Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb terugval

Ghb terugval

109 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is ook zeker niet de bedoeling acht.zes

Momenteel zit ik op 8mg p/d, bouw t nu volledig af in samenspraak met m'n verslavingsarts
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Conjo zei:
Ik ben 3 maanden verslaafd geweest... begin maanden elke uur 3ML en soms met slapen 10 ML Mn vriendin wist het niet dus moest vaak naar benenden sluipen om een doses te pakken dus dubbel levenlijden dus was mega zwaar voor buitenwereld mooi weer spelen.. en het ging vaak ook gepaard met heftig coke gebruik persoonlijk vind ik dat echt heerlijk combinatie. Maar daardoor had ik mega hoog tolerantie van de ghb soms 60-70 ml perdag ik kwam ook inzicht dat het niet zoveder kon. Drank/GHB bezet de zelfde GABA-B in je hersenen. Je kunt ook afkicken met combi drank/ghb als lichtelijk vaag voelt 2 wijntje drinken zodat onderhoud dosis ghb kan verlengen bijv als je gewend bent om de 2 uur te nemen kan je het uitstellen naar 3 uur..elke dag 0,2 omlaag of meer maar dat moet je zelf uitzoeken waar je goed bij voelt maar deze methode vraagt heel veel displine dat je zelf niet gaat zitten belonen want als je aangeschoten bent denk snel fuck it neem Ff lekker dosis weer. Daarom had ik zelf liever geen G in huis. En kater krijg je alleen als je fles wodka opzuipt en geen water drinkt maar je kunt ook gewoon paar rode wijntjes drinken en liefst op een leeg maag totdat je goed voelt. Maar ieder lichaam reageert natuurlijk anders op. Ik heb zelf wel het gevoel, hoe vaker je afkickt dat de terugval steeds groter is? dan na je eerst afkick... succes
Klik om te vergroten...

Dat is behoorlijk lang! Mijn langste binge was 10 dagen. Wel had ik 700ml opgemaakt in die tijd dus behoorlijk wat achter de kiezen. Maar rode wijn deed vrijwel niks tegen de afkick. Vooral mijn hart bleef onverminderd knallen in mijn borstkas.

Ik heb zelf telkens ‘succes’ met phenibut op dag 1 en eventueel dag 2. Daarna beta alanine en wat benzo’s. Nu dus ook redelijk succes met baclofen en wat kratom.

De afkick is inderdaad elke keer heftiger en treedt sneller op. Voorheen moest ik minimaal 5 dagen rond de klok gebruiken om ontwenningsverschijnselen te ervaren. Nu is een binge van 24 uur al genoeg voor zweethandjes en slapeloze nachten. Ook treden hallucinaties snel op mij. Rare paarse patronen op donkere oppervlaktes en kleuren zijn anders.. De rillingen lopen over mijn lijf als ik eraan denk. Zal ongetwijfeld ook komen door de slapeloosheid die altijd gepaard gaat met een GHB binge.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
En misschien een flauwe vraag. Maar als het lichaam weer stabiel is, wat ga je nu dan doen voor terugvalpreventie?

Ik vraag het je omdat ikzelf ook zoekend ben.
J
Just for todayLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Raver
Hee kerel ik wil niet lullig zijn maar krijg het gevoel dat je serieuze hulp nodig hebt en intensiever echt goed van je dat je wilt stoppen met G natuurlijk maar vind in je verhaal naar voren komen dat je jezelf nog steeds verdoofd en neigt naar vlucht gedrag.

Wees gewoon eerlijk op je werk en school je bent in feite ziek he een verslaving is niet niks.
Snap het aan de ene kant wel maar misschien helpen ze je wel.
De relatie met je zelf moet gewoon goed en stabiel zijn dat is de basis.
Sterkte met afkicken van de GHB man ik struggle er ook enorm mee.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hij is van de ghb af. Nu nog van de rest af zien te komen. Veel sterkte.

Zelf ben ik ook verslavings gevoelig en weet ik wat het voor een geworstel is
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Behoorlijke ontwenning/gespannenheid na afbouw. Besloten om nu op 10mg Diazepam per dag te blijven. En dinsdag met m'n verslavingsarts een plan hierover maken.

acht.zes zei:
Ik fronste gisteren toch wel even met mijn wenkbrauwen. Je bent aan het afkicken van GHB, en dan net in de middag al aan de alcohol en de wiet, tezamen met de diazepam.
En dan lijkt het me toch wel dat naast een GHB-verslaving er ook een algemene verslaving is om gewoon graag de hele dag bedwelmd te zijn. Met het een door het ander te vervangen kom je er echt niet uit hoor.
Klik om te vergroten...

