Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb terugval

Ghb terugval

109 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Toch maar besloten het rustiger aan te doen met de Diazepammen. Sinds zaterdag tot nu 75mg weggewerkt. Waarvan 25mg vandaag, voel me er niet heel lekker meer door. Ik heb geen hoge benzo tolerantie meer zoals 2 jaar terug. Toen ik 75mg+ Oxazepam slikte per dag. En aangezien Diazepam extreem lang doorwerkt lijkt het me t beste om even rustig aan te doen.

Ook ben ik lichtelijk geagiteerd en kan weinig hebben. Zweet nog wat en heb een heet gloeiend hoofd, ook ben ik wat warrig in m'n gedachtes en spraak. Dat is waarschijnlijk te wijten aan de GHB afkick of teveel benzo's. Gedachten op 1 punt houden is erg ook lastig.

Ik denk dat het de 10mg die voor vanavond op t schema staat maar even oversla. En morgen maar even kijk wat ik doe. Heb woensdag een gesprek bijna de verslavingsarts.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik hoop dat je ondertussen goed geslapen hebt? Als dia in hoge dosis, naar bijna niets, uit werkt is dat ook geen prettig gevoel, is mijn ervaring.
Ik ben wel blij dat het beter met je gaat
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Coffeecup zei:
Ik hoop dat je ondertussen goed geslapen hebt? Als dia in hoge dosis, naar bijna niets, uit werkt is dat ook geen prettig gevoel, is mijn ervaring.
Ik ben wel blij dat het beter met je gaat
Klik om te vergroten...

Heb heerlijk geslapen! Alleen een aantal keer wakker snachts maar dat heb ik normaal wel vaker. Ook zonder deze terugval.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Belangrijk is dat je stabiel bent in je dosering. Alleen is het niet te doen, maar wel als iemand je erin begeleid. Dan is t naar mijn mening de veiligste manier. Binnen een detox gebeurd het ook met GHB. En dat is prima te doen.

Detox moet wel te doen zijn idd, ik zou t nu ook niet zomaar weer kunnen doen. Dan moet je kijken naar alternatieven.
Baclofen alléén heb ik geen hele goede ervaringen mee, je kunt het dan t beste combineren met Diazepam of Pregabaline.
Klik om te vergroten...

Dat is heel belangrijk ja. De juiste hulp. Maar ikzelf, en heel veel anderen addicts, hebben een duister geheim die de wereld niet mag weten (dat vinden we zelf). Plus een druk leven en genoeg schaamte om het niemand te willen vertellen. Klinkt stom, maar ik vogel liever alleen uit hoe ik er vanaf kom. Wil ook niemand om me heen hebben als het weer zo ver is.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Ik denk niet dat het nodig is de Baclofen af te bouwen hoor.. Zo lang slik je t nog niet. En zoals ik al zei is afbouwen met 25mg tabs lastig. In dit geval kun je dan beter zsm stoppen.
Klik om te vergroten...

True true. Ik hoop maar dat het zo werkt.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Moet zeggen dat het fijn is om ‘lotgenoten’ te treffen. Ik heb aleens een afkick traject gevolgd, maar daar zat niemand tussen met een GHB verslaving. En in de anderen herkende ik mezelf totaal niet.

GHB is in tegenstelling tot alle andere drugs die ik geproefd heb enorm functioneel. Ik heb alle presentaties tijdens mijn studie, incl afstuderen gedaan met GHB op. Mijn sollicitatiegesprek ook, en noem het maar op. Het maakt me een beter persoon, althans dat vind ik zelf. En zolang ik dat geloof is het lastig om er vanaf te blijven..

Wat zijn voor jullie de grootste triggers? Hoe sluipt zo’n periode van gebruik er telkens weer in?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
F.E.A.R. zei:
GHB is in tegenstelling tot alle andere drugs die ik geproefd heb enorm functioneel. Ik heb alle presentaties tijdens mijn studie, incl afstuderen gedaan met GHB op. Mijn sollicitatiegesprek ook, en noem het maar op. Het maakt me een beter persoon, althans dat vind ik zelf. En zolang ik dat geloof is het lastig om er vanaf te blijven..
Klik om te vergroten...

