Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn Wiet Verslaving

Mijn Wiet Verslaving

194 antwoorden
40 weergaven
18-5-2026
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#1
I don't know... Wat kan ik zeggen he, t gaat weer fucked-up maar ik werk eraan. Wist je nog, dat ik zo zelfverzekerd was, toen op messenger? Zo zie je maar weer hoe het kan lopen.

De strijd is nog niet gewonnen, maar de vijand wordt zwakker en zwakker. Ik ga een plan maken om gelijk roken mee te pakken. Denk eerlijk gezegd dat daar de valkuil zat.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dus je hebt inmiddels al weer geblowt dan, of begrijp ik het verkeerd?

Dat zelfvertrouwen komt wel weer terug naarmate je verder in je proces zit en dan kan je die 'vijand' helemaal met de grond gelijk maken.

Sterkte!
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb inderdaad weer geblowd. Ik heb om precies te zijn 2 keer, en net geblowd. Voordat ik het bericht postte. Ik weet niet of het de thc is die praat, maar het lijkt opeens zo logisch dat het leven wat ik nu heb, en verkankerd vind, niet beter wordt met het blowen. Het is zo simpel. Wil je weer genieten van het leven, stop met de drugs. Ze zijn de oorzaak. Ik heb net mijn wiet weggegooid (ik ben eerlijk) En mijn pakje shag geef ik straks aan me moeder. Het moet eens afgelopen zijn. Waarom keek ik altijd jaloers naar andere niet-gebruikers? Precies ja, ze gebruikten niet. Zolang ik weet dat ik verslaafd ben, zal ik nooit kunnen ontspannen.

Het moet eens afgelopen zijn. Dit is krankzinnig, k stop met allebei tegelijk!

Ik voel al een aantal dagen een kloppende ader bij me slaap. Kan niet goed zijn lijkt me. Ben ook nog verkouden, wat maar niet over wilt gaan. Denk dat als ik stop ik weer gezonder en fitter kan worden.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Things got bad. Real Baaaaaad. Ben weer zo goed als terug bij af, en me therapeut is nog steeds ziek. Balen man, echt. Het ergste is dat ik lieg tegen me beste vriend... Tijd voor de waarheid, morgen, tijdens het chillen ga ik opbiechten.

Ik snap waarom dit moeilijk is om voorgoed op te geven. Wat voel ik nu precies? Ik kan nooit precies beschrijven. Daarom krijg ik ook altijd stop-gedachtes tijdens de space, maar nooit erna. Dan vergeet ik wat het was en lijkt het plotseling allemaal niet zo'n probleem meer. Pas als ik stoned ben krijg ik die onbeschrijfelijke intellectuele roes. Ik kan het niet uitleggen, maar ik zie alles zo duidelijk.

Het rare is dat ik tijdens het nuchter zijn een veel reeler beeld heb van alles meekrijg

(ik schreef gewoon 2 keer achter mekaar 'alles meekrijg' tijdens het schrijven. Dat doet die shit dus met mijn brein)
Klik om te vergroten...

Maargoed, ik bedoel dus ik krijg alles veel echter binnen. Als ik stoned ben, hoef ik niet overal tegelijk evenveel aandacht aan te geven. Mijn brein filtert als het ware de invloeden van buitenaf, en zorgt dat ze allemaal precies gelijk en niet te hard binnenkomen. Ik, als add-patient (haha) zie het normale leven als een kermis. Overal geluid, bewegingen, intressante dingetjes, geklaag en gezeur noem maar op. Dan wil zo'n blow nog wel eens helpen ontspannen. Helpen normaal te voelen.

En toch voel ik me gelukkiger als ik niet blow. Ik heb ontdekt dat ik toen ik die periodes gestopt was, veel helderder en gelukkiger overkwam bij anderen. Dat hebben ze me zelfs verteld. Ze wisten dan niet dat het met blowen te maken had. Ik zei 'ah ja ik was beetje down laatste tijd, is weer goed nu'.

Waarom kan ik deze troep niet opgeven, als ik weet, en zelf heb ervaren, dat niet-blowen veel lekkerder is? Waarom schreeuwt mijn lijf om thc na de eerste week? Ik vind het echt moeilijk te begrijpen. Stoppen is easy as pie, gestopt blijven is het echte werk.

Zo. Ik lees het morgen wel. Ik ben zwaar flisofisch aan het denken, haha :P Tijd om het anti thc leger op te trommelen in me lijf (ik ga me schamen voor deze post morgen)
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Things got bad. Real Baaaaaad. Ben weer zo goed als terug bij af, en me therapeut is nog steeds ziek. Balen man, echt. Het ergste is dat ik lieg tegen me beste vriend... Tijd voor de waarheid, morgen, tijdens het chillen ga ik opbiechten.
Klik om te vergroten...
Idd dat liegen is nergens goed voor zeker niet tegen je beste vriend, je beliegt uiteindelijk alleen jezelf.

