Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat en hoe steun je iemand die verslaafd/afkickt?

Wat en hoe steun je iemand die verslaafd/afkickt?

96 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
K
KittykatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mm bovenstaand is niet helemaal zo als hoort te staan , maar wat ik wilde zeggen staat er wel onder.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb alleen je eerste bericht gelezen maar wilde even zeggen dat je een goed mens bent met goede bedoelingen. Denk voor al eerst aan jezelf. Hij mag blij zijn met een persoon als jou.

Ik wens je het beste in het leven en succes ermee. Hopen dat hij ooit helemaal clean wordt :)
P
PakTaxiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jasprina@outlookcom zei:
Maar denk niet dat hij daarna nog lastig word. Was hij daarvoor ook niet.
Klik om te vergroten...
K
KittykatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mee eens, zou je verwachten ma kwam niet agressief binnen he, was iis toen we het ziekenhuis binnenkwamen rustig ma begon zich weer op te bouwen en dit zagen ze , dus hebben ze hem toen al voordatvt helemaal escaleerde een spuitje om te laten slapen gegeven .en dat heeft echt wel wat moeite gekost. Had wel gehoopt dat ze de hem zouden laten onderzoeken maar buiten de hersenscan en foto's v zijn hand om hebben ze dit niet gedaan.
Hij zegt al een paar weken dat toe zich laat opnemen maar heeft donderdag dan eindelijk ook echt gebeld. Dus ik wacht t af, of tie ook echt doorzet. En anders houd t op,
P
ProppsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat het zelfs ook beter voor hem is en ook tijdens een opname dat je het contact even stop zet. Reden hiervoor is dat hij dit zelf een keer moet oplossen en confronteren met zijn eigen gedrag en wat hij heeft aangedaan. Anders kan hij elke keer weer op je leunen en terug vallen. Ook is het voor hem elke keer weer een afleiding om elke keer naar jou terug te vallen.

Ik snap best dat hij af en toe lief kan zijn. Maar zal je hem zo behandelen als hij jou behandeld? Geeft hij dezelfde liefde en positiviteit als jij hem geeft? Elke slecht moment wat jij meemaakt met hem wordt voor jou elke keer een stap moeilijker om aan je zelf te denken.

Een pauze inlassen met even helemaal geen contact lijkt me voor jullie beide een heel goed idee.

Soms is het heel moeilijk om te bekijken hoe de relatie nou in elkaar zit als je er zelf in zit. Stel je de vraag is af; stel je voor dat dit bij een vriendin van je gebeurd, wat zou je haar dan vertellen en wat voor raad zou je die persoon geven als je er buiten staat.
K
KittykatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Propps zei:
Ik denk dat het zelfs ook beter voor hem is en ook tijdens een opname dat je het contact even stop zet. Reden hiervoor is dat hij dit zelf een keer moet oplossen en confronteren met zijn eigen gedrag en wat hij heeft aangedaan. Anders kan hij elke keer weer op je leunen en terug vallen. Ook is het voor hem elke keer weer een afleiding om elke keer naar jou terug te vallen.

Ik snap best dat hij af en toe lief kan zijn. Maar zal je hem zo behandelen als hij jou behandeld? Geeft hij dezelfde liefde en positiviteit als jij hem geeft? Elke slecht moment wat jij meemaakt met hem wordt voor jou elke keer een stap moeilijker om aan je zelf te denken.

Een pauze inlassen met even helemaal geen contact lijkt me voor jullie beide een heel goed idee.

