Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHere we go again...snuiven van voornamelijk cocaïne.

Here we go again...snuiven van voornamelijk cocaïne.

70 antwoorden
62 weergaven
18-5-2026
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Goed om te horen dat het beter met je gaat dubbel0seven. Heb je duidelijke regels voor jezelf opgesteld qua gebruik? Zodat je je gebruik continu hier tegen kan afzetten.
Klik om te vergroten...
Jazeker heb ik voor mijzelf regels opgesteld dit ook in samenspraak met mijn be handelaar. Die mensen waren iets minder positief over mijn incidentele gebruik en erg bang dat ik terug zou vallen in verslaving. Vooralsnog gaat het uitstekend!

Ik mag van mezelf alleen incidenteel gebruiken tijdens speciale gelegenheden, feestjes etc. En aangezien ik mijn leven niet meer zie als 1 groot feest blijft het gebruik aardig binnen de perken :wink:
Ook het aantal feestjes dat ik bezoek is flink verlaagd. Ik bezoek bijna geen parties meer waar mensen er standaard flink aanzitten. Helaas dus weinig house parties meer voor mij :cry: En ik heb mijn leven zo veranderd dat het niet meer alleen om gebruiken gaat. Mijn leven heeft eindelijk een positieve inhoud gekregen! Wel blijft het een dagelijkse strijdt om niet in oude gewoontes terug te vallen. :grin:

MeejheM zei:
maar na onbepaalde tijd sluipt gemakszucht er weer in zodra de herinnering aan de gevaren verdwijnt.
dat heb je ook zo met drugs.
Klik om te vergroten...

Ik sta mezelf alleen toe hard drugs te mogen gebruiken tijdens house evenementen. En die bezoek ik bijna niet meer. Daarbij ga ik tegenwoordig uit met een groep mensen die allen alleen een beetje alcohol en cannabis consumeren. Dus het gebruikte van hard drugs wordt op die manier niet getriggerd. En ik ben eigenlijk ook totaal klaar met het gebruik van xtc, MDMA, Amfetamine en Cocaine. Tegenwoordig kan ik ook best met gebruikers in 1 ruimte verblijven en zelf totaal geen behoefte hebben om ook weer te gaan gebruiken. Ik lach ze gewoon uit. :wave:
En ik heb er, mede door mijn zware verleden, altijd erg zwaar aangezeten. Juist die herinneringen aan mijn verleden weerhouden mij ervan om weer flink te gaan gebruiken/misbruiken. Het gebruik en de levensstijl hebbenmij meerdere malen bijna mijn leven gekost. Dit vergeet je niet zomaar hoor :wink:

ZERO- zei:
Supergaaf dit!

Wat een mooi verhaal. Lekker bezig hoor, mag je ook echt trots op zijn!
Klik om te vergroten...
Mijn behandelaars zijn ook enorm verrast doordat ik, zelfs zonder zware medicijnen, verscheidene psychische problemen de baas ben geworden. Een mooi voorbeeld is dat ik mijn paranoia heb overwonnen door zelf te blijven zoeken naar een oplossing omdat ik niet eeuwig aan de medicatie wil zitten. Ik heb toen zelf een strategie uitgedacht hoe ik de paranoia de baas zou kunnen worden. En heb ook zelf een manier gevonden om in bepaalde situaties niet terug te vallen in paranoia gedrag/gedachten etc. Puur omdat mijn be handelaar simpel een pilletje voor wilde schrijven en ik het daar niet mee eens was. Mijn mening is gewoon dat je het gevecht aan moet gaan in je brein. Uiteindelijk na veel denken, uitproberen en vechten heb ik voor mezelf de oplossing gevonden! En mijn psychiater en psycholoog waren zeer positief verrast hierdoor!! :grin:
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tijdens mijn vrij korte leven heb ik al verschillende verslavingen gekend. In totaal zo'n 5 keer verslaafd geweest aan verschillende middelen. En dat alles voor mijn 23e levensjaar. Ik raakte verslaafd aan de roes en het verdovende effect van de drugs. Vervolgens spendeerde ik alle dagen totaal verdoofd en van de wereld.

Uiteindelijk heb ik alle verslavingen overwonnen. Alleen heb ik toen nooit de redenen aangepakt die de aanleiding vormden voor mijn verslaving(en). Ik ben altijd gewoon verder gegaan met mijn leven. Altijd maar doen alsof het goed ging en er niets mis was.
De jaren die volgde gebruikte ik zo af en toe wel eens drugs. Xtc, amfetamine of cocaïne. Het gebruik heb ik altijd in de hand weten te houden tot het weekend.