Daarom krijg ik ook altijd stop-gedachtes tijdens de space, maar nooit erna
Klik om te vergroten...

Hahahha klinkt bekend, als ik snachts me joint heb gerookt gebeurd dat ook soms.
Ik denk aan stoppen dan omdat ik juist voldaan stoned ben en de hunkering weg is, dan lijkt het zo makkelijk.

Verder hoef jij je helemaal niet te schamen voor deze post hoor :wink: :)

grts!!
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Thanks man, je helpt me goed. Gister heb ik alles verteld aan die vriend, van het terugvallen, en shit gedachtes enzo, en hij nam 't goed op. Hij noemde me niet zwak, zoals ik verwacht had, maar zei he gast, het maakt niet zoveel uit, je leert ervan. En toen die 3 uur tijdens het chillen nergens last van gehad. Was eindelijk eens écht gezellig zegmaar. Zonder kunstmatig ingeademd geluk.

Me wiet is weggegooid, de kamer is weer netjes en opgeruimd, me medicijnen zijn weer op voorraad, en ik ga er weer tegenaan!

Ik ben weer zoveel dingen aant uitstellen, school werk administratie alles, dus ik moet ingrijpen voor het weer fout gaat zoals vorige *kuch* honderden keren
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vandaag heb ik ruzie gehad met een collega op werk. Ik was zo woest, van alles, en zag gewoon een blinde vlek. Wou hem echt doodmaken op het moment. Gelukkig is het van vechten niet gekomen, maar toch... het was eng. Ik voelde alles opborrelen en kon me nog net beheersen. Ik dacht bij mezelf, ja tis toch oneerlijk dat ik me zo voel, waarom mag hij zich dan wel goed voelen? Ik wou hem laten voelen hoe het voor mij was, het kon me niet echt meer schelen, hij moest lijden, net als ik nu doe.

Net schold een jongen me op facebook uit. Er gingen gedachtes door me hoofd van ja ik weet waar hij woont, waarom niet? Kan ff langsgaan?

Ik heb echt dringend me psycholoog nodig, maar ze is nog steeds ziek. Stel dat ik echt iemand wat aan doe? Ik word serieus bang van mezelf. Wie ben ik en wat heb ik met l123R gedaan?!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Misschien lijkt een gevechtsport (boksen/judo/karate....) je wel wat? Denk dat het een goede manier is om je kwaadheid te leren kanaliseren en om je ff helemaal uit te leven...
Het is niet anderen hun schuld dat jij je zo voelt dus moet je niet knorrig gaan doen tegen mensen die er helemaal niets aan kunnen doen.

Waarom scheld er iemand jou uit op facebook? Geef daar toch geen aandacht aan, lekker ontvrienden en klaar toch?

Hou je meer vast aan de mensen die je wel dierbaar zijn zoals die maat van je of je ouders etc...

grts
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb net een gesprek gehad met de psycholoog, ga mrogen bellen met de huisarts om eens ff wat structuur en duidelijkheid te krijgen. Heb alles opgebiecht. En ik moest janken...

Why me? :confused:
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heel dapper hoe je nog steeds vecht tegen de verslaving, denk daaraan. Misschien ben je nu
alweer begonnen, maar de wil om te stoppen is er nog steeds. Dat opzich is al geweldig, ookal voelt het misschien niet zo, omdat je dan pas merkt hoe zwaar het is.

maar nogmaals, geef meditatie een kans. Mandragora kan dat wel be-amen denk ik. Als je niet stoned bent, ga liggen op de grond. sluit je ogen, en laat je meevoeren door de stroom aan gedachten. Het kan eng zijn, confronterend. maar probeer te blijven 'drijven' op de wir-war aan gedachten en gevoelens. aanschouw ze.

probeer het een paar keer, alsjeblieft! wie weet hoeveel het kan helpen.
I
IzomiaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben begonnen met blowen toen ik denk ik een jaar of 13 was.
Ik weet niet meer waarom, waarschijnlijk vond ik het wel interessant en stoer.
Tegen de tijd dat ik 14-15 jaar was, was ik verkocht en was mijn leven overgenomen door de drugs. Ik zat midden in de pubertijd en dit was de perfecte afleiding van al het gezeur en moeilijkheden, even helemaal geen zorgen aan je hoofd. Dit ontwikkelde zich tot een hardnekkige verslaving waar ik nogsteeds moeite mee heb. Toen ik 14-15 was, stal ik bijna dagelijks geld van me ouders of oudere broers om mijn verslaving te kunnen betalen. Ik kocht bijna dagelijks 4 gram en rookte mijn eerste joint op de fiets naar school toe. De 2e in de eerste pauze, 3e in de lunchpauze, en de laatste om in slaap te kunnen vallen, ik denk dat dit ongeveer anderhalf jaar zo is doorgegaan, tot ik inzag hoe slecht ik bezig was, ik probeerde te stoppen, maar de verslaving was al zo groot dat dit niet lukte. Wel ben ik toen minder gaan blowen ( nog steeds veel te veel).