Soms is het heel moeilijk om te bekijken hoe de relatie nou in elkaar zit als je er zelf in zit. Stel je de vraag is af; stel je voor dat dit bij een vriendin van je gebeurd, wat zou je haar dan vertellen en wat voor raad zou je die persoon geven als je er buiten staat.
Klik om te vergroten...
Ik weet wat ik een vriendin zou aanraden. En dat is hem weg te sturen , niet perse de relatie verbreken maar dat hij op zich zelf zonder haar terug geworpen is. Dat ga ik ook doen als hij de afkickcentra niet doorzet. Dit wacht ik af, heb ik beloofd en doe ik ook mits hij normaal blijft doen natuurlijk. Zo niet is t klaar tot dat hij zelf stappen onderneemt . Dank je v je reactie . Snap alleen niet wat je bedoeld , met geen contact . Hij. Zegt dat wij dan gesprekken zullen krijgen. Systeem gesprekken .
K
KittykatLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hallo forumers,
Kleine up date.
Het gaat de laatste 3 weken verbazend goed.
Hij heeft geen baclofen meer omdat hij daar gewoon weg ook mee om kan gaan.
Zat zo'n kleine 4 wk geleden bijna weer tegen een od aan.
Hierna is hij ermee gestopt.
Hij heeft nu dus helemaal niets meer en het gaat steeds beter met hem.
Bijna geen woedeaanvallen meer en zo wel dan is t kort en sloopt hij niets.
Kan dan ook tot hem doordringen.
Eerst was hij vreselijk moe en was nog echt wel aan t struggelen.
Maar vooral laatste 2 wk zie ik dat hij langzamerhand vrolijker word en weer dingen uit zich zelf gaat doen.
Het stomme is alleen dat we vorige week intake hadden en toen hij aangaf dat hij naar een kliniek wilde, zei diegene ' hoezo? Je gebruikt niets, het gaat toch best goed met je'. Er zijn genoeg andere opties voor jou.
Ze gingen iig kijken of hij wat ze voor hem konden doen en of ze hem toch in een kliniek konden plaatsen.
Zo staat her er nu voor.
K
KittykatLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ook jij bedankt voor je reactie.
Klopt, meerdere heftige trauma's en ADHD.
Het stukje steunen op zulke momenten als deze vind ik dus vreselijk moeilijk .
Voel mij dan nml gekwetst en onder druk gezet en dat maakt mij dan weer boos .
Enfin , het is al fijn om hier wat reacties te krijgen en de dingen weer even in de juiste proporties te zien.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb vele jaren trauma therapie en alles eromheen geprobeerd

Ik krijg het niet wegtoen kwam er iemand en zei zolang jij wraak gevoelens houd en ze geen vergiffenis geeft
Oftewel ze allemaal opzoeken en zeggen ik vergeef het je/jullie
Alleen dan zal je rust krijgen
Alleen bij die gedachte ontplof ik al :flushed:
K
KittykatLid
01-01-2024, 00:00
#10
Huh, er staat bij tegen cocaïne verslaving . En hier op het forum staat dat in combi met het juist super gevaarlijk is.
Maar ga ze uiteraard eerst mailen hoe en wat.
K
KittykatLid
01-01-2024, 00:00
#11
Denk dat vergiffenis niet persoonlijk hoeft. Denk wel dat vergiffenis helpt om te verwerken .
Vergeven betekent niet vergeten of goedkeuren . Alleen dat je ruimte voor jezelf maakt om verder te kunnen.
Maar het is niet makkelijk nee om dat te kunnen.
Zelf helpt t bij mij om te denken dat die mensen deden naar vermogen, hoe klein of ziek dat vermogen dan ook is.
Liefhebbertje zei:
Heb vele jaren trauma therapie en alles eromheen geprobeerd

Ik krijg het niet wegtoen kwam er iemand en zei zolang jij wraak gevoelens houd en ze geen vergiffenis geeft
Oftewel ze allemaal opzoeken en zeggen ik vergeef het je/jullie
Alleen dan zal je rust krijgen
Alleen bij die gedachte ontplof ik al :flushed:
Klik om te vergroten...
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wil de mail wel plaatsen van ze
Maar denk dat dat niet de bedoelig is
P
ProppsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is gevaarlijk om het in combinatie te doen, Je moet even vragen hoelang hij van te voren middelen vrij moet zijn.

