Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHere we go again...snuiven van voornamelijk cocaïne.

Here we go again...snuiven van voornamelijk cocaïne.

70 antwoorden
60 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je het idee hebt nooit meer te kunnen gebruiken heeft de drug ook nog steeds controle over je natuurlijk. Als jij zelf controle neemt zou je dus af en toe moeten kunnen gebruiken, alleen de scheidslijn tussen af en toe vaak wordt vaak weer kleiner. Blijft een lastig iets als je eenmaal een keer verslaafd bent geweest. Uiteindelijk moet je het gene doen wat het best bij jou past, als je maar overtuigd bent niet meer dagelijks te gaan/willen gebruiken.

Succes kerel! Blijf hoop houden voor een baan en zoek in de tussentijd naar andere hobby's en dagbestedingen.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien is het dan beter jezelf niet voor te nemen 'ik ga nooit meer drugs gebruiken'. Nooit is een veel te groot woord, het is niet echt te omvatten, het is niet duidelijk. Dat maakt 'nooit' behoorlijk inhoudsloos. Nooit meer gebruiken.. Yeah right. Zou ik ook niet geloven. Van niemand niet.
Misschien kun je beter met jezelf afspreken dat je elke dag tegen jezelf zegt 'vandaag ga ik niks gebruiken'. Of: deze week ga ik niks gebruiken. En dan kun je elke dag of elke week de uitdaging opnieuw aangaan. En als ie een keer mislukt, tja, shit happens.. Maar dan kun je de dag erop weer opnieuw beginnen!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Als je het idee hebt nooit meer te kunnen gebruiken heeft de drug ook nog steeds controle over je natuurlijk. Als jij zelf controle neemt zou je dus af en toe moeten kunnen gebruiken, alleen de scheidslijn tussen af en toe vaak wordt vaak weer kleiner. Blijft een lastig iets als je eenmaal een keer verslaafd bent geweest. Uiteindelijk moet je het gene doen wat het best bij jou past, als je maar overtuigd bent niet meer dagelijks te gaan/willen gebruiken.

Succes kerel! Blijf hoop houden voor een baan en zoek in de tussentijd naar andere hobby's en dagbestedingen.
Klik om te vergroten...
Dus als je nooit meer XTC wilt omdat je erop uitgekeken bent heeft het je in je greep? :P

Ergens zit er inderdaad wel wat in je redenatie, maar anderszijds kun je drugs ook zien als het effect dat het op je heeft. Als je weet dat het een negatief effect op je heeft en dat je het daarom liever niet meer gebruikt zit je er toch ook niet meer aan vast?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Als je het idee hebt nooit meer te kunnen gebruiken heeft de drug ook nog steeds controle over je natuurlijk. Als jij zelf controle neemt zou je dus af en toe moeten kunnen gebruiken, alleen de scheidslijn tussen af en toe vaak wordt vaak weer kleiner. Blijft een lastig iets als je eenmaal een keer verslaafd bent geweest. Uiteindelijk moet je het gene doen wat het best bij jou past, als je maar overtuigd bent niet meer dagelijks te gaan/willen gebruiken.

Succes kerel! Blijf hoop houden voor een baan en zoek in de tussentijd naar andere hobby's en dagbestedingen.
Klik om te vergroten...
Dus als je nooit meer XTC wilt omdat je erop uitgekeken bent heeft het je in je greep? :P

Ergens zit er inderdaad wel wat in je redenatie, maar anderszijds kun je drugs ook zien als het effect dat het op je heeft. Als je weet dat het een negatief effect op je heeft en dat je het daarom liever niet meer gebruikt zit je er toch ook niet meer aan vast?
Klik om te vergroten...
Als je er volledig op uit gekeken bent dan moet je het gewoon nooit meer gebruiken inderdaad. Alleen vaak is een verslaafde niet volledig op een drug uitgekeken, maar op de negatieve effecten die gaan overheersen bij overmatig gebruik. Dan zou je dus met controle nog af en toe moeten kunnen gebruiken, mits het effect dan leuk blijft en de negatieve effecten niet meer overheersen.