Dit is dus waar het helemaal fout gaat. Drugs moet je niet willen gebruiken om je helpen functioneren. Van speed wordt ik een soort supermens, maar dat is voor mij geen reden om het in te zetten bij dagelijkse zaken.

Ik hoop dat niemand zich aangevallen voelt, maar ik krijg een beetje het gevoel dat er af en toe onnodig lang wordt gerekt met het afkicken van GHB. Moet een en ander echt zo ongelooflijk lang duren vraag ik mij wel eens af?
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik voor mijzelf mag spreken. Ik heb diversen manieren op eigen houtje geprobeerd. Afbouwen met ghb had in mijn ogen geen zin als je er niet 100% achter staat. Als verslaafde sta je daarvoor niet sterk genoeg in je schoenen. De verleiding meer te nenem is groter. Afbouwen klinkt naar nog geen afstand kunnen of willen doen. Ik spreek trouwens even uit mijzelf. Delieren, ik geloof echt dat deze kunnen ontstaan. Gelukkig nooit gehad. Ik ben echt blij dat ik van de ghb af ben. Maar ik moet mijn hele leven hiervan bewust blijven. Ik heb echt de pech dat ik verslavings gevoelig ben voor downers. De val inlopen is in mijn geval zo gebeurd
J
Just for todayLid
01-01-2024, 00:00
#9
GHB blijft voor mij ook enorm lastig mee om te gaan.
Eenmaal verdoofd en ik krijg weer schijt aan alles kom afspraken niet na ga er bij ook weer coke snuiven want gebruik GHB en Coke vrijwel altijd in combo en zorg erna dat ik de kater opvang met je raad het al nog meer GHB.
Dag na gebruik ben ik ook echt een enorme lambal die een hele dag op bed kan liggen om de twee uurtjes een buisje G kan nemen en mezef helemaal af te sluiten op me kamertje.

Ik ben nu vanaf vorig jaar mei aan het sukkelen met GHB en Coke maar vooral met mezelf in de en ik blijf maar terug vallen.
Ze hadden bij Kentron een programma voor me gemaakt maar is niet erg intensief en is telkens een uurtje dus met de overige uren kan ik gewoon niet omgaan, daarnaast 2 weken terug ontslag gekregen op me werk en hier gaan we weer vond het enorm kut en ben maar weer gaan verdoven.

Afgelopen woensdag gebeld naar Choices deze instelling biedt een klinische opname aan in Breda of Zuid Afrika voor 8 weken meen ik.
Donderdag intake gehad en gister gesprek met psychiater en kan als het goed is aankomende vrijdag plaats nemen in de klinische opnamen in Breda voor 8 weken na deze periode ga ik waarschijnlijk in een safe house begeleid wonen

Mijn grootste trigger is dat ik mezelf gewoon kut voel over hoe ik er nu in het leven voor sta, wat er gebeurd is, en ik niet verder kom woon nog bij me ouders ben 25 jaar mijn state of mind is gewoon zo kut dat leven in de roes van GHB en om de 3 dagen een builtje coke beter is dan nuchter wat natuurlijk niet zo is maar ik ben gewoon zwak en loop voor me gevoelens weg.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heftig! Vorig jaar mei is een behoorlijke tijd! Ik zat ook enorm lang aan de g, maar geen andere middelen erbij. Ik sliep niet meer, kreeg een dikke kop. Mijn urine was ontzettend donker. Mijn huid zag slecht uit en ga zo maar door. Afwasmiddel in de ijskast zetten, spullen kwijt raken. Wat een ellende! Blij dat dit achter mij ligt. Moet je nog uitwerken bij je werkgever of ben je op staande voet ontslagen, hadden ze het door? In ieder geval ontzettend goed van je dat je nu eindelijk hulp gaat krijgen. Thuis zitten zonder werk en zo doorgaan maakt het erger. Sterkte! Weet je ook welke methode ze gaan toepassen of niet?
J
Just for todayLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ze wisten van mijn verslaving af heb dat vorig jaar in Mei ook aangegeven en toen een tweede kans gekregen toen detox gehad en ambulante dag behandeling 6 weken volgehouden en afgelopen Januari een derde kans gekregen toen detox gehad en ook een week of 6 clean dus nu er samen voor gekozen contract te ontbinden.