@Liefhebbertje heb je misschien een verleden gehad met psychoses? Hartproblemen gehad? Het kan meerdere redenen hebben waarom ze je kunnen afkeuren.

Ik weet dat meerdere plekken het aanbieden misschien moet je ze even allemaal dezelfde vraag stellen en kijken hoe die informatie jullie overkomt en wat het beste bevalt.

Als je het wat vind kan ik je wat documentaires geven wat het een beetje inhoud.
P
ProppsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jasprina@outlookcom zei:
Huh, er staat bij tegen cocaïne verslaving . En hier op het forum staat dat in combi met het juist super gevaarlijk is.
Maar ga ze uiteraard eerst mailen hoe en wat.
Klik om te vergroten...

Ze bedoelen op het moment zelf wanneer je de iboga inneemt :wink:
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Propps zei:
Het is gevaarlijk om het in combinatie te doen, Je moet even vragen hoelang hij van te voren middelen vrij moet zijn.

@Liefhebbertje heb je misschien een verleden gehad met psychoses? Hartproblemen gehad? Het kan meerdere redenen hebben waarom ze je kunnen afkeuren.

Ik weet dat meerdere plekken het aanbieden misschien moet je ze even allemaal dezelfde vraag stellen en kijken hoe die informatie jullie overkomt en wat het beste bevalt.

Als je het wat vind kan ik je wat documentaires geven wat het een beetje inhoud.
Klik om te vergroten...

Dat was nog niet tersprake gekomen
Ik heb me aangemeld omdat ik te zwaar leed onder me cocaine verslaving
Maar dat was geen echte verslaving...
Ken get erdemme die mail niet vinden
P
ProppsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Liefhebbertje zei:
Heb vele jaren trauma therapie en alles eromheen geprobeerd

Ik krijg het niet wegtoen kwam er iemand en zei zolang jij wraak gevoelens houd en ze geen vergiffenis geeft
Oftewel ze allemaal opzoeken en zeggen ik vergeef het je/jullie
Alleen dan zal je rust krijgen
Alleen bij die gedachte ontplof ik al :flushed:
Klik om te vergroten...

Het gaat om dingen loslaten. Mijn mening is dat je niet langs de mensen hoeft te gaan om vergiffenis te vragen.
Voor mij heeft mediteren ook goed geholpen, het heeft me in laten zien dat je eigen realiteit maakt en dat gedachten niet echt zijn en dat ze komen en gaan.

We zijn zo bezig met ons gelukkig te voelen om dingen buiten ons te zoeken dat we vergeten dat je het geluk van binnen moet zoeken.

