Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo beste forumers, Als het goed is kennen jullie mij nog van vorig jaar , maar voor degene die het verhaal niet kennen of herinneren korte intro. Ik vrouw ,gebruik totaal niets , woont samen met verslaafde partner die probeert af te kicken. Vooor nu staat het er zo voor , dat we sinds een paar weken hulp krijgen maar dat de vakantie er nu tussen zit. Mn vriend doet zn uiterste best om zo min mogelijk te gebruiken. Echter nu gebeurd er iets raars. Hij heeft totaal geen zin meer in seks, al wel zeker een maand of drie : vier niet. Hierdoor word ik erg onzeker en denk dat hij mij niet meer aantrekkelijk vind. Dit ontkend hij in alle toonaarden en zegt dat hij dit wel vindt . Enige tijd geleden had hij wat gebruikt en toen kon hij wel met mij vrijen. Voor mij voelde dit echt heel pijnlijk net alsof hij mij alleen seksueel aantrekkelijk vind als hij heeft gebruikt. Als ik vraag wat er anders aan de hand is ,weet hij het ook niet. Enkel dat hij zich onzeker voelt naar mij toe omdat er zoveel gebeurd is. Hoort dit bij afkicken en zo ja hoe lang kan dit duren? Word er erg onzeker van."
"Arisen zei: ja het hoort bij afkicken het lichaam heeft lange tijd nodig om de aanmaak van bepaalde stoffen in de hersenen weer op pijl te krijgen welke weet ik nu niet precies maar je moet je voorstellen dat zijn hele chemische huishouding overhoop ligt dat heeft tijd nodig en kan door gebruik ook soms onherstelbaar beschadigt raken met nadruk op "KAN" Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie . Zou het dan ook zo zijn dat dit steeds opnieuw vsn slag raakt en het verlengd omdat hij dan tussendoor weer wat gebruikt? Hier bedoel ik mee dat laatst hij ongeveer drie maand niet had gebruikt en al die tijd ongv 2,5 mnd geen zin had . Toen kwam het net weer wat terug na due tijd en heeft daarna weer gebruikt een dag of teee en daarna was het weer dat tie geen zin had. Dus ik denk dat het dan weer vsn voor af aan begint of niet?"
"Arisen zei: ja dat kan zijn als het lichaam herstellende is en met name de aanmaak van verschillende stoffen in de hersenen zoals geluks makers dan word door middel van gebruik weer een grote aanspraak gemaakt op die bepaalde stoffen wat het helings process natuurlijk weer verstoord herstel kan heel lang duren en het beste is om niet meer te gebruiken en bijvoorbeeld te gaan sporten om aanmaak te stimuleren. sporten kan ook de honger naar sex stimuleren veel succes met het herstel process een ding wil ik wel zeggen "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden" denk daar over na hoeveel je van je partner houd ben duidelijk in wat je wel en niet accepteert ik weet uit ervaring dat ik leer van mensen die mij voor keuzes zetten die zijn soms niet leuk maar die helpen mij wel het beste. groet jeroen Klik om te vergroten... Dank je voor je reactie! , ik had al zo’n idee maar dan is het in ieder geval bevestigd en voel ik mij minder rot eronder."
"Ook jij bedankt voor je reactie. Klopt, meerdere heftige trauma's en ADHD. Het stukje steunen op zulke momenten als deze vind ik dus vreselijk moeilijk . Voel mij dan nml gekwetst en onder druk gezet en dat maakt mij dan weer boos . Enfin , het is al fijn om hier wat reacties te krijgen en de dingen weer even in de juiste proporties te zien."
