Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat en hoe steun je iemand die verslaafd/afkickt?

Wat en hoe steun je iemand die verslaafd/afkickt?

96 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
K
KittykatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Propps zei:
Geen enkel probleem we helpen je graag.

Ik heb in de verslavingszorg 10 jaar gewerkt ik weet heel goed hoe de huidige verslavingszorg met deze problematiek omgaat.
Mijn mening helaas op de verkeerde manier, detox is altijd goed maar mits je niks aan je mindset doet en emoties verwerkt blijf je achter iets aan hollen wat je eigenlijk toch geen rust brengt.

Ik probeer zelf wat meer out of the box te denken en meer te zoeken naar andere oplossingen die misschien beter kunnen werken.

Ik had al 1 optie gegeven.
Wat ook een mogelijke optie is een soort meditatie retreat van ongeveer 10 dagen waar ook niet gesproken wordt.
Dit is natuurlijk iets wat niet in ieders straatje ligt.
Dit is mijn inziens wel een van de betere oplossingen omdat je deze keer niet kan weg rennen van je gevoelens wat je normaal altijd doet door drugs te pakken of andere afleidingen die de meeste mensen hebben.

Je hebt bijvoorbeeld vipassana wat tegenwoordig ook in een aantal gevangenissen wordt toegepast in verschillende landen. Dit is bijvoorbeeld een mooie documentaire waar ze dit toepassen.

Bij een verslaving is de default mode network vervroot en overactief, dit is het gebied in de hersenen dat heel de tijd tegen je praat.
Een aantal voorbeelden zijn; wat doe ik aan, wat ben ik lelijk, ik heb kleine oren, ik heb morgen geen zin om naar die afspraak te gaan, je hebt die drugs nodig anders voel je niet goed, ik ben depressief.
Bij drugs of ook bij alle andere zaken zoals fitness, gokken, veel likes krijgen op facebook :wink: komt er dopamine vrij dit is een soort beloningssysteem waardoor je gelukkiger voelt.
Op een geven moment kan dit op een bepaalde manier worden opgeslagen en wordt dit elke keer een terug komende dwangmatige gedachten en een zucht naar die dopamine.

Als je bij jezelf bekijkt zijn we eigenlijk zo vaak naar dat stemmetje aan het luisteren dat we hier niet meer met onze gedachtes in het heden zijn.
Hoevaak heb je zelf wel niet gek gemaakt over iets dat je de volgende dag moest doen terwijl dit allemaal meeviel.
Op een geven moment denk je dat je misschien echt lelijk bent, je niks waard bent, je de drugs nodig hebt.

Bij meditatie leer je hersenen te trainen door meer te observeren en die gedachtes te laten gaan en meer in het nu te zijn.
De hersenen kan je trainen hetzelfde als de rest van je lichaam.

Dit is natuurlijk wel iets wat uit jezelf moet komen en niet vanuit een ander.
Ook moet je gewoon medicijn en drugs vrij zijn.
Het is 10 dagen niet praten, weinig eten, weinig slapen en 10 uur mediteren per dag.
Klik om te vergroten...
Ben het met je eens dat de verslavingszorg faalt.
Heb dit aan alle kanten al bij m'n ouders en de verslaafden daarom heen gezien.
Er is vaak ook een antipathie tegen nieuwe out off de box methodes.
Zelf vind ik wat jij aandraagt ook betere methodes .
Vraag mij alleen af of hij hier aan toe is. Wilde paar weken geleden met hem naar yoga en dat wilde hij niet.
Maar zal het aan hem laten zien.
Tof , dit zo!
K
KittykatLid
01-01-2024, 00:00
#2
Liefhebbertje zei:
Liefde heeft ook een nare donkere kant!

Ik gaf alles wat ze willen
Kan nog wel meer aandragen doet er niet toe

Maar zelfs toen er dingen werden besproken cq afgedwongen die totaal tegen mij princiepen in gaat
maar toch accepteeerde ik heb

Tot de maat vol was alleen uit huis gehaalt wat van mij was en ja heel stom ook de eerst mooie armband die ze heeft gehad in haar leven voor het half jaar samen zijn
Van der pols gerukt
Alles gewist en geblokt
Met welk nummer lze ook belde opgehangen
Ze heeft 3 kinderen totaal en we waren altijd bezig lol trappen huiswerk...
Liet ze mij ook bellen

Oke bedenk me nu wat @Psychedelibee
Bedoelt met dinge aanhalen of overige info delen dus zal het afkappen

Mijn tip stop op 75 graden ( 100 graden is kookpunt) en las dat een ontspanning in even tijdelijk jullie eigen moment

Tis pijnlijk hoor je beste vriend je maatje dat gene wat hem hield er altijd was nooit boos werd of oordeelde ga z maar door
Dat Is nu eigenlijk dood

Hopenlijk komt die de eerste 2 maanden Goed door

je hebt zonder op te letten en elke dag bezig zijn sneller een terugval dan dat Je wilt
Denk daar alvast iver na tis een heel process en hij bekijkt eigenlijj alleen de website nog naar

Laat hem elke morgen zichzelf aankijken in de spoegel en hardop *naam* vandaag niet!!!
Klik om te vergroten...

