#1
Jazeker heb ik voor mijzelf regels opgesteld dit ook in samenspraak met mijn be handelaar. Die mensen waren iets minder positief over mijn incidentele gebruik en erg bang dat ik terug zou vallen in verslaving. Vooralsnog gaat het uitstekend!Psychedelibee zei:Goed om te horen dat het beter met je gaat dubbel0seven. Heb je duidelijke regels voor jezelf opgesteld qua gebruik? Zodat je je gebruik continu hier tegen kan afzetten.
Ik mag van mezelf alleen incidenteel gebruiken tijdens speciale gelegenheden, feestjes etc. En aangezien ik mijn leven niet meer zie als 1 groot feest blijft het gebruik aardig binnen de perken
Ook het aantal feestjes dat ik bezoek is flink verlaagd. Ik bezoek bijna geen parties meer waar mensen er standaard flink aanzitten. Helaas dus weinig house parties meer voor mij
MeejheM zei:maar na onbepaalde tijd sluipt gemakszucht er weer in zodra de herinnering aan de gevaren verdwijnt.
dat heb je ook zo met drugs.
Ik sta mezelf alleen toe hard drugs te mogen gebruiken tijdens house evenementen. En die bezoek ik bijna niet meer. Daarbij ga ik tegenwoordig uit met een groep mensen die allen alleen een beetje alcohol en cannabis consumeren. Dus het gebruikte van hard drugs wordt op die manier niet getriggerd. En ik ben eigenlijk ook totaal klaar met het gebruik van xtc, MDMA, Amfetamine en Cocaine. Tegenwoordig kan ik ook best met gebruikers in 1 ruimte verblijven en zelf totaal geen behoefte hebben om ook weer te gaan gebruiken. Ik lach ze gewoon uit.
En ik heb er, mede door mijn zware verleden, altijd erg zwaar aangezeten. Juist die herinneringen aan mijn verleden weerhouden mij ervan om weer flink te gaan gebruiken/misbruiken. Het gebruik en de levensstijl hebbenmij meerdere malen bijna mijn leven gekost. Dit vergeet je niet zomaar hoor
Mijn behandelaars zijn ook enorm verrast doordat ik, zelfs zonder zware medicijnen, verscheidene psychische problemen de baas ben geworden. Een mooi voorbeeld is dat ik mijn paranoia heb overwonnen door zelf te blijven zoeken naar een oplossing omdat ik niet eeuwig aan de medicatie wil zitten. Ik heb toen zelf een strategie uitgedacht hoe ik de paranoia de baas zou kunnen worden. En heb ook zelf een manier gevonden om in bepaalde situaties niet terug te vallen in paranoia gedrag/gedachten etc. Puur omdat mijn be handelaar simpel een pilletje voor wilde schrijven en ik het daar niet mee eens was. Mijn mening is gewoon dat je het gevecht aan moet gaan in je brein. Uiteindelijk na veel denken, uitproberen en vechten heb ik voor mezelf de oplossing gevonden! En mijn psychiater en psycholoog waren zeer positief verrast hierdoor!!ZERO- zei:Supergaaf dit!
Wat een mooi verhaal. Lekker bezig hoor, mag je ook echt trots op zijn!