"Propps zei: De medicijnen zijn downers en als hij er toch bij gaat gebruiken heeft het geen nut en werkt het tegen elkaar op omdat cocaine weer een upper is. Medicijnen kunnen bij de 1 wel werken en bij de andere averechts ik zal er gewoon mee stoppen als het niet werkt en hij gebruikt er toch bij. Bel in ieder geval even de arts om te overleggen. Denk echt aan jezelf dat je er zelf niet onderdoor aan gaat. Je bent zelf nog altijd het belangrijkste in dit verhaal, op dit moment cijfer je eigen weg en je wilt hem "redden" Het moet uit zijn eigen komen en zelf inzien dat het niet meer gaat op deze manier, hij zal moeten leren omgaan met zijn gevoelens en dat hij daar controle over moet hebben. Als hij op dit moment volop in gebruik zit heeft het niet veel nut om met hem te praten. Luister goed naar jezelf en we kunnen altijd onze mening vertellen. Klik om te vergroten... Vind het fijn dat jullie jullie mening zeggen en veel weten op dit gebied. Raar heb verslaafde ouders maar weet toch eigenlijk niet veel, al dacht ik van wel. Dus erg fijn alle reacties en hulp. Gisteren ging het zwaar verrot , baclofen gehaald en hij wilde dat ik de rest v zijn voorraad weg gooide. Heb nog gevraagd of hij dit echt wilde omdat hij niet wist hoe snel de baclofen werkte . Hij wist t zeker dus gedaan. Eerst was tie helemaal vh padje door de navolgen en slaapgebrek. Daarna was tie echt helemaal opgefokt en agressief . Niet lichamelijk maar wel met woorden en smijten met spullen en deuren. Boos dat ik z'n voorraad had weggegooid . Het werd zo naar en tricky dat ik zei dat ik hem beter kon afzetten bij detox. Antwoordde dat ik dat maar moest doen maar was vet boos . Bleef maar kloten en agressief doen . Heb toen duidelijk en rustig gezegd dat hij hiermee op moest houden. Antwoordde dar ik m maar naar de stad moest brengen zodat hij daar lekker kon junken. Heb gezegd prima, geen probleem zeg maar wanneer je zover bent. Heb z'n geld en pinpas klaargelegd .Vond t ook prima , ben z'n moeder niet en ook geen politie agent. Het is aan hem nu.na een uur had hij z'n jas en schoenen nog niet aan . Toen had ik door dat hij niet zou gaan en heb hem een kus gegeven. Het was alsof hij brak, huilen, huilen . Heb hem vastgehouden en later viel hij in slaap. Daarna was hij heel rustig wel last v afkick , maar kalm. Vandaag ook , tot nu toe. Voel de spanning bij hm meer opkomen. En bij mij dus ook, hij doet echt zijn best dat zie ik. Maar die buien.... Mag toch hopen dat dat overgaat . Kan d'r haast niet meer tegen. Bij zijn afkick v meet en bruin had hij dit helemaal niet. Toen hij zo aan t huilen was zei hij dat de coke hem echt op z'n knieën had. Heb pijn...voor hem en voor mij . Ik hoop dat tie het volhoud . Zo kut dit... Sorry dat ik jullie hiermee lastig val, t is nml een forum van en voor drugs gebruikers. Heb alleen het idee dat jullie beide kanten begrijpen. Bedankt hiervoor"
"T Liefhebbertje zei: Coke is de witte duivel maakt zelf aanpassingen in de hersenen aan Bacloven voor deze toepassing kost een paar dagen Geestelijke afkick bedoel je toch zeker? Bij coke treed er geen lichamelijk afkick in Heb na een half jaar elke dag 5 gram cokd turkey het gestopt dat lukte ook maar slapen deed ik eerst heel de dag en daarba totaal verstoord ritme toen werd ke prometazine verhoogt Als jullie het aab voelen komen Moet je aktie ondernemen of samen wat doen En anders ga Jij even eruit Weg van je vent Maar ook ff de situatue ontvluchteb Hij kan wel weggaan zit je daar in je eigen huis stinkend naar base Je afcragen wat die nu gaat doen en hoe die thuis komt Sluit hem naar op De geestelijke kwelling is echt zwaar VERTIEFT die eerste 2 weken is alles wit bij wijze van spreken Hij moet doorknallen Dat die jankt is goed Stuk verwerking lucht op en toont echte emotie Maar vanuit jou moet er geen mogelijjheid meer komen om drugs te halen Geen geld Geen taxi spelen Geen vreemden of gebruikers binnen Je miet echt hard zijn een afkickende coke 'slaaf' gaat ver heel ver Rug recht Als die echt bezig blijft of detox Of laat het hem maar ff uitzoeken En dan ook radio stilte Miss voelt sie dab wat echt belangrijk is Klik om te vergroten... Thanks ! Geef geen geld of haal geen drugs meer de laatste paar dagen. Dat hebben we geprobeerd en het werkt niet zoals is gebleken. Gelukkig heb ik nooit andere verslaafden enz toe gelaten in huis. Door mijn ouders weet ik hoe dat is. En dat wil ik absoluut niet. Ben ook wel zover dat wat jij zegt, het is nu aan hem. Geef het nog even omdat hij desondanks alles nog steeds hier op de bank zit en dus nog steeds vecht. Het kost me echt moeite om de deur uit te gaan maar besef wel dat dat moet om mezelf op te laden . Ga zo dan ook naar een vriendin. Ben echt blij met jullie hulp!!"
