Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTabak

Tabak

291 antwoorden
71 weergaven
18-5-2026
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Weet je , je zit hier Allen zijn citaten te geven maar zelf stop je niet:tongueout:
Ahja ik rook een jaar nu. Nooit meer dan 5 sigaretten per dag. Mijn vrienden die ook een jaar roken , die roken bijna een pak. Ik rook bewust niet veel omdat je dan het heerlijke rush gevoel krijgt. De ontwenning die je opgeeft. We hebben veel commentaar op roken maar het is nog altijd daarom waarom we het doen. Het heerlijke rustige. En ja we hadden het rustige gevoel non-stop VOOR we rookten. Maar nu roken we dus ok maak er het beste van zeker?

Ik ben een zware hippie dusja. We moeten van iets dood mensen. Geniet dus van het leven. Alle natuurlijke drugs op de wereld staat er om te GEBRUIKEN. Het is pas als je veel doet dat je het MISBRUIKT. En dat is verkeerd want alle overdaad schaadt.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Daar heb je compleet gelijk in. Laatste tijd ben ik nogal depressief, maar echt goed flink depressief, en blowen en roken waren mijn enige verlichting. Ik was een paar dagen gestopt met roken, volgde allen carr op, voelde me perfect. Ik genoot van het hele afkick-proces! :grin:

Toch is er daarna weer iets gaan knagen. Iets miste er. Want alleen blowen gaf geen voldoening. Ik nam een teugje, en hup. Roken als een ketter.

Ik weet precies wat Allen Carr bedoelt. Ik weet hoe je moet stoppen, ik weet dat het beter is, maar je geest is liever lui. Net als een olifant, die wil alleen maar dingen. Die heeft alleen impulsen. Stel bijvoorbeeld dat je een keer op de volgende dag tentamen hebt. Dan moet je leren. Maar stel, je gaat toch ff zuipe, de kroeg in, lekker plezier maken alles erop en eraan. Volgende dag gaat het tentamen slecht. Je toekomst hangt ervanaf, en die heb je zojuist in het water laten vallen. Maar als je nou vooruit had gedacht, had je je tentamen goed gemaakt, een goeie baan gehad, en kon je later zuipen en uitgaan wat je wilde, zonder consequenties (los van de verslaving risico's). Wij hebben toch ook vaak dat we denken waarom heb ik dat gedaan? Ja k weet niet eigenlijk waarom ik dat gedaan heb enz.

Dan zouden we ook bij stoppen met roken al onze lichaamscellen moeten voelen, die feest vieren en roepen: 'Stoppen met roken! Wat een geweldig idee! Gaan we meteen doen!'

Nee, het zijn impulsen die je hebt. We zijn tenslotte dieren. Ontwikkelde dieren weliswaar, maar we zijn dieren.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
En? Roken jullie nog? :smoke:

Ik moet jullie gelijk gaan geven, ik geloofde nooit zo in al die methoden om te stoppen met roken en was ook helemaal niet van plan om te stoppen. Maar vanwege alle enthousiaste verhalen die ik de afgelopen maanden gehoord heb over Allen Carr, ook die van jullie, ben ik toch eens gaan luisteren.

Twee weken geleden dus aan het luisterboek begonnen met het idee, baat het niet schaadt het niet. Vorige vrijdag (dus voor het weekend, wat ik voorheen nooit zou doen) mijn laatste sigaret opgestoken. Die kerel heeft gewoon fucking in alles gelijk :grin: :openmouth:

Had het niet verwacht, maar ondanks de fysieke afkick heb ik er eigenlijk geen seconde last van gehad. Af en toe wel van die momenten dat je eraan herinnert wordt, maar dat zijn de momenten dat ik het meest geniet van het feit dat ik 'niet meer hoef te roken'. Precies zoals Allen het uitlegd...

Rook nu alleen elke avond nog een jointje met een klein beetje tabak als opvulling voor de hash, maar wil nu gewoon helemaal van de nicotine af dus ga vanaf vanavond pure hash roken. :stoned:

Ik rook nooit meer :grin:
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#4
'Don't think of the withdrawal symptoms as ''i want a sigaret'' but try to enjoy the proces. You are a non smoker, be proud!'

Dat kwam dus in dat filmpje voor. En over dat luisterboek, een of andere eikel heeft de cd's bekrast dus kan ik ze niet afspelen. Was wel benieuwd, maar ach... dan maar niet.

Respect, je bent vrij! Geniet ervan, maar ga de rokers niet haten. Ze willen het niet altijd toegeven maar ze zouden, net als mij, maar al te graag ontsnappen uit de nachtmerrie.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#5
L-123-R zei:
Doe niet veel. Verveel me vaak, en ik ga wel eens naar n vriend film kijken of chillen, maar verder nie veel.

Werk gaat prima. School ook. Maar toch is mijn leven fout zoals ik het nu leef, ik moet stoppen met wiet, en sigaretten.
Klik om te vergroten...

