Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb terugval

Ghb terugval

109 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
F.E.A.R. zei:
Ook treden hallucinaties snel op mij. Rare paarse patronen op donkere oppervlaktes en kleuren zijn anders..
Klik om te vergroten...

Pas op hoor.. In principe ben je dan al delirant.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Pas op hoor.. In principe ben je dan al delirant.
Klik om te vergroten...

Is inderdaad een slecht teken. Brrr, niet meer aan denken.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Idd eerst verschijnselen die ik kreeg van de GHB megaa veel zweten dat ik gewoon 3 dekbedden naast Mn bed had liggen en paar handdoeken omdat ik uitmezelf wakker werd omdat bed zo drijf nat het leek of ik me bed zwaar had ondergepist of emmer van 10 liter water overheen was gegooid. Moest 3 x pernacht me bed verschonen... vanuit daar is alleen kwaad tot erger geworden stug doorgaan met de G daarna kwamen de hartkloppingen erbij zodat ik alleen op me rechter zijde kon liggen in bed om hartkloppingen iets minder te voelen... daarna ging ik cold turkey proberen... ik werd in de nacht wakker... Ik voelde me zooo raar in me kop.. dat is gewoon onbeschrijfelijk. heel onrustig... rondjes lopen in huis . Niet rustig in bed kunnen liggen. Huis helemaal ondergekotst zoveel dat er opgever moment niks meer uitkomt.. ik kreeg zoveel druk op hoofd dat me ogen helemaal doorbloed waren. Ben ik op straat gaan rond lopen midden in de nacht in de hoop dat het misschien wat minder werd. Uiteindelijk maar 112 gebeld uit angst! ze keken naar me hartslag en me ogen ze zeiden dat ik mazzel heb gehad dat je geen hersenbloeding heb gekregen daarna werd ik ambulance uitgeknikkerd... met mededeling ga maar hulp zoeken.. maar uiteindelijk toch zelf eruit gekomen. Ik heb toch haat liefdes verhouding met GHB. Ik heb wel geleerd dit nooit meer. Grt
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Haat/liefde verhouding.. Herkenbaar. Ik heb veel te danken aan GHB, hoe gek dat ook mag klinken. Ik ben uit mijn schulp gekropen en heb een boel shit gedaan en voor elkaar gekregen. Ook grensoverschrijdende dingen gedaan. Maar man.. Ik ben er zo klaar mee. Moet zeggen dat het ditmaal ook minder lekker was. De magie lijkt eraf te zijn. En de phenibut werkte al helemaal niet meer.

Tijd om clean te worden. Ik denk maar zo; omgaan met een verslaving is keihard en het herstel is een bitch. Maar wij hebben als we oud en gelukkig zijn allemaal een bijzondere levenservaring gehad. Het is niet iets om trots op te zijn, maar het maakt je uiteindelijk wel sterker. Ik ga er wat van maken vanaf nu. En ik wens jullie ook het beste en alle sterkte.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is idd beter om clean te blijven maar toch ghb is zo lekker spul en idd je kruipt meer onder je steen vandaan! daarom is ghb zo lekker sociaal zijn ,meer zin om dingen te ondernemen...super vrolijk!peuken smaken lekkerder. mensen zien het niet en je gaat niet dom lullen en geen kater. In begin dacht ideaal drugs zoals met alcohol dubbel tong praten ,dom lullen en altijd moe voelen zonder upper ,mega kater. Daarom is het ook verstandig dat je er paar maanden stopt zodat gaba systeem in je hersenen kunnen herstellen. Na aantal maanden voelt G weer aan als je eerst G maar dan weet wat je ook keerzijde van G is en dat moet altijd in achterhoofd houden... geniet maar met mate. Succes
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb ook gehoord dat hoog dosis baclofen 100mg met diazepam werkt via andere ex G verslaafde! Maar hou sowieso rekening mee dat na je G verslaving slaapproblemen eraan overhoud.. je zal lang nachten krijgen. Maar uiteindelijk trekt dat wel bij of wat slaappillen regelen om die dagen te overbruggen maar niet te lang gebruiken anders heb je volgende verslaving. Sterkte
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Is GHB dan echt zo lekker en verslavend of ligt dit per persoon? Mij staat GHB echt helemaal niet aan. Heb het een keer een 2e keer gegeven, maar had niet zoiets als wow.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bas zei:
Is GHB dan echt zo lekker en verslavend of ligt dit per persoon? Mij staat GHB echt helemaal niet aan. Heb het een keer een 2e keer gegeven, maar had niet zoiets als wow.
Klik om te vergroten...