Dank voor je reactie en het delen.
Het helpt me om de zaken in de juiste proporties te blijven zien.
Merk dat ik het soms anders kwijt raak. Thanks hiervoor.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jasprina@outlookcom zei:
Lieve forumers,
Wilde vandaag een berichtje plaatsen dat ik voorzichtig optimistisch was .
Vanaf zaterdag liep alles een stuk beter. Meneer was vrolijk , vroeg niet om drugs en gebruikte alleen de baclofen.
Gisteren vroeg hij of tie wat mocht halen omdat tie t toch nog aardig moeilijk had omdat hij nog niet op de juiste dosis baclofen zat.
Voelde me klem gezet en het kostte me aardig wat moeite om nee te zeggen omdat wat hij zei waar was .
Maar heb toch nee gezegd.
Vroeg het meerdere keren maar ik was stellig en het bleef nee.
Verwachtte weer boze reacties maar nee hij accepteerde het en bleef gewoon rustig en vrolijk.
Dus ik was toch licht optimistisch en wilde jullie dit vandaag vertellen.
We moesten vanmorgen naar de huisarts om de vertellen hoe het ging en om de dosis te verhogen.
M'n vriend wilde oxa en temazepam mee voor het rustig worden en slapen.
Mij leek het geen goed idee omdat ik weet hoe hij daar eerst mee omging , en dat was niet best.
At rustig een strip v 50 Mg a 10 st in een keer op en wist dan totaal niet meer wat tie deed en of spoot het ook nog eens d'r bij.
Dit weet de huisarts ook.
Maar beiden vonden omdat hij er nu zo bij was dat dit moest kunnen.
Helaas dus niet.
Waren nog niet thuis en meneer ging gelijk naar de wc.
Kwam eruit en ik zag t al...
Daarna begon het gesodemieter over wit weer.
Heb meerdere keren duidelijk gezegd dat t gewoon niet meer ging gebeuren.
Hem ook gezegd dat hij weg moest gaan . Dit zou hij doen en pakte zijn tas. Het uiteindelijke liedje was dat hij steeds zei dat hij zou gaan maar bleef zitten en bleef vragen , smeken , huilen om wit. Eerst nog redelijk rustig maar hoe vaker ik nee zei des te kwader hij werd.
Op een gegeven moment werd ik zodra ik nee zei de kamer door geduwd op de grond geduwd enz.dit is voor het eerst dat hij zo lichamelijk wordt.
Uiteindelijk pakte hij zijn medicatie van mij af en zei dat hij wegging .
Dus ik zeg prima , ga aub.
Wat doet tie, bovenop wat hij al genomen had neemt tie nog een hand vol vd troep.
Zeg tegen hem dat hij nu toch echt moet gaan. Waarop hij helemaal begint te flippen wn m'n halve huis verbouwt . Slaat met zijn vuist door het raam en daarna liag natuurlijk heel z'n hand open. Bloedden als een rund, overal glas en bloed. Heb hem verbonden en daarna is hij in slaap gevallen hier op de bank .
Ik begrijp d'r helemaal niets van hoe dat zo ineens om kan slaan.
Herkent 1 van jullie dit?
Ik hoop dat als hij wakker wordt dat tie dan nuchter genoeg is om gewoon weg te gaan.
Al weet ik niet waarheen...
Heb ook t gevoel dat die handvol extra pillen en door m'n raam slaan ook een soort manipulatie is zodat hij niet weg kan/hoeft .
Want uiteindelijk kon tie niet eens meer lopen . Wat denken jullie?
Klik om te vergroten...

Ten eerste wil ik zeggen dat ik heel veel respect voor je heb dat je het zolang volhoud.