Niet handig nee.. Ik ben gewoon 'n verslaafde die constant op zoek is naar vervanging. Is het geen GHB, dan maar wiet, benzo's en alcohol. Ik weet het, 2 keer in een kliniek geweest voor een behandeling voor m'n verslaving. Maar er is een verschil tussen weten en tussen doen. Afkicken van de GHB kun je het niet echt meer noemen natuurlijk.

GJM92 zei:
Wees gewoon eerlijk op je werk en school je bent in feite ziek he een verslaving is niet niks.
Snap het aan de ene kant wel maar misschien helpen ze je wel.
De relatie met je zelf moet gewoon goed en stabiel zijn dat is de basis.
Sterkte met afkicken van de GHB man ik struggle er ook enorm mee
Klik om te vergroten...

Haha, dat is voor jou behoorlijk makkelijk praten. Ik ben in november 2017 opgenomen geweest voor 7 weken, daarnaast ook in februari 2016. Daarnaast ook 3 keer een detox. Dus 5 keer in 2.5jr opgenomen geweest. Ik weet echt wel wat verslaving inhoud. Maar als ik nu wéér de kliniek in moet kost dat m'n studie en m'n werk. Kortgezegd dus m'n toekomst. En ik vraag me af of een opname iets gaat veranderen na al meerdere behandelingen.. En het is ook niet dat ik er niets mee doe hoor.. Ga wekelijks naar de NA en ben in behandeling bij Brijder. Verslaving is 'n ziekte heb ik geleerd in de kliniek. Ik kan momenteel de kracht/motivatie slecht vinden om volledig nuchter te leven. De constante wil om te verdoven is gewoon veel sterker in m'n hoofd dan de wil om clean te blijven. Er komt wel meer bij kijken dan alleen 'eerlijkheid' naar m'n omgeving. Dat gaat de situatie niet beter maken. Daarnaast weet m'n familie alles van m'n huidige situatie. Wat ertoe geleid heeft dat ik het huis uit ben gezet. Dus je kunt zoiets wel zeggen maar er is ook een verhaal.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
Niet handig nee.. Ik ben gewoon 'n verslaafde die constant op zoek is naar vervanging. Is het geen GHB, dan maar wiet, benzo's en alcohol. Ik weet het, 2 keer in een kliniek geweest voor een behandeling voor m'n verslaving. Maar er is een verschil tussen weten en tussen doen. Afkicken van de GHB kun je het niet echt meer noemen natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Als je je daar maar van bewust bent.

Ik hou heel erg van heel veel verschillende drugs, maar ik kan nuchter zijn ook enorm waarderen. En ik denk dat dit de basis is van gezond recreatief gebruik.

Verslaving is het gevolg van een aantal van de beslissingen die je in je leven gemaakt hebt, en geen ziekte die je is overkomen. Dus op die manier bekeken vind ik het geen ziekte.

Wel hebben je hersenen allerlei verbindingen gemaakt in de loop van dat veelvuldig gebruik dat het heel lastig is geworden om die te negeren, en dat zou je een ziekte kunnen noemen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
acht.zes zei:
En ik denk dat dit de basis is van gezond recreatief gebruik
Klik om te vergroten...

Gezond recreatief gebruik zit er voor mij niet in als verslaafde. Maar goed, ik worstel..
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@Raver

Nee, gezond recreatief gebruik van GHB zal nooit meer voor je weggelegd zijn. Maar misschien kun je nog wel ooit genieten van andere drugs op zijn tijd in de toekomst. Maar als je nu bijvoorbeeld door gaat met al in de middag te drinken, dan valt dat straks ook helemaal weg.

Je moet gewoon af van die 'alles of niets' mentaliteit.
J
Just for todayLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Raver
Sorry beetje kort door de bocht van me.

Weet je ik vind het ook gewoon nog lekker maar er mee omgaan lukt me niet dan zit ik er weer een week of twee aan en dan weer tijdje niet.
In ieders geval heel veel succes er mee man!
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mag ik jou om advies vragen Raver?

Ik ben reeds gestart met baclofen. Ik heb donderdagmiddag voor het laatst phenibut genomen. Daarna van vrijdagochtend tot vrijdagaond 21:00 GHB genomen. Ik ben daarna overgestapt op baclofen.

