Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb terugval

Ghb terugval

109 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
acht.zes zei:
eens met @F.E.A.R.

er wordt ongelooflijk lang gerekt met de pammetjes, lijkt me nou ook weer niet de bedoeling.
Klik om te vergroten...

Ik heb eerlijk gezegd liever een GHB afkick dan benzo afkick. Benzo afkick duurt langer, is pijnlijk en er is geen enkel middel wat de pijn verzacht.

GHB afkick kun je nog redelijk opvangen met wat phenibut, baclofen, lyrica, kava, ashwaghanda en benzo’s.

Erg jammer @Raver van je diazepam verslaving.. Heel veel sterkte man!
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar hoe dan ook, je bent voorruit gegaan de laatste weken/maanden Raver. Verslaving dit of dat, het was in het begin erger. Blijf het positief zien! (:
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@Raver

Heey man, heftig om te lezen allemaal. Hoe gaat het met je en hoe voel je je nu?

Het is sowieso goed dat je het herkent en er iets eerder aan wilt doen. Dat is al positief☺
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
En misschien een flauwe vraag. Maar als het lichaam weer stabiel is, wat ga je nu dan doen voor terugvalpreventie?

Ik vraag het je omdat ikzelf ook zoekend ben.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi Raver,

Wat balen! Heb je hetzelfde nummer nog? Dan app ik je.

De diazepam, ik weet het niet. Ik kwam daar niet meer zelf uit. Heb nu wel begeleiding van de huisarts met de afbouw, omdat ik er alleen niet meer uit kwam. Gaat in langzame kleine wekelijkse stapjes. Maar veel weet hij er niet van.

Sterkte,
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sinds dinsdag weer een GHB terugval helaas. Heb mezelf weer weken lang proberen over te halen, en uiteindelijk ook hervallen in gebruik.

Dinsdag op woensdag en woensdag op donderdag niet geslapen op GHB maar op Diazepam. Ik stopte toen rond 18 00 en nam toen 10 tot 15mg Diazepam met 1000mg Paracetamol. Paracetamol werkt ook spierontspannend, dus dat icm met Diazepam heeft me prima de eerste nachten door geholpen.

Helaas gisteren weer veel meer gebruikt van me lief is waardoor ik dus onder invloed ben gaan slapen. Zo'n 3 uur later werd ik wakker, en met wakker bedoel ik ook echt klaarwakker. Stijve spieren zijn bij mij t beginstadia van lichamelijke verslaving, dat heb ik na talloze terugvallen wel geleerd. Vanacht dus met die toestand 15mg diazepam geslikt (02:00). Maar om half 5 sliep ik nog niet. Toen maar weer GHB gepakt, en vanaf dat moment tot nu gewoon elke anderhalf tot 2 uur een dosis genomen.

Net express even gerekt om te kijken hoe ik me voel. Stijve spieren en mentaal een beetje verwarring, niet best dus.

Heb nog zo'n 75ml denk ik, en krijg morgen een doosje diazepam.

Ik zit erover na te denken die Diazepam methode toe te passen.

Heeft iemand tips? Ik kan echt niet weer de detox in, dat gaat me nu 100% me studie en baan kosten. En dus zet ik daarmee sterk m'n toekomst op t spel.

Raver.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
F.E.A.R. zei:
Hoe gaat het met jou verder? Geen backfire van de Diazepam?
Klik om te vergroten...

Had ik wel last van! Daardoor moest ik weer terug naar 10mg, ben nu in samenspraak met m'n arts aan het afbouwen. Met tabletjes van 2mg.

En jij.. Ik denk dat je er goed vanaf bent gekomen. Clean worden is makkelijk in vergelijking tot clean blijven.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Raver zei:
Had ik wel last van! Daardoor moest ik weer terug naar 10mg, ben nu in samenspraak met m'n arts aan het afbouwen. Met tabletjes van 2mg.
Klik om te vergroten...

Oei dat is wel heel zonde man. Sterkte! Maar door juist te taperen zal het geen probleem zijn. Diazepam is ook een gluiperig middeltje..
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
F.E.A.R. zei:
Oei dat is wel heel zonde man. Sterkte! Maar door juist te taperen zal het geen probleem zijn. Diazepam is ook een gluiperig middeltje..
Klik om te vergroten...

