#1
Dat ben ik dan weer eens met jou @Jen
Ik heb wel het idee dat context belangrijk is, heel belangrijk
Ik heb wel het idee dat context belangrijk is, heel belangrijk
Zo gaat het zo vaak ja.
We hebben in onze maatschappij ook zo'n twisted idee over liefde als je het mij vraagt. We stellen vaak de ander boven onszelf.
Maar ik zou zo ver willen gaan als stellen dat liefde voor een ander onmogelijk is zonder liefde voor jezelf. En is dat eigenlijk niet exact het probleem in dit soort gevallen: mensen houden niet van zichzelf en die pijn is te ondraaglijk, waardoor men verdoving nodig heeft. Je kunt zo iemand niet helpen zolang diegene geen liefde voor zichzelf heeft. En stoppen voor een ander maakt het er dan alleen maar erger op ja.
Dat klinkt gewoon als kinderlijk advies
Zij heeft hem leren kennen toen hij er al mee bezig was en is toch een relatie aangegaan dan zou je dat op een volwassen manier moeten oplossen
Schat, een relatie verlaten die je leven verwoest IS de volwassen manier. Als de verslaving van je partner voorgaat - of, om wat anders te noemen, als je mishandeld word; of als je partner in een grot in Tibet gaat wonen en jij wilt je carrière, familie en vrienden niet opgeven; of als je de enige kostwinner bent en de hypotheek staat op jouw naam en je partner zit de hele dag TV te kijken en online te shoppen waardoor je steeds dieper in de schulden belandt - dan is het juist volwassen om toe te geven dat de situatie onacceptabel is en om de moeilijke keuze te maken er een punt achter te zetten. Ik vind het ongelofelijk dat je vindt dat mensen die je rooskleurige sprookjesideaal van liefde niet delen kinderachtig zijn. Een relatie is een verbond tussen twee of meer mensen die er beter van worden, geen contract dat je nooit mag verbreken.Dat soort dingen doe je als je 16 jaar oud bent
Ik vraag me af vanaf het allereerste moment.Zij heeft hem leren kennen toen hij er al mee bezig was en is toch een relatie aangegaan dan zou je dat op een volwassen manier moeten oplossen
Dus je bent het wel met hem eens?Het gaat mij er om dat hij zegt blokken op alle kanalen en niet naar zijn gejammer luisteren
Als je een einde aan een relatie gaat maken doe dat gewoon op een volwassen manier door het te zeggen dat je niet verder wilt en niet dat je niet naar diegene zijn 'gejammer' moet luisteren en zeggen dat je iemand moet blokken
Advieseer dan gewoon liever dat iemand de relatie op een normale manier verbreekt.
Precies dit lied kwam in mijn hoofd op terwijl ik de post van Mindless las.Harry Jekkers heeft hier een nummertje over gezongen- "Ik hou van mij".
Dus je bent het wel met hem eens?
Het gaat om de manier waarop hij het formuleert?
Het gaat mij er om dat hij zegt blokken op alle kanalen en niet naar zijn gejammer luisteren
Advieseer dan gewoon liever dat iemand de relatie op een normale manier verbreekt.
Dit is wat ik zei:En het klopt wel dat ik het zo kinderachtig vind als mensen het uit willen maken of niet verder willen gaan elkaar dat ze elkaar gaan blokkeren en niet normaal communiceren
Maak het uit = de relatie op een normale manier verbreken, daar opende ik mee.Maak het uit, luister niet naar zijn gejammer, blokkeer hem op social media en neem desnoods een nieuw nummer als hij je lastig zou vallen, en zet hem uit je hoofd.
Schat
Schoonheid, wat is dit voor een kleffe aanhef?Pikkie
Mijn lieve honingbeertje, het kan altijd ergerPikkie, wat is dit voor een kleffe aanhef?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."