Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTabak

Tabak

291 antwoorden
70 weergaven
18-5-2026
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Koop eens tax vrije sigaretten. Vergelijk met een gewoon pakje. Alles wat verschilt gaat rechtstreeks naar de overheid.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waar vind je die tax-vrije peuken dan?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
LeonR123 zei:
Waar vind je die tax-vrije peuken dan?
Klik om te vergroten...

In de luchthaven en enkele landen in het buitenland als ik me niet vergis
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#4
hoorde vandaag zoiets van pakje peuken in maleisie voor 1,50 :P Fuck het systeem. Het onze dan
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
LeonR123 zei:
hoorde vandaag zoiets van pakje peuken in maleisie voor 1,50 :P Fuck het systeem. Het onze dan
Klik om te vergroten...

Mensen in Maleisië verdienen waarschijnlijk ook wel veel minder dan hier, dus de verhouding zal wel ongeveer hetzelfde zijn lijkt me.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Doe zoals ik schiet je sigaretjes. Is goedkoper smaakt bijna hetzelfde als je merk in het pakje. (schiettabak is iets voller van smaak) En het is even gezond/ongezond als een gewone filter sigaret.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klopt, maar dat weerhoud niemand ervan om daar goedkoop in te slaan,..
ook al kost de vakantie zelf tig keer zoveel
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Geef haar het boek man! Als ze ziet dat zo een hevige roker als jij kan stoppen. ( en dit zeg ik omdat wat ik las over jou redelijk sterk was)Dan kan zij dat ook!
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jongen theholyganja, ik kan wel janken van geluk. Dat doe ik nu. Hij heeft echt gelijk, we zijn allemaal blind, we zien het niet. Het trekgevoel is weg. Echt HELEMAAL WEG! HOe kan dit? Ik wil dansen springen en zingen tegelijk! Ik geloof het niet. Droom ik? Zelfs als ik me de trek probeer voor te stellen lukt dit niet.

Er is nooit een moment geweest in mijn leven, ooit, dat ik zo euforisch was als nu.
Laat het tot je doordringen. Lees het boek desnoods 3 keer opnieuw, kijk de films 3 keer opnieuw. Ga er dagen over denken, het roken, kijk of je alles begrijpt. Probeer de ingeneuze val van de nicotine te doorzien. De natuur is sluw. Maar niet zo sluw als jij, je kan het!

Een nieuwe wereld gaat voor me open. NIeuwe mogelijkheden. Wat geweldig. Ik kan alles! :grin:
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Helemaal waar!
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn fitnesskaart is binnen! Yeah! Tijd om eens flink aan de bak te gaan! Morgenavond, overmorgen, en vrijdag eens ff een bezoekje brengen. Fitnessschema maak ik zo, na voetbal tenminste.

Helaas heb ik vanmiddag een trekje genomen. Een kleintje. Heel onbewust, moest vasthouden van een vriend. En wat was dat raar zeg. Alles tintelen, gelijk die stem: 'Nog een trekje aub!'

Niet meer gedaan, heb het geaccepteerd, ik stop weer! Ik neem aan dat dat 'ene' trekje niet veel nicotine heeft geinjecteerd. En mocht dat wel zo zijn, dan is het er allang uit. Toch?
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nooit. Stoppen gaat voor. Blijf gestopt, voor altijd.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
L-123-R zei:
Ik neem aan dat dat 'ene' trekje niet veel nicotine heeft geinjecteerd. En mocht dat wel zo zijn, dan is het er allang uit. Toch?
Klik om te vergroten...

Stel voor jezelf dat je dat trekje nooit gedaan hebt, vergeet het.
Denk er niet overna...., dat is het niet waard :wink:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
L-123-R zei:
Nooit. Stoppen gaat voor. Blijf gestopt, voor altijd.
Klik om te vergroten...
Dat bedoel ik toch ide trek heb je nou al toch genomen, denk er niet aan en doe alsof je die trek nooit hebt gedaan en ga gewoon door met 'gestopt zijn' :wink:
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Precies. He check dit filmpje, allen carr tijdens een of ander nieuws-praatprogramma. Belachelijk, dat mens heeft zelf nooit gerookt. En dan beweert ze dat 'nicotine-replacement' echt werkt. Kom maar eens met harde cijfers. Zullen we wedden dat het niet 90 procent is in tegenstelling tot de allen carr therapieen? Het is geen nicotine-replacement, maar nicotine-maintenance :P

http://www.youtube.com/watch?v=kjW-R1tZfyE
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
L-123-R zei:
Mijn fitnesskaart is binnen! Yeah! Tijd om eens flink aan de bak te gaan! Morgenavond, overmorgen, en vrijdag eens ff een bezoekje brengen. Fitnessschema maak ik zo, na voetbal tenminste.