Klinkt misschien hard wat ik zeg. Maar als hij jou aanvalt en zwaar agressief word en nog weigert je huis te verlaten. Bel dan de politie om hem te verwijderen uit je huis. Is moeilijk dat weet ik. Maar jij en je veiligheid staan op nummer 1. Je bent op deze manier niet meer veilig in je eigen huis dat kun je niet accepteren. Dat is mijn mening sorry.
K
KittykatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lieve forumers,
Wilde vandaag een berichtje plaatsen dat ik voorzichtig optimistisch was .
Vanaf zaterdag liep alles een stuk beter. Meneer was vrolijk , vroeg niet om drugs en gebruikte alleen de baclofen.
Gisteren vroeg hij of tie wat mocht halen omdat tie t toch nog aardig moeilijk had omdat hij nog niet op de juiste dosis baclofen zat.
Voelde me klem gezet en het kostte me aardig wat moeite om nee te zeggen omdat wat hij zei waar was .
Maar heb toch nee gezegd.
Vroeg het meerdere keren maar ik was stellig en het bleef nee.
Verwachtte weer boze reacties maar nee hij accepteerde het en bleef gewoon rustig en vrolijk.
Dus ik was toch licht optimistisch en wilde jullie dit vandaag vertellen.
We moesten vanmorgen naar de huisarts om de vertellen hoe het ging en om de dosis te verhogen.
M'n vriend wilde oxa en temazepam mee voor het rustig worden en slapen.
Mij leek het geen goed idee omdat ik weet hoe hij daar eerst mee omging , en dat was niet best.
At rustig een strip v 50 Mg a 10 st in een keer op en wist dan totaal niet meer wat tie deed en of spoot het ook nog eens d'r bij.
Dit weet de huisarts ook.
Maar beiden vonden omdat hij er nu zo bij was dat dit moest kunnen.
Helaas dus niet.
Waren nog niet thuis en meneer ging gelijk naar de wc.
Kwam eruit en ik zag t al...
Daarna begon het gesodemieter over wit weer.
Heb meerdere keren duidelijk gezegd dat t gewoon niet meer ging gebeuren.
Hem ook gezegd dat hij weg moest gaan . Dit zou hij doen en pakte zijn tas. Het uiteindelijke liedje was dat hij steeds zei dat hij zou gaan maar bleef zitten en bleef vragen , smeken , huilen om wit. Eerst nog redelijk rustig maar hoe vaker ik nee zei des te kwader hij werd.
Op een gegeven moment werd ik zodra ik nee zei de kamer door geduwd op de grond geduwd enz.dit is voor het eerst dat hij zo lichamelijk wordt.
Uiteindelijk pakte hij zijn medicatie van mij af en zei dat hij wegging .
Dus ik zeg prima , ga aub.
Wat doet tie, bovenop wat hij al genomen had neemt tie nog een hand vol vd troep.
Zeg tegen hem dat hij nu toch echt moet gaan. Waarop hij helemaal begint te flippen wn m'n halve huis verbouwt . Slaat met zijn vuist door het raam en daarna liag natuurlijk heel z'n hand open. Bloedden als een rund, overal glas en bloed. Heb hem verbonden en daarna is hij in slaap gevallen hier op de bank .
Ik begrijp d'r helemaal niets van hoe dat zo ineens om kan slaan.
Herkent 1 van jullie dit?
Ik hoop dat als hij wakker wordt dat tie dan nuchter genoeg is om gewoon weg te gaan.
Al weet ik niet waarheen...
Heb ook t gevoel dat die handvol extra pillen en door m'n raam slaan ook een soort manipulatie is zodat hij niet weg kan/hoeft .
Want uiteindelijk kon tie niet eens meer lopen . Wat denken jullie?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat klinkt echt niet best Jasprina. Dat er nu ook al lichamelijk geweld aan te pas komt is nu duidelijk over de grens heen.

Zoals hardstylegabber al zegt heb je wel érg veel geduld. Maar aan de ene kant kan ik het ook wel een beetje begrijpen omdat ik een soortgelijke relatie van dichtbij mee heb gemaakt. De verslaafde (aan alcohol en wiet in dit geval) wou aan de ene kant wel geholpen worden, maar als het ook maar nét even te moeilijk werd, dan gingen alle remmen los qua zuipen/blowen en kwam het manipulatief gedrag en de leugens weer. De ander vond dit allemaal vreselijk, maar probeerde alles goed te praten tegenover anderen en zichzelf. Koste wat kost moest de relatie gered worden, hoe disfunctioneel die ook was. Tig gesprekken heb ik met haar hierover gevoerd, waarna ze na een tijdje altijd wel doorhad hoe hopeloos het was. Maar dan toch de volgende dag de oogkleppen weer op, want hij moest toch geholpen worden? Dit is zo bijna twee jaar doorgegaan. Uiteindelijk kon ze de stress niet meer aan en moest ze de relatie wel beëindigen. Ondanks dat dit in het begin moeilijk was (mede door al zijn pogingen om de relatie te redden, zodat ze verder kon zorgen voor hem), werd dat steeds makkelijker voor haar en viel er een last van haar schouders. Achteraf kan ze er niet bij hoe dit zo lang heeft kunnen doorgaan.