Vind Diazepam mentaal net zo verslavend als GHB. Blij als ik eraf ben, al geef het wel de rust en kalmte in m'n hele doen en laten maar daardoor is t ook zo verslavend.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gewoon 3 dagen vrij vragen van je werk.. ghb door de wc spoelen en voor 3 dagen drank halen en je zelf lam zuipen,deze dagen! Na 2a3 dagen ben GHB clean... angsten( geeselijk raar voelen of je controle verliest over je zelf)of trillen,zweten,hartkloppingen,slapeloosheid behoren tot het verleden tijd...! Het Kan nog wel voorkomen dat je misschien dagen erna last hebt van slaaploosheid of brak voelt door de drank... maar daarna is kwestie van discipline... vroeg opstaan hoe brak je ook bent en uurtje 10 in de avond naar bedje gaan! Volgende dag ben je weer het heertje. Ik ben door deze methode 2 x zelfstandig afkickt! Maar idd afkicken is meestal niet het probleem maar clean blijven . baclofen nemen hielp bij mij heel erg tegen de zucht voor 8 maanden clean tot dat ik niet voorgeschreven kreeg toen kwamen kriebels weer terug naar de G)of je grenzen beter leren kennen: Bijv ik weet van mezelf als ik 3 dagen aan de G zit dat ik meestal dag 4 afkick verschijnselen krijg en dat heb ik nu altijd in mij achterhoofd.(ik gebruik G al 8 jaar nu alleen weekend) G heerlijk spul maar geen geintjes ermee! Succes
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb baclofen gehad als terugval preventie. Niet om mee af te kicken. Mij heeft het niets geholpen. En ik heb het nog altijd moeilijk. Waarschijnlijk zal dat ook zo blijven aangezien je nooit ‘tijdelijk’ verslaafd bent
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Conjo zei:
Gewoon 3 dagen vrij vragen van je werk.. ghb door de wc spoelen en voor 3 dagen drank halen en je zelf lam zuipen,deze dagen! Na 2a3 dagen ben GHB clean... angsten( geeselijk raar voelen of je controle verliest over je zelf)of trillen,zweten,hartkloppingen,slapeloosheid behoren tot het verleden tijd...! Het Kan nog wel voorkomen dat je misschien dagen erna last hebt van slaaploosheid of brak voelt door de drank... maar daarna is kwestie van discipline... vroeg opstaan hoe brak je ook bent en uurtje 10 in de avond naar bedje gaan! Volgende dag ben je weer het heertje. Ik ben door deze methode 2 x zelfstandig afkickt! Maar idd afkicken is meestal niet het probleem maar clean blijven . baclofen nemen hielp bij mij heel erg tegen de zucht voor 8 maanden clean tot dat ik niet voorgeschreven kreeg toen kwamen kriebels weer terug naar de G)of je grenzen beter leren kennen: Bijv ik weet van mezelf als ik 3 dagen aan de G zit dat ik meestal dag 4 afkick verschijnselen krijg en dat heb ik nu altijd in mij achterhoofd.(ik gebruik G al 8 jaar nu alleen weekend) G heerlijk spul maar geen geintjes ermee! Succes
Klik om te vergroten...

Na 3 dagen is het risico op een delier nog steeds aanwezig. Het blijft riskant om het op deze manier te doen..

Als het voor jou werkt prima.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Conjo zei:
Gewoon 3 dagen vrij vragen van je werk.. ghb door de wc spoelen en voor 3 dagen drank halen en je zelf lam zuipen,deze dagen! Na 2a3 dagen ben GHB clean... angsten( geeselijk raar voelen of je controle verliest over je zelf)of trillen,zweten,hartkloppingen,slapeloosheid behoren tot het verleden tijd...! Het Kan nog wel voorkomen dat je misschien dagen erna last hebt van slaaploosheid of brak voelt door de drank... maar daarna is kwestie van discipline... vroeg opstaan hoe brak je ook bent en uurtje 10 in de avond naar bedje gaan! Volgende dag ben je weer het heertje. Ik ben door deze methode 2 x zelfstandig afkickt! Maar idd afkicken is meestal niet het probleem maar clean blijven of je grenzen beter leren kennen:. Bijv ik weet van mezelf als ik 3 dagen aan de G zit dat ik meestal dag 4 afkick verschijnselen krijg en dat heb ik nu altijd in mij achterhoofd.(ik gebruik G al 8 jaar nu alleen weekend) G heerlijk spul maar geen geintjes ermee! Succes
Klik om te vergroten...