Wat jij heb ondervonden .. had ik ook in het begin ..eerst keer voor mij was op een verjaardag.. toen dacht ik,oké!lekker boeiend.. ik werd ook misselijk later omdat we gebruik maakte van een cola dopje voor de dosering is dan moeilijk.. jaar lang niet aangeraakt.. toen later kwam ik weer inraking ermee via vrienden op de sportschool toen maakte gebruik van een spuit en kwam erachter wat de juist dosering voor mij was, het is net als cociane eerst paar keer boeit het niet ,je moet het leren waarderen :) ik heb 8 jaar lang zonder problemen gebruikt elk weekend vrijdag en zaterdag. Daarnaast heel gezond leven en veel sporten maardoor familie omstandigheden is moeder te vroeg overleden aan een hartaanval op haar 48 jarig leeftijd. Ik kwam in een zwaar depressie terecht daardoor nam drugs gebruik explosief toe GHB en gram coke perdag om niks te voelen. Kut tijd maar leven gaat door. Ik wil ermee zeggen als er wat kut gebeurd in het leven dat voor sommige mensen naar iets grijpen en ghb is snel genomen, lekker goedkoop. Veel mensen zijn naïef zoals ik in begin maar van fouten leer je . Fijn weekend
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Conjo zei:
je gaat niet dom lullen
Klik om te vergroten...

Nou ik wel haha, ben ineens extreem zelfverzekerd. Stap op elke dame af en zie al voor me dat we trouwen en kinderen krijgen. Maakt me zo'n ander persoon.

Bas zei:
Is GHB dan echt zo lekker en verslavend of ligt dit per persoon? Mij staat GHB echt helemaal niet aan. Heb het een keer een 2e keer gegeven, maar had niet zoiets als wow.
Klik om te vergroten...

Ik had dat ook, tot ik het ging gebruiken tijdens m'n dagelijkse leven. Plots ging alles ineens gemakkelijker, geen angsten, vrolijk etc. En dat gevoel is zo verslavend dat je blijft nemen, de dagen vliegen voorbij als je aan de G zit. En voor je t weet zit je er weer weken aan en dan is hulp noodzakelijk.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Enorm nadeel van GHB is overigens ook de hoeveelheid natrium. Na een paar dagen GHB kom ik 3kg aan door vochtretentie. Vooral in mijn gezicht is dat te zien. Nu heb ik weer een strakke kaaklijn. En na een flinke binge zie je er al helemaal niet meer uit. Opgeblazen kop met bloeddoorlopen ogen en grijze wallen. It aint’t pretty.

GHB kan geweldig zijn. Maar maat houden kunnen sommigen niet. Erg jammer.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
F.E.A.R. zei:
Enorm nadeel van GHB is overigens ook de hoeveelheid natrium. Na een paar dagen GHB kom ik 3kg aan door vochtretentie. Vooral in mijn gezicht is dat te zien. Nu heb ik weer een strakke kaaklijn. En na een flinke binge zie je er al helemaal niet meer uit. Opgeblazen kop met bloeddoorlopen ogen en grijze wallen. It aint’t pretty.

GHB kan geweldig zijn. Maar maat houden kunnen sommigen niet. Erg jammer.
Klik om te vergroten...

Dat is wel herkenbaar voor elke gebruiker denk ik. Mensen herkennen t ook aan m'n opgeblazen kop.

GHB heeft sowieso meer nadelen als voordelen
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
F.E.A.R. zei:
Hoe is jouw ervaring met Baclofen? Je kunt direct stoppen met GHB en direct overgaan op Baclofen. Maar wat dan? Moet je dan Baclofen gaan afbouwen, of kun je 5-7 dagen ‘cruisen’ op dit middel en daarna direct er helemaal mee stoppen?
Klik om te vergroten...

Heb zelf wel Baclofen geslikt tegen zucht enzo. Maar geen ervaring hiermee puur voor de afkick. Dit is de eerste keer dat ik zelf ben gestopt. Normaal ging ik altijd door tot ik weer de kliniek in moest
O
OntdekkingsreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hey! Ik leef erg met je mee en hoop dat je er snel weer bovenop kunt komen!

Misschien een raar idee, maar is het iets om op vakantie te gaan naar een warm land? In een omgeving waar je niet aan de ghb kunt komen en waarin de bijwerkingen misschien onderdrukt worden door het lekkere weer? Kan me voorstellen dat het makkelijker afkicken is als je op het strand ligt op de canarische eilanden dan dat je in je woonkamer zit en naar de grijze grouwe regenlucht zit te staren... of is dit een slecht idee?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ontdekkingsreiziger zei:
Kan me voorstellen dat het makkelijker afkicken is als je op het strand ligt op de canarische eilanden dan dat je in je woonkamer zit en naar de grijze grouwe regenlucht zit te staren... of is dit een slecht idee?
Klik om te vergroten...

