Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHere we go again...snuiven van voornamelijk cocaïne.

Here we go again...snuiven van voornamelijk cocaïne.

70 antwoorden
61 weergaven
18-5-2026
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Die kliniek is hem toch niet geworden. Want in de weekenden dat ik "thuis" was ging meneer weer feesten met speed en xtc. Daar is mijn familie al vrij snel achter gekomen en toen hebben ze de kliniek geïnformeerd. Ik mocht meteen mijn spullen pakken en hoefde niet meer terug te komen. Uitgaan was niet verboden maar was me wel ten strengste ontraden. Ach een ezel stoot zich geen 100 keer aan dezelfde steen, toch? :rolleyes:


Wat nu? Nu woon ik voor tijdelijk weer even bij mijn ouders. En ben ik in behandeling bij de ggz en de tactus. Toch maar weer ambulante zorg. Ik heb nu een dagbehandeling van maandag tot vrijdag en ben in het weekend thuis. Thuis mag ik de deur niet. We hebben allemaal nieuwe sloten op de deuren en ramen. Vindt ik wel een beetje ver gaan......maar goed ik kan dus nu echt niet weg. :smoke:

Die behandeling is nogal gericht op mijn innerlijke. Op mijn persoonlijkheid en verleden. Op alle fronten wordt er aan mij gewerkt. En doe ik mee met therapie en therapie en therapie enz enz.
Soms wordt ik er een beetje moe van. Dan moet ik iets tekenen. Zo'n dokter psycho huppeldepup komt dan naar mijn tekening kijken. En vertelt mij dan veel over hoe ik in elkaar zit. Ehhhmmmm????? Whatever....ik volg en doe wat ik moet doen. En moet zeggen dat ik aardig ben opgeknapt.

Geen drugs meer gebruikt dan alleen sporadisch keertje xtc. Maar dat snuiven wil ik echt absoluut niet meer doen. Dat is echt de duivel. Verslavend en karakter veranderend. Kut spul dus. Ben nogal eigenwijs en blijf gewoon sporadisch eens xtc slikken wanneer ik uit ga. Maar blijf verder van de rest weg. Dat is mijn plan.

Ze hadden dus weer een psychose bij mij vastgesteld. Daar krijg ik nu medicatie voor. 20mg Abilify, 1mg Haldol, 15 mg Dormicum en 3mg Lorzepam.

Abilify tegen psychotische symptomen. Haldol tegen paranoïde gedachten. Dormicum om te slapen. En Lorazepam tegen angsten en para gedachten.
Maar nog slaap ik maar enkele uurtjes per nacht. En heb ik best last van para gedachten. Dit beperkt mij nog erg in mijn handelen en doen. Het beïnvloed ook mijn behandeling.


Heb ik nog trek? Jazeker die heb ik dagelijks meerdere keren. Daar leer ik nu mee omgaan door mijn geest te verzetten. Gewoon wat anders gaan doen. Zodat ik wordt afgeleid van de trek en de verleiding.

Genoeg voor nu. Groetjes :wave:
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nou wel goed dat je blijft proberen. En lukt het daadwerkelijk om afgeleid te raken? Jammer ook dat je niet van tekenen houdt. Ik wordt er juist rustig van, ondanks dat ik er niks van kan :tongueout: Ik vind het gewoon leuk om wat op papier te kliederen. Ik denk dat de dokters dit ook bedoelen, of het je in ieder geval willen laten proberen. Slaat de medicatie ook wat aan?
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Klote man dat je toch weer bent teruggevallen!
Klik om te vergroten...

Best wel. goede punt is dat nu al weer een tijdje niets gesnoven heb. En dat gaat me nu best goed af. Ik heb wel beste trek op bepaalde momenten, maar sta sterk genoeg om mijzelf af te leiden.

Susanne zei:
Nou wel goed dat je blijft proberen. En lukt het daadwerkelijk om afgeleid te raken? Jammer ook dat je niet van tekenen houdt. Ik wordt er juist rustig van, ondanks dat ik er niks van kan :tongueout: Ik vind het gewoon leuk om wat op papier te kliederen. Ik denk dat de dokters dit ook bedoelen, of het je in ieder geval willen laten proberen. Slaat de medicatie ook wat aan?
Klik om te vergroten...

De medicatie slaat maar voor een gedeelte aan. En gister is de Abilify verhoogd naar 30 mg en wordt de Haldol ook langzaam verhoogd met 1 mg.
Hopelijk helpt dit tegen mijn paranoia en achterdocht.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed om te horen dat je gestopt ben en dat je het weet vol te houden. Hoelang blijf je nog in de kliniek? Heb je ook wat afleiding?
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoe lang weet ik niet. Ik loop er nu 5 dagen in de week. En wordt er een beetje gek van. Dat therapeutische geleuter de hele dag. Ik heb nog nooit zoveel gepraat in mijn leven als nu. Pffff....