Afgelopen jaar ben ik in behandeling gegaan voor mijn verleden. Dit is emotioneel nogal zwaar, zeer vermoeiend en erg confronterend. Daardoor ben ik weer vaker drugs gaan gebruiken. Ook door de weeks.
Dit jaar zijn er ook nog wat heftige dingen gebeurd. En daarbij ben ik werkloos geworden. Toen ben ik stom genoeg nog vaker drugs gaan gebruiken. Na verloop van tijd begon ik ook weer mijn gevoel en emoties te verdoven. De doseringen werden ook steeds groter. Blijkbaar had ik weinig tot niets geleerd van mijn verleden.

In het begin snoof ik vrij regelmatig amfetamine. Op een gegeven moment snoof ik weer 7 dagen per week. Omdat ik overdag geen enkele verplichting had ging dit zonder problemen. Op een gegeven moment, op aandringen van mijn familie, toch maar in behandeling gegaan. Dit was een ambulante behandeling die ervoor heeft gezorgd dat ik stopte met het snuiven van amfetamine.
Een tijdje later toch maar weer eens een keer cocaïne geprobeerd. Ach waarom niet? Een enkele keer gebruiken kan toch weinig kwaad? Het was ook een soort van beloning omdat ik gestopt was met het snuiven van amfetamine. Lekker naïeve. hahaha
Ik had dit al enkele jaren niet meer gebruikt. En het voelde alsof ik herenigd werd met de liefde van mijn leven. Het weerzien voelde gewoon erg goed. Te goed eigenlijk.....
Het begon met een een enkele keer tijdens het weekend. Al snel snoof ik van vrijdag tot zondag. En dit werd vrij snel dagelijks. Het duiveltje in mijn hoofd was weer ontwaakt.
Tegenover mijzelf ontkende ik dat ik een probleem had. Ik bleef maar tegen mezelf zeggen dat ik volledig de controle had. Ik was niet weer verslaafd. En er was toch niets mis met een snuifje...toch?
Cocaïne maakt mij tot een grote leugenaar. Ik lieg en bedrieg alles en iedereen om maar te kunnen gebruiken. Langzaam aan begon mijn leven weer om de cocaïne te draaien. En ik bleef het probleem maar ontkennen en zodoende kon het flink uit de hand lopen.
Mijn cocaïne gebruik ging al snel omhoog. Het begon met een 0.5 gram in de avond. Maar momenteel snuif ik minimaal 2 gram per dag. Vaak loopt het verder uit de hand dan 2 gram. Het is gewoon klote. Ik heb al enkele pogingen ondernomen om te stoppen. Iedere poging mislukt doordat ik gek wordt van de ontwenningsverschijnselen. Ik begin dan toch maar weer met snuiven. En zo hobbel ik alweer een tijdje voort. Ik heb echt enkele maanden mijn hoofd in het zand gestoken. Ik wilde gewoon niet inzien dat mijn gebruik eigenlijk weer een verslaving was geworden. Maar ik besef nu wel echt dat ik best een probleem heb. Ik wil er hoe dan ook vanaf komen. Ik moet er gewoon vanaf komen. Anders eindig ik nog in de goot. En dat gaat echt never nooit gebeuren.

Vanmiddag bij de verslavingszorg geweest. Ik liep daar al een tijdje om van mijn amfetamine gebruik af te komen. Nadat ik met amfetamine gestopt was heeft cocaïne gewoon de plaats ingenomen. Natuurlijk wist ik ergens wel dat ik fout bezig was. Maar het duiveltje in mijn hoofd bleef het maar goedpraten. Lange tijd geloofde ik de stemmetjes.

Ze hebben me voorgesteld om naar een afkickkliniek te gaan. Daar zou ik af kunnen kicken. Maar ook de redenen kunnen behandelen die iedere keer de aanleiding geven voor een verslaving.

