijven volhouden, was het ook moe om tijdens de dag als een slome luiaard rond te zwalpen met gebrek aan initiatief. Ik ervaar er alvast veel voordelen van...

grts
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Idd ja :grin: , was dat maar mogelijk haha.

Tegen straks is alle spam terug weg hoor.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ga bergafwaarts de laatste maand vanwege mijn verslaving. Heb heel sterk de behoefte om eruit te stappen. Alles achter me te laten. Ik voel zovaak een enorme woede. Waarom? Ik begin goddomme een emo te worden. Maar ik heb helemaal niks meer! Ik voel me gewoon zo leeg, gewoon emotieloos. Waar moet ik beginnen? Ik weet het echt even niet meer.

Ik zie het nut van het leven gewoon niet meer. Ik ben misschien jong, en misschien zeg je dan ah man, je hebt nog zoveel tijd, en zoveel te doen, maar ik voel me dood. Het lijkt alsof ik in een plastic nepwereld leef, alsof ik opgesloten zit in me eigen hoofd.

Ik pleeg geen zelfmoord, ik ga geen gekke dingen doen, het punt is alleen... Ik wil weer leven. Ik wil goddomme weer emoties hebben!


Tijd om op te biechten tegen iedereen. Dit kan zo niet langer, van mijn part naar n kliniek, i don't care...
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja het zit wel diep bij jou lees ik zo.

Probeer 'nieuwe' leuke hobby's te zoeken en zoek vrienden bij die niet blowen.
Wat hier ook helpt zijn lange natuurwandelingen doen, stippel een route uit in een mooi bosrijk gebied neem wat eten en drinken mee, tijdens die (8u durende wandeling...ik zeg maar iets maar zorg wel dat je een flinke tocht doet) zal je tijdens je wandeling een anti-depressief gevoel krijgen en heb je tijd om problemen helemaal te analyseren en met een heldere geest op te lossen..., ook na zo'n lange tocht zal je't heilzaam effect van die wandeling ervaren.

Als je dan toch nog wiet rookt, probeer dan eens van belachelijk weinig wiet in je jointje te doen. Als die op is zal je ook een voldaan gevoel hebben (bij mij toch althans).

Hopelijk heb je iets aan dit advies...en doe je'r iets mee.

Wat bedoel je met niets meer hebben?

Zelfs al ben je alleen op de wereld dan heb je nog 'alles', je leeft, bent 'gezond', de hele wereld ligt klaar om te ontdekken, je hebt zintuigen die je mooie/lekkere dingen kan laten ervaren.
Iedereen heeft wel eens een dipje in z'n leven, ook dit is leerrijk.
Alles komt wel goed! grts
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dankjewel voor de tips. Ik zit inderdaad heel diep in de put, althans zo voelt het.

Wat betreft het feit dat ik zei 'ik heb niks meer', ik snap wat je zegt. Je moet je voorstellen dat ik 0 vrienden heb, mijn zelfvertrouwen COMPLEET naar de maan is, en ik een grote dagelijkse routine heb zonder enige vorm van afleiding. Alles is hetzelfde, altijd. Ik keer in mezelf, ik word een beetje mensenschuw zegmaar. Ik had nog een vriend, die ook blowde, maar als ik voorstel om een keertje niet te blowen en een nuchtere chillavond te houden, wordt dit direct door hem afgeblazen. Ik heb gewoon 0 sociale contacten.

Het feit dat ik zo in mezelf gekeerd ben maakt het lastig om de eerste stap te maken. Ik weet ook wel dat afleiding, hobby's zoeken, wandelingen maken, bezig zijn etc allemaal helpen, maar die eerste stap lijkt zo onmogelijk ver weg...

Ik ben de laatste tijd ook zo ontzettend onverschillig geworden. Niets intresseert me meer. Ik stel alles uit, en lach het weg. Het komt wel goed denk ik. Ik moet eens een groot plan maken, over alles nadenken, 300 procent veiligheid kunnen creeeren, en de definitieve stopdatum pakken.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het feit dat ik zo in mezelf gekeerd ben maakt het lastig om de eerste stap te maken. Ik weet ook wel dat afleiding, hobby's zoeken, wandelingen maken, bezig zijn etc allemaal helpen, maar die eerste stap lijkt zo onmogelijk ver weg...
Klik om te vergroten...

Je mag niet nadenken over die stap, je moet het gewoon doen doen doen.
Eindeloos gaan nadenken of je nou toch al dan niet gaat wandelen werkt niet, tegen die tijd heb je allang je jas aangedaan en ben je al op pad, daar is het toch geen probleem als je wat in jezelf gekeerd bent je komt er haast toch niemand tegen.
Gewoon niet nadenken, doe iets onverwachts..., stap de trein op of in je auto en ga een dagje naar de ardennen of weet ik veel waar.

Al lijkt het voor je eraan begint niet leuk, ik verzeker je eenmaal je weg bent word het leuk.
Probeer die routine te doorbreken door zulke acties.

Ben je een dierenliefhebber? Probeer te praten met je ouders om een hondje aan te schaffen...kan je die gelijk meenemen op pad. Al is het wel een verkeerde reden om een hond aan te schaffen om je depressie te verhelpen, maar als je een hart voor honden hebt kan dat beest je helpen die sleur/routine te doorbreken...en kan jij je volle aandacht op je hond richten.
Al ga je dan niet voor jezelf wandelen dan zal je't voor je hond doen.

grts
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik probeer wat ik kan. Hond is geen optie, om verschillende redenen. Achja, ik moet dit zelf doen. Het is zo pijnlijk als je erachterkomt wat een plantje met je geest kan doen, hoe het je levenslust totaal kan vernietigen.