Het is zeker nog voor 4 a 5 weken. Dan gaan we kijken op welke manier ze mij terug laten keren in de maatschappij. Dus langzaam aan meer vrijheid krijgen. En ik moet dat gewoon goed doen deze keer.
Zoals ik al zei wil ik alleen af en toe xtc doen op een feestje. Gewoon voor het gevoel en de sfeer die het geeft. Op aanraden mag ik verder niets gebruiken. Dat gaat me nog zwaar vallen. Altijd die ontiegelijke k*t trek. Daar blijf je eeuwig last van hebben.

En geestelijk gaat het met de week beter. Ik slik nu 2 anty-psychotica en dat gaat langzaam steeds beter. Die zal ik wel mijn leven lang moeten blijven slikken jammer genoeg.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk dat het belangrijk is dat je je wat meer openstelt voor dat geleuter. Ze proberen je te helpen. Ze zijn bijvoorbeeld op zoek naar de oorzaak en dingen die gebruik triggeren. Ik snap dat het een moeilijke gedachte is om "voor eeuwig" te stoppen, maar ik raad echt aan om op zijn minst een jaar te stoppen. Een jaar is ook best te overzien: denk maar aan dingen die nu een jaar geleden zijn. Ik zelf heb in ieder geval altijd het gevoel dat de tijd vliegt. Als je jezelf dit voorhoudt, is het makkelijker vol te houden. Als het dan zover is kan je beslissen een pilletje te nemen. Tegen die tijd is de situatie waarschijnlijk totaal anders dus je moet nu nog niet beslissen hoe (en waarmee) je je tijd gaat invullen. Ik zeg zelf altijd, bij twijfel niks gebruiken en als dat nodig is wacht je nog een tijdje. De drugs gaan immers nergens naartoe dus als je wel wil gebruiken kan je alsnog wat kopen. Ik hoop dat je mijn advies op zijn minst overweegt, en dat je het nut gaat inzien van je therapie.
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Susanne zei:
Ik snap dat het een moeilijke gedachte is om "voor eeuwig" te stoppen, maar ik raad echt aan om op zijn minst een jaar te stoppen. Een jaar is ook best te overzien: denk maar aan dingen die nu een jaar geleden zijn. Ik zelf heb in ieder geval altijd het gevoel dat de tijd vliegt. Als je jezelf dit voorhoudt, is het makkelijker vol te houden. Als het dan zover is kan je beslissen een pilletje te nemen. Tegen die tijd is de situatie waarschijnlijk totaal anders dus je moet nu nog niet beslissen hoe (en waarmee) je je tijd gaat invullen. Ik zeg zelf altijd, bij twijfel niks gebruiken en als dat nodig is wacht je nog een tijdje. De drugs gaan immers nergens naartoe dus als je wel wil gebruiken kan je alsnog wat kopen. Ik hoop dat je mijn advies op zijn minst overweegt, en dat je het nut gaat inzien van je therapie.
Klik om te vergroten...


Terugkijkend lijkt een jaar of zelfs weleens 2 jaar voorbij te zijn gevlogen, maar ( en spreek voor mezelf ) als je tegen mij zegt gebruik vanaf nu een jaar lang nix, dan vind ik dat toch best wel heel lang klinken, en klinkt ( voor mij dan ) ook best saai, zo van ok, nou, mag dus een jaar nix doen, een maand daarentegen klinkt al beter, valt m.i. beter te overzien. Maar snap wel wat je bedoelde verder, denk wel dat er een doel qua stop-tijd moet zijn. :)
@dubbel0seven, ken dat 'therapeutische geleuter' kan er zelf ook moeilijk tegen, nix mis met praten, maar teveel praten is ook funest uiteindelijk, niet alles hoeft overgeanalyseerd te worden, kan zelf moeilijk tegen zweverig geouwehoer iig, hoop dat je er goed doorheen komt jongen, sterkte met alles :)
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik weet alleen niet in hoeverre het uberhaupt zweverig geouwehoer is. Misschien ook wel hoor, ik ben er niet bij :P Maar ik vind praten wel heel nuttig en ik denk dat ze dat niet voor niets doen. Ik betwijfel ook of ze het overanalyseren. Misschien is het ook interessant als je onderzoekt waarom de andere behandelingen/therapieën niet werkten. Ik denk dat dat een handig begin is als je hierna clean wil blijven: de therapie moet wel 'aanslaan'. Ik raad in ieder geval ten zeerste om je ervoor open te stellen (dit klinkt zweverig ja :P). Misschien vind je het juist niet leuk om over bepaalde dingen te praten. In dat geval moet je het juist proberen te doen.
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zo ff een kleine update.