Eerst 60mg maar dit was meer dan RUIM voldoende om alle ontwenning tegen te gaan. Het was zelf ietswat bedwelmend. De dag erna meteen naar 50 gedropt, met hetzelfde resultaat. Volgende dag naar 37,5 in 3 doseringen, 7:00 om 12:00 en 22:30. Rond 21:00 begon ik zenuwachtig te worden. Natuurlijk omdat ik dan al 7 uur zonder Baclofen zat. Dit was een test om te kijken of ik doseringen verder kon spreiden, met tegenvallend resultaat dus. Verder wel goed geslapen.Ik ga vandaag nog eens 37,5 nemen, maar dan verdeeld over 5 doseringen.

Nu mijn specifieke vragen. Hoe snel kun je taperen met Baclofen, in welk tempo deed jij het? En in welke frequentie nam jij doseringen? Is het beter om het te verdelen over 3 momenten, of liever meer verpreid? En is het verstandig om de slaapdosis zo lang mogelijk in stand te houden?

Ter info, ik heb een periode van 3 weken GHB + Phenibut achter de rug. Overdag G, avond Phenibut. Komt naar mijn mening neer op 3 weken 24/7 GHB gebruik.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
F.E.A.R. zei:
Nu mijn specifieke vragen. Hoe snel kun je taperen met Baclofen, in welk tempo deed jij het? En in welke frequentie nam jij doseringen? Is het beter om het te verdelen over 3 momenten, of liever meer verpreid? En is het verstandig om de slaapdosis zo lang mogelijk in stand te houden?
Klik om te vergroten...

Ik heb t allemaal in overleg met een arts gedaan.. Baclofen is niet zo verslavend als benzo's of GHB hoor.

Zou gewoon 3 doseringen nemen, sochtend smiddags en savonds.

En ja, heb je 25mg tabletten of 10mg? Met 25mg tabletten is t lastig afbouwen namelijk. Kun je niet naar je huisarts gaan?
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
Ik heb t allemaal in overleg met een arts gedaan.. Baclofen is niet zo verslavend als benzo's of GHB hoor.

Zou gewoon 3 doseringen nemen, sochtend smiddags en savonds.

En ja, heb je 25mg tabletten of 10mg? Met 25mg tabletten is t lastig afbouwen namelijk. Kun je niet naar je huisarts gaan?
Klik om te vergroten...

Je maakt een goed punt hoor, ik kan het beter in overleg met de huisarts doen. Ik maak zsm een afspraak.

Echter ben ik ook stront eigenwijs en heb ik een goed gevoel bij mijn huidige aanpak. Ik voel me helemaal top (beter zelfs dan met phenibut) op 30-40mg Baclofen. Zit nu enkel met onduidelijkheden omtrent de afbouw.

Ik heb inderdaad 25mg pills, maar ze zijn makkelijk te breken in zelfs 1/8.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
F.E.A.R. zei:
Ik heb inderdaad 25mg pills, maar ze zijn makkelijk te breken in zelfs 1/8.
Klik om te vergroten...

1 breeklijntje betekend dat je hem alleen door midden mag en kan breken als je het officeel bekijkt. Breken naar 1/8 stukjes is echt niet nauwkeurig. In hoeverre kan je ervan uit gaan dat elk 1/8 stukje zoveel mg bevat? Dat is niet te doen.

Gebeurd in de praktijk ook niet. Hiermee bedoel ik detoxen etc.

Je hebt Baclofen 5mg 10mg en 25mg. Je kunt dus veel makkelijker afbouwen zonder dat gekut met breken. Maar hiervoor zul je een arts moeten bezoeken.

Met phenibut heb ik slechte ervaringen.

Succes.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
1 breeklijntje betekend dat je hem alleen door midden mag en kan breken als je het officeel bekijkt. Breken naar 1/8 stukjes is echt niet nauwkeurig. In hoeverre kan je ervan uit gaan dat elk 1/8 stukje zoveel mg bevat? Dat is niet te doen.

Gebeurd in de praktijk ook niet. Hiermee bedoel ik detoxen etc.

Je hebt Baclofen 5mg 10mg en 25mg. Je kunt dus veel makkelijker afbouwen zonder dat gekut met breken. Maar hiervoor zul je een arts moeten bezoeken.

Met phenibut heb ik slechte ervaringen.

Succes.
Klik om te vergroten...

Dank voor hulp! Ik realiseerde me niet dat de spreiding werkzame stof variabel is.