Het is een dagprogramma van 7 uur in de morgen tot 11 uur 's avonds maandag hoor ik het fijne er van.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
acht.zes zei:
Ik hoop dat niemand zich aangevallen voelt, maar ik krijg een beetje het gevoel dat er af en toe onnodig lang wordt gerekt met het afkicken van GHB. Moet een en ander echt zo ongelooflijk lang duren vraag ik mij wel eens af?
Klik om te vergroten...

Hoe bedoel je dit? Stoppen met GHB brengt wel risicos met zich mee.. Beter iets langer erover doen dan te snel willen gaan.

GJM92 zei:
Mijn grootste trigger is dat ik mezelf gewoon kut voel over hoe ik er nu in het leven voor sta, wat er gebeurd is, en ik niet verder kom woon nog bij me ouders ben 25 jaar mijn state of mind is gewoon zo kut dat leven in de roes van GHB en om de 3 dagen een builtje coke beter is dan nuchter wat natuurlijk niet zo is maar ik ben gewoon zwak en loop voor me gevoelens weg.
Klik om te vergroten...

Veel sterkte!

Herken veel in je verhaal.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
acht.zes zei:
Dit is dus waar het helemaal fout gaat. Drugs moet je niet willen gebruiken om je helpen functioneren. Van speed wordt ik een soort supermens, maar dat is voor mij geen reden om het in te zetten bij dagelijkse zaken.

Ik hoop dat niemand zich aangevallen voelt, maar ik krijg een beetje het gevoel dat er af en toe onnodig lang wordt gerekt met het afkicken van GHB. Moet een en ander echt zo ongelooflijk lang duren vraag ik mij wel eens af?
Klik om te vergroten...

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Maar ik noem het functionele aspect alleen maar om aan te geven hoe dit dagelijkse gebruik zo makkelijk erin sluipt. Wat betreft het laatste wat je zegt. Je weet duidelijk niet wat een GHB verslaving inhoudt en de lichamelijke ontwenning die daarbij komt kijken. Acuut stoppen is letterlijk levensgevaarlijk. Afbouwen en/of medicatie gebruiken gedurende 7-14 dagen is een absolute must.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#14
F.E.A.R. zei:
En hoelang ben je dan 24/7 verslaafd geweest? Ik ben eens 2 weken doorgegaan, toen kon ik niet genoeg zuipen om afkick tegen te gaan met als gevolg dat ik de volgende dag een kater bovenop mijn afkick had. Waardeloze methode.
Klik om te vergroten...


Ik ben 3 maanden verslaafd geweest... begin maanden elke uur 3ML en soms met slapen 10 ML Mn vriendin wist het niet dus moest vaak naar benenden sluipen om een doses te pakken dus dubbel levenlijden dus was mega zwaar voor buitenwereld mooi weer spelen.. en het ging vaak ook gepaard met heftig coke gebruik persoonlijk vind ik dat echt heerlijk combinatie. Maar daardoor had ik mega hoog tolerantie van de ghb soms 60-70 ml perdag ik kwam ook inzicht dat het niet zoveder kon. Drank/GHB bezet de zelfde GABA-B in je hersenen. Je kunt ook afkicken met combi drank/ghb als lichtelijk vaag voelt 2 wijntje drinken zodat onderhoud dosis ghb kan verlengen bijv als je gewend bent om de 2 uur te nemen kan je het uitstellen naar 3 uur..elke dag 0,2 omlaag of meer maar dat moet je zelf uitzoeken waar je goed bij voelt maar deze methode vraagt heel veel displine dat je zelf niet gaat zitten belonen want als je aangeschoten bent denk snel fuck it neem Ff lekker dosis weer. Daarom had ik zelf liever geen G in huis. En kater krijg je alleen als je fles wodka opzuipt en geen water drinkt maar je kunt ook gewoon paar rode wijntjes drinken en liefst op een leeg maag totdat je goed voelt. Maar ieder lichaam reageert natuurlijk anders op. Ik heb zelf wel het gevoel, hoe vaker je afkickt dat de terugval steeds groter is? dan na je eerst afkick... succes
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
F.E.A.R. zei:
Je weet duidelijk niet wat een GHB verslaving inhoudt en de lichamelijke ontwenning die daarbij komt kijken. Acuut stoppen is letterlijk levensgevaarlijk. Afbouwen en/of medicatie gebruiken gedurende 7-14 dagen is een absolute must.
Klik om te vergroten...