"Fik Mindless zei: Het is helemaal niet erg dat je hier je verhaal komt doen Jasprina. We praten hier over drugs en daar hoort misbruik en degenen die dat treft in mijn ogen ook gewoon bij. Het klinkt echt heel naar wat je vriend en jij doormaken. Aan de ene kant wil ik zeggen, kies voor jezelf. Beter 1 iemand die ten gronde gaat dan twee. Maar ja, in de praktijk is dat natuurlijk geen makkelijke keuze, helemaal niet als hij zelf zo graag wil veranderen, maar dit door extreme emoties niet lukt. Uiteraard wil je hem dan helpen. Tegen veel mensen zou ik zeggen: confronteer jezelf met je emoties. Loop er niet meer voor weg, maar ga dwars door je frustraties en angsten heen. Voel het compleet, maar ga er niet in mee. Maar als ik het zo hoor, weet ik niet of dat hier een optie is. Sommige mensen moeten echt tot rock-bottom gaan en willen in bepaalde zin ook echt niet beter worden voor dat gebeurd. Helaas sleuren ze daar ook vaak de mensen om zich heen in mee. Wat er ook gebeurd, vergeet je zelf ook niet Jasprina. Op een gegeven moment moet je wel voor jezelf kiezen. Klik om te vergroten... Fijn dat jullie dit niet erg vinden. Voelde mij al een beetje schuldig. Dacht dat ik dit wel kon handlen vooral door mijn verleden. Maar praktijk valt het zwaar. Bedankt voor alle input en dat jullie ook wijzen dat ik aan mezelf moet denken. De scheidslijn tussen steunen en to much en iemand niet laten vallen is een lastige merk ik. Het gekke is dat ik dat met mijn ouders niet heb. Daar kan ik t heel goed bij. Vandaar dat ik dacht dat ik dit ook kon. Blijkbaar is dit toch weer heel anders.anyway thanks!!"
"Propps zei: Geen enkel probleem we helpen je graag. Ik heb in de verslavingszorg 10 jaar gewerkt ik weet heel goed hoe de huidige verslavingszorg met deze problematiek omgaat. Mijn mening helaas op de verkeerde manier, detox is altijd goed maar mits je niks aan je mindset doet en emoties verwerkt blijf je achter iets aan hollen wat je eigenlijk toch geen rust brengt. Ik probeer zelf wat meer out of the box te denken en meer te zoeken naar andere oplossingen die misschien beter kunnen werken. Ik had al 1 optie gegeven. Wat ook een mogelijke optie is een soort meditatie retreat van ongeveer 10 dagen waar ook niet gesproken wordt. Dit is natuurlijk iets wat niet in ieders straatje ligt. Dit is mijn inziens wel een van de betere oplossingen omdat je deze keer niet kan weg rennen van je gevoelens wat je normaal altijd doet door drugs te pakken of andere afleidingen die de meeste mensen hebben. Je hebt bijvoorbeeld vipassana wat tegenwoordig ook in een aantal gevangenissen wordt toegepast in verschillende landen. Dit is bijvoorbeeld een mooie documentaire waar ze dit toepassen. Bij een verslaving is de default mode network vervroot en overactief, dit is het gebied in de hersenen dat heel de tijd tegen je praat. Een aantal voorbeelden zijn; wat doe ik aan, wat ben ik lelijk, ik heb kleine oren, ik heb morgen geen zin om naar die afspraak te gaan, je hebt die drugs nodig anders voel je niet goed, ik ben depressief. Bij drugs of ook bij alle andere zaken zoals fitness, gokken, veel likes krijgen op facebook komt er dopamine vrij dit is een soort beloningssysteem waardoor je gelukkiger voelt. Op een geven moment kan dit op een bepaalde manier worden opgeslagen en wordt dit elke keer een terug komende dwangmatige gedachten en een zucht naar die dopamine. Als je bij jezelf bekijkt zijn we eigenlijk zo vaak naar dat stemmetje aan het luisteren dat we hier niet meer met onze gedachtes in het heden zijn. Hoevaak heb je zelf wel niet gek gemaakt over iets dat je de volgende dag moest doen terwijl dit allemaal meeviel. Op een geven moment denk je dat je misschien echt lelijk bent, je niks waard bent, je de drugs nodig hebt. Bij meditatie leer je hersenen te trainen door meer te observeren en die gedachtes te laten gaan en meer in het nu te zijn. De hersenen kan je trainen hetzelfde als de rest van je lichaam. Dit is natuurlijk wel iets wat uit jezelf moet komen en niet vanuit een ander. Ook moet je gewoon medicijn en drugs vrij zijn. Het is 10 dagen niet praten, weinig eten, weinig slapen en 10 uur mediteren per dag. Klik om te vergroten... Ben het met je eens dat de verslavingszorg faalt. Heb dit aan alle kanten al bij m'n ouders en de verslaafden daarom heen gezien. Er is vaak ook een antipathie tegen nieuwe out off de box methodes. Zelf vind ik wat jij aandraagt ook betere methodes . Vraag mij alleen af of hij hier aan toe is. Wilde paar weken geleden met hem naar yoga en dat wilde hij niet. Maar zal het aan hem laten zien. Tof , dit zo!"