En hoelang ben je dan 24/7 verslaafd geweest? Ik ben eens 2 weken doorgegaan, toen kon ik niet genoeg zuipen om afkick tegen te gaan met als gevolg dat ik de volgende dag een kater bovenop mijn afkick had. Waardeloze methode.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Coffeecup zei:
Ik heb baclofen gehad als terugval preventie. Niet om mee af te kicken. Mij heeft het niets geholpen. En ik heb het nog altijd moeilijk. Waarschijnlijk zal dat ook zo blijven aangezien je nooit ‘tijdelijk’ verslaafd bent
Klik om te vergroten...

Aangezien de kans op terugval zoooo groot is bij GHB moet je allemaal vangnetten in gaan bouwen. Bijvoorbeeld de juiste meds in huis om de gevolgen van een binge op te vangen. Of ervoor in ieder geval voor zorgen dat je kleine hoeveelheden per keer in huis hebt.

Schaam me kapot om te moeten zeggen, maar ik ben al 10-15x teruggevallen. Alleen waren dat telkens een paar dagen. Met een beetje Phenibut, beta alanine en een paar Zopiclones/pammetjes om te slapen kom je daar redelijk vanaf zonder je ziek te hoeven melden of dat soort.

Als je ball to the walls weer maanden aan de G gaat hangen ga je het enorm zwaar krijgen. Vooral omdat de afkick na iedere keer sneller komt en zwaarder is. En al helemaal gevaarlijk is het wanneer je tijdens die GHB binge ook hoge doseringen benzo’s slikt. Want benzo’s zijn een hulptool om de G afkick makkelijk te maken. Maar een benzo verslaving is minstens zo rot.

Gebruik met verstand, ook bij een terugval. Al is dat natuurlijk ontzettend moeilijk.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#15
Schamen is niet nodig! Ik zal mijn verhaal eens in het kort uitleggen. Ik begon met g op feestjes of weekend, minimaal. Ik woonde alleen, en als mijn kids bij hun pa op weekend waren was dit mijn uitlaat klep. Vroeg aan kids begonnen terwijl er nog meer in het leven was. Stappen en feesten hier begon ik later mee. Ik heb daarna járen niets meer gebruikt. Ik kreeg een nieuwe relatie, meer inkomen. En de halve / liters waren niet aan te slepen. Ik gebruikte veel, maar lang niet elke dag. Dit was rond carnaval 2014. Gewoon als ik trek had en dit kwam vaker voor. Natuurlijk kreeg ik ontwenning, maar zo dom
Als ik was, kon ik het niet daar aan linken. Telkens ging ik door. Tot ik mijn gebruik opbiechtte aan mijn toenmalige partner. De g ging achter slot en grendel. Toen begon de ellende, niet slapen, denken dat je echt dood gaat. Ik ben op internet gaan zoeken en las ik moest zsm een dosis nemen. Partner gebeld uit zijn werk en ik kreeg meteen een dosis. Ik weet nog goed ik had nog bedrijfskleding aan en dacht, zo wil ik niet dood gevonden worden dus heb mij omgekleed. Daarna aangemeld bij verslavings zorg en advies gekregen door te gebruiken. Dat was met moeite om de vier uur zes (!) milliliter. Uiteindelijk kon ik in januari 2015 de ambulante detox in met de diazepam methode. Dus ga na hoe lang ik hierin zat. Binnen twee weken clean. Dit een tijd vol kunnen houden. Daarna weer de mist in gegaan en tig keer via diazepam er vanaf weten te komen. Mijn terugvallen zijn niet meer te tellen. Maar geen haar op mijn hoofd wat denkt om weer nieuwe ghb aan te schaffen. Nu is het 2018 en ben ik verder met de nodige terugvallen. Het kan lekker zijn maar is niet voor mij weggelegd
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alcohol is echt geen methode om van de GHB af te kicken als je t aan mij vraagt. Eerder onverantwoordelijk.

Beste is GHB zelf, daarnaast kunnen diazepam, zopiclon, baclofen, pregabaline en gabapentine handig zijn. Ik heb ook diazepam en pregabaline achter de hand voor als ik weer mocht terugvallen.