Ik heb echt geen idee of dit een goede oplossing is. Er spoken momenteel zoveel dingen door mijn hoofd. Wat als ik nu gewoon 6 weken weg ga richting Azië? Dan kick ik zelf wel af. Of gewoon mijn gebruik stoppen en een tijdje bij familie door te brengen. Al mijn verslavingen uit mijn verleden heb ik op deze manieren overwonnen. Ik weet gewoon dat ik het ook best zelf kan. Mijn ego is eigenlijk te groot om hulp te accepteren. En het liefst boek ik gewoon vandaag een enkeltje tropen. Lekker ver weg van mijn problemen hier. Wat lost het eigenlijk op? De duiveltjes in mijn hoofd hebben het liefst dat ik door blijf snuiven. Klote zooi.....
Ook heb ik gewoon iets tegen zo'n kliniek. Ik voel me ergens gewoon te goed om me daar te laten behandelen. Mijn geweldige coke ego zal hier wel een rol in spelen. Ik ben echt ten einde raad. Er spookt gewoon zoveel door mijn hoofd. Ben er gewoon down en depri van.
Voel me vandaag echt heel slecht. Alsof ik alles al verloren heb. Daardoor heb ik toch maar weer mijn vlucht gezocht in drank en drugs. Heb toch maar weer flink gesnoven. Echt slecht....ik weet het. Voel me er ook totaal niet beter door. Eigenlijk alleen maar slechter... :angry:

Misschien dat iemand hier me enig advies zou kunnen geven? Verder weinig mensen in mijn omgeving die ik om advies zou kunnen vragen......
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Als je er volledig op uit gekeken bent dan moet je het gewoon nooit meer gebruiken inderdaad. Alleen vaak is een verslaafde niet volledig op een drug uitgekeken, maar op de negatieve effecten die gaan overheersen bij overmatig gebruik. Dan zou je dus met controle nog af en toe moeten kunnen gebruiken, mits het effect dan leuk blijft en de negatieve effecten niet meer overheersen.

Of deze redenatie voor iedereen op gaat weet ik niet, maar dit is wel wat mij van mijn dagelijks wiet gebruik heeft afgekregen. Ik wilde niet volledig stoppen, maar het alleen maar doen als het goed uit kwam en ik er zin in had en niet meer uit gewoonte of behoefte.
Klik om te vergroten...
Hangt dit ook niet een beetje samen met dat als je iets niet 'mag', je het juist wilt? Ik bedoel, daarom zijn dieten ook zo moeilijk vol te houden voor veel mensen. Terwijl als je bijv. om de dag jezelf toe staat iets lekkers te nemen het wel vol te houden is om gezond te eten.
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#4
Inspirerend wat je voor elkaar gekregen hebt dubbel0seven. Getuigt van grote kracht!

Keep on going strong. :)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@ dubbel0seven. Wat ontzettend knap, petje af, ga zo door, hatsekiedee!
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Thanks mensen!!! Het zal altijd een valkuil blijven voor mij. En ik moet altijd waakzaam blijven om niet terug te vallen.

Pluspunt is dat ik nu ook al 6 weken clean ben van amfetamine en xtc. Dit wil ik graag zo houden. Kostte wat moeite om in te zien dat deze middelen ook een slechte invloeden op mij Hadden. Maar het is wel beter zo.
Lekker nuchter. Voel me ook als herboren momenteel. Krijg ook van iedereen om mij heen complimenten dat ik de laatste tijd veranderd ben in positieve zin :mrgreen:

Hopelijk kan ik dit sobere leven doorzetten. Want ik zit nu eindelijk op de goede weg. Mocht ook wel naar zoveel jaren strijden en kwakkelen.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik moet eerlijk bekennen dat ik, toen ik je bericht van 02-06-2015 las waarin je schreef dat je "best wel regelmatig" andere middelen gebruikte als (tijdelijke) vervanger, mijn twijfels had of je instaat zou zijn om van alle middelen af te kicken en clean te blijven. Normaal gesproken maak ik voor niemand een buiging en zelfs niet als ik een land ben waar deze begroetingsvorm een beleefdheidsregel of omgangsvorm is, maar voor jou maak ik een uitzondering aangezien jij dat respect meer dan verdiend hebt. Ik vind het echt knap van je dat je bent afgekickt en al zo'n lange tijd clean door het leven gaat, want omdat voor elkaar te krijgen heb je enorm veel wilskracht en doorzettingsvermogen voor nodig en dat heeft niet iedereen.

d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Enorm bedankt SirErick!!! Doet me goed. Hehe :mrgreen:

Als extra motivatie heb ik ook mijn psychische problemen. Er is onder andere schizofrenie vastgesteld, aangewakkerd door de drugs. Keuze was simpel. Blijf door gebruiken en het kan zich in een stroomversnelling verder ontwikkelen. Of stop met gebruiken, word sober en doe je best om de ontwikkeling niet verder in de hand te spelen. Ik koos toch graag voor het laatste. Want die aandoening is echt erg moeilijk om mee te leven. En ik sta nog pas aan het begin. Ik ben geestelijk nog vrij goed. Wil dit graag zo houden. :smoke:
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#9
dubbel0seven zei:
Enorm bedankt SirErick!!! Doet me goed. Hehe :mrgreen:
Klik om te vergroten...
Geen dank, graag gedaan.

dubbel0seven zei:
Als extra motivatie heb ik ook mijn psychische problemen. Er is onder andere schizofrenie vastgesteld, aangewakkerd door de drugs. Keuze was simpel. Blijf door gebruiken en het kan zich in een stroomversnelling verder ontwikkelen. Of stop met gebruiken, word sober en doe je best om de ontwikkeling niet verder in de hand te spelen. Ik koos toch graag voor het laatste. Want die aandoening is echt erg moeilijk om mee te leven. En ik sta nog pas aan het begin. Ik ben geestelijk nog vrij goed. Wil dit graag zo houden. :smoke:
Klik om te vergroten...
Een betere beslissing had je niet kunnen maken.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Toppertje! :wink:
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik gebruik nu bijna helemaal geen drugs meer. En wil zelden nog wel eens een drankje drinken of een stikkie roken. Maar beperk het zoveel mogelijk.

De schizofrenie. Ik heb het erfelijke in mijn genen meegekregen van mijn Vader. Dat wil niet direct zeggen dat ik er ook last van krijg. Zegt alleen dat ik extra kwetsbaar ben om dit ook te ontwikkelen.
Jammer genoeg heb ik veel drugs misbruikt in mijn leven en heb ik erg veel heftige levenservaringen opgedaan. Hierdoor heb ik deels zelf de kwetsbaarheid in de hand gespeeld. En ook heb ik mijn klachten zich jaren lang laten ontwikkelen.

Ik heb onder andere last van het volgende:

Horen van stemmen
Hallucineren
Wanen
Afvlakking van gevoel en emotie
Psychoses
Verward denken en doen
Sociaal steeds minder contact
Geen energie
Geen initiatief
Verminderde functioneren

Vroeger is het ooit begonnen met iets onschuldigs. En door de verkeerde keuzes in mijn leven kon dit zich steeds verder ontwikkelen. Ik raakte steeds dieper verzeild in de geestelijke problemen. Uiteindelijk na jaren toen het mij allemaal teveel werd heb ik eindelijk de juiste hulp gekregen die ik nodig had.

Je kunt last hebben van meerdere symptomen maar toch niet schizofreen zijn. Wat maakt mij dan tot een schizofreen? Wanneer je precies die diagnose stelt is mij onbekend. Dat is een goede vraag die ik zeker ga stellen wanneer ik de dokter weer spreek.
Wel weet ik dat er strike richtlijnen zijn voordat ze die diagnose stellen. Dat gebeurd niet zomaar even. Ik had ook al klachten voordat ik ooit drugs gebruikt had. Drugs heeft het alleen verergerd.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pfff, dat is een stevig lijstje. Ik vermoed dat ik zelf ook een zekere aanleg voor psychose's heb, eens te meer reden om met mijn klauwen van drugs af te blijven. Kunnen alle symptomen nog weggaan? En moet je de rest van je leven medicatie slikken? Het is toch nog niet in een ver stadium?
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Symptomen gaan nu niet meer weg. Medicatie kunnen de symptomen wel verlichten.
Waarschijnlijk moet ik voor de rest van mijn leven medicijnen blijven slikken. En er zijn enkele momenten geweest dat ik me gesterkt voelde om met de medicijnen te stoppen. Goede gevoel was van korte duur. Na enkele dagen had ik alweer symptomen. Gevolgd door vrij heftige psychoses.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jezus wat heftig man.. Zulke ervaringen zijn naar, maar als je nu al weet dat ze nooit volledig weg zullen gaan... :openmouth:

Take care bro!
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#15
je bent beter af als je de rest van je leven pillen op herhaalrecept krijgt dan elke keer coke regelen. al zijn antipsychotica ook niet heel gezond.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
dubbel0seven zei:
Je kunt last hebben van meerdere symptomen maar toch niet schizofreen zijn. Wat maakt mij dan tot een schizofreen? Wanneer je precies die diagnose stelt is mij onbekend. Dat is een goede vraag die ik zeker ga stellen wanneer ik de dokter weer spreek.
Wel weet ik dat er strike richtlijnen zijn voordat ze die diagnose stellen.
Klik om te vergroten...
Voor stoornis X moet je X aantal symptomen van desbetreffend rijtje symptomen hebben ervaren in de afgelopen X maanden, waarbij het functioneren op sociaal/werk/school gebied (ernstig) verstoord is.