Nou ken ik jullie natuurlijk niet, maar ik ben bang dat het toch wel een beetje een soortgelijke situatie is. Vind je dat zelf ook niet? Is het niet eens tijd om in ieder geval een tijdje wat afstand te nemen zodat je de situatie beter kunt overzien? Van zijn kant kun je het moeilijk verwachten. Ik kende ook ooit iemand die verslaafd was aan crack. Die stond op zondagavond bij me voor de deur om te vragen of ik hem geld kon lenen voor benzine of hem naar z'n dealer wou rijden. Mijn fout was om hem binnen laten, want de eerstkomende uren kreeg ik hem niet mijn huis uit. Hij had zo'n craving, hij leek wel bezeten. En maar smeken... In zo'n staat is iemand niet voor rede vatbaar...

Zoals eerder gezegd: op een gegeven moment moet je aan jezelf denken. Dat weet je zelf natuurlijk ook wel, maar je wilt hem helpen en ik denk ook je relatie redden? Als ik het zo hoor denk ik dat je jezelf hierin wat voor de gek houdt. Ik denk dat je het beste afstand kunt nemen nu, al is het maar tijdelijk. Middenin zo'n situatie krijg je al gauw tunnelvisie.

Veel sterkte in ieder geval. Zo te horen ben je een lief mens en verdien je dit niet.
K
KittykatLid
01-01-2024, 00:00
#6
HardstyleGabber zei:
Ten eerste wil ik zeggen dat ik heel veel respect voor je heb dat je het zolang volhoud.

Klinkt misschien hard wat ik zeg. Maar als hij jou aanvalt en zwaar agressief word en nog weigert je huis te verlaten. Bel dan de politie om hem te verwijderen uit je huis. Is moeilijk dat weet ik. Maar jij en je veiligheid staan op nummer 1. Je bent op deze manier niet meer veilig in je eigen huis dat kun je niet accepteren. Dat is mijn mening sorry.
Klik om te vergroten...
Ha weet niet of je daar respect voor moet hebben. Het is meer dat er overal gezegd word dat verslaving vallen en opstaan is . En denk ook dat dat zo is.
Maar ben het met je eens dat dit gewoon veels te ver gaat dus sorry hoef je niet te zeggen.
Politie bellen is voor mij een moeilijk dingetje , vanuit mijn jeugd te vaak mee gemaakt en daaruit voort komend schaamte , ook het stukje eigen boontjes doppen zit erbij in.
Denk alleen dat als hij straks als hij nuchter is en hij nog steeds niet gaat ik wel zal moeten .
Word al beroerd bij het idee.
Alhoewel ik verwacht dat als hij nuchter is hij dan wel gaat.
Het kloterige is , dat als hij nuchter is hij zo helemaal niet is/doet. En dan zich kapot schaamt en verdrietig is.
Maar goed ik zie ook wel in dat dit zo niet gaat werken. Vraag me alleen af of er nog iets is of hoe waarmee ik hem nadat hij weg is kan steunen/helpen.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jasprina@outlookcom zei:
Ha weet niet of je daar respect voor moet hebben. Het is meer dat er overal gezegd word dat verslaving vallen en opstaan is . En denk ook dat dat zo is.
Maar ben het met je eens dat dit gewoon veels te ver gaat dus sorry hoef je niet te zeggen.
Politie bellen is voor mij een moeilijk dingetje , vanuit mijn jeugd te vaak mee gemaakt en daaruit voort komend schaamte , ook het stukje eigen boontjes doppen zit erbij in.
Denk alleen dat als hij straks als hij nuchter is en hij nog steeds niet gaat ik wel zal moeten .
Word al beroerd bij het idee.
Alhoewel ik verwacht dat als hij nuchter is hij dan wel gaat.
Het kloterige is , dat als hij nuchter is hij zo helemaal niet is/doet. En dan zich kapot schaamt en verdrietig is.
Maar goed ik zie ook wel in dat dit zo niet gaat werken. Vraag me alleen af of er nog iets is of hoe waarmee ik hem nadat hij weg is kan steunen/helpen.
Klik om te vergroten...

Ooit houd het een keer op zo simpel is het. (Toendertijd) een van me beste vrienden was drugs verslaafd. Ik deed alles voor hem om hem af te helpen van de verslaving. Nadat ie agressief naar mij begon te doen en mij meerdere keren zwaar voorloog heb ik het contact verbroken. Ik was zijn laatste vriend. Niet veel later kreeg ik een telefoontje dat ie in het ziekenhuis lag na een overdosis. De drang om hem weer te helpen was groot. Maar ik koos voor mezelf omdat ik merkte dat ik er kapot aan ging.

Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Volg je hart, maar blijf jezelf op nummer 1 zetten. Je moet niet aan zijn verslaving kapot gaan en zeker niet het agressiefe toestaan. Wie weet beland je de volgende keer in het ziekenhuis en dan ben je te laat.
K
KittykatLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Dat klinkt echt niet best Jasprina. Dat er nu ook al lichamelijk geweld aan te pas komt is nu duidelijk over de grens heen.

Zoals hardstylegabber al zegt heb je wel érg veel geduld. Maar aan de ene kant kan ik het ook wel een beetje begrijpen omdat ik een soortgelijke relatie van dichtbij mee heb gemaakt. De verslaafde (aan alcohol en wiet in dit geval) wou aan de ene kant wel geholpen worden, maar als het ook maar nét even te moeilijk werd, dan gingen alle remmen los qua zuipen/blowen en kwam het manipulatief gedrag en de leugens weer. De ander vond dit allemaal vreselijk, maar probeerde alles goed te praten tegenover anderen en zichzelf. Koste wat kost moest de relatie gered worden, hoe disfunctioneel die ook was. Tig gesprekken heb ik met haar hierover gevoerd, waarna ze na een tijdje altijd wel doorhad hoe hopeloos het was. Maar dan toch de volgende dag de oogkleppen weer op, want hij moest toch geholpen worden? Dit is zo bijna twee jaar doorgegaan. Uiteindelijk kon ze de stress niet meer aan en moest ze de relatie wel beëindigen. Ondanks dat dit in het begin moeilijk was (mede door al zijn pogingen om de relatie te redden, zodat ze verder kon zorgen voor hem), werd dat steeds makkelijker voor haar en viel er een last van haar schouders. Achteraf kan ze er niet bij hoe dit zo lang heeft kunnen doorgaan.

Nou ken ik jullie natuurlijk niet, maar ik ben bang dat het toch wel een beetje een soortgelijke situatie is. Vind je dat zelf ook niet? Is het niet eens tijd om in ieder geval een tijdje wat afstand te nemen zodat je de situatie beter kunt overzien? Van zijn kant kun je het moeilijk verwachten. Ik kende ook ooit iemand die verslaafd was aan crack. Die stond op zondagavond bij me voor de deur om te vragen of ik hem geld kon lenen voor benzine of hem naar z'n dealer wou rijden. Mijn fout was om hem binnen laten, want de eerstkomende uren kreeg ik hem niet mijn huis uit. Hij had zo'n craving, hij leek wel bezeten. En maar smeken... In zo'n staat is iemand niet voor rede vatbaar...

Zoals eerder gezegd: op een gegeven moment moet je aan jezelf denken. Dat weet je zelf natuurlijk ook wel, maar je wilt hem helpen en ik denk ook je relatie redden? Als ik het zo hoor denk ik dat je jezelf hierin wat voor de gek houdt. Ik denk dat je het beste afstand kunt nemen nu, al is het maar tijdelijk. Middenin zo'n situatie krijg je al gauw tunnelvisie.

Veel sterkte in ieder geval. Zo te horen ben je een lief mens en verdien je dit niet.
Klik om te vergroten...
Ooh men, deze komt wel binnen!
Vooral omdat ik dit ook in mijn jeugd heb mee gemaakt en mezelf toen ik 8 was al heb beloofd dit nooit zo te laten gebeuren. En bij ons thuis ging het nog een heel stuk verder.
Ook heb ik dit bij een vriendin gezien en snap dus heel goed wat je zegt.
Het gekke is, juist door mijn verleden ben ik helemaal niet lief en zacht.
Alleen tegen kinderen .
Sta bekend als een power vrouw , ironisch niet ? T is om te janken , hij is de eerste mannelijk persoon bij wie ik dit heb.
Snap d'r ook geen bal van.
En hier sta ik nu dan.
Ben niet bang voor hem ofzo , maar weet dat er zo ongelukken gaan gebeuren .
Ik stuur hem ook weg, dat is een feit.
Al is t maar om hem te laten zien dat tie alles kwijt raakt en ik voor mijzelf ga hoe pijn t ook doet.
K
KittykatLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ha ja
HardstyleGabber zei:
Ooit houd het een keer op zo simpel is het. (Toendertijd) een van me beste vrienden was drugs verslaafd. Ik deed alles voor hem om hem af te helpen van de verslaving. Nadat ie agressief naar mij begon te doen en mij meerdere keren zwaar voorloog heb ik het contact verbroken. Ik was zijn laatste vriend. Niet veel later kreeg ik een telefoontje dat ie in het ziekenhuis lag na een overdosis. De drang om hem weer te helpen was groot. Maar ik koos voor mezelf omdat ik merkte dat ik er kapot aan ging.

Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Volg je hart, maar blijf jezelf op nummer 1 zetten. Je moet niet aan zijn verslaving kapot gaan en zeker niet het agressiefe toestaan. Wie weet beland je de volgende keer in het ziekenhuis en dan ben je te laat.
Klik om te vergroten...
ha ja , die raak je ook goed aan. Angst nmr 1 een od. Heb ik al eens met hem meegemaakt voordat we samen waren . Heb hem toen gevonden, staat op m'n netvlies gebrand. Echt heel erg bang voor.
Daarom had ik ook vandaag de rest v zijn medicatie gepakt. Durfde hem niet zo met die medicatie in deze toestand te laten gaan.
Daarom wacht ik iig totdat hij nuchter is , kan het niet voorkomen dat weet ik maar probeer r zo goed als ik kan.
Bedankt voor je reacties, iedereen btw.
Hier is de enige plaats waar ik t überhaupt durf te vertellen .
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jasprina@outlookcom zei:
Ooh men, deze komt wel binnen!
Vooral omdat ik dit ook in mijn jeugd heb mee gemaakt en mezelf toen ik 8 was al heb beloofd dit nooit zo te laten gebeuren. En bij ons thuis ging het nog een heel stuk verder.
Ook heb ik dit bij een vriendin gezien en snap dus heel goed wat je zegt.
Het gekke is, juist door mijn verleden ben ik helemaal niet lief en zacht.
Alleen tegen kinderen .
Sta bekend als een power vrouw , ironisch niet ? T is om te janken , hij is de eerste mannelijk persoon bij wie ik dit heb.
Snap d'r ook geen bal van.
En hier sta ik nu dan.
Ben niet bang voor hem ofzo , maar weet dat er zo ongelukken gaan gebeuren .
Ik stuur hem ook weg, dat is een feit.
Al is t maar om hem te laten zien dat tie alles kwijt raakt en ik voor mijzelf ga hoe pijn t ook doet.
Klik om te vergroten...

Pijn zal het zeker doen, maar het hoeft nog niet over te zijn. Als je hem uit huis trapt moet je niks meer van jou kant laten komen. Laat het van hem af komen. Neem hem niet gelijk in huis maar doe het in kleine stapjes. Zo kun je echt zien of hij er echt voor wilt gaan.

Wat ik je wel aanraad probeer hem even te vergeten en kom zelf weer even op adem. Je hebt een super moeilijke tijd achter de rug. Ga leuke dingen doen. En zoek bij eventuele behoefte hulp voor het verwerken van dit. Het is niet niets wat je hebt meegemaakt.
P
PakTaxiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat ik nu ga zeggen wil je wss niet horen en je doet er misschien niks mee.

ik denk dat er twee dingen kunnen gebeuren:

1. Hij gaat binnenkort dood aan een overdosis

of

2.je dumpt hem en hij komt je lastigvallen en neemt je misschien zelfs jou mee zijn dood in.


Ik hoop dat je 2 doet en jezelf goed gaat beschermen, zodat die niet meer in je buurt kan komen. Preventieve maatregelen.

hij is niet meer te redden of hij moet nu gedwongen opgenomen worden.

Zoals je zegt dat lichamelijke heeft hij nog nooit gedaan, maar iedereen weet als het 1x gebeurt kan het ook 2x gebeuren en als je nu samen met hem blijft heb je dus zijn gedrag van vandaag goedgekeurd.

Als er nu een ander vrouwtje komt met iets lekkers dan is die sowieso weg van je he en denkt die nooit meer aan je.... dat je het ff weet. Drugs staat bij hem al sowieso op nummer 1-


Neem het met een korrelzout of neem het serieus aan jou de keus. Dit is gewoon mijn mening.

Nadat ik dit heb getypt denk ik van ja is dit niet een beetje hard en moet ik dit wel zeggen, maar ik kan niet echt iets anders bedenken


(spreek wel uit ervaring, echter ken ik hem niet persoonlijk, maar de situatie wel)
K
KittykatLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb nog
Mindless zei:
Dat klinkt echt niet best Jasprina. Dat er nu ook al lichamelijk geweld aan te pas komt is nu duidelijk over de grens heen.

