#1
Ik heb bij Iboga gekeken daar staat niets bij over contra indicatie. Gewoon Iboga TA tegen cocaïne verslaving.
Vreemd , welke kijken jullie dan?
Vreemd , welke kijken jullie dan?
mag ik vragen hoelang het duurde vd de Baclofen begon te werken?propranolol Verdoofd het hart alst ware
Ik zie niet snel een nederlandse arts dit uittesten
Wat mij heeft geholpen tijd terug zijn:
Baclofen(craving) prometazine ( slapen )
Diazepam( nood situaties)
Nu lees je dit en denk je wauw dat moet hij hebben!
Maar cocaine zit in de hersenen gevreten het zit puur in je kop
Psychiatrische hulp bij trauma's etc
Andere dag indeling
Goed eten en drinken
Situaties uit de weg gaan waar die vroeger gebruikte
En ja ook gebruikers 'vrienden' laten vallen
Medicatie ivm ze adhd kan ook helpen
Coke maakt rustig bij adhders
En let op hij is verslaafd er bestaat geen was verslaafd
Wij zullen altijd op zoek blijven naar die kick die rush ff die escape
Ff gas open met auto
Net ff wat meer hout op het vuur enz
Zijn emoties en gedragingen kan je nu niks mee geef je grenzen aan bouw escapes voor jezelf in en pak vooral je rust!
Dat begrijp ik hoor dat het geen wondermiddel is.Nogmaals baclofen is ondersteuning
Geen red middel
Werkte vrij snel
Ik maakte veel gebruik van die diazepam de eerste dagen
Ik verplichtte mezelf wel in bed te blijven
Om iedere trigger uit de weg te gaan
Ruzie
Drugs vrienden
Visueel drugs zien ruiken of soms alleen maar horen
Als iemand een packie of gripbag open trekt
Hoor ik dat meteen ( voorbeeldje )
Op zondag voetbal in de kroeg kijken net wat vaasjes is niet echt handig na 3 biertje kwijl je bijna wn ga je bellen
Ga zo maar door
Hij moet zich bedenken nu ist klaar
Dat die zich zo laat gaan
Is vreselijk kut maar praat dan met hem als die opstaat op een rustige manier
Onder invloed absoluut niet serieus willen praten het komr niet aan
En het ergste is ht word zo omgedraaid dat jij een zeikerd en weet ik veel wat ben
Jij je kut voelt
En hij rustig ze pijpie opsteekt of lijntjes legt
En dit gaat je raken:
VERWACHT NIETS
Je moet hem de som uit laten rekenen wat de uitkomst van dit gedrag is
Komt die er niet uit is die er niet klaar voor
Uitkomst:
Omkomen
Vreselijke ziektes
Jou kwijt raken
Op straat belanden
Wil je er nog meer?
En moet jij zorgen voor jezelf gebruikt die op jou kosten??
Zoja:
Je bent het er niet mee eens hoe het nu gebeurd
Hard zijn geen geld meer klaar
Gaat die poffen jammer dan
Dan word die of gepakt
Of moet een smerig klusje uitvoeren
Dat is niet jou probleem!
Je moet echt proberen je rug recht te gaan houden anders ga je zelf kapot
En dit is wat ik bedoel met gecontroleerd gebruik na een vette verslaving ik geloof er niet in
Dat hij ze huis is uitgezet en ze introk nam
Wil niet zeggen dat alles mag en kan
Tis jou huis gaat die keer op keer tever
Laat je hem op halen door een detox
Of je brengt hem er
Ik ben bvb tegenover vrienden te vaak te ver gegaan echt schandalig vind ik nu
Ze hebben in de auti gebonden zijn baar de bouman gereden
Zo jullie mogen hem hebben wij kunnen het niet aan en gaan eraan onderdoor
Enige wat ze nog zeiden tegen me was zo misschien vind je nu wel de schakelaar van het licht
Spierverslapper maakt suf en slaperig
En pakt de zenuwen aan
Dat icm met weinig slaap veel drugs
Kan resulteren in dit wat je nu ziet
De zucht word minder na een dag of 2/3
Detox kan je alla ninuut heen wanneer het levensbedreigend of gevaarlijk word
Ik weet niet of je eerst moet bellen
Ik was namelijk de 'lul'
De medicijnen zijn downers en als hij er toch bij gaat gebruiken heeft het geen nut en werkt het tegen elkaar op omdat cocaine weer een upper is.Dank je dat je voor al je input.