Ik ben momenteel al clean van cocaine sinds eind december.
Verder nog wel xtc en amfetamine gebruikt, Dit zelfs best wel regelmatig. Maar plannen om dit te doorbreken zijn er. Maybe toch een kliniek ik later dit jaar.
Maar nu eerst even werken en sparen. Dat wil nu wel zonder coke. En dan kliniek in.

Verder slaap ik zelfstandig zonder pilllen. En ook gebruik ik geen Lorazepam meer. Raak je toch alleen maar hooked aan. En ik kan best zonder. :wave:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jammer dat je toch het een weer voor het ander vervangen hebt, maar de positieve instelling is er en goed dat je in ieder geval zelfstandig slaapt!

Doorbreek dat patroon, je kan het!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat heb jij een hoop meegemaakt! Heb je nu nog behandeling? Knap dat je doorzet en zo positief blijft. Het blijft moeilijk, zeker als je elke dag die drang voelt. Het belangrijkste is denk ik dat je andere dingen krijgt om op te focussen, zodat je niet de hele tijd aan die drang hoeft te denken. Afleiding puur in de vorm van 'ik moet nu iets gaan doen anders gaat het mis', maar ook een hele dag druk bezig zijn geweest en denken 'hee ik heb er vandaag niet eens aan kunnen denken...'. Het gaat echt vanzelf beter, hoe langzaam ook. Hou jezelf bezig! En ga om met mensen die je niet zomaar weer terug trekken in die wereld.

Susanne zei:
Ik weet alleen niet in hoeverre het uberhaupt zweverig geouwehoer is. Misschien ook wel hoor, ik ben er niet bij :P Maar ik vind praten wel heel nuttig en ik denk dat ze dat niet voor niets doen.
Klik om te vergroten...
Ooit therapie gehad? :wink: Natuurlijk werkt praten, en natuurlijk voel je je opgelucht, maar ik ben er zelf altijd met tegenzin heengegaan. Het is ontzettend vermoeiend en vaak niet leuk. De hele tijd alleen maar praten over jezelf en je gevoelens.. Blegh.
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#12
ZERO- zei:
Ooit therapie gehad? :wink: Natuurlijk werkt praten, en natuurlijk voel je je opgelucht, maar ik ben er zelf altijd met tegenzin heengegaan. Het is ontzettend vermoeiend en vaak niet leuk. De hele tijd alleen maar praten over jezelf en je gevoelens.. Blegh.
Klik om te vergroten...


Nou idd, ik heb dan zelf nooit therapie gehad, maar een ex van jaren terug wel, en ook nog op een vrijdag, dus vanaf vrijdagavond dat ik er kwam tot zondagavond dat ik vertrok was ik bezig met hem opbeuren en die sessie analyseren, ok, praten is goed/kan goed zijn, maar het is en voor diegene in therapie uitputtend, maar dus ook voor de naasten/geliefden. Kan best zijn dat ik nu kortzichtig/bevooroordeeld/hard klink, maar na die ene relatie toen moet ik er niet meer aan denken ooit iemand te willen die in therapie zit. Het vergt gewoon teveel imo :)
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Er is niets verkankerder dan over jezelf praten. Helemaal na een lange therapie dag al dat gezeik van ouders en vrienden aan je hoofd. Wel te begrijpen echter.
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#14
ZERO- zei:
Wat heb jij een hoop meegemaakt! Heb je nu nog behandeling? Knap dat je doorzet en zo positief blijft. Het blijft moeilijk, zeker als je elke dag die drang voelt. Het belangrijkste is denk ik dat je andere dingen krijgt om op te focussen, zodat je niet de hele tijd aan die drang hoeft te denken. Afleiding puur in de vorm van 'ik moet nu iets gaan doen anders gaat het mis', maar ook een hele dag druk bezig zijn geweest en denken 'hee ik heb er vandaag niet eens aan kunnen denken...'. Het gaat echt vanzelf beter, hoe langzaam ook. Hou jezelf bezig! En ga om met mensen die je niet zomaar weer terug trekken in die wereld.

Susanne zei:
Ik weet alleen niet in hoeverre het uberhaupt zweverig geouwehoer is. Misschien ook wel hoor, ik ben er niet bij :P Maar ik vind praten wel heel nuttig en ik denk dat ze dat niet voor niets doen.
Klik om te vergroten...
Ooit therapie gehad? :wink: Natuurlijk werkt praten, en natuurlijk voel je je opgelucht, maar ik ben er zelf altijd met tegenzin heengegaan. Het is ontzettend vermoeiend en vaak niet leuk. De hele tijd alleen maar praten over jezelf en je gevoelens.. Blegh.
Klik om te vergroten...