"Liefhebbertje zei: Liefde heeft ook een nare donkere kant! Ik gaf alles wat ze willen Kan nog wel meer aandragen doet er niet toe Maar zelfs toen er dingen werden besproken cq afgedwongen die totaal tegen mij princiepen in gaat maar toch accepteeerde ik heb Tot de maat vol was alleen uit huis gehaalt wat van mij was en ja heel stom ook de eerst mooie armband die ze heeft gehad in haar leven voor het half jaar samen zijn Van der pols gerukt Alles gewist en geblokt Met welk nummer lze ook belde opgehangen Ze heeft 3 kinderen totaal en we waren altijd bezig lol trappen huiswerk... Liet ze mij ook bellen Oke bedenk me nu wat @Psychedelibee Bedoelt met dinge aanhalen of overige info delen dus zal het afkappen Mijn tip stop op 75 graden ( 100 graden is kookpunt) en las dat een ontspanning in even tijdelijk jullie eigen moment Tis pijnlijk hoor je beste vriend je maatje dat gene wat hem hield er altijd was nooit boos werd of oordeelde ga z maar door Dat Is nu eigenlijk dood Hopenlijk komt die de eerste 2 maanden Goed door je hebt zonder op te letten en elke dag bezig zijn sneller een terugval dan dat Je wilt Denk daar alvast iver na tis een heel process en hij bekijkt eigenlijj alleen de website nog naar Laat hem elke morgen zichzelf aankijken in de spoegel en hardop *naam* vandaag niet!!! Klik om te vergroten... Dank voor je reactie en het delen. Het helpt me om de zaken in de juiste proporties te blijven zien. Merk dat ik het soms anders kwijt raak. Thanks hiervoor."
"Lieve forumers, Wilde vandaag een berichtje plaatsen dat ik voorzichtig optimistisch was . Vanaf zaterdag liep alles een stuk beter. Meneer was vrolijk , vroeg niet om drugs en gebruikte alleen de baclofen. Gisteren vroeg hij of tie wat mocht halen omdat tie t toch nog aardig moeilijk had omdat hij nog niet op de juiste dosis baclofen zat. Voelde me klem gezet en het kostte me aardig wat moeite om nee te zeggen omdat wat hij zei waar was . Maar heb toch nee gezegd. Vroeg het meerdere keren maar ik was stellig en het bleef nee. Verwachtte weer boze reacties maar nee hij accepteerde het en bleef gewoon rustig en vrolijk. Dus ik was toch licht optimistisch en wilde jullie dit vandaag vertellen. We moesten vanmorgen naar de huisarts om de vertellen hoe het ging en om de dosis te verhogen. M'n vriend wilde oxa en temazepam mee voor het rustig worden en slapen. Mij leek het geen goed idee omdat ik weet hoe hij daar eerst mee omging , en dat was niet best. At rustig een strip v 50 Mg a 10 st in een keer op en wist dan totaal niet meer wat tie deed en of spoot het ook nog eens d'r bij. Dit weet de huisarts ook. Maar beiden vonden omdat hij er nu zo bij was dat dit moest kunnen. Helaas dus niet. Waren nog niet thuis en meneer ging gelijk naar de wc. Kwam eruit en ik zag t al... Daarna begon het gesodemieter over wit weer. Heb meerdere keren duidelijk gezegd dat t gewoon niet meer ging gebeuren. Hem ook gezegd dat hij weg moest gaan . Dit zou hij doen en pakte zijn tas. Het uiteindelijke liedje was dat hij steeds zei dat hij zou gaan maar bleef zitten en bleef vragen , smeken , huilen om wit. Eerst nog redelijk rustig maar hoe vaker ik nee zei des te kwader hij werd. Op een gegeven moment werd ik zodra ik nee zei de kamer door geduwd op de grond geduwd enz.dit is voor het eerst dat hij zo lichamelijk wordt. Uiteindelijk pakte hij zijn medicatie van mij af en zei dat hij wegging . Dus ik zeg prima , ga aub. Wat doet tie, bovenop wat hij al genomen had neemt tie nog een hand vol vd troep. Zeg tegen hem dat hij nu toch echt moet gaan. Waarop hij helemaal begint te flippen wn m'n halve huis verbouwt . Slaat met zijn vuist door het raam en daarna liag natuurlijk heel z'n hand open. Bloedden als een rund, overal glas en bloed. Heb hem verbonden en daarna is hij in slaap gevallen hier op de bank . Ik begrijp d'r helemaal niets van hoe dat zo ineens om kan slaan. Herkent 1 van jullie dit? Ik hoop dat als hij wakker wordt dat tie dan nuchter genoeg is om gewoon weg te gaan. Al weet ik niet waarheen... Heb ook t gevoel dat die handvol extra pillen en door m'n raam slaan ook een soort manipulatie is zodat hij niet weg kan/hoeft . Want uiteindelijk kon tie niet eens meer lopen . Wat denken jullie?"