Voelt als een steuntje in de rug.
Ik houd mijn rug wat dat betreft recht .
Alleen tot pak m beet 2 wk geleden was dit helemaal niet nodig.
Hij vroeg nooit om geld, was niet agressief , manipuleerde mij niet.
Waren heus wel problemen maar anders.
Niet tegen of naar mij gericht.
Zo ineens is het omgeslagen en hij gaat steeds verder.
Heb hem ook gezegd wat jij allemaal hierboven zegt.
Vandaar afkick kliniek em de Baclofen.
Wil hem nu met die Baclofen nog een kans geven of anders net wat jr zegt richting detox, wist niet dat ik hem zo daar kon brengen dacht dat t via intake enz ging.
Weet het anders ook niet meer.
Het is alleen zo raar nu.
Hij heeft 4 nachten niet geslapen en zo'n beetje 5 tot 6 gram weg gerookt waar hij normaal zo'n 2 wk mee doet .
Vandaag dus die Baclofen en hij heeft er nu 2 gehad.
Ze slaan in als een bom en hij is nu op een hele andere manier de weg kwijt .
Denk dat komt door de Baclofen wn het niet slapen.
Kan dit kloppen ?
Vind het fijn dat jullie jullie mening zeggen en veel weten op dit gebied.De medicijnen zijn downers en als hij er toch bij gaat gebruiken heeft het geen nut en werkt het tegen elkaar op omdat cocaine weer een upper is.
Medicijnen kunnen bij de 1 wel werken en bij de andere averechts ik zal er gewoon mee stoppen als het niet werkt en hij gebruikt er toch bij.
Bel in ieder geval even de arts om te overleggen.
Denk echt aan jezelf dat je er zelf niet onderdoor aan gaat.
Je bent zelf nog altijd het belangrijkste in dit verhaal, op dit moment cijfer je eigen weg en je wilt hem "redden"
Het moet uit zijn eigen komen en zelf inzien dat het niet meer gaat op deze manier, hij zal moeten leren omgaan met zijn gevoelens en dat hij daar controle over moet hebben.
Als hij op dit moment volop in gebruik zit heeft het niet veel nut om met hem te praten.
Luister goed naar jezelf en we kunnen altijd onze mening vertellen.
Coke is de witte duivel maakt zelf aanpassingen in de hersenen aan
Bacloven voor deze toepassing kost een paar dagen
Geestelijke afkick bedoel je toch zeker?
Bij coke treed er geen lichamelijk afkick in
Heb na een half jaar elke dag 5 gram cokd turkey het gestopt dat lukte ook maar slapen deed ik eerst heel de dag en daarba totaal verstoord ritme toen werd ke prometazine verhoogt
Als jullie het aab voelen komen
Moet je aktie ondernemen of samen wat doen
En anders ga Jij even eruit
Weg van je vent
Maar ook ff de situatue ontvluchteb
Hij kan wel weggaan zit je daar in je eigen huis stinkend naar base
Je afcragen wat die nu gaat doen en hoe die thuis komt
Sluit hem naar op
De geestelijke kwelling is echt zwaar VERTIEFT die eerste 2 weken is alles wit bij wijze van spreken
Hij moet doorknallen
Dat die jankt is goed
Stuk verwerking lucht op en toont echte emotie
Maar vanuit jou moet er geen mogelijjheid meer komen om drugs te halen
Geen geld
Geen taxi spelen
Geen vreemden of gebruikers binnen
Je miet echt hard zijn een afkickende coke 'slaaf' gaat ver heel ver
Rug recht
Als die echt bezig blijft of detox
Of laat het hem maar ff uitzoeken
En dan ook radio stilte
Miss voelt sie dab wat echt belangrijk is
Fijn dat jullie dit niet erg vinden.Het is helemaal niet erg dat je hier je verhaal komt doen Jasprina. We praten hier over drugs en daar hoort misbruik en degenen die dat treft in mijn ogen ook gewoon bij.
Het klinkt echt heel naar wat je vriend en jij doormaken. Aan de ene kant wil ik zeggen, kies voor jezelf. Beter 1 iemand die ten gronde gaat dan twee. Maar ja, in de praktijk is dat natuurlijk geen makkelijke keuze, helemaal niet als hij zelf zo graag wil veranderen, maar dit door extreme emoties niet lukt. Uiteraard wil je hem dan helpen.