Probeer is als het wat voor je is de Wim Hoff ademhaling(staat op youtube) dat kan je heel wat rust geven en controle over je zelf.
P
ProppsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Liefhebbertje zei:
Dat was nog niet tersprake gekomen
Ik heb me aangemeld omdat ik te zwaar leed onder me cocaine verslaving
Maar dat was geen echte verslaving...
Ken get erdemme die mail niet vinden
Klik om te vergroten...
Oke dan vreemd misschien had je ze wat duidelijkheid moeten vragen.
Er zijn meerdere plekken die het doen en waar je misschien eerst wat informatie over moet vragen.
Wat ik wet hoef je ook geen verslaving te hebben, we hebben allemaal wel bepaalde dingen die we moeten loslaten.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Werd op die instantie gewezen
Omdat ze voortvarend mensen van de bruin helpen
Maar nogmaals coke werd niet als echte verslaving beschreven ik ga nog ff me mail door zoeken
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kan alleen nog zien dat ik celine heb gesproken mail is nu niet op te halen
Inderdaad heel gek dat ik toen ben afgewezen
Ging vooral om heroine staat oo de site ook nog ( lichamelijke) niu ja ik lul niet uit ne nek
Sta ervan te kijken
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jasprina@outlookcom zei:
Lieve forumers,
Wilde vandaag een berichtje plaatsen dat ik voorzichtig optimistisch was .
Vanaf zaterdag liep alles een stuk beter. Meneer was vrolijk , vroeg niet om drugs en gebruikte alleen de baclofen.
Gisteren vroeg hij of tie wat mocht halen omdat tie t toch nog aardig moeilijk had omdat hij nog niet op de juiste dosis baclofen zat.
Voelde me klem gezet en het kostte me aardig wat moeite om nee te zeggen omdat wat hij zei waar was .
Maar heb toch nee gezegd.
Vroeg het meerdere keren maar ik was stellig en het bleef nee.
Verwachtte weer boze reacties maar nee hij accepteerde het en bleef gewoon rustig en vrolijk.
Dus ik was toch licht optimistisch en wilde jullie dit vandaag vertellen.
We moesten vanmorgen naar de huisarts om de vertellen hoe het ging en om de dosis te verhogen.
M'n vriend wilde oxa en temazepam mee voor het rustig worden en slapen.
Mij leek het geen goed idee omdat ik weet hoe hij daar eerst mee omging , en dat was niet best.
At rustig een strip v 50 Mg a 10 st in een keer op en wist dan totaal niet meer wat tie deed en of spoot het ook nog eens d'r bij.
Dit weet de huisarts ook.
Maar beiden vonden omdat hij er nu zo bij was dat dit moest kunnen.
Helaas dus niet.
Waren nog niet thuis en meneer ging gelijk naar de wc.
Kwam eruit en ik zag t al...
Daarna begon het gesodemieter over wit weer.
Heb meerdere keren duidelijk gezegd dat t gewoon niet meer ging gebeuren.
Hem ook gezegd dat hij weg moest gaan . Dit zou hij doen en pakte zijn tas. Het uiteindelijke liedje was dat hij steeds zei dat hij zou gaan maar bleef zitten en bleef vragen , smeken , huilen om wit. Eerst nog redelijk rustig maar hoe vaker ik nee zei des te kwader hij werd.
Op een gegeven moment werd ik zodra ik nee zei de kamer door geduwd op de grond geduwd enz.dit is voor het eerst dat hij zo lichamelijk wordt.
Uiteindelijk pakte hij zijn medicatie van mij af en zei dat hij wegging .
Dus ik zeg prima , ga aub.
Wat doet tie, bovenop wat hij al genomen had neemt tie nog een hand vol vd troep.
Zeg tegen hem dat hij nu toch echt moet gaan. Waarop hij helemaal begint te flippen wn m'n halve huis verbouwt . Slaat met zijn vuist door het raam en daarna liag natuurlijk heel z'n hand open. Bloedden als een rund, overal glas en bloed. Heb hem verbonden en daarna is hij in slaap gevallen hier op de bank .
Ik begrijp d'r helemaal niets van hoe dat zo ineens om kan slaan.
Herkent 1 van jullie dit?
Ik hoop dat als hij wakker wordt dat tie dan nuchter genoeg is om gewoon weg te gaan.
Al weet ik niet waarheen...
Heb ook t gevoel dat die handvol extra pillen en door m'n raam slaan ook een soort manipulatie is zodat hij niet weg kan/hoeft .
Want uiteindelijk kon tie niet eens meer lopen . Wat denken jullie?
Klik om te vergroten...

Ten eerste wil ik zeggen dat ik heel veel respect voor je heb dat je het zolang volhoud.

Klinkt misschien hard wat ik zeg. Maar als hij jou aanvalt en zwaar agressief word en nog weigert je huis te verlaten. Bel dan de politie om hem te verwijderen uit je huis. Is moeilijk dat weet ik. Maar jij en je veiligheid staan op nummer 1. Je bent op deze manier niet meer veilig in je eigen huis dat kun je niet accepteren. Dat is mijn mening sorry.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."