Wat wou ik graag n kat zijn :P Die heeft niet eens weet wat voor een ellende zich bij ons voordoet.
Hongersnood, oorlog, verdriet, verslavingen etc.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#13
vervelend man om te horen dat het niet lekker gaat. Ik weet dat het moeilijk is om de eerste stappen richting verbetering te zetten, omdat je dan pas echt voelt wat voor invloed cannabis op je leven heeft.

Maar zoals ik je al heb bericht, mij heeft het mediteren ongelooflijk geholpen. Het is de eerste stap naar een soort rust, veiligheid. Je kunt het altijd doen, waar je ook woont.

1. Probeer eens, als je nuchter bent, op de grond te gaan liggen (niet op bed). Ga liggen met je armen naast je, en ontspan je. Concentreer je op je ademhaling, of de lucht die bij elke ademhaling door je neusgaten stroomt. Probeer enkel hier op te letten.

2. Na een tijdje concentratie mag je toegeven aan gedachten, maar laat ze je niet beklemmen. Probeer te drijven op de zee aan gedachten, jij bent de toeschouwer, je kijkt hoe alle gedachten voorbij komen zonder ze te beoordelen. Probeer nare gedachten niet weg te duwen, maar accepteer ze als natuurlijke processen en aanschouw ze.

Dit kan echt ontzettend helpen, ik ben zo blij dat ik dit ontdekt heb! geeft het ook een kans :)

succes!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Idd zoals hierboven vermeld is meditatie ook wel een goeie, maak er zelf ook gebruik van.
Je bent nog maar 18, je leven gaat zich nog ontplooien voor je..., komt helemaal goed.
Je ziet zelf ook in vanwaar die problemen komen en je zoekt een oplossing, dus de eerste stap is al gezet.

Mocht je het moeilijk hebben of het even niet meer zien zitten, me pm staat altijd open voor je!

Positivisme, mandragora
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Thanks man, allebei... voor alles. Een van me oude blow-kameraden is zojuist een week gestopt. Ik kwam erachter via facebook. Zou mooi zijn als de hele 'groep' ermee kapt, maarja... niet iedereen heeft er zoveel problemen door gekregen.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#16
mandragora zei:
Je mag niet nadenken over die stap, je moet het gewoon doen doen doen.
Eindeloos gaan nadenken of je nou toch al dan niet gaat wandelen werkt niet, tegen die tijd heb je allang je jas aangedaan en ben je al op pad, daar is het toch geen probleem als je wat in jezelf gekeerd bent je komt er haast toch niemand tegen.
Gewoon niet nadenken, doe iets onverwachts..., stap de trein op of in je auto en ga een dagje naar de ardennen of weet ik veel waar.
Klik om te vergroten...

Dit zette me aan het denken. Bij mijn vorige stopperiode was het eigenlijk ook een hele impulsieve reactie. Dacht er niet zoveel bij na. Het punt was alleen, ik hield in me hoofd dat ik wilde stoppen, maar ik wou niet voor altijd stoppen. Ik dacht bij mezelf, ik stop gewoon voor een aantal weken, en probeer dan weer rustig recreatief te gebruiken. Ik moet gewoon voorgoed stoppen, en niet te ver in de toekomst kijken. Die gedachte van oh nou kan k nooit meer blowen is nogal deprimerend.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Thanks man, allebei... voor alles. Een van me oude blow-kameraden is zojuist een week gestopt. Ik kwam erachter via facebook.
Klik om te vergroten...

Neem contact op met die maat van je en doe daar je verhaal eens, als je met 2 bent kan je steun zoeken bij elkaar en kan je samen leuke dingen gaan doen zonder wiet.
Een goed gedacht wetende dat je niet alleen aan het kappen bent.

Die gedachte van oh nou kan k nooit meer blowen is nogal deprimerend.
Klik om te vergroten...

Dat is begrijpelijk, zou ik ook hebben allesinds.
Niet denken op lange termijn, neem het dag per dag, dan week per week...

Probeer toch al tenminste tijdens de dag niet meer te blowen, mij lukt dat ook dus zal jou dat ook lukken..., ben immers al ongeveer een dikke 10jaar verslaafd.
Ik heb het gevoel nou dat de wiet m'n leven niet meer bepaald (al is dat wel nog zo) dit alles omdat ik gewoon wiet tijdens de dag afgezworen heb.TIP: Als je dan toch blowt ('s nachts), doe dan eens belachelijk weinig wiet in je joint..., je zal geen behoefte hebben om daarna gelijk terug een joint te rollen je zal raar maar waar een voldaan gevoel hebben ( bij mij toch ).
GRTS
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#18
hm, dat zou ik raar vinden, aangezien ik altijd stoned wil worden, en niet lichtjes draaierig. ik ben immers verslaafd aan het gevoel, als ik stoned werd van de fruittella zou ik die eten, en allang nie meer blowen
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
Probeer het maar gewoon, doe de helft in je jointje van wat je normaal gewend bent.
O
OdilleLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nog eens goed nagedacht: fokkit, ik ga voor de eerste optie. Het is gewoon een uitvlucht "morgen stop ik"; ik wil NU stoppen dus ik stop er NU mee. Groeten en succes aan OP

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."