Tegen veel mensen zou ik zeggen: confronteer jezelf met je emoties. Loop er niet meer voor weg, maar ga dwars door je frustraties en angsten heen. Voel het compleet, maar ga er niet in mee. Maar als ik het zo hoor, weet ik niet of dat hier een optie is. Sommige mensen moeten echt tot rock-bottom gaan en willen in bepaalde zin ook echt niet beter worden voor dat gebeurd. Helaas sleuren ze daar ook vaak de mensen om zich heen in mee. Wat er ook gebeurd, vergeet je zelf ook niet Jasprina. Op een gegeven moment moet je wel voor jezelf kiezen.
Een detox is inderdaad maar voor een korte periode en is puur om het ontgiften van het lichaam, vaak volgt er een andere afdeling voor mensen die de detox hebben gehad.Maar detox is alleen ontgiftiging en in de gaten houden van binne komendemensen
Maar er word altijd besproke dit of dat zou je moeten doen
Heb je er weleens gezeten?Een detox is inderdaad maar voor een korte periode en is puur om het ontgiften van het lichaam, vaak volgt er een andere afdeling voor mensen die de detox hebben gehad.
Vanuit daar kan er gezocht worden naar dagbesteding, vervolg behandeling, therapies.
Maar wat ik wil te zeggen helaas kan je op die afdelingen ook afleiding zoeken waardoor je op een manier eigenlijk weer weg loopt van je zelf.
Er zijn natuurlijk een aantal gevallen waar het wel bij helpt maar dit helaas maar een kleine percentage.
Voor mensen die lang verslaafd zijn en verschillende trauma's hebben is het ontzettend moeilijk om deze mensen te helpen.
Ben het met je eens dat de verslavingszorg faalt.Geen enkel probleem we helpen je graag.
Ik heb in de verslavingszorg 10 jaar gewerkt ik weet heel goed hoe de huidige verslavingszorg met deze problematiek omgaat.
Mijn mening helaas op de verkeerde manier, detox is altijd goed maar mits je niks aan je mindset doet en emoties verwerkt blijf je achter iets aan hollen wat je eigenlijk toch geen rust brengt.
Ik probeer zelf wat meer out of the box te denken en meer te zoeken naar andere oplossingen die misschien beter kunnen werken.
Ik had al 1 optie gegeven.
Wat ook een mogelijke optie is een soort meditatie retreat van ongeveer 10 dagen waar ook niet gesproken wordt.
Dit is natuurlijk iets wat niet in ieders straatje ligt.
Dit is mijn inziens wel een van de betere oplossingen omdat je deze keer niet kan weg rennen van je gevoelens wat je normaal altijd doet door drugs te pakken of andere afleidingen die de meeste mensen hebben.
Je hebt bijvoorbeeld vipassana wat tegenwoordig ook in een aantal gevangenissen wordt toegepast in verschillende landen. Dit is bijvoorbeeld een mooie documentaire waar ze dit toepassen.
Bij een verslaving is de default mode network vervroot en overactief, dit is het gebied in de hersenen dat heel de tijd tegen je praat.
Een aantal voorbeelden zijn; wat doe ik aan, wat ben ik lelijk, ik heb kleine oren, ik heb morgen geen zin om naar die afspraak te gaan, je hebt die drugs nodig anders voel je niet goed, ik ben depressief.
Bij drugs of ook bij alle andere zaken zoals fitness, gokken, veel likes krijgen op facebookkomt er dopamine vrij dit is een soort beloningssysteem waardoor je gelukkiger voelt.
Op een geven moment kan dit op een bepaalde manier worden opgeslagen en wordt dit elke keer een terug komende dwangmatige gedachten en een zucht naar die dopamine.
Als je bij jezelf bekijkt zijn we eigenlijk zo vaak naar dat stemmetje aan het luisteren dat we hier niet meer met onze gedachtes in het heden zijn.
Hoevaak heb je zelf wel niet gek gemaakt over iets dat je de volgende dag moest doen terwijl dit allemaal meeviel.
Op een geven moment denk je dat je misschien echt lelijk bent, je niks waard bent, je de drugs nodig hebt.
Bij meditatie leer je hersenen te trainen door meer te observeren en die gedachtes te laten gaan en meer in het nu te zijn.
De hersenen kan je trainen hetzelfde als de rest van je lichaam.
Dit is natuurlijk wel iets wat uit jezelf moet komen en niet vanuit een ander.
Ook moet je gewoon medicijn en drugs vrij zijn.
Het is 10 dagen niet praten, weinig eten, weinig slapen en 10 uur mediteren per dag.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."