Nee, ik weet er weinig van, merendeel heb ik hier gelezen.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
acht.zes zei:
Nee, ik weet er weinig van, merendeel heb ik hier gelezen.
Klik om te vergroten...

Kort samengevat.

Een bloeddruk van +170/120, hartslag in rust van 160-190, totale paniek en onrust. Lichaam dat zeer doet, koud is, geen eetlust en geen kracht. Geen minuut kunnen slapen voor meerdere dagen. Een enorme piep in je oren. En in het ergste geval een delier/psychose, waarbij levensechte hallucinaties kunnen optreden. Cold turkey stoppen met een lange G verslaving is zeer gevaarlijk.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
F.E.A.R. zei:
Ook treden hallucinaties snel op mij. Rare paarse patronen op donkere oppervlaktes en kleuren zijn anders..
Klik om te vergroten...

Pas op hoor.. In principe ben je dan al delirant.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Pas op hoor.. In principe ben je dan al delirant.
Klik om te vergroten...

Is inderdaad een slecht teken. Brrr, niet meer aan denken.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Idd eerst verschijnselen die ik kreeg van de GHB megaa veel zweten dat ik gewoon 3 dekbedden naast Mn bed had liggen en paar handdoeken omdat ik uitmezelf wakker werd omdat bed zo drijf nat het leek of ik me bed zwaar had ondergepist of emmer van 10 liter water overheen was gegooid. Moest 3 x pernacht me bed verschonen... vanuit daar is alleen kwaad tot erger geworden stug doorgaan met de G daarna kwamen de hartkloppingen erbij zodat ik alleen op me rechter zijde kon liggen in bed om hartkloppingen iets minder te voelen... daarna ging ik cold turkey proberen... ik werd in de nacht wakker... Ik voelde me zooo raar in me kop.. dat is gewoon onbeschrijfelijk. heel onrustig... rondjes lopen in huis . Niet rustig in bed kunnen liggen. Huis helemaal ondergekotst zoveel dat er opgever moment niks meer uitkomt.. ik kreeg zoveel druk op hoofd dat me ogen helemaal doorbloed waren. Ben ik op straat gaan rond lopen midden in de nacht in de hoop dat het misschien wat minder werd. Uiteindelijk maar 112 gebeld uit angst! ze keken naar me hartslag en me ogen ze zeiden dat ik mazzel heb gehad dat je geen hersenbloeding heb gekregen daarna werd ik ambulance uitgeknikkerd... met mededeling ga maar hulp zoeken.. maar uiteindelijk toch zelf eruit gekomen. Ik heb toch haat liefdes verhouding met GHB. Ik heb wel geleerd dit nooit meer. Grt
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Haat/liefde verhouding.. Herkenbaar. Ik heb veel te danken aan GHB, hoe gek dat ook mag klinken. Ik ben uit mijn schulp gekropen en heb een boel shit gedaan en voor elkaar gekregen. Ook grensoverschrijdende dingen gedaan. Maar man.. Ik ben er zo klaar mee. Moet zeggen dat het ditmaal ook minder lekker was. De magie lijkt eraf te zijn. En de phenibut werkte al helemaal niet meer.

Tijd om clean te worden. Ik denk maar zo; omgaan met een verslaving is keihard en het herstel is een bitch. Maar wij hebben als we oud en gelukkig zijn allemaal een bijzondere levenservaring gehad. Het is niet iets om trots op te zijn, maar het maakt je uiteindelijk wel sterker. Ik ga er wat van maken vanaf nu. En ik wens jullie ook het beste en alle sterkte.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."