Zoals hardstylegabber al zegt heb je wel érg veel geduld. Maar aan de ene kant kan ik het ook wel een beetje begrijpen omdat ik een soortgelijke relatie van dichtbij mee heb gemaakt. De verslaafde (aan alcohol en wiet in dit geval) wou aan de ene kant wel geholpen worden, maar als het ook maar nét even te moeilijk werd, dan gingen alle remmen los qua zuipen/blowen en kwam het manipulatief gedrag en de leugens weer. De ander vond dit allemaal vreselijk, maar probeerde alles goed te praten tegenover anderen en zichzelf. Koste wat kost moest de relatie gered worden, hoe disfunctioneel die ook was. Tig gesprekken heb ik met haar hierover gevoerd, waarna ze na een tijdje altijd wel doorhad hoe hopeloos het was. Maar dan toch de volgende dag de oogkleppen weer op, want hij moest toch geholpen worden? Dit is zo bijna twee jaar doorgegaan. Uiteindelijk kon ze de stress niet meer aan en moest ze de relatie wel beëindigen. Ondanks dat dit in het begin moeilijk was (mede door al zijn pogingen om de relatie te redden, zodat ze verder kon zorgen voor hem), werd dat steeds makkelijker voor haar en viel er een last van haar schouders. Achteraf kan ze er niet bij hoe dit zo lang heeft kunnen doorgaan.

Nou ken ik jullie natuurlijk niet, maar ik ben bang dat het toch wel een beetje een soortgelijke situatie is. Vind je dat zelf ook niet? Is het niet eens tijd om in ieder geval een tijdje wat afstand te nemen zodat je de situatie beter kunt overzien? Van zijn kant kun je het moeilijk verwachten. Ik kende ook ooit iemand die verslaafd was aan crack. Die stond op zondagavond bij me voor de deur om te vragen of ik hem geld kon lenen voor benzine of hem naar z'n dealer wou rijden. Mijn fout was om hem binnen laten, want de eerstkomende uren kreeg ik hem niet mijn huis uit. Hij had zo'n craving, hij leek wel bezeten. En maar smeken... In zo'n staat is iemand niet voor rede vatbaar...

Zoals eerder gezegd: op een gegeven moment moet je aan jezelf denken. Dat weet je zelf natuurlijk ook wel, maar je wilt hem helpen en ik denk ook je relatie redden? Als ik het zo hoor denk ik dat je jezelf hierin wat voor de gek houdt. Ik denk dat je het beste afstand kunt nemen nu, al is het maar tijdelijk. Middenin zo'n situatie krijg je al gauw tunnelvisie.

Veel sterkte in ieder geval. Zo te horen ben je een lief mens en verdien je dit niet.
Klik om te vergroten...
heb nog even nagedacht over het ' redden 'aspect.
Dat is t niet, it's called hope.
Toen ik met hem ging gebruikte hij gewoon en dat vond ik prima. Als tie te lijp of wat dan ook aan kwam stuurde ik m gewoon weg.
Zelfs toen hij bij mij kwam wonen vond ik het oke dat hij gebruikte.
Maar na enige tijd heb ik wel een paar opmerkingen geplaatst omdat m'n huis er uit begon te zien als een junkenhuis, geen disrespect hiermee bedoeld. Maar t was gewoon zo.
Hierop besloot hij dus af te kicken , en toen kwam de hoop op misschien een gezamenlijke toekomst.
P
PakTaxiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jasprina@outlookcom zei:
Heb nog

heb nog even nagedacht over het ' redden 'aspect.
Dat is t niet, it's called hope.
Toen ik met hem ging gebruikte hij gewoon en dat vond ik prima. Als tie te lijp of wat dan ook aan kwam stuurde ik m gewoon weg.
Zelfs toen hij bij mij kwam wonen vond ik het oke dat hij gebruikte.
Maar na enige tijd heb ik wel een paar opmerkingen geplaatst omdat m'n huis er uit begon te zien als een junkenhuis, geen disrespect hiermee bedoeld. Maar t was gewoon zo.
Hierop besloot hij dus af te kicken , en toen kwam de hoop op misschien een gezamenlijke toekomst.
Klik om te vergroten...

hoe oud zijn jullie?
K
KittykatLid
01-01-2024, 00:00
#14
PakTaxi zei:
Wat ik nu ga zeggen wil je wss niet horen en je doet er misschien niks mee.

ik denk dat er twee dingen kunnen gebeuren:

1. Hij gaat binnenkort dood aan een overdosis

of

2.je dumpt hem en hij komt je lastigvallen en neemt je misschien zelfs jou mee zijn dood in.


Ik hoop dat je 2 doet en jezelf goed gaat beschermen, zodat die niet meer in je buurt kan komen. Preventieve maatregelen.

hij is niet meer te redden of hij moet nu gedwongen opgenomen worden.

Zoals je zegt dat lichamelijke heeft hij nog nooit gedaan, maar iedereen weet als het 1x gebeurt kan het ook 2x gebeuren en als je nu samen met hem blijft heb je dus zijn gedrag van vandaag goedgekeurd.

