Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHere we go again...snuiven van voornamelijk cocaïne.

Here we go again...snuiven van voornamelijk cocaïne.

70 antwoorden
59 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Als je er volledig op uit gekeken bent dan moet je het gewoon nooit meer gebruiken inderdaad. Alleen vaak is een verslaafde niet volledig op een drug uitgekeken, maar op de negatieve effecten die gaan overheersen bij overmatig gebruik. Dan zou je dus met controle nog af en toe moeten kunnen gebruiken, mits het effect dan leuk blijft en de negatieve effecten niet meer overheersen.

Of deze redenatie voor iedereen op gaat weet ik niet, maar dit is wel wat mij van mijn dagelijks wiet gebruik heeft afgekregen. Ik wilde niet volledig stoppen, maar het alleen maar doen als het goed uit kwam en ik er zin in had en niet meer uit gewoonte of behoefte.
Klik om te vergroten...
Hangt dit ook niet een beetje samen met dat als je iets niet 'mag', je het juist wilt? Ik bedoel, daarom zijn dieten ook zo moeilijk vol te houden voor veel mensen. Terwijl als je bijv. om de dag jezelf toe staat iets lekkers te nemen het wel vol te houden is om gezond te eten.
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#2
Inspirerend wat je voor elkaar gekregen hebt dubbel0seven. Getuigt van grote kracht!

Keep on going strong. :)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@ dubbel0seven. Wat ontzettend knap, petje af, ga zo door, hatsekiedee!
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thanks mensen!!! Het zal altijd een valkuil blijven voor mij. En ik moet altijd waakzaam blijven om niet terug te vallen.

Pluspunt is dat ik nu ook al 6 weken clean ben van amfetamine en xtc. Dit wil ik graag zo houden. Kostte wat moeite om in te zien dat deze middelen ook een slechte invloeden op mij Hadden. Maar het is wel beter zo.
Lekker nuchter. Voel me ook als herboren momenteel. Krijg ook van iedereen om mij heen complimenten dat ik de laatste tijd veranderd ben in positieve zin :mrgreen:

Hopelijk kan ik dit sobere leven doorzetten. Want ik zit nu eindelijk op de goede weg. Mocht ook wel naar zoveel jaren strijden en kwakkelen.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik moet eerlijk bekennen dat ik, toen ik je bericht van 02-06-2015 las waarin je schreef dat je "best wel regelmatig" andere middelen gebruikte als (tijdelijke) vervanger, mijn twijfels had of je instaat zou zijn om van alle middelen af te kicken en clean te blijven. Normaal gesproken maak ik voor niemand een buiging en zelfs niet als ik een land ben waar deze begroetingsvorm een beleefdheidsregel of omgangsvorm is, maar voor jou maak ik een uitzondering aangezien jij dat respect meer dan verdiend hebt. Ik vind het echt knap van je dat je bent afgekickt en al zo'n lange tijd clean door het leven gaat, want omdat voor elkaar te krijgen heb je enorm veel wilskracht en doorzettingsvermogen voor nodig en dat heeft niet iedereen.

d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Enorm bedankt SirErick!!! Doet me goed. Hehe :mrgreen:

Als extra motivatie heb ik ook mijn psychische problemen. Er is onder andere schizofrenie vastgesteld, aangewakkerd door de drugs. Keuze was simpel. Blijf door gebruiken en het kan zich in een stroomversnelling verder ontwikkelen. Of stop met gebruiken, word sober en doe je best om de ontwikkeling niet verder in de hand te spelen. Ik koos toch graag voor het laatste. Want die aandoening is echt erg moeilijk om mee te leven. En ik sta nog pas aan het begin. Ik ben geestelijk nog vrij goed. Wil dit graag zo houden. :smoke:
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#7
dubbel0seven zei:
Enorm bedankt SirErick!!! Doet me goed. Hehe :mrgreen:
Klik om te vergroten...
Geen dank, graag gedaan.

dubbel0seven zei:
Als extra motivatie heb ik ook mijn psychische problemen. Er is onder andere schizofrenie vastgesteld, aangewakkerd door de drugs. Keuze was simpel. Blijf door gebruiken en het kan zich in een stroomversnelling verder ontwikkelen. Of stop met gebruiken, word sober en doe je best om de ontwikkeling niet verder in de hand te spelen. Ik koos toch graag voor het laatste. Want die aandoening is echt erg moeilijk om mee te leven. En ik sta nog pas aan het begin. Ik ben geestelijk nog vrij goed. Wil dit graag zo houden. :smoke:
Klik om te vergroten...
Een betere beslissing had je niet kunnen maken.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Toppertje! :wink:
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik gebruik nu bijna helemaal geen drugs meer. En wil zelden nog wel eens een drankje drinken of een stikkie roken. Maar beperk het zoveel mogelijk.

De schizofrenie. Ik heb het erfelijke in mijn genen meegekregen van mijn Vader. Dat wil niet direct zeggen dat ik er ook last van krijg. Zegt alleen dat ik extra kwetsbaar ben om dit ook te ontwikkelen.
Jammer genoeg heb ik veel drugs misbruikt in mijn leven en heb ik erg veel heftige levenservaringen opgedaan. Hierdoor heb ik deels zelf de kwetsbaarheid in de hand gespeeld. En ook heb ik mijn klachten zich jaren lang laten ontwikkelen.

Ik heb onder andere last van het volgende:

Horen van stemmen
Hallucineren
Wanen
Afvlakking van gevoel en emotie
Psychoses
Verward denken en doen
Sociaal steeds minder contact
Geen energie
Geen initiatief
Verminderde functioneren

Vroeger is het ooit begonnen met iets onschuldigs. En door de verkeerde keuzes in mijn leven kon dit zich steeds verder ontwikkelen. Ik raakte steeds dieper verzeild in de geestelijke problemen. Uiteindelijk na jaren toen het mij allemaal teveel werd heb ik eindelijk de juiste hulp gekregen die ik nodig had.

Je kunt last hebben van meerdere symptomen maar toch niet schizofreen zijn. Wat maakt mij dan tot een schizofreen? Wanneer je precies die diagnose stelt is mij onbekend. Dat is een goede vraag die ik zeker ga stellen wanneer ik de dokter weer spreek.
Wel weet ik dat er strike richtlijnen zijn voordat ze die diagnose stellen. Dat gebeurd niet zomaar even. Ik had ook al klachten voordat ik ooit drugs gebruikt had. Drugs heeft het alleen verergerd.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pfff, dat is een stevig lijstje. Ik vermoed dat ik zelf ook een zekere aanleg voor psychose's heb, eens te meer reden om met mijn klauwen van drugs af te blijven. Kunnen alle symptomen nog weggaan? En moet je de rest van je leven medicatie slikken? Het is toch nog niet in een ver stadium?
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Symptomen gaan nu niet meer weg. Medicatie kunnen de symptomen wel verlichten.
Waarschijnlijk moet ik voor de rest van mijn leven medicijnen blijven slikken. En er zijn enkele momenten geweest dat ik me gesterkt voelde om met de medicijnen te stoppen. Goede gevoel was van korte duur. Na enkele dagen had ik alweer symptomen. Gevolgd door vrij heftige psychoses.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."