Cool dat het goed gaat op school en op het werk. Maar waarom vind je dat je je leven fout leeft?
Ik bedoel, oke je doet twee dingen die je eigenlijk niet zou moeten doen voor je gevoel. Maar om je leven vanwege die twee dingen fout te noemen? Dat vindt ik niet terecht. Ik zie dat je duidelijk aan jezelf probeert te werken, dat doet zeker niet iedereen. Er zijn mensen die er een veel grotere zooi van maken dan jij, en die mensen vinden misschien niet eens dat ze fout leven. Jouw leven is goed zoals het is, probeer jezelf niet te kwellen door zo hard over jezelf te oordelen. :)
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik geniet niet meer van me peuken. Raar toch, ik bedoel ik moet mezelf bijna gaan dwingen om te roken, in plaats van te stoppen. Snap er echt niks van? Eigenlijk, ik kan veel beter stoppen. Dit is krankzinnig om hier nog mee door te gaan. Gaat tegen al m'n principes in. Dus,

Vaarwel tabak! :)
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ziezo, dag 2 no tabacco, voel me prima. Niks moeilijks aan. Alleen de fout van vorige keer niet meer maken. (dus niet meer roken na 9 dagen, ook al denk ik dat het helpt)
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vroeg me af waarom er nergens wetenschappelijke artikelen te vinden zijn over de stof nicotine. Wanneer ik google vind ik alleen onzin over stoppen met roken (de tabaksindustrie-manier) Maar ik wil de tekst over de stof nicotine zelf. Hoe werkt het, hoe ziet het eruit, wat doet het met een lichaam, enzovoort enzovoort. Snap dat dit voor iemand als mij moeilijk uit te leggen is in een a4'tje, maar zou graag meer willen weten. Iemand van dit forum die hier wat over weet?

(ik weet dat jullie er zijn. Laatst nog een topic gelezen wat zo vol stond met formules en tekeningetjes en schetsen, kan niet missen)

pm maar. Of post et hier.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#9
zoek met http://scholar.google.nl/ :)
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Holy f*ck, daar begrijp ik echt niks van. Veel te ingewikkeld. Misschien wat beter me best moeten doen tijdens scheikunde?
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Morgen stop. Eigenlijk nu al... Heb al niets meer gerookt van ongv. 5u
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zat vandaag eens wat te youtube-en (googlen, op youtube zegmaar) en vond wat filmpjes van allen carr. Ik zal ff de links zoeken en hier posten, ze zijn echt geniaal. Er is één filmpje van 1996 een of ander praatprogramma. Die kerel Robin Hailey, van dat filmpje, én een van de directeuren van het hele allen carr gebeuren, zit in zo'n stoel om te praten over het roken. En er zijn mensen bij die het met hem oneens zijn. Prima, laat je mening horen zou ik denken. Maar nee, ze worden boos, en proberen uit alle macht hun eigen rookgedrag te rechtvaardigen. Ik weet wat ze voelen. Ik ben er zelf ook zo een. Maar het is nu bijna onmogelijk om mijn gedrag te kunnen rechtvaardigen. Die man heeft gelijk. Hoe ver je ook zoekt om zijn ongelijk te kunnen bewijzen, je gaat het niet vinden. Allen begreep de verslaving. Hoe durven ze er tegenin te gaan. Wie dwingt je om te roken? Helemaal niemand. Wil je niet stoppen? Wie gaat je daarvan weerhouden? Allen in elk geval niet. En robin hailey ook niet. Niemand. Sommige mensen hebben hun hulp nodig als geen ander. Gun ze dan ook de kans.

Zal die linnk zometeen ff posten
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Interesting!

Hoe gaat het nu met jullie rookgedrag?
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Found it:

Deel 1: http://www.youtube.com/watch?v=uqyMSKsNe0k
Deel 2: http://www.youtube.com/watch?v=-Nk6r-Mbjy0&feature=relmfu
Deel 3: http://www.youtube.com/watch?v=gwx4htNCeBI&feature=relmfu
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het laatste puzzelstukje is gevallen! Ik kan stoppen!!!!!!!!!

Vanavond leg ik alles uit. Het kan misschien nog helpen voor de cannabis gebruikers onder ons die in paniek geraken als ze denken dat ze nooit geen joints meer kunnen roken als ze gestopt zijn met tabak.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nou, theholyganja, ik wacht met smart op je uitleg :P Dit is precies mijn struikelblok waardoor ik toch elke keer weer terugval in mijn patroon.

Please, let me know! :grin:
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wel de meeste cannibis gebruikers van ons zijn bang dat ze niet kunnen stoppen met roken want er zit tabak in een joint. Maar zien we de joint als een sigaret? Neen dat doen we om high te zijn. We geven geen +/- 5euro uit aan een sigaret.

Dus ik denk dat je joints kan blijven roken als je gestopt bent. Je zal geen psychologische last hebben van tabak. Alleen het hongergevoel.