Maar er is geen haar op m'n hoofd die daar op dit moment aan denkt. Het maakt alles kapot. Het is t gewoon niet waard.

Ben ook talloze keren teruggevallen, elke keer is de schaamte en ellende groter. Daarnaast is het effect bij lange na niet zo lekker als toen ik t net begon te gebruiken. Ben alleen maar constant vaag ervan. En gebruikte 5ml elk uur bijna tijdens m'n laatste terugval.

F.E.A.R. zei:
Als je ball to the walls weer maanden aan de G gaat hangen ga je het enorm zwaar krijgen. Vooral omdat de afkick na iedere keer sneller komt en zwaarder is. En al helemaal gevaarlijk is het wanneer je tijdens die GHB binge ook hoge doseringen benzo’s slikt. Want benzo’s zijn een hulptool om de G afkick makkelijk te maken. Maar een benzo verslaving is minstens zo rot
Klik om te vergroten...

Na maanden gebruik kun je beter naar een detox gaan. Je kunt echt een delier krijgen dan namelijk.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Alcohol is echt geen methode om van de GHB af te kicken als je t aan mij vraagt. Eerder onverantwoordelijk.

Beste is GHB zelf, daarnaast kunnen diazepam, zopiclon, baclofen, pregabaline en gabapentine handig zijn. Ik heb ook diazepam en pregabaline achter de hand voor als ik weer mocht terugvallen.

Maar er is geen haar op m'n hoofd die daar op dit moment aan denkt. Het maakt alles kapot. Het is t gewoon niet waard.

Ben ook talloze keren teruggevallen, elke keer is de schaamte en ellende groter. Daarnaast is het effect bij lange na niet zo lekker als toen ik t net begon te gebruiken. Ben alleen maar constant vaag ervan. En gebruikte 5ml elk uur bijna tijdens m'n laatste terugval.
Klik om te vergroten...

Afbouwen met GHB is ook nauwelijks te doen. Het werkt zo kort. Je zult dan vele weken amper slapen. Imo moet je over naar een chemisch verwant middel met langere halfwaardetijden. Plus die minder zwaar voor je lichaam zijn niet de euforie geven en daarmee de drang om hoger te doseren.

Baclofen zou genoeg moeten zijn. Als het onvoldoende is, dan Lyrica erbij. Dit 2 weekjes nemen en daarna razend snel afbouwen. Liefst zo min mogelijk benzo’s. Deze werken allereerst nauwelijks tegen de afkick waardoor je er enorme hoeveelheden van nodig hebt. En daarna heb je lichamelijke verslaving aan benzo’s.. Maar ieder heeft zo zijn eigen methodes.

Uiteraard is detox beter, maar heel veel mensen zien dat totaal niet zitten of verliezen alles als ze dat doen. De baclofen + lyrica methode is heel succesvol. Stukken fijner zelfs dan de oldskool Diazepam methode of afbouwen. Zo goed zijn die detox klinieken niet.

En ja herkenbaar wat je zegt. Ik moet niet denken aan om nu die smerige vloeistof naar binnen te werken. Maar over 3-4 weken beginnen de cravings weer ben ik bang.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#18
Echt waar, steek iets van onze verhalen op. Raver en ik kennen elkaar allang. We weten precies welke sores wij doorstaan.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fear: voel jij je weer okay?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
F.E.A.R. zei:
Ja deze afkick was gelukkig smooth. Ik heb 7 dagen een ‘cruise’ gedaan op 30-40mg Baclofen. Gisteren de hele dag zonder, maar in de avond begon het toch te kriebelen. Plots overladen met anxiety en schuldgevoelens. Toen 12,5mg genomen. Misschien vanavond een laatste dosis en het weekend helemaal niks meer.

Hopen dat mijn theorie klopt.. Zo niet, dan zal ik de Baclofen zsm gaan afbouwen komende week.

Voel me wel gemotiveerd om het weer goed te doen vanaf nu. En ook helder in mijn hoofd. Ik ga weer proberen! Dat clean blijven.
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat het nodig is de Baclofen af te bouwen hoor.. Zo lang slik je t nog niet. En zoals ik al zei is afbouwen met 25mg tabs lastig. In dit geval kun je dan beter zsm stoppen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."