Heb op het moment nog edn ambulante behandeling met een psychiater, psycholoog en verpleegkundige.
Ik ben bezig om dingen om handen te hebben. Zoals solliciteren. Maar dat gaat momenteel niet zo soepel. Al heb ik hoop dat ik snel een baan vindt. Dan heb ik op de dag ook meer te doen.

Niet meer met het milieu omgaan Klinkt makkelijk. Maar niet als je halve familie in de business zit. :stoned: Je wilt ook je familie niet afvallen. Heel lastig verhaal.

En praten bij thereapie werkt uitstekend. Je moet alleen wel durven praten. Het is makkelijk om alles te verdringen met drugs en drank. Maar je problem facen en daar over praten vergt toch wat meer ballen en durf. Maar daar krijg je de juiste begeleiding bij. Heeft mij heel veel moeite gekost. Maar ik heb het wel gedaan.
In het begin van het traject was ik nog altijd super high en best aggressief. Geen idee hoe ze dat vol hebben gehouden. schaam ik mij best voor. Dat zweverige gedoe. Maar het werkt toch echt. :stoned:
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Momenteel weer high op speed en cannabis plus bier en whisky. Twijfel of ik een slaappil zal nemen. Achteraf gezien niet niet zo'n beste avond :rolleyes: :openmouth:
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Goed om te horen dat de therapie aanslaat sinds je je er meer voor open stelt. Dapper ook dat je de stap heb durven nemen, want ik maakte uit je woorden op dat je niet zo'n type bent :tongueout: Word je ook begeleid in het vinden van een baan?

En jammer dat je vanavond weer speed heb gebruikt. Slaap je inmiddels al wel? Anders kan je beter melatonine nemen ofzo, zodat je je morgen wat beter voelt. Ik ben overigens niet echt een voorstander van benzo's en ghb om te slapen.

Succes nog verder he!
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb uiteindelijk de slaappillen maar gelaten voor wat het is. En ben zonder naar bed toe gegaan. Heb toch nog 5 uurtjes kunnen pakken.

@susanne Je denkt dat ik niet een type ben die de juiste hulp accepteert? Natuurlijk accepteer ik het al was dat nogal een lastig moment.

En ik wordt overal in begeleid. Ook in het vinden van een baan. 90% kans dat ik wordt aangenomen volgende week.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee ik bedoelde meer dat je niet het type was voor zoveel "zweverigheid". Maar netjes, en goed om te horen dat het zo goed met je gaat!
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Klote zooi nog steeds geen baan :(

Maar ben al wel een week clean van de amfetamine en de wiet. Gebruik nu niets meer. Ik wil alleen wel op feestjes blijven gebruiken, Maar dat is 1 keer in de 6 tot 8 weken. Daar ga ik mijn best voor doen om dit zo te houden.

Stoppen met de amfetamine was niet zo heel moeilijk, spul het huis uit en gewoon niet meer gebruiken. Vrienden gevraagd mij niets meer aan te bieden of te vragen omtrent drugs. En dat doen ze ook netjes. Ze ondersteunen mij zelfs, iets wat ik niet verwacht had. :sunglasses:

Verder loop ik nog steeds onder behandeling van de psycholoog en psychiater. Dit omdat ik het leven niet meer zo helder zag. En ik zelfs 2 keer een psychose heb gehad dit kwam mede door de drugs.

Ik slik netjes iedere dag mijn medicijnen. Dit zijn er nogal wat:

30mg Abilify en 2mg Haldol tegen de psychotische verschijnselen.
3 mg Lorazapam tegen angsten.
2 mg Lorazapam om in te slapen en tegen angsten in de nacht.


Ik schrijf dit mede om mensen te waarschuwen voor de effecten van drugs. Mochten er vragen zijn stel ze dan. Vragen staat open en ik zal zo eerlijk mogelijk antwoord geven. Vragen omtrent Cocaine, Amfetamine, Xtc, Wiet en Pervetin verslaving kan ik wel beantwoorden :openmouth: :mrgreen:

Verder, gebruik drugs met mate en laat drugs jouw niet gebruiken. Dan blijft het leuk.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#20
dubbel0seven zei:
Ik wil alleen wel op feestjes blijven gebruiken, Maar dat is 1 keer in de 6 tot 8 weken. Daar ga ik mijn best voor doen om dit zo te houden.
Klik om te vergroten...
Ik snap dat je af en toe de behoefte hebt om iets te nemen, maar zou je dat wel doen? Het zou zonde zijn als je een terugval krijgt. Met andere woorden: ik zou het risico niet nemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."