Of deze redenatie voor iedereen op gaat weet ik niet, maar dit is wel wat mij van mijn dagelijks wiet gebruik heeft afgekregen. Ik wilde niet volledig stoppen, maar het alleen maar doen als het goed uit kwam en ik er zin in had en niet meer uit gewoonte of behoefte.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Interessante visie. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fool zei:
Interessante visie. :)
Klik om te vergroten...
Heb ook een LSD trip nodig gehad om tot dit inzicht te komen, maar ben daarna heel makkelijk minder gaan blowen. Daarvoor had ik altijd het idee dat het alles of niets moest zijn en dat weerhield van mij van het stoppen of minderen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben je daardoor ook afhankelijk van LSD om inzichten te kweken die je andere middelengebruik in toom houden? :P

Of trek ik je theorie nu te ver door?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re:

Fool zei:
Ben je daardoor ook afhankelijk van LSD om inzichten te kweken die je andere middelengebruik in toom houden? :P

Of trek ik je theorie nu te ver door?
Klik om te vergroten...
Hahahaha goeie :P
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
En dan heb je ook nog de stelling dat afhankelijkheid niet noodzakelijk slecht is, als de voordelen de nadelen ruim overstijgen. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fool zei:
En dan heb je ook nog de stelling dat afhankelijkheid niet noodzakelijk slecht is, als de voordelen de nadelen ruim overstijgen. :P
Klik om te vergroten...
Als econoom kan ik bevestigen dat iets waarvan de voordelen de nadelen ruim overstijgen per definitie iets goeds is. Uiteraard wel belangrijk om alle voor en nadelen een eerlijk gewicht mee te geven en te zorgen dat je echt alle voor en nadelen meeneemt :P.
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Update 8 Augustus.

Ben nu clean van cocaïne sinds eind December. Echt ik voel mezelf herboren. En weet nu wat een troep dat kan zijn. Wil dat afkicken hiervan nooit meer ervaren.

Clean van de alcohol. Heb buiten het drinken van wat biertjes op een party de alcohol doordeweeks kunnen laten staan. Dit is niet echt "clean". Want ik drink op feestjes. Maar het is voor mij een grote stap om niet meer doordeweeks te drinken. En ik feest Soms 2 keer per maand en Soms 2 maanden niet. Ook een over winning dus.

Xtc gebruik is nog af en toe op feestjes. Dit hoort er voor mij bij en ik vind het gewoon te lekker om te laten. Daarbij ben ik hier nooit verslaafd aan geweest.

Amfetamine was ik ook best hooked aan tot ongeveer 30 dagen geleden. Heb toen besloten om ook hier van af te kicken. Dit ging niet zonder slag of stoot. Maar is mij wel gelukt tot op heden.
Ben er dus 3 weken clean van geweest. Toen ben ik het weer in het weekend gaan gebruiken. Tot heden is dit zo gebleven. Alleen af en tie in het weekend.
De 1 heeft daar commentaar op. De ander niet. Maar ik wil gewoon in het weekend iets kunnen gebruiken. En zet mezelf 100% in om het Daarbij te laten. :mrgreen:

Slaappillen ben ik ook van afgekickt. Man wat was dit heftig. Had ik niet verwacht. Maar ik ben een doorzetter en kan nu vrij slapen zonder medicatie te hoeven slikken. Dit was mijn doel. Het is gelukt al was mijn doctor sceptisch of het zou lukken.

Ik loop ook nog steeds bij de psychiater en psycholoog. Due houden ook een extra oogje in het zeil. Al zijn ze wel heveig tegen enkele vorm van middelengebruik. Jammer, zo kortzichtig.

Gebruik nu nog Dagelijks medicijnen tegen de gevolgen van mijn osychose. Het is een zoektocht naar de juiste.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#12
Leeft member "dubbel0seven" nog eigenlijk? Zo ja, laat ons even weten hoe het met je gaat.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goed bezig!

Dank voor de update ik was wel nieuwsgierig in ieder geval.

Zijn nu de cravings het grootste probleem ? Of niet door bijvoorbeeld je hobby's en nieuwe leefstyle al snel / gelijk goed bevalt?

Heel goed gedaan dat je geen slaapmiddelen meer nodig hebt , het afkicken daarvan is erg zwaar met hoge doseringen. Petje af wees trots op jezelf (doh)

Enige "grote" zorg waar je zelf al duidelijk bewust van bent is:

Toen ben ik het weer in het weekend gaan gebruiken. Tot heden is dit zo gebleven. Alleen af en tie in het weekend.
De 1 heeft daar commentaar op. De ander niet. Maar ik wil gewoon in het weekend iets kunnen gebruiken. En zet mezelf 100% in om het Daarbij te laten. :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Snap je gevoel en insteek echter blijf ervoor zorgen dat jij drugs gebruikt en niet andersom!
Aangezien je van veel bent afgekicked , stapje voor stapje. Wees eerlijk tegenover jezelf en probeer zo min mogelijk te bagatelliseren.

Beloon jezelf als je x aantal maanden of periode clean bent, kan goed werken als motivatie daar je geld voor te sparen in plaats van drugs. Ik denk dat je dat al doet maar zeg het voor de zekerheid.

Hopelijk heb je iets aan de tips, volhouden zo!