Overigens ben ik zo te voelen over de acute withdrawal heen. De theorie is dat ondanks de vergelijkbare eigenschappen van GHB, Phenibut en Baclofen deze ieder net wat selectiever zijn voor andere receptoren en daarom niet volledig cross tolerant zijn. Dat wetende kun je dus 7-10 dagen cruisen op Baclofen tot de Phenibut afkick zeg maar verdwenen is, om vervolgens de Baclofen heel snel af te bouwen of zelfs meteen te droppen. Ze nemen dus de afkick weg van elkaar, zonder de verslaving simpelweg te vervangen. Zal iets te kort door de bocht zijn, maar zo ervaar ik het nu wel.

https://corpina.com/phenibut-withdrawal/

In bovenstaand artikel wordt deze methode voorgesteld. Op fora als Reddit en Bluelight hebben mensen positieve ervaringen.

Ik heb nu dus een 6 daagse cruise gedaan op 30-40mg Baclofen. Vanaf gister niets meer genomen en ik voel me prima. Ik heb dus de 6-7 daagse acute afkick van Phenibut/GHB overbrugd zo lijkt het..

Wel fantastisch als dit echt zo werkt. Zo is een afkick van GHB of Phenibut met Baclofen (en eventueel Lyrica) zo goed als pijnloos. Kwestie van een dosis vinden voor jezelf waarbij de afkickverschijnselen wegblijven. Dit 7-10 dagen volhouden en daarna of droppen, of eventueel een hele sneller taper van 1-2 weken.

Nu keihard werken aan terugpreventie. Want het leven wordt steeds beter hoe langer je nuchter blijft. Een vriend van me kan dit bevestigen na 12 weken volledig sober van GHB abuse.

Hoe gaat het met jou verder? Geen backfire van de Diazepam?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
F.E.A.R. zei:
Hoe gaat het met jou verder? Geen backfire van de Diazepam?
Klik om te vergroten...

Had ik wel last van! Daardoor moest ik weer terug naar 10mg, ben nu in samenspraak met m'n arts aan het afbouwen. Met tabletjes van 2mg.

En jij.. Ik denk dat je er goed vanaf bent gekomen. Clean worden is makkelijk in vergelijking tot clean blijven.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Had ik wel last van! Daardoor moest ik weer terug naar 10mg, ben nu in samenspraak met m'n arts aan het afbouwen. Met tabletjes van 2mg.
Klik om te vergroten...

Oei dat is wel heel zonde man. Sterkte! Maar door juist te taperen zal het geen probleem zijn. Diazepam is ook een gluiperig middeltje..
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
F.E.A.R. zei:
Oei dat is wel heel zonde man. Sterkte! Maar door juist te taperen zal het geen probleem zijn. Diazepam is ook een gluiperig middeltje..
Klik om te vergroten...

Vind Diazepam mentaal net zo verslavend als GHB. Blij als ik eraf ben, al geef het wel de rust en kalmte in m'n hele doen en laten maar daardoor is t ook zo verslavend.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gewoon 3 dagen vrij vragen van je werk.. ghb door de wc spoelen en voor 3 dagen drank halen en je zelf lam zuipen,deze dagen! Na 2a3 dagen ben GHB clean... angsten( geeselijk raar voelen of je controle verliest over je zelf)of trillen,zweten,hartkloppingen,slapeloosheid behoren tot het verleden tijd...! Het Kan nog wel voorkomen dat je misschien dagen erna last hebt van slaaploosheid of brak voelt door de drank... maar daarna is kwestie van discipline... vroeg opstaan hoe brak je ook bent en uurtje 10 in de avond naar bedje gaan! Volgende dag ben je weer het heertje. Ik ben door deze methode 2 x zelfstandig afkickt! Maar idd afkicken is meestal niet het probleem maar clean blijven . baclofen nemen hielp bij mij heel erg tegen de zucht voor 8 maanden clean tot dat ik niet voorgeschreven kreeg toen kwamen kriebels weer terug naar de G)of je grenzen beter leren kennen: Bijv ik weet van mezelf als ik 3 dagen aan de G zit dat ik meestal dag 4 afkick verschijnselen krijg en dat heb ik nu altijd in mij achterhoofd.(ik gebruik G al 8 jaar nu alleen weekend) G heerlijk spul maar geen geintjes ermee! Succes
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb baclofen gehad als terugval preventie. Niet om mee af te kicken. Mij heeft het niets geholpen. En ik heb het nog altijd moeilijk. Waarschijnlijk zal dat ook zo blijven aangezien je nooit ‘tijdelijk’ verslaafd bent

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."