Helaas heb ik vanmiddag een trekje genomen. Een kleintje. Heel onbewust, moest vasthouden van een vriend. En wat was dat raar zeg. Alles tintelen, gelijk die stem: 'Nog een trekje aub!'

Niet meer gedaan, heb het geaccepteerd, ik stop weer! Ik neem aan dat dat 'ene' trekje niet veel nicotine heeft geinjecteerd. En mocht dat wel zo zijn, dan is het er allang uit. Toch?
Klik om te vergroten...

Goed bezig kerel! Grappig dat ineens uit je posts blijkt dat je het verhaal van Allen compleet begrepen hebt! Goed om te horen dat het je gelukt is, je bent vrij!

Toeval, ik ben twee weken geleden gestopt en heb ook net mijn Fitnesspas ontvangen :grin: Wat is het toch heerlijk sporten met zo veel longinhoud!

Trek je niet te veel aan van dat ene trekje, ik heb de afgelopen weken twee keer een trekje gehad van een maat en het was voor mij eigenlijk alleen maar een bevestiging om nog blijer te zijn dat ik ben gestopt. Het smaakt gelijk niet meer en het hele brainwashen wordt alleen maar duidelijker!

Gefeliciteerd, je bent vrij!

TheHolyGanja, je beseft wel dat de nicotine de stress niet weghaald maar juist veroorzaakt? Het helpt alleen als je tijdens het hele examen continue door kunt roken, maar zodra de sigaret uit is begint de trek naar een nieuwe en dus de stress.

Maar het is in ieder geval goed dat jij ook de datum geprikt hebt, na de examens! :rock: Wat bij mij ook erg hielp van Allen is naarmate je dichterbij de bevrijdingsdatum komt, je meer moet gaan roken. Probeer zo veel mogelijk te roken, vooral op de momenten dat je er geen trek in hebt en forceer die rook naar binnen. Dan wordt alleen maar duidelijker hoe smerig het eigenlijk is en stop je veel makkelijker. Afbouwen maakt het moeilijker.

Veel plezier met stoppen! :grin: en succes met de examens als je die nog niet gehad hebt!
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ahja vrijdag zijn ze gedaan. Dan smijt ik alles weg.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een week gestopt! Oh, wat heerlijk! Vanavond ff gefitnessd, en ook dat was geweldig.

De nicotine is eruit, duidelijk, het enige wat ik soms heb zijn de herinneringen aan de momenten toen ik rookte. Maar ik weet dat die momenten klote waren. Ik voelde me toen niet gelukkig. en nu wel, dus de keuze is dan snel gemaakt.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#19
L-123-R zei:
Een week gestopt! Oh, wat heerlijk! Vanavond ff gefitnessd, en ook dat was geweldig.

De nicotine is eruit, duidelijk, het enige wat ik soms heb zijn de herinneringen aan de momenten toen ik rookte. Maar ik weet dat die momenten klote waren. Ik voelde me toen niet gelukkig. en nu wel, dus de keuze is dan snel gemaakt.
Klik om te vergroten...

Relaxed gast! Nu moeten we doen wat Allen wil, spread the word :wink: Hopen dat meer mensen dit volledige topic lezen...

@theholyganja succes met je laatste examens! En vergeet vooral niet om veel te roken, vooral op de momenten dat je er geen trek in hebt. Maak jezelf duidelijk dat het niet lekker is. Morgen ben je ook bevrijd!
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Godverdegodver, waarom heb ik toch net een trekje genomen? Ik werd echt gek. Ik had nergens last van, maar ik voelde zo'n leegte. Niet lichamelijk, maar geestelijk. Het ging perfect, en toch nam ik 3 trekjes. Zeg maar hele diepe teugen

En oh god wat voelde dat goed, alles tintelen en die rust, allejezus wat voelde dat goed. En nou wil ik er nog een. Ik doe het niet. Ik MOET gestopt blijven. Maar hoe kan dat na al die dagen? Ik wil niet meer roken!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...15
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."