Als je echt last hebt van hun insteek (hulpverlening) en er niet uitkomt kan je nog altijd even bellen met je zorgverzekering een second opnion is 'gratis' meen ik.

Geniet van het weekend en mooie weer!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Als je er volledig op uit gekeken bent dan moet je het gewoon nooit meer gebruiken inderdaad. Alleen vaak is een verslaafde niet volledig op een drug uitgekeken, maar op de negatieve effecten die gaan overheersen bij overmatig gebruik. Dan zou je dus met controle nog af en toe moeten kunnen gebruiken, mits het effect dan leuk blijft en de negatieve effecten niet meer overheersen.

Of deze redenatie voor iedereen op gaat weet ik niet, maar dit is wel wat mij van mijn dagelijks wiet gebruik heeft afgekregen. Ik wilde niet volledig stoppen, maar het alleen maar doen als het goed uit kwam en ik er zin in had en niet meer uit gewoonte of behoefte.
Klik om te vergroten...
Hangt dit ook niet een beetje samen met dat als je iets niet 'mag', je het juist wilt? Ik bedoel, daarom zijn dieten ook zo moeilijk vol te houden voor veel mensen. Terwijl als je bijv. om de dag jezelf toe staat iets lekkers te nemen het wel vol te houden is om gezond te eten.
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#15
Inspirerend wat je voor elkaar gekregen hebt dubbel0seven. Getuigt van grote kracht!

Keep on going strong. :)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@ dubbel0seven. Wat ontzettend knap, petje af, ga zo door, hatsekiedee!
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Thanks mensen!!! Het zal altijd een valkuil blijven voor mij. En ik moet altijd waakzaam blijven om niet terug te vallen.

Pluspunt is dat ik nu ook al 6 weken clean ben van amfetamine en xtc. Dit wil ik graag zo houden. Kostte wat moeite om in te zien dat deze middelen ook een slechte invloeden op mij Hadden. Maar het is wel beter zo.
Lekker nuchter. Voel me ook als herboren momenteel. Krijg ook van iedereen om mij heen complimenten dat ik de laatste tijd veranderd ben in positieve zin :mrgreen:

Hopelijk kan ik dit sobere leven doorzetten. Want ik zit nu eindelijk op de goede weg. Mocht ook wel naar zoveel jaren strijden en kwakkelen.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik moet eerlijk bekennen dat ik, toen ik je bericht van 02-06-2015 las waarin je schreef dat je "best wel regelmatig" andere middelen gebruikte als (tijdelijke) vervanger, mijn twijfels had of je instaat zou zijn om van alle middelen af te kicken en clean te blijven. Normaal gesproken maak ik voor niemand een buiging en zelfs niet als ik een land ben waar deze begroetingsvorm een beleefdheidsregel of omgangsvorm is, maar voor jou maak ik een uitzondering aangezien jij dat respect meer dan verdiend hebt. Ik vind het echt knap van je dat je bent afgekickt en al zo'n lange tijd clean door het leven gaat, want omdat voor elkaar te krijgen heb je enorm veel wilskracht en doorzettingsvermogen voor nodig en dat heeft niet iedereen.

d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Enorm bedankt SirErick!!! Doet me goed. Hehe :mrgreen:

Als extra motivatie heb ik ook mijn psychische problemen. Er is onder andere schizofrenie vastgesteld, aangewakkerd door de drugs. Keuze was simpel. Blijf door gebruiken en het kan zich in een stroomversnelling verder ontwikkelen. Of stop met gebruiken, word sober en doe je best om de ontwikkeling niet verder in de hand te spelen. Ik koos toch graag voor het laatste. Want die aandoening is echt erg moeilijk om mee te leven. En ik sta nog pas aan het begin. Ik ben geestelijk nog vrij goed. Wil dit graag zo houden. :smoke:
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#20
dubbel0seven zei:
Enorm bedankt SirErick!!! Doet me goed. Hehe :mrgreen:
Klik om te vergroten...
Geen dank, graag gedaan.

dubbel0seven zei:
Als extra motivatie heb ik ook mijn psychische problemen. Er is onder andere schizofrenie vastgesteld, aangewakkerd door de drugs. Keuze was simpel. Blijf door gebruiken en het kan zich in een stroomversnelling verder ontwikkelen. Of stop met gebruiken, word sober en doe je best om de ontwikkeling niet verder in de hand te spelen. Ik koos toch graag voor het laatste. Want die aandoening is echt erg moeilijk om mee te leven. En ik sta nog pas aan het begin. Ik ben geestelijk nog vrij goed. Wil dit graag zo houden. :smoke:
Klik om te vergroten...
Een betere beslissing had je niet kunnen maken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."