Nuja dit hetlpt alleen bij gelegenheidsblowers...
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Onthoud goed dat roken en blowen 2 totaal verschillende stoffen zijn. Dat is logisch natuurlijk, maar ik bedoel hier ook mee dat de verslaving totaal anders in elkaar steekt. Om te beginnen roken:

Je rookt om de ontwenning van de vorige sigaret weg te werken. Nogal nutteloos en dom, zo op het eerste gezicht. Maar we roken door omdat wij het totaalplaatje dus niet kunnen zien. Daarom is roken ook zo gevaarlijk: 'Het is simpel, eenvoudig, maar nou juist daarom zo aantrekkelijk en misleidend'.

Bij blowen is er niemand die rookt voor de smaak of geur. Ja ik voel hem al aankomen: 'Ik niet hoor, ik geniet van de smaak, het stoned worden boeit me niet zoveel'. Onzin. Ik zal je uitleggen waarom. We eten de wiet niet op. We roken het. Over de longen. Het geeft je een gevoel van verstikking. Er is geen smaak, alleen geur. Laten we het er even op houden dat we het over pure joint's hebben. Het gaat nu even alleen om de wiet, of beter gezegd, de werkzame stoffen ín wiet, en niet over tabak.

Tijdens het blowen verandert er langzaamaan iets in je waarneming. Het stonede gevoel komt meteen opzetten. Veel mensen denken dat het ongeveer 5 minuten duurt voor je iets voelt, maar dat is ook niet waar. Al bij de eerste hijs zijn de stoffen onderweg, en vrijwel bij de 2e hijs begint er al iets te veranderen. Als je er goed over nadenkt zijn de lichamelijke effecten niet al te prettig. Zware armen en benen, zware kaak, duizelig, rode ogen, droge keel, hoesten, pijnlijk gevoel achter de ogen (of ben ik de enige in dat laatste?) De psychische effecten daarin tegen zijn wel leuk. Je wordt er lacherig van, hangerig, relaxed, open minded, je denk patroon veranderd, je voelt je goed zelfs door alleen te zitten, en te 'zijn'.

Een recreatieve blower gebruikt omdat hij het leuk vind om te doen, maar toch het normale leven verkiest boven het stonede leven. Wanneer er te vaak, op verkeerde momenten, en koste wat het kost gebruikt moet worden denk ik dat zoiemand verslaafd is geraakt. Het leven in een roes is te aantrekkelijk geworden. Je verstand snapt er niks van. Je accepteert niet dat je verslaafd bent. Zoiets gebeurt echt niet bij mij. Maar dan is het al begonnen, juist die ontkenning maakt het alleen maar erger.

Kortom, wat ik hiermee probeer te zeggen, nicotine rook je voor de ontwenningen, wiet en hasj rook je voor het gevoel, omdat je als je niet onder invloed bent eventjes in je schulp wilt kruipen waar alles goed en lekker is. En ik zei net al, recretieve gebruikers zijn anders. Ze hebben het niet nodig, ze kunnen ervoor kiezen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Klopt helemaal wat je zegt. Dit verteld Allen ook in zijn boek hé, hij geeft duidelijk aan dat roken de domste verslaving is omdat het de enige drug is die geen verandering in het bewustzijn creëert en je het dus alleen maar gebruikt om de ontwenning weg te halen.

Cannabis heeft een hoop dingen die tabak niet heeft. Inderdaad de fysieke en de geestelijke roes en niet te vergeten het hallucinerende en het pijnstillende deel.

In tegenstelling tot roken, geef je bij het stoppen met blowen dus wel iets op.

Opzich hoeft blowen niet persé lastig te zijn, ik ben dankzij Allen volledig gestopt met roken alleen ik blow nog wel. Ik merk sinds ik gestopt ben met roken dat als ik nu een joint aan steek, ik de eerste paar trekjes helemaal duizelig en beroerd wordt. Puur de nicotine dus...

Ik erger me ontzettend aan de tabak in joints sinds ik gestopt ben, alleen ik rook meestal hasj en een pure hasjjoint is niet echt een optie :wink:

Toch maar een dure vaporizer gaan aanschaffen dus, die beviel me erg goed :mrgreen:
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zet em op theholyganja! Denk aan wat ik zei vandaag, er kan je niets gebeuren. De stap is gezet. Het wordt binnekort tijd om de 2 levens met elkaar te vergelijken. Laten we zeggen, 1 maand, kijk daarna eens terug. Wanneer was je gelukkiger? Dan neem je het besluit. Heel veel succes.

En denk eraan dat die ene 'afscheidsjoint' niet bestaat. Het is blowen, of niet blowen. En geloof me, die afscheidsjoint heb ik vaak gerookt, maar er is nog nooit een daadwerkelijk afscheid geweest. Ik stinkt elke keer weer in diezelfde list. 'De afscheidsjoint'... het klinkt zelfs belachelijk, snap echt niet waarom ik er nog steeds in trap. Hoewel het bij mij meer een 'over een blokkade helpen' joint word.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...15
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."