Maar verder: heftig. Dat zijn echt nare symptomen. Maar van een aantal heb je dus eigenlijk al veel langer last? Thankgod voor het bestaan van zoiets als antipsychotica! Ookal is dat idd niet gezond, het zorgt er wel voor dat je (redelijk tot) goed met zoiets kunt leven :)

Hoe gaat 't nu met je?
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Goedendag iedereen!!! :grin:

SirErick, dubbel0seven leeft nog steeds! Ik ben alleen vrijwel nooit meer online op drugsforum.nl.

Sinds September '15, ben ik flink blijven werken aan mezelf. Met een grote glimlach kan ik vertellen dat ik nog steeds vrij ben van enige vorm van drugs verslaving!
Incidenteel sta ik mijzelf toe dat ik iets zou mogen gebruiken zoals cannabis, alcohol, xtc/mdma of Amfetamine. Maar alleen tijdens speciale gelegenheden, vieringen, feestjes of iets anders bijzonders. En alleen om de feestvreugde te vergroten! Het kan, het mag maar is absoluut geen must. Want nuchter vermaak ik mijzelf tegenwoordig net zo goed! Misschien zelfs wel beter!!!! :grin:

Afgelopen jaar was nogal erg moeilijk, stroef en zwaar. Zowel geestelijk als lichamelijk. Maar ik geef nooit zomaar op. En ben altijd voor mijzelf blijven vechten. Gewoon doorbijten en niet zomaar opgeven is mijn advies!!! Want sindsdien is er veel positiviteit in mijn leven gekomen! :grin:

Schizofrenie was vastgesteld. Nieuwe psychiater dacht daar iets anders over. Sinds December gebruik ik geen anti-psychotische medicatie meer. En tot op heden gaat dit erg goed! Nog geen last van enige symptomen. Hopelijk blijft dit in de toekomst gewoon goed gaan zonder medicatie. Behandeling en therapie blijven wel gewoon doorlopen. Want communiceren blijft gewoon erg belangrijk!
Ben hier echt zo mega trots op!!! Nog steeds boek ik vooruitgang zonder ondersteuning van zware medicatie.

Heb gelukkig ook weer een goede baan terug in de techniek. Thuis zitten behoort tot het verleden en ook dit geeft alleen maar meer positiviteit! En ik ben weer onderdeel van de maatschappij! :grin:
Schrijf dit bericht ook tijdens mijn nacht shift. :wink:

Ik sta open voor vragen en/of opmerkingen. Positief of negatief het mag allemaal. :grin:

Groet! :stoned:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Goed om te horen dat het beter met je gaat dubbel0seven. Wel een risico om af en toe toch nog te gebruiken, maar als het je lukt om het echt alleen af en toe te doen geeft dit wel aan dat je de verslaving overwonnen hebt. Want iets niet meer gebruiken omdat je bang bent dat je terug valt geeft aan dat je nog steeds verslaafd bent al gebruik je niet meer. Maargoed, wel iets om in de gaten te houden dat het niet weer uit de hand loopt. Heb je duidelijke regels voor jezelf opgesteld qua gebruik? Zodat je je gebruik continu hier tegen kan afzetten.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat is wel een goeie inderdaad, zolang het goed gaat krijg je steeds meer vertrouwen, en is de kans aanwezig dat je de grenzen toch weer langzaam opzoekt. dat komt veel voor. vooral tijdens mijn werk zie ik dat vaak met veilig gebruik van materiaal, wat per definitie nooit handig is. dan is er een incident, en loopt iedereen weer even op z'n tenen, maar na onbepaalde tijd sluipt gemakszucht er weer in zodra de herinnering aan de gevaren verdwijnt.
dat heb je ook zo met drugs.

dus fijn dat het goed gaat, maar let je wel een beetje op jezelf?

Ik hoop het wel, goed dat je er weer bent.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
dubbel0seven zei:
Ben hier echt zo mega trots op!!! Nog steeds boek ik vooruitgang zonder ondersteuning van zware medicatie.
Klik om te vergroten...
Supergaaf dit! :)

Wat een mooi verhaal. Lekker bezig hoor, mag je ook echt trots op zijn!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."