Ik ben nu 18 en ben een paar maanden geleden gestopt met blowen, heb het 3 weken volgehouden.
Ik was gewoon klaar met de wiet, stoned zijn was niet meer leuk en ik begon me te beseffen dat het gewoon geld en tijdverspilling was.

Ik merkte dat ik me beter voelde, wakkerder, veel socialer, had eigenlijk geen verlangen naar een joint maar ik verveelde me te pletter. na 3 weken toch weer begonnen, stom.

Ik heb het gevoel dat ik me verslaving na al die jaren redelijk onder controle heb, ik rook nog ongeveer 1 gram hasj per week maar het lukt me gewoon niet om er helemaal mee te stoppen.
Ookal weet ik dat het beter is om te stoppen, het blijft gewoon te lekker om soms een jointje te roken.:(
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Cooper:
Dit stelde me therapeut ook voor, heb wat informatie en uitleg gekregen, vanavond beginnen met ademhalingsoefeningen. Zodra ik dat onder de knie heb, ga ik verder leren.

Izomia:
Ik wil je niet ontmoedigen, maar... wil je echt vrij zijn, stop cold turkey. Je kan minderen. Maar ik weet, en dat zullen meerdere mensen bevestigen, dat minderen 100x moeilijk is dan cold turkey stoppen. Ikzelf worstel zoals je misschien las in dit topic nog steeds met m'n verslaving. Er zit voor mij niks anders op dan stoppen voor altijd, en ik denk eerlijk gezegd voor jou ook... Maar daar kan ik niet compleet over oordelen aangezien ik alleen dit stuk tekst van je als uitgangspunt heb.

Probeer het te ontdekken. Ik ben zelf kampioen in uitstellen en weglachen, probeer dit niet te doen, je wilt niet net als mij zin krijgen om mensen iets aan te doen, omdat je het niet eerlijk vind dat zei wel gelukkig mogen zijn en jij niet.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nee, dat werkt niet, ze heeft het geprobeerd maar vond het niks. Dan blijft de nicotine-verslaving zoiezo nog bestaan. En ja, ze heeft al COPD, en hoest zich de longen uit het lijf. Maar ook mentaal vernietigt het haar, ze is vaak depressief en heeft weinig energie meer. Ze heeft steeds minder geld en zei laatst ook dat als de VVD nog meer afpakt, ze haar net zo goed dood konden schieten omdat ze dan toch geen huur meer kon betalen. Ik schrok ervan. Het eerste wat ze deed toen ze dat zei was een sigaret opsteken.

Ik zeg haar zovaak dat als je stopt met roken ej alles veel beter kunt relativeren. Je kunt rustig nadenken over je problemen en ze rustig bekijken om vervolgens met de meest logische oplossing te komen. Ze verdrinkt, zegt ze... En ik kan niks doen.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hee! Echt super man dat het zo goed gaat! fijn zo'n positief verhaal te horen. Jammer van het met je moeder wat minder gaat, maar ze is vast ook blij dat het goed met jou gaat :)

Ik blow helaas nog wel..en wil steeds liever stoppen. Ik heb anti depressiva gekregen,
ik voel dat die aanslaan, maar ik zal moeten stoppen met blowen. Anders helpen die dingen ook niet meer...
0
0-0warior0-0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Was ook gestopt met blowen, helaas weer begonnen (Gisteren eentje na lange tijd -_-). Had er wel professionele hulp bij gezocht en eerlijk gezegt had dat in het begin wel geholpen. Ik kreeg er ook urinetestets bij, vorige week gestopt met de hulp...

Wat tips die zij mij gaven en die ik zelf heb:

1. Als vrienden wat blowen, ga dan ff wat eten of in ieder geval iets anders wat jij leuk/lekker vind en niet samen gaat met blowen.
2. Drink als je het s'avonds te moeilijk hebt 2-3 biertjes, niet meer!
3. Drink veel water en leef gezond.
4. Zoek een hobby, en doe iets wat je afleidt van het blowen.

En oja wist je dat blowen je emoties onderdrukt. Zelfs na een paar weken gestopt te zijn reageer je nog anders op bepaalde emotionele manieren dan geheel clean. Zo kwam ik bij mijn hulp na 6 weken na de laatste joint dat ik mij energieker voel maar ook emotioneler ben. Kreeg het toen zo uitgelegt. Ook iets leuks als je clean bent, je droomt weer! Clean kan trouwens bij stevig gebruik wel 3 maanden duren.

Tot slot, doe niet zoals mij. Ik was clean verklaart en heb dus gisteren weer geblowt, en vandaag weer langs de shop gegaan. Ga zo weer een hasjjoint roken en back to the old circle :(

Succes toegewenst aan alle stoppers!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."