Lekker met 'n delier op t strand liggen. Lijkt me een strak plan.. :tongueout:
O
OntdekkingsreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Lekker met 'n delier op t strand liggen. Lijkt me een strak plan.. :tongueout:
Klik om te vergroten...
aah, dus t is gewoon niet te doen? :(
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ontdekkingsreiziger zei:
aah, dus t is gewoon niet te doen? :(
Klik om te vergroten...

Nee helaas niet. Plotseling stoppen kan echt gevaarlijk zijn. Delirium, insulten en problemen met je bloeddruk. Beste is hulp vragen bij verslavingszorg.

Maar er zijn ook wel methodes om zelf af te bouwen. Of zelf te stoppen. Maar goed dat blijft wel een risico.
a
annadulLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoe gaat het nu @Raver?
Heb je gebruik gemaakt van iets als een noodplan met je verslavingsarts?
Wat werkt voor jou?

Ik zit zelf ook in een terugval na 2 maand clean. Geen pretje.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
annadul zei:
Hoe gaat het nu @Raver?
Heb je gebruik gemaakt van iets als een noodplan met je verslavingsarts?
Wat werkt voor jou?

Ik zit zelf ook in een terugval na 2 maand clean. Geen pretje.
Klik om te vergroten...

Gaat nu wel prima, noodplan met m'n verslavingsarts is eigenlijk direct de wachtlijst op voor een detox. In het verleden ben ik meerdere keren in crisis geraakt. Maar ik kan gewoon niet weer een detox in gaan. Dat kost me me studie en baan, welgezegd dus m'n toekomst. Dit keer op eigen houtje met die Diazepam methode aan de gang gegaan. Is een protocol van, moet je maar even googelen. Maar hoeveel gebruik je? En hoelang al?

Momenteel bezig met het afbouwen van Diazepam. Wat behoorlijk lastig is, vooral tussen m'n oren hoor maar toch. Heb 5mg tabletjes weten te bemachtigen dus kan die ook nog breken. Had eigenlijk morgen klaar moeten zijn maar heb t weer aardig lopen uitstellen. Niet slim, maar die krengen zijn verrekte verslavend als je ze in eigen beheer hebt. Heb niet meer genomen dan m'n schema maar wel 1 dagje langer door op 15mg en 10mg bijvoorbeeld.

Vandaag op 7.5mg , morgen naar 5 en dat 2 of 3 dagen. Dan 1 of 2 dagen op 2.5mg en dan klaar. Hoop dat het daarna te doen is, heb dan bij elkaar iets langer dan een maand Diazepam geslikt. Slikte ook Diazepam tijdens m'n terugval. 2 weken van die maand afbouwend.

Sterkte jij!

Raver. :)
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Gaat goed zo te zien! Nu maar hopen dat het valium gebruik niet backfired. Door de mega lange halfwaardetijd zal je dat pas 3-4 dagen na je laatste dosis merken. Maar je hebt goed afgebouwd dus het zal minimaal zijn verwacht ik.

Ik ben zelf ook weer te ver gegaan.. Voor een periode van 2 weken overdag GHB gebruikt en elke avond 2 gram phenibut. De afkick zal dus voornamelijk phenibut gerelateerd zijn. Nu aan taperen met Baclofen (max 40-50mg pd) en ik voel me prima gelukkig. Paar Zopiclones voor de eerste paar nachtjes.

Maar terugpreventie gaat de grootste uitdaging zijn. Heb jij inmiddels een plan daarvoor? En heb jij weleens een tijdje een onderhoudsdosis Baclofen geslikt? Zo ja, hielp dit?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
F.E.A.R. zei:
Heb jij inmiddels een plan daarvoor? En heb jij weleens een tijdje een onderhoudsdosis Baclofen geslikt? Zo ja, hielp dit?
Klik om te vergroten...

Ten eerste sterkte!

Ik heb 2 maal een onderhoudsdosis geslikt. 6 maanden 75mg per dag. En aantal maanden terug nog 60mg per dag.

Ik geloof niet zo in Baclofen. Er zijn verschillende meningen over.

En tja. Met terugval preventie kan ik je niet echt helpen. Ik blow inmiddels elke dag, en slik al ruim een maand Diazepam. Ik hoop idd dat de afkick gaat meevallen.. Ik heb dinsdag een telefoonconsult met m'n arts hierover.

Vandaag nog 7.5mg op, morgen naar 2 maal daags een halve 5mg. En dat weer een aantal dagen aanhouden. Ik heb al eens Diazepam afgebouwd, en kan me nog goed herrineren dat ik de eerste 3 dagen nergens last van had. Daarna begon de ellende.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."