Als er nu een ander vrouwtje komt met iets lekkers dan is die sowieso weg van je he en denkt die nooit meer aan je.... dat je het ff weet. Drugs staat bij hem al sowieso op nummer 1-


Neem het met een korrelzout of neem het serieus aan jou de keus. Dit is gewoon mijn mening.

Nadat ik dit heb getypt denk ik van ja is dit niet een beetje hard en moet ik dit wel zeggen, maar ik kan niet echt iets anders bedenken


(spreek wel uit ervaring, echter ken ik hem niet persoonlijk, maar de situatie wel)
Klik om te vergroten...

Zeker kan en mag je dat zeggen, moet wel even flink slikken.
Denk dat je zeker een point hebt en stuur hem weg. Bij mij loopt t uit de hand.
Maar denk niet dat hij daarna nog lastig word. Was hij daarvoor ook niet.
Het komt nu naar voren omdat hij juist stopt(probeert ) en dan komt gedonder.
P
ProppsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nu moet je inderdaad aan jezelf denken. Hij zal wel wakker worden inderdaad en je proberen om te paten, een opleiding manipuleren heb je als verslaafde zo gehaald.

Wat mindless ook aangeeft doe het in kleine stapjes je hebt er niks aan om heel de tijd als een moeder er achteraan te hobbelen om te kijken of hij wel clean blijft.
Nu moet je even een stap terug zetten en beseffen dat hij je nu wel aangeraakt heeft en helaas heb ik dit vaker gezien en zal het misschien ook niet de laatste keer zijn als hij zijn bui niet heeft.

Want heb jij niet die aandacht of liefde die jij zoveel geeft nodig?
Het is gewoon ontzettend moeilijk om met iemand die zwaar verslaafd is te leven want je weet dat je op een geven moment weg gecijferd wordt door de drugs.

Heel veel succes in ieder geval en let aub op je eigen. Je bent een geweldige vrouw zo te horen en erg zorgzaam maar denk aan je eigen jij bent nog steeds het belangrijkste.
K
KittykatLid
01-01-2024, 00:00
#16
PakTaxi zei:
hoe oud zijn jullie?
Klik om te vergroten...

Beiden halverwege de 30.
K
KittykatLid
01-01-2024, 00:00
#17
HardstyleGabber zei:
Pijn zal het zeker doen, maar het hoeft nog niet over te zijn. Als je hem uit huis trapt moet je niks meer van jou kant laten komen. Laat het van hem af komen. Neem hem niet gelijk in huis maar doe het in kleine stapjes. Zo kun je echt zien of hij er echt voor wilt gaan.

Wat ik je wel aanraad probeer hem even te vergeten en kom zelf weer even op adem. Je hebt een super moeilijke tijd achter de rug. Ga leuke dingen doen. En zoek bij eventuele behoefte hulp voor het verwerken van dit. Het is niet niets wat je hebt meegemaakt.
Klik om te vergroten...
je
Dank je, hoop ook dat t niet over is en dat tie hulp zoekt.
En anders houd t hoe pijn t ook doet op.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Acute afdeling opname bellen
Of politie
En wel gelijk.
Ookal slaapt hij( makkelijker voor hulp diensten)
Dit gaat fout anders.
Nu is het je raam,
Volgende keer je neus.
De keer erna wurgt hij je....
Laatste spreek ik maar niet uit
K
KittykatLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hij is weg, heeft nog een hele tijd geduurd omdat ik weigerde hem weg te brengen of mijn fiets te lenen.maar hij bleef zo kloten, en opgefokt doen dat ik uiteindelijk mijn fiets gegeven heb en gezegd dat hij deze niet terug hoefde te brengen omdat ik hem niet meer wilde zien.
Politie durfde ik niet te bellen want hij zat d'r op te wachten. Vroeg er zelfs naar en zei laat ze maar komen , kijken we wel of ze mij hier weg krijgen.kVolgens mij hoopte tie d'r haast op zodat hij zijn agressie ergens op kwijt kon.
We hebben kinderen hiernaast en dat wilde ik ze niet aan doen om 23:30 in de avond.
Dus fiets mee en een oude telefoon mee om te verkopen zodat tie weg ging.
Nu uitgeblust en leeg op de bank.
K
KittykatLid
01-01-2024, 00:00
#20
Liefhebbertje zei:
Acute afdeling opname bellen
Of politie
En wel gelijk.
Ookal slaapt hij( makkelijker voor hulp diensten)
Dit gaat fout anders.
Nu is het je raam,
Volgende keer je neus.
De keer erna wurgt hij je....
Laatste spreek ik maar niet uit
Klik om te vergroten...
Ships, had ik dit maar eerder gelezen maar hij was zo aan t kloten dat ik geen tijd had om te kijken.
Maar goed hij is nu weg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."