Things got bad. Real Baaaaaad. Ben weer zo goed als terug bij af, en me therapeut is nog steeds ziek. Balen man, echt. Het ergste is dat ik lieg tegen me beste vriend... Tijd voor de waarheid, morgen, tijdens het chillen ga ik opbiechten.
Ik snap waarom dit moeilijk is om voorgoed op te geven. Wat voel ik nu precies? Ik kan nooit precies beschrijven. Daarom krijg ik ook altijd stop-gedachtes tijdens de space, maar nooit erna. Dan vergeet ik wat het was en lijkt het plotseling allemaal niet zo'n probleem meer. Pas als ik stoned ben krijg ik die onbeschrijfelijke intellectuele roes. Ik kan het niet uitleggen, maar ik zie alles zo duidelijk.
Het rare is dat ik tijdens het nuchter zijn een veel reeler beeld heb van alles meekrijg
(ik schreef gewoon 2 keer achter mekaar 'alles meekrijg' tijdens het schrijven. Dat doet die shit dus met mijn brein)
Maargoed, ik bedoel dus ik krijg alles veel echter binnen. Als ik stoned ben, hoef ik niet overal tegelijk evenveel aandacht aan te geven. Mijn brein filtert als het ware de invloeden van buitenaf, en zorgt dat ze allemaal precies gelijk en niet te hard binnenkomen. Ik, als add-patient (haha) zie het normale leven als een kermis. Overal geluid, bewegingen, intressante dingetjes, geklaag en gezeur noem maar op. Dan wil zo'n blow nog wel eens helpen ontspannen. Helpen normaal te voelen.
En toch voel ik me gelukkiger als ik niet blow. Ik heb ontdekt dat ik toen ik die periodes gestopt was, veel helderder en gelukkiger overkwam bij anderen. Dat hebben ze me zelfs verteld. Ze wisten dan niet dat het met blowen te maken had. Ik zei 'ah ja ik was beetje down laatste tijd, is weer goed nu'.
Waarom kan ik deze troep niet opgeven, als ik weet, en zelf heb ervaren, dat niet-blowen veel lekkerder is? Waarom schreeuwt mijn lijf om thc na de eerste week? Ik vind het echt moeilijk te begrijpen. Stoppen is easy as pie, gestopt blijven is het echte werk.
Zo. Ik lees het morgen wel. Ik ben zwaar flisofisch aan het denken, haha :P Tijd om het anti thc leger op te trommelen in me lijf (ik ga me schamen voor deze post morgen)